[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:28

Auto is gemaakt en met groene kaart door de keuring gekomen :D Bleek uiteindelijk toch zwakkere batterij te zijn en paar slechte contacten, die zijn nu opgelost en hij draait weer zoals het hoort.
Deze week echter geen tijd meer om les te pakken, hooguit vrijdag eens de groepsdressuur oefenen (als er iemand komt opdagen).
Vanavond misschien een staprit of aan de hand eens gaan wandelen en als het vrijdag geen les is een buitenrit. Ik zie wel waar we stranden in de tornooien.

Mijn geboorde put zit 15m diep en die was gisteren dus toch echt zo goed als leeg. Kwam alleen nog armtierig straaltje water uit -O- Is het eerste jaar dat we zo vroeg problemen hebben, dus dat beloofd.

@Antonius: fijne cross gehad dan! Hoe gaat het met Fi haar dracht?
Ik kan het mij zo voorstellen, inderdaad kamperen zoals Hanne zegt. Dan is het wel een geluk met dat warme weer als je bij de paarden moet douchen, veel aangenamer dan bij 10° en regen :)

@ hanne: heb filmpje gezien op Facebook intussen, mooi parcours! Hij pakt het echt goed aan, mooi ritme. Plezier straalt er vanaf!

@ Florence: ik doe mijn job heel graag, maar ben toch ook aant rondneuzen :o Op 7 augustus ga ik testen meedoen bij Selor voor iets. Gewoon omdat 19u financieel toch tegenvalt met alle kosten voor de paarden en dergelijke. Het lukt wel maar ik merk dat ik de extra ademruimte toch fijner vindt, en het ziet er niet naar uit dat mijn huidige WG mij op 30u of FT kan houden na 1 september.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:29

Oeh Antonius, leuke vooruitzichten!

Ja val was echt stom, maar 1x per jaar moet ik dat eens doen. Hopelijk nu weer jaartje verder zonder vallen :+
Komt goed, Hanne! Positieve dingen vasthouden en werken aan de minpunten :)

Proficiat allemaal :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 22:40

Stilletjes hier. :P

Gisteren heb ik dan dus eindelijk springles gehad bij Ch*anel. 't Is mij zeer goed bevallen moet ik zeggen. :D Enorm veel werk nog bij mij uiteraard. In het begin wat dressuurwerk gedaan. Ruitjes gereden, op hoefslag in iedere hoek tot de helft in binnenstelling en dan de andere helft van de hoek in buitenstelling, tempocontrole, ... Heb verteld dat Luxor soms nogal wou uitbreken over de schouder, dus geoefend op wendingen. Stap-galop ook wat bevestigd, wat eigenlijk vrij vlot ging zoals het moest gaan. :P Galopbalkjes gedaan. Ook sprongetje op een cirkel op X en ook sprongetje met een hele lange aanrijlijn. Gewoon om af te tasten hoe we staan bij die meer technische dingen. Luxor was er allemaal snel mee weg. Luxor heeft het compliment gekregen dat hij echt een slimme is. :) Wel tof om te horen! Mijn gevoel is zeker goed. :) Heb niet het gevoel dat ik wat gepusht wordt om zo hogerop te geraken omdat Luxor het wel in zich heeft. Ze bekijkt ons als combinatie en doet alles stap per stap. Wat ook leuk is dat ze meedenkt naar de toekomst toe. Ze heeft voorgesteld om even geen jumpings meer te doen. Ik mag dat natuurlijk nog wel doen maar dan is het niet om het perfecte rondje te rijden maar meer de gewenning van paarden rondom etc. Eind augustus had ik pas 1tje gepland in Waregem terug dusja komt wel goed uit zo. En ze zei ook van ja laat het weten als je nog eens jumping hebt, kan dan komen helpen en eventueel brengen ofzo. Dat heb ik ook nodig die begeleiding. Nu heb ik het gevoel dat ik op deze manier wel mooie stappen vooruit kan maken. Dat ik mij meer leerling/student voel ipv iemand die sporadisch eens les volgt van iemand. :D

Laurievc

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:26

Dat is mooi Hanne! Fijn he, dat je het gevoel hebt echt geholpen te worden en niet een pionnetje te zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:27

Klinkt fijn Hanne, ook dat ze wil meegaan! Daar kan en zal je enorm veel van leren en het is ook superfijn omdat ze dan ook direct ziet waar je in de les mee verder kan.
Hoe gaat het met je dressuur intussen? Daar nog plannen mee?

