[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:48

Mette: Haha Sjaak! Wel een makkelijke stalnaam roept mooi makkelijk.
Super gedaan zeg dat is een leuke winst in een weekend :)

Madelein: Ohh in Ede was je toch? Wij waren ook aan de verkeerde kant van de weg die straat ingegaan dus zijn ook heel stuk de verkeerde kant in gegaan, moest het arme peerd weer helemaal terug over de hobbelende zandweg haha.
Fijn dat je zo lekker hebt getraind! Nog foto's?

Neesa: Idd netjes zeg. Fijn dat het rijden ook zo lekker gaat.

Percy: Crematie is nooit leuk idd.

Hier gaat het rijden ook fijn. Zondag B debuut in Markelo, spannend ben vooral zenuwachtig of ik het springen doorkom. (Ook al heeft hij nog nooit geweigerd, werd met de pony altijd uitgebeld dus zit echt tussen m'n oren) Zijn er nog meer die naar SGW Markelo gaan dit weekend?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:58

__Rianne schreef:
Madelein: Ohh in Ede was je toch? Wij waren ook aan de verkeerde kant van de weg die straat ingegaan dus zijn ook heel stuk de verkeerde kant in gegaan, moest het arme peerd weer helemaal terug over de hobbelende zandweg haha.
Fijn dat je zo lekker hebt getraind! Nog foto's?

Hier gaat het rijden ook fijn. Zondag B debuut in Markelo, spannend ben vooral zenuwachtig of ik het springen doorkom. (Ook al heeft hij nog nooit geweigerd, werd met de pony altijd uitgebeld dus zit echt tussen m'n oren) Zijn er nog meer die naar SGW Markelo gaan dit weekend?

Ooooo!! Ja klopt! Wat erg was dat he?! Het rottige is dat wij door iemand die we de weg vroegen verder dat bos in gestuurd werden, waardoor terug gaan geen optie meer was...
Maar voor de volgende keer weet ik het te vinden :+

Springen komt wel goed joh! Niet te veel bij nadenken en gewoon gaan!
Ik start niet daar.

Hier wat foto's:
Begin van de struikel partij, zijn linker voorvoet blijft steken ( waardoor ik op een vrij oncharmante manier op zijn hals val }> )
Afbeelding

Eddy druk bezig overeind te blijven, gelukkig was ik zo handig hem gelijk vrijheid te geven van voren, anders waren we gevallen denk ik..
Afbeelding

Stoer paard:
Afbeelding
Afbeelding

Helaas geen actie fotos van het springen zelf. Mijn moeder had onze spiegelreflex in dr handen en kon daar niet zo goed mee overweg.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:06

Haha ja vreselijk. Ik belde vriendin met wie ik de training had zegt ze bij een rotonde met restaurant links..dus wij gedaan.. ja en dan bij die straat rechts. Dus wij ook gedaan maar geen trailer te bekennen. Wat bleek nou...wij kwamen van de andere kant waar ook héél toevallig een rotonde met restaurant was en voor ons was rechts dus een andere rechts dan voor die anderen :+
Wat een knap paard heb je toch! <3 Gelukkig niet gevallen, wat voor zadel heb je trouwens? Ziet er fijn uit.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:08

Hihihi heel fijn ja!
Ik had van niemand een telefoonnummer :(. Uiteindelijk het nr van Rom nog opgezocht, maar die nam niet op.
Heb nu wel een nr van iemand uit mijn groep, handig!
Hoe laat reed jij?

Nee idd gelukkig! Kneep m wel even! In de wAterbak hadden we ook zo'n elegante actie, lagen we ook bijna hihi!
Mijn zadel is het eventing zadel van kent and masters. Is ook een erg fijn zadel vind ik! Ben er erg blij mee!

