[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:35

Welkom Jeroen. Je hebt ook een tijd lang meegekletst in het Flemmingh-topic.

Lekker geslapen Snoekiej? Vrije dag vandaag?

Wat betreft dat topic van Apple, ik vind een klik met een paard wel belangrijk. Ik heb een keer een bloedmooi paard met veel kwaliteit niet gekocht omdat zijn oogopslag me niet aanstond. Paard keek te arrogant, ik zou de klik met dat paard nooit gehad hebben.
De grootste klik heb ik met Olivier, ik heb echt een enorme band met dat paard. Met Daimler heb ik dat ook vanaf dag 1. Uitje is een geweldig dier, ik denk dat hij ons mooiste, beste paard is, en ik vind hem ook geweldig, en ik rij hem ook graag. Toch heb ik met hem niet die band die ik met Olivier heb.

_Noor

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:36

Lielle: prima titel weer :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:37

Haha, Lielle is inderdaad goed in titels :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:37

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:50

Ik vind een klik met een paard ook belangrijk. Met Vorstin dacht ik toen ik haar kreeg niet dat ik een klik met haar zou krijgen, want ik vond haar gemeen tegen haar leeftijdsgenootje. Die wilde ik veel liever, want die was lief. Ben achteraf toch heel blij dat Vorstin het is geworden! Al vind ik het af en toe wel jammer dat het geen knuffelkont is.
Als ik kijk naar de paarden die ik nu mag rijden, zit er eentje tussen die echt geen paard voor mij zou zijn. Ik wordt echt sjaggi van dat schrikken, en ze geeft niet uit zichzelf na, wat ik wel fijn vind. Verder vind ik ze allemaal wel leuk, maar bij de meesten heb ik niet zoiets van, wow die wil ik hebben. Ze moeten ook uitstraling hebben vind ik.

@ Heleen, eigenlijk heb ik college, maar die zijn alletwee niet boeiend. En bovendien moet die opdracht af, dus ik ga me zo maar verplaatsen naar de bieb van de uni!
@ Mootje, mooi paard!
@ Lielle, leuke titel :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:51

Ik vind een band wel belangrijk, maar IMO kun je die prima opbouwen, ook als die beroemde klik er in eerste instantie niet is. Daar is Raimaer voor mij wel het beste voorbeeld van (dat is ook het paard dat ik in dat topic aanhaal)

Teksten schrijven ligt me wel :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:52

Ik moest echt lachen om je stukje Lielle! Hoe oud was je toen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:53

minder jong dat jij wsl denkt :D het was ergens in 2001 of 2002, dus zeg maar 31 :))
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-12-10 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:55

@heleen: klopt ooit ook al eens, maar daar voelde ik me niet echt thuis
@billy: salland is ook bijna twente, dus logisch ;)
@mootje: weer 1tje van het lijntje barbria/gelbria, ook de fokkers van OOseven en Voice als ik het goed heb, Voice wordt ook gereden door edward toch? (of hans peter?). De hele toestand rondom totilas heeft de dressuurpaardenfokkerij/rijderij wel veel goeds gedaan. Alleen zo jammer dat er van veel kanten geen begrip is voor visser en de verkoop en voor schockemoehle/Rath en de aankoop/rijderij. Ik zou hetzelfde doen, verkopen dat dier...

Ik vind een klik ook belangrijk met een paard, al is de klik wellicht ook afhankelijk van in hoeverre je altijd veel verschillende paarden rijdt/hebt gereden, wanneer je in je leven 15 of 300 verschillende paarden hebt gereden kun je je wellicht als ruiter eerder aanpassen aan een paard en heb je een minder 'eigen systeem' van trainen. Al heb je voor de echte goede prestaties wel een klik nodig inderdaad.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 13:01

Lielle _O- Ik zag al een klein Lielletje zitten :=

Weule, Ik ben eigenlijk van mening dat je niet moet zeuren als een paard dat niet van jou is onder je kont wordt doorverkocht. I.m.o.: 1+1=2 :o Voice wordt inderdaad ook door hem gereden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:03

je moet erbij weten dat ik met Raimaer's moeder ooit vol achterover geklapt ben en die schrik ben ik nooit helemaal kwijt geraakt. En Raimaer gaf hetzelfde gevoel als haar moeder, net voordat dat gebeurde.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 13:04

Aha, Wel knap dat je dan nu zo met Raimaer kan lezen en schrijven!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:07

Mootje schreef:
Lielle _O- Ik zag al een klein Lielletje zitten :=

Weule, Ik ben eigenlijk van mening dat je niet moet zeuren als een paard dat niet van jou is onder je kont wordt doorverkocht. I.m.o.: 1+1=2 :o Voice wordt inderdaad ook door hem gereden!

mee eens, en reken er maar op dat Edward ook goede afspraken had en ook voldoende centjes heeft overgehouden aan de verkoop. Daarbij is het aan de koopmansgeest van de eigenaar te denken dat hij uberhaupt dit paard kon rijden en zover kon komen, niet meer dan logisch dat diegene met alle risico's ook diegene is die kan beslissen tot welk moment hij die risico's wil dragen en op welk moment hij die risico's van de hand wil doen (verkopen).