Stilletjes, tjah. Door de warmte, de strubbelingen met de auto en werk gewoon nog niet toegekomen aan rijden. Dacht zondag een oefenrondje mee te pikken op tornooi (moest pas om 14u26 rijden), moet ik verdorie mee starten om 10u in het achttal. Daar krijg ik het van hè! Zoveel ruiters die sowieso allemaal in de voormiddag en vroege namiddag rijden en TOCH moeten de mensen komen opdraven die eerder naar het einde van de dag toe hun individuele proef hebben.
Je ziet dan ook heel goed dat de mensen uit de voormiddag zo rond 14u naar huis vertrekken na hun prijsuitreiking, en jij mag daar dan van 8u tot 18u staan schilderen.

Ik heb niks tegen 2 proeven rijden. Ik heb wel iets tegen van die absurde planningen als er pakken alternatieven mogelijk zijn.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:27

Hebben jullie het gelezen van J.an van Beek?
WoW, ik schrik hier echt van...&

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:51

Zag het langskomen... heel erg. Moet ook heel snel zijn gegaan

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:00

Was hij ziek of is er iets gebeurd? Ik schrok me rot toen ik het las!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:02

mila_furrie schreef:
Was hij ziek of is er iets gebeurd? Ik schrok me rot toen ik het las!

Hij is vrijdag opgenomen met een aneurysma in zijn hoofd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:10

Zag het ook net langskomen. Best jong nog om zoiets te krijgen, vreselijk.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:02

Ik had het gelezen van de vrijdag en dan nu idd dat hij overleden is... Hij heeft het nog lang volgehouden eigenlijk, de meeste sterven heel snel. Ik dacht mss dat hij dan toch ging halen omdat ze er snel bij waren maar helaas :(. Die was er bijna op alle Belgische wedstrijden... Zal voor de ruiters van het EK ook heel zwaar zijn.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:31

zo vreselijk triest. De paardenwereld stond even stil.
paar keer les van gehad, en was echt briljant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:00

Hoe is het intussen nog met iedereen? Nog niemand verdroogd en verschrompeld van het watertekort?

Hier alles rustig. Eerste tornooi achter de rug, was geen echt succes. Stond ergens onderaan (had alsnog 62%, dat wel) maar gezien de omstandigheden en verwachtingen was dat geen ramp.
Wel waarschijnlijk gevonden waar het fikse protest vandaan lijkt te komen. Echter absoluut geen idee hoe we het kunnen oplossen.
Voor de rest mogen de 3 andere die ik heb lopen op fiks dieet. Ondanks kurkdroge en hele schrale weide lijken ze allemaal hoogdrachtig -O-

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:29

Hier gaat het redelijk haha! Gen en ik lijken even in een dipje te zitten. Afgelopen 2 weken al 2x de grond gezien. Maar dipjes moeten er ook zijn :P Hopelijk terug snel in orde. Twenty gaat top! Die ga ik nu het 105cm in zetten.

Begin deze week officieel bericht gekregen dat we mogen starten met de werken aan de boerderij :D :D :D Woensdag akte tekenen, vrijdag beginnen we met slopen. Nu komt het echt allemaal heel dicht bij!
Julie staat weer bij De Brabander, nogsteeds niet drachtig helaas...

Waar kwam het protest van Varekaj?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:42

Oei, wordt ze altijd moeilijk drachtig of zit er iets anders achter?
De grond zien is op zich niet erg, het is alleen altijd zo'n harde ontmoeting waarschijnlijk :P Fijn dat de rest goed gaat en spannend met de verbouwingen! Doen jullie de sloopwerken zelf of wordt er doorgewerkt onder het bouwverlof?

Het protest blijkt door zijn eigen lompheid te komen. Hij is in de mond zodanig ambetant op contact en helemaal op begrenzing dat hij in zijn gefoefel zijn tong stukbijt en zelfs over het bit gooit. En wanneer dat laatste het geval is krijg ik de streken van staken, bokken, zwalpen, tegen het been gaan, opkroppen en proberen omhoog komen. Wat ik geheel normaal vind, want hij doet zichzelf gewoon pijn natuurlijk :roll:
Hij doet het met lage neusriem, gecombineerde en helemaal als ik zonder sperriem rij.
Ik heb de voorbije jaren al vanalles geprobeerd van aansnoeren, van heel los tot op max. 1 vinger ertussen krijgen, dus daarin zie ik niet direct opties.