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:22

Markelo kom ik misschien nog kijken, start daar zelf 1 juni :)

Hoelaat moet je dan?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:47

Ziet er erg fijn uit zeg, ik heb dressuurzadel van K&M. Is die duur dat eventingzadel?
Ik had daar een paar weken geleden training! :)

Mette: Leuk dan doe ik ook mee! Ik moet zondag 8.37 - 10.24 - 10.54. Is alleen wel andere locatie dan Snorrewind. Dit is bij de herikerberg met al die motorcross bulten! *D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:55

Dressuurzadel vond ik ook fijn, maar lag niet fijn op Ed. Uiteindelijk ben ik voor de WoW gegaan.
zadel was rond de 1200 nieuw en aangemeten.

Aha, dus niet zondag :). Jammer! Dan hadden we elkaar misschien nog eens tegen kunnen komen!

Succes vast zondag!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:00

Ah jammer dat red ik niet!
Leuk, misschien zie ik je dan wel :)
Dan kom ik nog met epke hahah

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:39

Ik sta op de startlijst voor zaterdag :)! Leuk!!

Aangezien het ongeveer 15 jaar geleden is dat ik m'n laatste spring wedstrijd gestart heb ook wel spannend. Hoe gaat het ook al weer allemaal?
Groeten voor je begint en als je klaar bent? Is er nog steeds een bel die aangeeft dat je mag starten? Groet je voor of na die bel? En mag je je ronde afmaken als je uitgebeld wordt? Voor de ervaring van het paard?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:26

Meneertje Sjaak heeft geluk :D
Vandaag bij de buurvrouw geweest, had een grote schuur staan met daarin helemaal niks! Dus wij daar naar toe gegaan om te vragen of wij daar onze paardenstal in mochten maken en dat mijn paard daar mocht staan.. En leuk dat ze het vond! Dus we gaan nu op zoek naar een goedkope stal en dan is alles klaar voor vrijdag! Het weiland wat we nu gebruiken is ook van die mevrouw en die vind het heel leuk :)
Dus geen gedoe met een te kleine stal, gewoon een mooie ruime box

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:01

Oh jee, verkeerd rijden is mijn grote nachtmerrie. Ik kan echt niet keren en ook niet behoorlijk achteruit. Helaas ben ik degene die [naam] en Daimler donderdag van school moet halen en vrijdag naar Maarsbergen moet brengen omdat mijn man moet werken.

Wordt daar echt niet blij van. Ik vind het prima om te rijden als mijn man naast mij zit die ons uit elke (lastige) situatie kan redden.

Wat fijn dat Sjaak het zo goed gaat krijgen.

Oei, is het echt al zo lang geleden Madelein? Voor mij is het nog langer geleden :D Groeten voor de bel, de bel geeft aan dat je mag starten. Je mag niet doorrijden als je uitgebeld wordt. Je mag dan nog wel een hindernis springen maar jij gaat niet uitgebeld worden! Komt helemaal goed.

Het zijn wel fantastische foto's Madelein. Jullie zijn een leuk stel!

Weet niet of het voor hem zo fijn was om zijn leven te stoppen. Het is een keus die hij gemaakt heeft. [naam] en ik hadden hem al zeven jaar niet meer gezien maar hij heeft wel een serieus deel van ons leven uitgemaakt.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:06

O dat lijkt me vreselijk als je dat weet van jezelf! Ik kan gelukkig goed rijden met de trailer. Als het me niet lukt probeer ik het net zo lang tot het lukt. Is soms wel eens vervelend als mensen dan gaan helpen terwijl ik het liefst met rust gelaten wordt. Laat mij maar klooien, komt echt wel goed.
Probeer zo te parkeren dat je altijd weer wegkan! Genoeg ruimte voor, naast en achter je, of als je schuin moet insteken zo recht mogelijk gaan staan. Op concours is altijd wel iemand te vinden die goed kan rijden, dus als je echt in de knoop raakt gewoon iemand vragen.

Jep zo lang is het geleden! Ik was 16 en sprong mee in het jeugd team van lasseur. Nu ben ik 31 ;)

Dank voor het compliment! Ik ben erg trots op Eddy! Helemaal als je bedenkt dat hij atactisch is. Ik sta er eigenlijk weinig bij stil, behandel hem als een gewoon paard, maar het is natuurlijk wel bijzonder.

