[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 15:50

Zo ik ben bijgelezen, weet nu al niet meer waar ik op wilde reageren..... sorry!

Mijn vakantie liep wat anders dan gepland.

De eerste 3 dagen zijn we in Tsjechie geweest.
Daar hadden we 25 graden en zaten we op een hele mooie camping met een meertje waar we mooi in konden zwemmen.
Die dagen hebben we weinig uitgespookt door de hitte. Maar dat uitrusten was wel erg fijn!

Daarna zijn we doorgereden naar Slowakijke. Daar viel het ons eigenlijk tegen, veel Slowaakse mensen waren onaardig tegen ons buitenlanders en de natuur vond ik nou niet echt geweldig. Uiteindelijk toch een redelijke camping gevonden. Wel heerlijk uit eten geweest overigens in Slowakije, dat kan ik niet anders zeggen!
Maar nadat we de 2e nacht in Slowakije ook nog is onwijs noodweer hadden ( 6 uur lang regen en onweer, waarbij we uit onze tegen dreven, letterlijk en figuurlijk!) zijn we die dag erop vertrokken naar Oostenrijk.
Daar hebben we nog een paar heerlijke dagen gehad!
Ik wilde graag paraselen (hoe schrijf je dat??) maar dat lukte helaas niet.
We hebben nog wel geraft wat super gaaf was!
Foto's komen nog!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:46

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:14

zoals jullie weten ben ik dus met pony en al onderuit gegaan op de straat.. vanmiddag ben ik weer voor het eeerst op mn pony gestapt na de val, en toen ik mn zadel pakte zag ik dit

Afbeelding

helemaal beschadigd dus..
en aangezien dit kieffer zadeltje super zit wil ik hem niet weg doen..
denken jullie dat een bontje zoals deze

Afbeelding

of

Afbeelding

de beschadiging iets verbergt?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:18

Oei die is idd goed beschadigd zeg!

Het 2e dekje zou de beschading wel wat verbergen denk ik, maar zeker niet helemaal.

Ik denk dat je nog het meeste bereikt met veel poetsen, dan krijg je het leer vaak nog wel aardig op 1 kleur met zulke beschadigingen.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:19

chantal, ik heb net jou fotoverslag gezien.. aan de foto's te zien heb je het wel leuk gehad!

waarmee poetsen zou ik moeten poetsen dan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:27

Chantal welkom terug.

PP misschien eerst even goed schoon maken en dan in de schoensmeer zetten.
Ik weet dat ze wel zwarte leerverf verkopen, misschien is het er ook in bruin.

Ik zou geen zwart op bruin doen, dat wordt nl niet zo mooi.
Ik weet alleen niet waar ze het verkopen daar heb je dus weer wat minder aan.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:41

ik heb mn moeder al de opdracht gegeven dat ze maandag is even naar de winkel gaat..

bedankt voor de tips iig

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:24

hmm..is ook een manier van vakantie vieren
wij deden het gewoon lekker aan het strand met 34 graden
Bij ons in lonneker is nu concours en ik ben vanmiddag even wezen kijken bij de 40+(veteranen)
En dat was erg leuk om te zien..De meeste paardjes zijn nou niet echt springtalenten of anders zijn de ruiters totaal geen springtalenten..hahah
er deed ook iemand van onze stal mee..Die ging niet zo goed had 2x een weigering (lag er bijna af-->zie foto's en 2 balkjes)
Maar hier dus de foto's

Afbeelding
Kijk die donkere lucht!

Afbeelding

Afbeelding
De buurman van onze stal hij was derde in de M

Afbeelding

Afbeelding
Ennn jaah hoor..dit is de zomer in nederlands

Afbeelding
Zo'n springtalent..

Afbeelding

Afbeelding
Hij staat bij ons op stal

Afbeelding

Afbeelding
Hier ging het nog goed..

Afbeelding
En hier hielden ze het maar voor gezien

Afbeelding
jaja..hij ging bijna maar bleef toch nog zitten!!