Iemand gaf me de tip om een bit met een lepel te kopen en de boel gewoon volledig strak aan te snoeren zodat hij zijn mond niet meer kan bewegen/open doen. Eerlijk is eerlijk, als ik op die manier moet beginnen, dan hou ik er gewoon liever helemaal mee op.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:47

Is de eerste keer dat ze bij ons gedekt wordt, dus dat weten we niet haha. Maar normaal is medisch alles in orde. :) Op het dekstation zeggen ze dat dat zeker niet abnormaal is :)

Er wordt doorgewerkt :) We overwogen het eerst zelf te doen, maar er ligt asbest op, dus dat brengt toch bepaalde risico's met zich mee...

Nee, dat lijkt me ook niet helemaal de manier... Wel jammer dat je niet meteen vindt hoe je het kan oplossen. Met wat voor bit loopt hij nu?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:53

Oei dat is zeer vervelend probleem varakaj, ik heb het nog nooit eerder zelf voorgehad en heb er dus geen ervaring mee. Ik heb wel al gehoord dat als ze dit ineens doen, dat dit en medische oorzaak kan hebben. Ik weet zo een meisje die dressuur rijdt, haar paard deed het ineens ook. Met staken en bokken als gevolg. Bleek hij een probleem in zijn voorhoeven te hebben. En de hele weg van de spieren en pezen van zijn hoeven tot aan zijn tong zijn verweven en dat probleem kwam bij hem dus uit via de tong over het bit. Nu is dat opgelost wel opgelost door zijn voeten te behandelen.

Hier momenteel ook alles rustig, canch is precies gestopt met opzwellen, ze moet nog ongeveer 4 weken dragen...

Jammer dat het nog niet gelukt is voor de dekken, maar wel goed nieuws van je huis! Hier zit de bouw in de laatste fase :). Nu jammer genoeg bouwverlof maar tegen eind deze vakantie wordt het opgeleverd en dan kan ik beginnen kuisen :D.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:12

Hier alles ook weer wat rustig aan. Afgelopen weekend met Iskander gestart in 95cm, enfin het stond 1m, barrage 1m05. Ik sprak de parcoursbouwer aan "dit kan toch geen 95 zijn?" en hij zette er al lachend zijn meter naast en idd, stond hoger :P Op die locatie bouwen ze altijd hoger, vandaar bewust een reeks lager ingeschreven. Wij zijn nog niet klaar voor hoger dan 1m te gaan :) Eerst wat oefenen op schakelen en hectische dingen naast de piste leiden hem ook nog af. Hij begint wel steeds fijner te springen.

Varekaj: een bit met een tonglepel kan je toch proberen? Is op zich niets mis mee. Zo blijven rijden is ook niet fijn.

Laurie: dat dipje heeft iedereen wel eens... Jullie komen er wel uit. Wel top van Twenty!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:00

@ Florence: een tonglepel is niet toegestaan in dressuur... Een kleine tongboog of bit met tongvrijheid wel dacht ik, ga dat eens opzoeken.

@ PP: ik denk niet dat er verder problemen zijn fysiek, zolang ik geen contact oppak is er geen probleem. Hij is wel altijd al heel lastig geweest voor alles wat de mond betreft. Hij verdraagt alles van iedereen maar probeer niet om in zijn mond te zitten, ook niet met een vinger. Dat is direct hoofd omhoog en wegtrekken. Tanden etc zijn in orde. Als de TA komt moet hij bijna platgespoten worden, zelfs om gewoon te controleren.

@ Laurie: sedert het zadelmak maken is er al vanalles gepasseerd, en hij liep het fijnste op een ongebroken baucher met Rotary mondstuk. Het plooit niet maar beide helften kunnen compleet afzonderlijk bewegen van elkaar dmv roteren met een middenstukje. Dit is een toegestaan bit voor dressuur.
Ik heb begin dit jaar een Rotary D-trens geprobeerd, liep hij een tijdje prachtig los, nageeflijk en zeer licht op maar is alsnog na een paar maanden ineens weer beginnen hangen en drammen. Vandaar teruggestapt naar de baucher, die hij intussen dus ook niet fijn meer aanpakt.
Gewone enkel- en dubbelgebroken bitten zijn geen optie. Daar maait hij zodanig op met de voorbenen bij licht contact dat hij al meermaals in de teugels is vastgeraakt.

