[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:14

Whoops amaaie idd :o! Ik heb thans de erbarming dat Hollanders vriendelijk zijn op wedstrijd enzo, daar precies iets anders. Twas mss de stress van die mensen dat het de eerste keer was :+?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:26

Madelene: die combi 9-10 stond idd vrij kort. Jammer voor je resultaat wel. En de dressuurringen lagen idd zeer ongelijk, niet makkelijk!

Sofie: amai kan het geloven dat je daar niet tevreden mee bent met hun organisatie! Hoeveel inschrijvingen waren er in totaal? Was de cross zelf de moeite? Proficiat wel met je uitslag, je bent terug vertrokken!! Was beeb mee? Bij ons begint da nu wel te gaan om ze mee te nemen, alleen terwijl ik aan het rijden ben, zaagt ze nogal veel :)

Varekaj: sprong hij de hindernissen van de 1e keer of stopte hij tussendoor ook al? Misschien begon hij op het eind lastig te worden omdat hij niet in 1x kon doorgaan zoals in een echte cross, maar sprong per sprong moest nemen? Mijn ene schimmel is op wedstrijd heel makkelijk te rijden, maar op training zwiert ze heel de tijd met haar hoofd en is ze net veel te gevoelig. Bij haar dan ook omdat ze niet kan doorgaan...

Ik heb nog niet gereden in Meer, enkel foto's van gezien, lijkt mij niet zo'n heel spectaculair parcours te zijn? Ik vermoed vergelijkbaar met bv Genk?

Vandaag trouwens telefoon vanuit Ndl gekregen voor Koko en nog iemand anders gemaild voor hem. Pfff ben al heel de dag aan het piekeren... Nu is er interesse, maar het zou mij echt aan het hart gaan als hij weg zou zijn. Denk dat ik hem voorlopig toch maar hou en dan die 2 jaar proberen verkopen. Die mag dan wel goedkoper weg, t zijn vooral de maandelijkse vaste kosten die te hoog oplopen met zoveel paarden. Nog een nachtje over slapen en morgen beslissen. Hij weet het precies, was vandaag weer super lief, ne grote hond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:46

Met koko heb je het voordeel dat hij rijklaar is, en je hebt er plezier mee. De 2-jaars kost alleen maar en eer je ermee kan starten zit je weer heel wat tijd en geld verder. En gaat ze doen waarvoor ze bedoeld is? Toch altijd afwachten. Cru gezegd, koko "betaalt" zijn investering al terug. De jonge nog (lang) niet.

De 1e hindernis heeft hij geweigerd, vlotter aangereden en vanaf dan ging alles prima eigenlijk. De rechte lijn houden is soms bij het 1e aanrijden nog kleine uitdaging, tempo eigenlijk niet. Paar keer iets te vlot zelfs :p
Zoals gezegd, waterbak inlopen, piano op en afsprongetje? Piece of cake!

@sofie: was je de enige met meerdere paarden? Of waren er nog combinatie?s

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:05

De cross zelf was ok. Niets speciaals. 17 hindernissen in L en een stuk of 13 in B, dus redelijk weinig. Veel lange rechte lijnen waar ze naar mijn idee meer mee hadden kunnen doen. Maar t was wel verzorgd vond ik. Ook de jumping was netjes, mooie hindernissen met veel tralala ;) de dressuur was ook deftig :) met hekjes enzo. Parking dichtbij met toiletten... Op vlak "materiële" organisatie was het zeker doenbaar. Maar dus niet echt een "mooie" cross, maar allé, hij is dichtbij dus da's ook een voordeel. Juist de timing en de reacties van sommige organisatoren... Ik weet niet of ik de enige was met twee paarden,....

Ook het aantal inschrijvingen weet ik niet. Ik dacht 40 tal in B en een 45tal in L en dan nog een pony reeks met een 15tal ruiters. Maar er waren ook veel afmeldingen en mensen die niet opdaagden... dus een 100tal deelnemers...

Moeilijk om zo'n lief paard weg te doen hé, zeker als ie nog zoveel in zijn mars heeft... Die jonge verkopen is mss interessanter. Kost veel hé, al die beesten. Ik sta er met 4 en zou super graag een veulentje fokken, maar da's onmogelijk nu... Hopelijk valt er eens zo'n ouwen dood :') nee, dat meen ik niet ;)

Varekaj, slim paard als ie u zo afstraft... Wel motttig op die manier...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:15

SofieHavan schreef:
Hopelijk valt er eens zo'n ouwen dood :') nee, dat meen ik niet ;)

Je kan altijd een handje helpen he :D ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:18

Als ik met hackamore rij heb ik daar geen last van, maar ergens wil ik toch nog niet opgeven om met bit te rijden. Kan ook vermoeidheid geweest zijn of zoals iemand anders zei, omdat het vaak springen-rust-springen is en niet ineens vlot doordoen. Heb btw zonder tappen gereden en daar heb ik amper hinder van gehad. Voeten stevig op de grond :)

17 hindernissen maar? Idd weinig. Ze gaven niet zo goed weer vandaag en regen hoorde ik, mss daarmee? Geen idee hoe de vrije cross was in oosterzele.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:42

Volgend jaar zal ik hier heel wat meer plaatsen, want nog nooit een cross gereden. Na de eventingstage van vandaag wil en moet ik zeker crossen rijden! :D Het was top!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:43

Idd vervelend die organisatie! :=

Hoeveel hindernissen is normaal in een cross?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:20

Hoh In de B varieert dat tussen 15 - 25 sprongskes?

