[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:52

Vief, maar de gewone OV kaart (die groene) is toch ook niet meer geldig vanaf 1 januari? En ik snap ook wel dat het voor jou extra balen is omdat je wel door poortjes moet. Hopen dat het snel opgelost wordt!
En dit is het zadel ;) http://www.equinesaddlery.nl/webshop/zadel-galerij/dressuur-zadels/2/

Ilse, vervelend van die hoornwand. Gelukkig heeft ie er geen last van.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:17

@Vief: Ik ben afgelopen jaar met school naar Rotterdam geweest en heb daar een OV-chipkaart opgehaald, had er toen ook nog geen. Nu ondertussen heb ik er wel 1, maar diegene die ik heb opgehaald heb ik ook nog :o Als je er wat aan hebt, kan ik hem je wel toesturen?
@LZ: Balen van de losse hoornwand, hopelijk zet het niet door en kunnen jullie lekker blijven rijden!
@Rosalie: Wat fijn dat je gelijk verschil merkte met het zadel, ziet er ook mooi uit! En ik ben ook all-round met de paarden hoor! Vind ik alleen maar goed voor ze!

Ik ga zo naar huis, vanavond weer Orun en moet om 19.00 al in Staphorst zijn. Wordt dus even haasten ;)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:19

Allround ben ik idd ook. Elke dag hetzelfde is ook niet veel aan, vindt ik zelf ook maar niks :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:22

Rosalie123 schreef:
Vief, maar de gewone OV kaart (die groene) is toch ook niet meer geldig vanaf 1 januari? En ik snap ook wel dat het voor jou extra balen is omdat je wel door poortjes moet. Hopen dat het snel opgelost wordt!
En dit is het zadel ;) http://www.equinesaddlery.nl/webshop/zadel-galerij/dressuur-zadels/2/

Ilse, vervelend van die hoornwand. Gelukkig heeft ie er geen last van.

Klopt, maar nu kan ik nog wel met mijn kaart reizen :)
Heb eindelijk na echt 1,5 uur iemand aan de lijn gehad. Zij kon niks voor me doen, maar mijn verhaal is opgeschreven en wordt naar de juiste persoon gestuurd. Ik hoop het echt.. Heb er niet echt vertrouwen meer in moet ik zeggen :=

Benthe: Thanks :D Maar zo'n 1 heb ik al, super irritant is alleen dat het maar voor een poosje geldig is, ik nu weer gewoon moet betalen als ik door de week moet reizen :? Terwijl dat toen was gekoppeld aan mijn week-ov..

LZ: Vervelend zeg :(:) Gelukkig heeft ze er geen last van..

Kim: Leuk dat je wedstrijd hebt vrijdags en vandaag even lekker gaat oefenen :)

Net in een hoosbui met mijn plu boodschappen gehaald en zo naar Diepenveen voor de vergadering waarvan ik dacht dat ie vorige week was :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 18:40

Goedenmiddag!
Ik kom net terug van de tandarts. Vannacht werd ik wakker van de kiespijn, het klopte helemaal en deed echt onwijs veel pijn. Vanmiddag gebeld, en ik kon net al terecht :D Gelijk ff een foto gemaakt, maar daar was niets op te zien. Waarschijnlijk komt het van mijn bijholtes. Daar heb ik al vaker ontstekingen gehad, en nu speelt het blijkbaar weer op.

Lekker stelletje daar bij OV Vief :n Maar moet je je OV chipkaart weer opsturen ofzo? Ik heb er 2, ook een leuk foutje van ze :+ Heb echt geen idee hoe het werkt.
PB :(:) Wat zielig zeg allemaal :\
Jeetje dat is lang jureren zeg Caroline!
Gaaf dat je de jurycursus mag gaan doen Tientjeh!
Fijn dat je een zadel gevonden hebt Rosalie!
Rot van Zonanta's hoefwand Ilse

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:14

ladyzwien schreef:
Allround ben ik idd ook. Elke dag hetzelfde is ook niet veel aan, vindt ik zelf ook maar niks :D

Haha hier hetzelfde :)) . Wo moet ook uitgedaagd worden, anders gaat ze zichzelf vermaken :+ .