Oei klinkt lastig allemaal. Ik bedoelde het meer dat het soms 'beter' is voor mensen als ze zo met zichzelf in de knoop zitten. Ik zie het vaak op mijn werk, mislukte zelfmoord pogingen. Soms is het een schreeuw om hulp, maar soms willen mensen echt niet meer leven.
Hoe dan ook, het blijft iets heel naars en soms ook onbegrijpelijks ( vind ik zelf tenminste). Er zijn zoveel mooie dingen in het leven, naast vele ellendige dingen natuurlijk. Lijkt me enorm zwaar als je die mooie dingen niet meer kunt zien...
Dingen kunnen zo naar lopen in het leven :(. Heel veel sterkte voor jullie!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:16

Uiteindelijk kom ik er ook wel weer uit maar ik vind dat constante heen en weer steken zo vervelend voor het paard.
Als mijn man en ik samen zijn is het altijd wel fijn om te wisselen. De één de heenweg en de ander de terugweg.

Je hebt wel gelijk Madelein over zelfdoding maar ik vind het inderdaad moeilijk te begrijpen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:23

Ja dat is het ook wel, maar ja soms is het niet anders. Ik heb een camera in de trailer, dus kan altijd zien hoe hij reageert. Gelukkig heeft ie er weinig last van als het wel een keer moet.

Ja is ook moeilijk... Zeker als het dichtbij komt.

Wij hebben net een heerlijke strandrit gemaakt! Lekker in een t shirtje kunnen rijden, ongelofelijk toch!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:28

Stal gaat niet door, buurvrouw kwam erachter dat ie op instorten staat.
Nu kan sjaak misschien niet komen want een container krijg je niet zomaar in de tuin gezet en we hebben geen schuur waar we een binnenstal in kunnen maken, en een buitenstal is te duur.. :(

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:49

@het is bij ons bijna een dagelijkse discussie, zelfmoord. We hebben cliënten die het echt om de aandacht doen of pure onwetendheid, (vlucht van moment). Maar ook echt cliënten die het niet meer uit hun eigen ellende van gedachten kunnen komen. Tot nu toe is het ons wel gelukt, om iemand waar wij dachten die moeten we helpen bij het zoeken voor het juiste eind. De gedachten niet meer constant aanwezig is. Soms is er zeker hoop, met de juiste hulpverleners en netwerk van vrienden en familie. Dit is vaak met veel gedult....
@Percy, voor nabestaande of mensen van afstand soms heel moeilijke te begrijpen en ook triest om het te zien, voor jullie zeker geen leuk uitje. Sterkte! Wel super dat jullie fijn hebben gement. Lastig als je niet durft achter uit te rijden met trailer, ken er hier wel meer. Thuis oefenen zou dat niet helpen?
@Madelein, wat is Eddy mooi zelfs als hij struikelt ;) goeie beslissing van de ijzers en wat zijn jullie op dreef, veel op programma leuk!
@rianne, wauw voor jullie echt debut! Springen gaat vast goed komen, jullie gaan goed! Al vast succes en plezier!
@mette wat balen, er zou toch een andere oplossing gevonden kunnen worden. Tweedehandse stal?

Vandaag ging iets minder, ze bleef wat vast in haar lijf. En rechts achter twijfel ik over haar been, soms sleept ze deze... Is ook bij de hoef voor wat afgesleten :( lijkt wel daar door een wisselwerking om te kunnen ontspannen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:11

Oh Madelein, ik ben jaloers op je. Wat was dat vroeger genieten, de eerste strandritten met korte mouwen.

Denk dat ik ook eens een camera ga kopen voor in de trailer. Vroeger had ik een veewagentje en dat vond ik heel fijn rijden.
Ik heb wel geoefend met achteruit rijden en keren maar mijn man is er heel goed in maar die kan niet uitleggen wat ik moet doen. Misschien moet ik eens wat lesjes pakken. Komt er alleen steeds niet van.