Gisteren naar zee geweest voor het eerst met mn paardje :D. Ze was erg flink en is uiteindelijk het water in gegaan :Y). En ze kan snel galoperen met haar korte beentjes ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 10:57

Had de foto's gezien op fb! Lijkt me echt wel leuk!!

Wij mogen naar Waregem gaan. D.irk en i.carus staan op de selectielijst voor naar Frankrijk te gaan. De kans dat we effectief mogen gaan zal wel zeer klein zijn, maar toch wel weer een stapje dichterbij!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:00

Als hij goede prestatie kan neer zetten kan dat wel nog lukken :j! Wil hij hem volgend jaar op twee ster uitbrengen? Dan is de kans wel groter dat hij mag gaan, voor de 7 jaars mogen er meer gaan.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 11:02

Denk wel dat hij dat wilt proberen. Maar dat is natuurlijk ook moeilijker om de selectie te halen he. Zo qua niveau. Maar we zullen wel zien, niet moet alles mag. K.arin mag wel niet gaan.. Daar stond ik versteld van

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:06

Hoezo niet?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 11:11

Als ge op de kalender kijkt, staat bij die wat in de voorlopige lijst staan in het oranje. Die want niet mogen gaan in het grijs. En zij staat in het grijs. Volgens de selectie zouden ze het BK moeten rijdne, maar toen was zij uit let haar voet. Had toch gedacht dat ze voor haar een uitzondering zouden maken.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:15

Kan zijn dat ze ook zelf terug getrokken heeft, en BK is toch geen norm? Tis toch op één ster niveau dat telt, BK is nationaal.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 11:18

Ja maar als je zo op dat papier kijkt wat de voorwaarden zijn om geselecteerd te worden, staat dat het BK wel gereden moet worden

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:25

Vind ik opzich flauw maar mss omdat er zoveel zijn zijn ze nu extra streng geweest.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 11:27

Ik weet het niet. Staat erop, wel jammer boor der dat ze dan net der voet breekt

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:04

Mijn paardje heeft nu geen excuses meer voor waterbakken. :Y)
Hoe hij zo'n waterratje was gisteren! :D

Ik baal dat ik niet aan de eventingstages van Genk en Poppel kan meedoen, maar dat is toch wat te ver 2 uur rijden! Heb echt veel bijgeleerd. :j

Nu zondag weer een dressuurwedstrijdje WVUR. 't Laatste van het seizoen! :j

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 14:44

Ik zei gisterenavond tegen casje ( die niet meer mankte) Morgen gaan we terug rijden!
Hij dacht daar duidelijk anders over. Kom deze ochtend op de wei, heeft hij zijn ijzer half afgetrapt, maar staat hij een stukje in die lip..
Je raad het al, opnieuw mank!!! 8)7 _-:( _-:( _-:( _-:(
Word er echt een beetje boos van

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:28

Eens het begint met de miserie... Sterkte! :(:)

Waar zie je trouwens de selectielijst voor WK? Hoeveel mogen er gaan? Hangt het af van de prestaties in waregem?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 15:35

equibel, internationale wedstrijden, pagina 6 staat lion.
Dan die wat achter hun naam de oranje vakjes hebben, zijn op dit moment geaccepteerd of hoe moet ik het zeggen. En nu in waregem tellen de beste prestaties denk ik. Weet niet zo goed wat er verwacht word. Denk opzich dat de profs mogen gaan, wat logisch is, die kennen de druk. Maar zou ook leuk zijn als we bv van die top 7, in de top 3 zouden rijden en dat we dan toch mogen gaan. Maar zullen wel zien wat het geeft. Al leuk dat we in die top zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:47

Ai, lip in de hoef is niet echt goed. Heeft eentje van ons tijdje een verband voor gehad. Duimen hoog dat het niks is bij casje.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:57

[quote="Varekaj"]Als ik met hackamore rij heb ik daar geen last van, maar ergens wil ik toch nog niet opgeven om met bit te rijden. Kan ook vermoeidheid geweest zijn of zoals iemand anders zei, omdat het vaak springen-rust-springen is en niet ineens vlot doordoen. Heb btw zonder tappen gereden en daar heb ik amper hinder van gehad. Voeten stevig op de grond :)

17 hindernissen maar? Idd weinig. Ze gaven niet zo goed weer vandaag en regen hoorde ik, mss daarmee? Geen idee hoe de vrije cross was in oosterzele.[quote]
die was erg tof :))
Mag ik hier meepraten? Jong crosser en net begonnen O:)
Ik ben Jade en woon in Oost-Vlaanderen :)
Ik cross met mijn bonte C pony :) Momenteel start ik enkel vrije crossen , dressuur is nog een te groot werkpunt .
Oosterzele was een net parcours , boomstammen,planken,tonnen,balen stro,heg en een mooie waterbak . Standaart dingen maar erg goed om mee te beginnen .
5 oktober doen we mee in de 60 cm in Zwijnaarde ,spannend :):)
Waar oefenen jullie allemaal? Wij in Merendree .

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:04

Welkom!
Ik oefen in Zutendaal , lummen, Genk , Overpelt, Meldert. Dat is wel allemaal in Limburg.