@Snoekiej: Auw auw auw... :(:) Fijn dat je al zo gauw terecht kon!!
@Rosalie: Mooi zadel hoor! Fijn hoor dat er een zadel tussen zat jullie paste ;) .
@Vief: Nou lekker dan.. van die kaart..af en toe :=
@LZ: Hmm... balen van die losse hoefwand :\

Smid is geweest voor Wo :D . Wo liep echt super en ze staat er keurig op en ze vond de man erg aardig en dat was wederzijds ;) . Ik zal hem vandeweek laten weten hoe het gaat, ik ben echt blij met de smid :) , zeker omdat hij eigenlijk iedereen afwijst omdat hij niemand meer aanneemt.

Lot heeft weer een gat in haar hand :o . Heb nieuwe jas gekocht (Mountain Horse Grace donkerblauw) en de look-a-like variant op de Dubarry's, scheelde de helft en ik wilde echt nú een paar outdoorstampers. Laat de winter maar komen 8-) .

@Simmie, billy1 en alle andere Grey's Anatomy-fans:
:D VANAVOND ECHT KIJKEN!! :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:56

Goede avond

Jeetje wat een weer zeg!!!

LZ/marloes ja het was erg ganant :o was echt gebroken. hahah
Snoek vervelend zeg!!
WL succes met kijken vanavond.

ik ga zo lekker ook richting bed, heerlijk met dit weer.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:40

haha goed bezig Lotte, ach mag af en toe he
Corien: is ook lekker met dit weer, bah niks aan ja!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:52

Ik ben weer terug uit Tolbert en ik BLIJF verliefd op Sofie :+: . Ze ging zooo fijn :D. Eerst een rondje B gedaan en daarna rondje L. Had allemaal mooie afstanden en ze sprong echt fijn. Er stond een dubbel in (oxer-stijl). Waar ik vaak problemen mee heb.. Dus kon dat mooi even oefenen en die ging ook gewoon fijn. Sofie heeft er dus geen last van gehad dat ze aantal weeken niet gesprongen had. Het zit geloof ik ook meer tussen mijn oren :+.

Morgen heb ik maar 1 uurtje les en daarna 2 bedrijfspresentaties. Heb de bak bij Hilde maar even gereserveerd. Er is vandaag zoveer regen gevallen := dat ik geen zin heb om morgen avond laat thuis in de bak te gaan rijden. Dus maar even droog in de binnenbak :)). Mag ze dan weer even aan de dressuur.

LZ: Jeetje wat balen van je paardje. Wel fijn dat je gewoon kunt rijden.

Ik durfde vroeger nooit te springen. Maar ook mijn ouders vonden dat ik gewoon dressuur en springen moest. Ik hoefde echt geen Z te springen. Maar een B parcours moet elk paard kunnen. Toen vond ik dat niet zo leuk. Maar nu ben ik er super blij mee. Anders had ik waarscheinlijk ook nooit een cross gereden. En door het veel te doen is mijn springangst weggegaan. Vind het nu super leuk :D. Vaak nog leuke dan dressuur. Maar toch vind ik dressuur ook erg belangrijk. Zie toch vaak op springwedstrijden dat paarden dressuurmatig slecht voor elkaar zijn. En zelfd Sofie (springgefokt) bewijst maar weer dat ook springpaarden een dressuurproef kunnen lopen. En Sofie is echt niet een dressuurtype paard, dus vaak een nadeel. Maar ze kan toch mooi meelopen :)).
Maar laten we eerlijk zijn. Crossen is en blijft toch wel de mooiste tak ;).

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:54

Kim: mooi dat die zo super ging!
En ben het helemaal met je eens hoor! vindt dressuur ook erg belangrijk!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 08:44

Goede morgen :D

Zo kim klinkt super dan!!
Dressuur is de basis van alles!! dus dat klopt wel :)
PB jeetje echt sneu zeg van je pups!!
Vief al gelukt met je OV?