Asbest is inderdaad wel iets waarmee je best zo rap mogelijk korte metten maakt. Fijn dat ze doorwerken!

PP, veel succes met het opkuisen van een nieuwbouw :') De oplevering is fijn maar stof! Dat blijft maar komen, hoe vaak je ook veegt, met de stofzuiger rondgaat en dweilt.
Bij ons hadden ze van die varkenshoofdjes op de muren getekend :roll: Heel charmant, zeker omdat je eigenlijk het eerste jaar nog niet kan schilderen/behangen omdat alles moet uitdrogen en zich moet zetten.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:36

hier ook zijn gangetje...
afgelopen maandag in diep.enbeek training gehad van her.wig. pijnpunten opgezocht, en me ook stevig moeten vasthouden anders had ik ook de grond gezien. _-:(
De schaduw plekken in de hindernissen vindt hij vreselijk. Zoals de afsprong naar het "donkere" water in. En de schaduw van de overbouwde greppel. Het greppeltje geen probleem, maar dat donkere vlak....brrrrrrr…de 1ste keer een noodsprong omdat hij niet meer kon weigeren vanwege juiste tempo.
2de met petsen op de hals, 3de maal met echt 2 bovenhandse zweepslagen :o :roll: -O- niet leuk...maar daarna wel gewonnen.
maar verder zo top gereden, merendeel de hindernissen van het M gesprongen en dat deed hij met 2 hoeven in de neus. dus uiteindelijk heel blij.
en ik heb gelukkig nog steeds grasweides...die waar ze nu staan is droog verbrand en kaal, maar morgen gaan ze de andere wei op. en dan is ondertussen over enkele weken de 1ste kale wei weer voldoende aangegroeid.
Kan wei 2 waar ze nu staan aan het einde van het seizoen weer gegeten worden.

varekaj, wat een gedoe weer...kost je altijd zoveel tijd om dit soort problemen op te lossen.
heb je al eens aan een bitfitter gedacht?

laurie, succes met verbouwen! zet je stofmasker maar op. en voorzichtig met het asbest!
wordt het nog niet te laat met dekken?

florence, en heeft hij het niet lager gezet dan? wat stom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 00:12

Ik ga voorlopig terugschakelen naar de D-trens. Daar heeft hij begin dit jaar een tijdje immens fijn op gelopen, mijn insziens moet het mogelijk zijn om dat terug te bekomen.
Er zijn intussen heel wat puzzelstukjes op hun plek gevallen door te ontdekken dat hij zijn tong erover wil krijgen, kleinigheden die ik al jaar en dag weet maar altijd heb gezien als doodnormaal en typisch Icaro.
Ik heb geen specifiek doel voor 2018 behalve hem weer fijn aan het werk krijgen. Tijd genoeg om vanalles te proberen, we zien wel waar we stranden. Met wat geluk heeft iemand van de club een bit met tongvrijheid wat ik een tijdje mag testen.

Morgen als de smid geweest is worden ze ook weer van weide verzet. Ze staan sinds begin juni op de huidige en die is echt gewoon... niks meer. Die waar ze vandaan komen was goed afgegeten maar niet speciaal kort. Kans is klein, en toch hoop ik dat er iets is bijgegroeid op die 1,5 maand.
En anders net zoals bijna iedereen hooi bestellen en beginnen bijvoeren.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:56

Klopt Madelene, we weten nog niet of we nogmaals proberen als ze nu niet vol is...

Genesis net uitgebeld in 1m20. Heel frustrerend. Gelukkig zijn de stalhouder, trainster en ik het erover eens dat ze gewoon met mijn voeten speelt... Even doorpakken dus.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 20:14

Se*ppe Vil*ain naar ziekenhuis met rugletsel op EK.. Amai zeg.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:29

Ja zag het ook al passeren, is 1 van de junioren kan dat?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:01

Uhu is een junior, heb de val gezien op livestream, been van paard bleef haperen tussen 2 planken en zat eventjes vast en dan rotational fall