Het is te hopen dat er nog een oplossing komt Mette. Dat zou toch jammer zijn als Sjaak nu op het laatste moment niet kan komen. Zou willen dat ik een oplossing voor je wist. Is dat kleine stalletje waar je het over had niet een tijdelijke oplossing?
Ik zou er toch voor kiezen om hem buiten te laten, het weer laat het nu toe en dan kunnen jullie verder zoeken.

Vervelend Neesa, waarom wil ze niet ontspannen, weet je dat?

Dan heb jij denk ik een zware baan Neesa als je met mensen werkt die het zo zwaar hebben.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:43

@percy, soms is het zwaar. Ik ben vrij nuchtig, en kan daar door makkelijk loslaten en het op me werk achterlaten.

Dat vraag ik me ook af waar het aan ligt, dat ze afentoe niet kan ontspannen. Daarom dacht ik toch aan haar rechterachter been... Hoewel ze niet bij elke training of rit last van heeft. Ze is wel heel gevoelig, ze haat irritaties aan haar huid. (Vliegjes en zo). En snel afgeleid, dit zal wel de leeftijd zijn, nog jong.... Lastig.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:53

Hi heeft nog nooit in de wei gestaan, alleen buiten in de bak dus durf hem echt niet buiten te laten.. En die container krijgen we met geen mogelijkheid voor vrijdag hier.. En stallen zijn zo duur, we hebben nu nog 1 optie en die is mama nu aan t bekijken..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:07

Mette, dat is echt geen probleem. Zo'n paard heeft er geen last van om opeens in de wei te blijven als hij maar zijn natje en droogje heeft. Hij gaat heus niet de boel afbreken. Het zijn de mensen die er een probleem in zien. Hier mag je dat paard echt niet om laten schieten!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:34

Mette, Sjaak zal alleen maar doel gelukkig zijn om in de wei te staan! Morgen jullie geen afdak maken in de wei?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:20

Ik weet het maar ik weet nog zo goed toen epke was ontsnapt, en toen was het nog geen eens nacht dus dat durven we echt niet.. De wei is helaas niet van ons dus dat weet ik niet, maar mama probeert nog wat te verzinnen en anders is het jammer..

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:50

Kan je hem dan niet wat later ophalen, dat je vast (een deel) betaald. Is toch zonde dat het door zoiets niet door zou gaan

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:45

Zo toffe foto's, Madelein, jullie stralen vind ik!! Spannend dit weekend, maar dat loopt wel los!

Percy: sterkte nogmaals met jullie kennis... Ik hoop het nooit te mogen meemaken in mijn nabije omgeving en zou ook niet eten hoe goed reageren...
Ik kan gelukkig ook goed met trailer overweg, les gevolgd voor examen dus dat doet veel. Een paar uur is misschien voor jou al genoeg en dan is het toch een hoop stress minder? Ik heb trouwens ook een C rijbewijs, alleen al meer dan een jaar niet meer met de camion gereden :-)

Mette: Ik denk ook dat in het land best kan. Paarden (ook die die niet veel buiten gestaan hebben) zijn niet van suiker. Dan kan je denk ik nu beter investeren in een goede afsluiting en schrikdraad en een afdakje dan dat je hem weer laat gaan, dat zou heel jammer zijn! Of tijdelijk bij vrienden of in een manege stallen? Wat zijn de vooruitzichten?

Neesa: kan best als je het mij vraagt.. Als hij ergens in het gewricht blokkeert kan dat makkelijk doortrekken naar de rest van zijn lichaam he! Afgeleid kan inderdaad met leeftijd te maken hebben :-)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:39

Ik heb geen idee wat we gaan doen, ga het vanavond bespreken met mama.. Ik zie het wel.. Lig ook al dagen ziek in bed en gaat prut op school. Gaat lekker zo..