Ik ga zo richting werk.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 09:22

Mogguh! Al ontbijtje op bed gehad en nu Harry Potter 5 aan het kijken :D

Kim; fijn dat je zo'n goed gevoel hebt, wanneer heb je weer cc?
Corien; werk ze!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 09:53

Nu al film kijken :P

Ik ga nu lekker rijden.
Gisteravond eigenlijk het plan gehad om te gaan studeren en mn essay te schrijven. Dus lekker wijntje erbij, boeken erbij, maar compleet inspiratieloos en ook nog MSN aan. Dus heb gezellig zitten msn'nen... :+

Dressuur en afwisseling vind ik ook heel belangrijk. Helaas kan ik hier niet buiten rijden, maar vaak wissel ik af met longeren, cavaletti, sprongetje en dressuren. Merk wel dat het ene paard meer afwisseling nodig heeft dan de ander.
Hetje kan ik geen 3 dagen achter elkaar dressuren en Trakkie vind het heerlijk.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 09:56

Goeiemorgen!
@Malloesje: Wat een luxe, ontbijt op bed ;)
@Corien: Werkse!
@Kim: Fijn dat Sofie zo lekker sprong gisteren!
@Snoekiej: Wel fijn dat je zo gauw geholpen kon worden!
@Vief: Wat balen van je OV chipkaart zeg! Hopelijk krijg je het nu wel snel geregeld!
@WL: Altijd weer fijn als de paardjes er weer netjes op staan. Hopelijk laat ze de ijzers er ook onder zitten!

Uiteindelijk ben ik weer aangekomen op stage. Stond vanmorgen op de bus te wachten, belde zusje dat ze geen sleutel van het hek had, dus kon ze er niet uit de auto. Ik maar weer terug, toen 2 bussen later gepakt, zat die helemaal vol. Heb de hele weg moeten staan :( Ik heb echt een mega hekel aan een bus.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:16

Ik moet eerlijk zeggen dat ik thuis eigenlijk alleen maar dressuur, en max 1 * in de week springles heb. Daar komt een evt wedstrijd bovenop. Verder worden ze wel regelmatig gelongeerd, en ze lopen buiten maar ook in gewoon dressuurwerk kun je prima afwisseling vinden :j

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:50

Dat is ook zo lielle. De ene keer doe ik echt alleen basis dingetjes. Overgangen etc. De andere keer pak ik de M oefeningen erbij :).

Malloesje: As vrijdag heb ik concours in Bergum :).

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:52

PB; idd, maar heeft zo zijn redenen. Ik mag ivm medische behandeling niet tussen de mensen komen en vermaak me dus maar met films, boeken en internet ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:12

Owhh vandaar!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 13:50

Goeiemorgen :)
Ik moet van 3 tot 5 naar de Uni, daarna als een speer door naar stal, want de les begint om half 6 := Dat ga ik dus niet helemaal redden vrees ik.

Afwisseling vind ik ook heel belangrijk :j
Eigenlijk doe ik veel te veel dressuur, 5-6x in de week. Springen deed ik 1x in de 3 weken, en crossen 1x in de 2/3 weken. Nu was het schema 2x rijden, 2x longeren, 1-2x los, 1-2x buiten stappen, maar ik ben nu weer wat vaker aan het rijden. Ik wil weten hoe goed Vorstin verbeterd, en dat kan ik minder aanvoelen als ik 2x in de week rijd. Nu rijd ik weer 5x in de week, en de andere dagen los & longeren. Voor het hoesten moet ze toch iedere dag bewegen.

Super van Sofie Kim :D
Veel plezier met HP Marloes

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:08

Dat wordt vliegen Snoekiej! Komt vast goed!

Ik wissel ook veel in de training. Dressuur 2 of 3x en telkens wat anders, 1x per week buitenrit (alleen Zetje), spring 1x en longeren. Vaak hebben ze ook nog 1 of 2x per week rust of concours. Daarnaast lopen ze natuurlijk zo'n 8 a 9uur per dag buiten, dus dat scheelt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:32

Ik heb al een hele tijd niet gesprongen, komt er gewoon niet van.
Oro vindt dressuur verschrikkelijk. Afwisseling in de dressuur vindt hij ook verschrikkelijk. In het bos rijden is natuurlijk wel leuk :) En springen en crossen ook.