Ik heb de grootste klik hier thuis met Winola en met de dayano van de foto, met de ruin heb ik minder een klik evenals met de andere 3,5 jarige...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:07

En daarom denk ik dat die klik/band of wat je het ook wil noemen echt wel komt als je ervoor open staat. Wat niet wegneemt dat paarden je meer of minder kunnen liggen, je hebt ook je eigen voorkeuren.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:10

@ Mootje: had dat paard al eens eerder gespot op zijn website!
@ Lielle: ga zo even je stukje lezen in het topic :D

Ik vind een klik ook belangrijk, vooral omdat paarden voor mij echt (maar wel fanatiek) hobby zijn. Ik heb dan geen zin om met een of andere rotknol opgescheept te zitten. Nudine is ook geen lieverdje, maar wel goudeerlijk. En Jer is een lieverd én goudeerlijk, dus wat wil je nog meer :)
Toch kan ik me ook vinden in wat Lau zegt in het topic: hij moet wel bepaalde kwaliteiten hebben, want ben dus wel zo fanatiek dat ik wel iets wil bereiken. Het allerliefste paard waarmee je een superklik hebt, maar dat voor de sport niks is, is niet voor mij bestemd! :n

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:15

Mootje; de ruiterspier zit aan de binnenkant van je bovenbeen. Ik heb er ruim een jaar flink last van gehad (en inderdaad, zoals de naam al zegt - met paardrijden gebeurt). Maar vanmorgen meldde hij zich dan ook, al denk ik niet dat er nu schade aan is. Alleen een blauwe plek op mijn knie. En morgen maar wat voorzichtiger naar binnen lopen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:21

_Noor schreef:
Ik vind een klik ook belangrijk, vooral omdat paarden voor mij echt (maar wel fanatiek) hobby zijn. Ik heb dan geen zin om met een of andere rotknol opgescheept te zitten.

Sluit ik me helemaal bij aan! Daarnaast moet ik me zelf er helemaal mee kunnen redden, want er is niemand die me helpt. Ze mogen best wel eens gek doen, maar t moet geen rotzak zijn.
Daarnaast heb ik wel mega wedstrijdambities en moeten ze daar ook aan voldoen. Maar liever een fijn paard met minder kwaliteit dan andersom.

En welkom Jeroen! :D K vroeg me al af wanneer je je hier ging melden!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:25

thanx rowo ;) zat je al op mij te wachten? :P
(zaterdag was jij ook in vragender ofnie??)

Waar ik wel benieuwd naar was hé, als jullie zo over het hele jaar heen kijken naar alle eventingwedstrijden, is er iets wat jullie missen/graag zouden willen hebben, qua faciliteiten, stro-dorp, inrichting o.i.d. en dan niet per wedstrijd, maar in zijn totaliteit. Kortom, wat wordt er gemist, waar liggen er kansen en mogelijkheden.. brand los ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:35

weule schreef:
thanx rowo ;) zat je al op mij te wachten? :P
(zaterdag was jij ook in vragender ofnie??)

Waar ik wel benieuwd naar was hé, als jullie zo over het hele jaar heen kijken naar alle eventingwedstrijden, is er iets wat jullie missen/graag zouden willen hebben, qua faciliteiten, stro-dorp, inrichting o.i.d. en dan niet per wedstrijd, maar in zijn totaliteit. Kortom, wat wordt er gemist, waar liggen er kansen en mogelijkheden.. brand los ;)

Schone wc's en voldoende wc's en zeker geen ecotoilet. :o

Ook welkom trouwens :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:38

gr_roos schreef:
Schone wc's en voldoende wc's en zeker geen ecotoilet. :o

Weg met dixi's!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:43

bij meerdaagse wedstrijden (waar ik GEEN voorstander van ben) stalling en kampeermogelijkheden inclusief sanitair.
Warme douches, zeker bij wedstrijden in voor- en najaar.
gezonder eten, niet alleen frituur
wireless verbindingen voor directe verslagen
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-12-10 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:43

@ Jeroen: als zaterdag wel gewoon doorgaat ben ik idd ook in Vragender :D

En idd fatsoenlijke en voldoende SCHONE wc's en goed eten en drinken is wel iets wat ik belangrijk vind (hoe vaak het wel niet druk is bij de catering en je half gare patat krijgt :9 ). Verder is het soms verrekte makkelijk om er een ruitershop te hebben staan die ook eventing gerelateerde spullen heeft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:44

live uitslagen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 13:46

Inderdaad schone WC's met voldoende wc-papier :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 13:48

Er vind iemand mij denk ik niet zo lief meer :+