Afbeelding
Hier sprong ie toch maar wel een balkje..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:56

Nou ik ben ook weer terug!
Jeetje wat een dag zeg! Regen, regen en nog eens onweer.
Het is zelfs nog even stilgelegd omdat het te hard onweerde en regende
Was echt zo jammer, het was namelijk een heel mooi concours.
Overal gingen plattegrondjes (zelfs op het deurtje van de wc )
De luidsprekers waren voor de verandering overal goed verstaanbaar, de mensen waren allemaal echt super aardig, toen ik aan het eind van de dag m'n nummertje van Jonge Dressuurpony's ging inleveren wist ze nog wat ik starte en helemaal vragen hoe het gegaan was enzo, echt heel leuk, alle mensen van de organistatie hadden zich verkleed met als thema "Escot" zo zielig liepen ze daar met hun mooie hoedjes en rokken in de blub (Vollenhove, lijkt op Giethoorn, maar het terrein was oorspronkelijk best droog, alleen de grond was leem/klei achtig dus met al die regen echt super spek glad

Maar toen ik 's ochtends moest dressuren, was het gelukkig nog heerlijk weer en scheen er een lekker zonnetje
M'n proef ging netjes, alleen soms ontbrak net dat ene beetje extra, durfde in de middendraf toen hij wat stil viel ook geen risico te nemen (springt dan nog wel eens aan) maar verder was ik tevreden
Uiteindelijk bleek ik 160 en 163 punten te hebben, viel me eigenlijk een beetje tegen in vergelijking met de andere combinaties
(sorry, klinkt echt vreselijk dit...)
Maar uiteindelijk toch nog een 5e prijs (Dus 5e van Overijssel ) maar helaas niet door, mochten er maar 3 door, jammer maar helaas..

Toen parcours verkennen, was een mooi parcours, Sam opgezadeld losgesprongen voor zover dat ging, was druk en allemaal van die profjes waarvan de ouders hun eigen kinderen zo belangrijk vonden dat ze de hindernis terwijl ik allang "oxer vrij" had gegild nog wel even zouden aanpassen
Twee keer een noodsprong op de oxer, lang leve de veiligheidslepels.
Was erg gehaast omdat de hindernis maar 1 minuut op een bepaalde hoogte bleef staan, later gelukkig nog een paar keer goed gesprongen en toen maar lekker gaan galopperen..
Toen de ring in, ging er echt super in, heel ontspanenn langs alle vlaggen en dingen en in een rechte lijn naar de jury

Toen van start, Sam pakte goed aan, deed echt z'n best maakte mooie sprongen en trok z'n beentjes goed in en luisterde echt naar me, alles ging goed, tot de hindernis 9 met de sloot, daar stopte hij
En ik had nog wel zo goed geoefend en met de Kringkampioenschappen nam ie hem wel..
Dus nog twee keer aangereden, maar hij vertikte het, is ook echt Sambal was wel duidelijk dat hij er die dag niet overheen zo gaan..
Dus dat was einde verhaal..

Eind van de middag gelukkig nog iets leuks om naar uit te kijken, de selectie voor de Jonge Dressuurpony's (soort van Pavocup maar dan voor 4, 5,6 jarige pony's)
Toen ik aan het eind van de middag moest was het gelukkig weer eventjes droog, Sam was zelfs na de dressuur en het springen nog helemaal opgefokt, leek wel een 3-jarige in de losrij-ring!
Staart en koppie erop, weg rennen, bokken
Was ook wel een beetje heel spannend want er werd tijdens het rijden vanalles omgeroepen door luidsprekers en zo'n Z-baan met bloemetjes op de letters was toch ook anders dan anders, en dan waren er nog de koeien naast je en de tractors die de auto's van het terrein sleepte, allemaal heel spannend, maar voor de Show was het wel goed

Uiteindelijk was hij best nog wel braaf, alleen met de middendraf af en toe in de galop aangesprongen, was te gespannen, maar gelukkig tijd en ruimte genoeg om echt even een stukje te knallen (20x60 baan)
Wijken ging gelukkig wel heel goed
Toen aangalopperen, jeetje ik schrok me rot! Gaf hij me toch een bok echt heel hoog en helemaal bol gemaakt
Was echt lachen, gewoon heerlijk door de baan gegaan, iedereen aan de kant helemaal in een deuk maar gewoon lekker doorgegaloppeerd Toen nog middengalop, liet zich geluk wel weer een beetje terug nemen..

