!! Je bent weer vertrokken, allez, tis nu wel weer winter mr zal toch een fijn gevoel geven vr komend seizoen!Proficiat jessol, leuke foto's ook!
Wat spijtig varekaj dat je niet bent kunnen gaan mr wel verstandig.
Ik duim ook madelene!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!! Je bent weer vertrokken, allez, tis nu wel weer winter mr zal toch een fijn gevoel geven vr komend seizoen!
hopelijk kan ik B starten volgend jaar
zal een ferm ventje worden denk ik.
Ze zal dat graag horen! Ik ga binnen 2 weken op les maar moet nog afspreken. En proficiat met de foutloze cross, dat zal deugd doen. Ik ken dat angstig gevoel na de cross, met ferro had ik dat ook altijd. Ik koelde direct gelijk een zotte. En dan nog heeft hij uiteindelijk zichzelf aangetikt en een nieuwe blessure opgelopen.
Hij kan tenslotte gemakkelijk vanuit stilstand springen.
. Resultaat 2x een 2de plaats met 68% en in de moeilijkste proef 0,13% verschil van de eerste.
Ik heb toch een hooinetje "gewonnen", je moest mij zien glunderen als ze mijn naam afroepen, zo belachelijk.

)
ja het was echt met een klein hartje dat ik starte. Ik had van de dierenarts groen licht gekregen om alles terug te doen maar je denkt er toch wel aan vind ik. Kweet ook niet echt of ik wel goed koel of voldoende koel. ik doe net hetzelfde bij jerko als bij haar en die heeft nog nooit een probleem gehad. Ik rij ook altijd met peesbeschermers omdat ze ook durft op haar been te trappen met haar achterbeen. Enkel in de weide zit ze zonder beschermers.
ondanks toch een mooi resultaat behaald!
ik heb jammer genoeg nog geen enkele gevonden
maar staat voor volgende week op het programma 
ik zelf heb er nog niet mee gewerkt maar volgens haar is dat de toekomst
ben benieuwd naar het resultaat. veel succes in elk geval.
dat verkeerd rijden heb ik eraf geknipt. Was echt te gênant.
En dat balkje, Luxor durft dat te doen als hij wat op zijn gemak is. Daarvoor duw ik voor de sprong wat bij. Maar gezien het vorige parcours waar hij hard sprong, deed ik dat niet meer.
Met balk als gevolg.
Als hij de rem op zou zetten, dan duw ik er hem over. Ook al zou hij een balk mee hebben. Vaker loopt hij langs omdat ik gewoon niet goed begrens. Zeker de 2e keer moest ik beter voorbereid zijn. Daarom heb ik mij erna wat 'heroriënteerd' en wel goed aangereden. Erna kan je het zwalpen goed zien maar duw ik hem er nog over.
Ik ben ook nog een complete leek hé, ben pas sinds een jaar terug beginnen rijden op een deftige manier, dit was mijn eerste wedstrijd OOIT, dus ervaring is nihil.
. Staat toch een pak netter nu! Iskander en Ferro worden nog een maandje gespaard.
's Nachts in een buitenstal die windvrij is nu enkel met een fleece. Pas rond 5 graden 's nachts en overdag max. 10 graden gaat het regendeken altijd op, en eens de temperaturen naar 0 of er onder gaan leg ik zijn 200 op. Dat is het dikste deken wat ik heb, en daar heeft hij het tot nu toe altijd prima mee gedaan. Hij wordt niet geschoren en heeft relatief weinig wintervacht.
Dat 500gr deken heb ik mss 4 keer op Shuddy gelegd toen de winters nog met 10cm sneeuw waren ofzo.
Mijn max. is meestal 300-350 gram.
Varekaj schreef:@ jessol: Deurle had begin september zowel een vrije cross als een occ als het nationaal BK jonge paarden.
Heusden heeft in het voorjaar en najaar telkens een vrije cross, en dan heb je Zwijnaarde nog als vrije cross. OCC is niet hetzelfde als vrije cross trouwens, maar dat weet je wel dacht ik.
Als je nu al goed aan zijn overgewicht gaat werken moet Shadow zeker in staat zijn om volgend jaar een occ mee te lopen. Ik had daar ook twijfels over dus enkel vrije crossen gestart (heb ook geen licentie en ik rij lrv) maar eerlijk is eerlijk, na Deurle en Zwijnaarde denk ik dat hij dat net prima moet aankunnen. In het begin goed doseren en niet direct alles opbranden bij inrijden voor dressuur en springen, dan komt dat wel in orde.
Hij krijgt nu ongeveer 2kg dag lichte sport met haver van aveve. Ik heb 2x/week les (dressuur en/of springen), ik probeer minimaal 1x te longeren en 1x buiten rijden.
conclusie is dat ze eigenlijk niet zo slecht loopt als ik dacht en dat er heel veel aan mezelf ligt :p dus we we weten weer wat gedaan. het is een zeer strenge dame maar wel rechtuit had ik de indruk en ze wilt u ook vooruit helpen. ik kijk al uit naar de volgende les
Nu voor de winter valt het wel mee, maar in de zomer is het echt ontploffingsgevaar. Graasmasker ook al geprobeerd, daar heeft hij het een aantal weken echt goed meegedaan en zag ik zijn buik langzaamaan slinken, maar toen had hij door dat hij het afkreeg en was het een hopeloze zaak. Ik heb wel opgevangen dat er nieuwe stallen zouden komen met een betonnen uitloop, ik hoop dat de huidige pensionklanten de keuze krijgen om eventueel te wisselen, dat zou ik wel zien zitten voor in de zomer vooral. Die pony, ik zie er soms mijn peren mee af. Nu ligt hij standaard elke morgen met zijn hoofd in de kak in zijne stal, dus hij ziet er niet uit. En zijn haar groeit fenomenaal rap terug na zijn scheerbeurt.
De man van J*S trailers is inderdaad een heel vriendelijke man, je had hem mij eens aangeraden in het trailer topic!
ze vroeg hoe het met uw jonge was trouwens
ik probeer om volgende maand opnieuw te gaan. zal het nu zo proberen met 1 keer per maand en we zien wel of zo lukt of niet anders probeer ik met 2 keer per maand
we zien wel het was ook nog maar de eerste keer dus ook nog beetje afwachten wat het vervolg is. ze was in elk geval erg vriendelijk en heel hulpzaam ik mocht indien het nodig was zelf bellen mocht er in het korte een probleem zijn.