Kaat je vindt volgens mij helemaal nergens iets van. Of, die vindt gewoon alles prima en het maakt haar niet zoveel uit.

En het veulen houdt vooral van rondsjezen in de rijbak :D (ik weet nog niet onder welke tak van sport dat valt).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:37

Ik merk dat onze paarden de meeste lol hebben in springen en crossen, maar ze hebben echt geen hekel aan dressuur. Net als de baasjes dus :))

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:02

Ik ben blij als ik er straks weer opzit :P
Wat we dan gaan doen, maakt me eigenlijk niet eens zo heel veel uit :)
Al is alleen maar hetzelfde doen natuurlijk nogal dodelijk...

Corien: Heb om half 5 eindelijk iemand aan de telefoon gekregen :z Die kon me niet helpen dus mijn gegevens zijn weer genoteerd en 't is weer afwachten.... :\
Benthe: Rot van de bus zeg :( Mss een kleine troost, ik moest vanmiddag ook staan ;)
Kim: Wat super zeg :D
Scum: Heb je update-foto's van de kleine? :D Ben wel heel benieuwd eigenlijk :j
Marloes: Gelukkig heb je er wel echt binnenzit-weer bij. Hoop dat het allemaal wat meevalt :)

Vanochtend was de hoefsmid er :) Wist niet hoelaat hij zou komen, dus wel blij hem gezien te hebben. Hij vond het alleen verstandiger om nog een dagje te wachten dus heeft er weer nieuwe watten met jodium ingestopt en komt morgenavond terug voor de ijzers. Zelf het gat niet meer gezien, omdat het net weer helemaal ingepakt zat. Ben wel benieuwd. Was nog wel erg gevoelig en lekte nog wat.. Hoop zo dat ze zich morgen een beetje gedraagd met het beslaan (eerste keer) := Kan er morgenavond gelukkig zelf bij zijn :)

Vanavond verder helemaal niks gepland, maar eens kijken wie ik kan strikken voor een drankje ;) Verder helemaal gelukkig met mijn sinterklaas cadeau voor vriendje dat net werd bezorgd :D Dus ga maar eens mijn surpriseplannen verder uitwerken :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:27

Ben benieuwd hoe Wolles is met het beslaan Vief :)

Woo liep weer als een trein vandaag, paardje is blij met haar Nike Air 8-) . Was helemaal aan het spelen in de paddock met haar grote vriendin en buurvrouw Shadow, ze hebben samen in de opfok gestaan en staan naast elkaar en lopen op het land samen. En ze waren lekker ouderwets aan het spelen met elkaar, zoals jonge paarden dat kunnen doen; happen en steigeren en die hoofden op elkaars lijf duwen. En vervolgens stonden ze weer als twee echte tutten.
Morgen even aan de longe en donderdag weer een buitenritje :) .

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:44

Jn: balen dat je de hele reis moest staan, vervelend is dat. Volgende keer moet je zusje de sleutel maar meenemen haha.
vief: fijn dat je er zelf bij kan zijn!
wl: Mooi dat ze zo fijn liep :D leuk dat ze het zo leuk heeft met haar vriendinnetje :D.

Vanmorgen met Zonanta op buitenrit geweest, was de 1ste keer. Samen met nog iemand. Ging heel goed, net of ze het al jaren doet :D.
Alleen 1 keer toen we een mollengangetje tegen kwamen ( zo;n klein geultje, bijna niet te zien) dat zag zij wel, liep er heel relaxt opaf, en toen met een grote sprong er over hahaha, stelde niks voor, 1 stap en ze was er over :+. Op de hardere ondergronden liep ze toch niet zo fijn, met de hoefje. Morgen maar rust en kijken we donderdag maar of ze dan wat beter loopt. We hebben maar lekker rustig aan gedaan :D.