Maar het was echt leuk en ik had een goed gevoel
Toen ik me op moest stellen voor de jury hoorde ik ze ook nog wat positieve dingen fluisteren; "Hij heeft een mooi koppie he? Ja, echt een prachig koppie!" *trots*
Ook ving ik op dat zijn aanzet goed was.. geen idee welke aanzet maarja is vast positief

Maar na ongeveer 40 minuten half onder een paraplu op de pony op de uitslagen te hebben gewacht bleek dat ik als één van de 7 door was
Ik was op de pony gebleven omdat ik dacht dat je op het hoofdterrein gehuldigd zou worden, maar dat was dus niet zo.
In de rekenkamer kon je je punten en een klein lintje ophalen.
Ik had 70,5% erg netjes vond ik zelf (je had 65% nodig om door te mogen)

Als opmerking stond er op de protocol: "Pony oogt erg groen"
En dan te bedenken dat ik over twee weken M1 ga starten

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:50

jammer van je weigeringen op de sloot, thuis maar weer goed gaana oefenen op sloten dan..(heeft die vn mij ook nog wel eens last van)
en jammer dat je bij de dressuur net niet door bent, maar toch knap dat je 5e bent geworden van Overijssel!
en gefeliciteerd dat je doormag voor de jonge dressuurpony's!

hier nog even de link naar mijn topic met de foto's van het kamp in Ermelo viewtopic.php?f=10&t=448672

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:56

Ik zou morgen op concours met Ot en de merrie. Ging eigenlijk vooral om de merrie, maar dan kan Otje ook wel een rondje lopen. Nu heeft de merrie vanmiddag het ijzer eraf getrapt. Ik gebeld naar het secretariaat of er een smid aanwezig is, wisten ze niet, dan moest ik maar mailen. Daar krijg je geen antwoord op(iig niet binnen twee uur...) Maar weer gebeld en er is geen smid aanwezig, wel een oproepbaar op eigen kosten. Wat het kostte wist ze niet Heb zijn nummer gehad, maar hij neemt dus al een uur de telefoon niet op...

Heb eigenlijk geen zin om op de gok morgen om half acht te gaan laden. Als het teveel geld kost voor dat ijzer loopt die merrie morgen maar niet.
net gebeld of ik dan het tweede rondje B mag starten(maar dan is het natuurlijk een blubzooi ), dan kan ik eerst Ot rijden. Maar het hangt er nu dus een beetje van af wat die smid kost of ik heenga of niet. Heb eigenlijk ook niet zo'n zin om alleen met Otje te gaan, die hoeft niet zo nodig te lopen en als er al 80 B/L-ers over die klei gegaan zijn weet ik ook niet of hij nog wel wil lopen...

Ik baal er iig van dat het allemaal weer zo bagger geregeld is. Kijk morgen eerst wel eens uit het raam voor ik die smid bel. Kan ook aankomende week gewoon bij marco gaan rijden met de merrie, ziet ze ook genoeg(als het weer een beetje opknapt en we weer buiten kunnen...)

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:04

Dr zitten grappige foto's tussen Anja!

Vief --> Jammer zeg van die sloot... maar goed van de dressuur!!!

Gomir... ai hopen dat je de smid gauw nog te pakken krijgt!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:27

Vief, wat klinkt dat bekend... Ret sprong altijd alles, maar op de laatste Galoppade met mijn zusje werden ze ook uitgebeld op de sloot. Sjit happens, zeg maar. Wel super van je dressuurselectie, nette punten! Daarmee mag je wel door naar de Hippiade, begrijp ik? Of is de finale ergens anders?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:38

Karin schreef:
Vief, wat klinkt dat bekend... Ret sprong altijd alles, maar op de laatste Galoppade met mijn zusje werden ze ook uitgebeld op de sloot. Sjit happens, zeg maar. Wel super van je dressuurselectie, nette punten! Daarmee mag je wel door naar de Hippiade, begrijp ik? Of is de finale ergens anders?

De finale is wel in Ermelo maar op een andere dag, dit stukje vond ik op de KNHS site:

De finale van het KNHS kampioenschap jonge rijpony's met dressuuraanleg wordt gehouden op 27 augustus in Ermelo. De finale bestaat uit twee rondes. De eerste ronde gaat net als tijdens de selectie. Eenmaal in de rijbaan luister je naar de opdrachten van de jury. Per rubriek gaan de beste drie pony's door naar de tweede ronde. Tijdens de tweede ronde gaan twee gastruiters je pony testen. De ruiters geven de pony ook een cijfer. hihi lijkt me leuk, hoop wel dat ze een beetje normale mensen op m'n pony zetten maar dat zal wel!Aan de hand van de cijfers van de jury en de cijfers van de testruiters wordt een klassement op gesteld.

Ik krijg trouwens een uitnodiging thuis gestuurd, daar staat denk wel wat meer informatie in.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:41

Ja ik ken dat van de jonge paarden/pony's. Iemand van mij club gaat door met haar paard. Echt leuk. Dan kun je ook een keer van een ander horen hoe je paard is.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:06

Leuk verslag Vief! En ze vonden hem natuurlijk groen omdat hij liep te bokken

Veel succes alvast bij de finale!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:32

hoihoi allemaal! ben ik ook weer even!! nog steeds geen internet in het nieuwe huis

jammer van de oefencross, had er net zo'n zin in!!het is nu mooi droog weer hier in Wieringerwerf

gefeliciteerd Vief..wat moest je allemaal laten zien met een 5 jarige?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:38

reddytobias schreef:
hoihoi allemaal! ben ik ook weer even!! nog steeds geen internet in het nieuwe huis

jammer van de oefencross, had er net zo'n zin in!!het is nu mooi droog weer hier in Wieringerwerf

gefeliciteerd Vief..wat moest je allemaal laten zien met een 5 jarige?

Dankjewel allemaal
Als vijf-jarige moest je stappen, (middendraf/uitgestrekte) draf, midden galop of als je wilde uitgestrekte galop, wijken vanaf de korte zijde, mocht zelf kijken hoeveel. Grote voltes bij B en E. Halthouden en opstellen voor de jury, hals laten strekken in stap en draf.
Dat was het wel dus niet zulke hele moeilijke dingen.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:57

vief gefeliciteerd!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:07

Jaaaaa gefeliciteerd!!!

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:31

weten jullie wanneer de B & L pony's is in Neede? de 17de of de 18de?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:46

pietpiraat. ik heb eventueel wel een schapenbont chabrak liggen, ik gebruik dat ding echt nooit, past onder vz zadel en volgens mij zelfs net aan onder dressuurzadel!

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:51

reddytobias schreef:
pietpiraat. ik heb eventueel wel een schapenbont chabrak liggen, ik gebruik dat ding echt nooit, past onder vz zadel en volgens mij zelfs net aan onder dressuurzadel!

heb je daar misschien een foto van ?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:16

heb je even een pb gestuurd

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:41

Hier ben ik ook weer. Gisterenavond laat teruggekomen van de vakantie, en net even bijgelezen.

Missmuts, wat fijn dat de pees goed is! Mij lijkt het engste als we straks weer aan de slag mogen met Online. Het moment dat je echt weer gaat aanpakken, of de pees dan ook goed blijft. Had jij dat ook?

Lielle, ik ben nog steeds wit. Het was wel heel mooi weer in Tsjechie. Alleen op woensdag hadden we 2 regenbuitjes, en toen was het bewolkt, maar voor de rest wel droog. Chantal, waar hebben jullie ergens in Tsjechie gezeten? Toch niet in Jinolice (Ceske Rai)?

Patsmu, jeetje, dat lijkt me verschrikkelijk om na 4 jaar samenwonen weer terug te moeten naar je ouders. Ik bedoel, je bent dan zo gewend om op jezelf te zijn. Heel veel sterkte, en gooi je aandacht nu maar lekker op de paardjes.

Canter, hoe is het nu met je buikje?

RT; woon jij nu al in je nieuwe huis? Hoe bevalt het daar?

Ik ga zometeen eens even de foto's van iedereen bekijken.

Kort samengevat over mijn vakantie:
Dinsdag zijn we vertrokken, en we hadden heel mooi weer. Tegen de middag kwamen we in Tsjechie aan (Hrensko), en we hadden een super hotel geboekt. Even naar een stad (Decin) gereden om geld te pinnen en daar nog een kasteeltje bezocht.
Woensdag regende het hard toen we wakker werden, maar toen we gingen wandelen werd het droog. Wel bewolkt, maar mooi wandelweer. Daar hebben we een natuurlijke brug bezocht (was wel veel klimmen en vermoeiend )).
Donderdag weer prachtig weer en toen zijn we doorgereden naar ons hotel in Liberec, bovenop een hele hoge berg. Van daaruit naar Ceske Rai om te wandelen. Daar was het echt supermooi en geweldig weer.
Vrijdag naar ons pension in Praag gereden en de rest van de dag in Praag rondgelopen. Ze mogen dan wel zeggen dat het de mooiste stad van Europa is, maar ik ben niet zo'n stadsmens. Na een paar uur hadden we het wel gehad in Praag. Die nacht ben ik hartstikke ziek geweest (ws. voedselvergiftiging). Ook weer heel mooi weer gehad.
Zaterdag nog even naar Loket geweest. Echt een heel schattig plaatsje en er lag een middeleeuwse burcht met martelkamers. En van daaruit naar huis gereden. Pas in Duitsland kregen we weer regen.