[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie2222

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:38

Leuke foto’s fly! Misschien dan juist crossen uitkiezen die grotendeels in het bos zijn? Heb je misschien iets meer de rem erop.
Voor mijzelf zou ik de rem iig wel bevestigd willen hebben, anders lijkt me dat wel eng

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:00

Controle.. Moeilijk wel.. Oefencrossen enzo doe je wel?
Als ik je foto's zo zie, zou ik je mee willen geven om zelf niet zo plat te gaan liggen en je bovenlichaam wat terug te houden :j

Toch wel een gave foto dit
Afbeelding

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:47

Heel gaaf Cioccolato ! <3

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 00:38

Hallohallo daar ben ik weer, terug van weg geweest :’)

Heel wat gebeurd de afgelopen tijd waardoor we weinig hebben gecrosst. Maar zondag gaan we naar Heerjansdam. Het enige waar ik mee zit is dat ik 2 rondjes ga rijden (doe dit altijd eigenlijk, 1e rondje heeft ze nog teveel spanning) maar nu moet ik van te voren ook een parcours springen. Dus dat is 1 parcours + 2 rondjes crossen (16 hindernissen)

Wat zeggen jullie, teveel belasting zo op 1 dag? Dus 1 rondje skippen? Of zeggen jullie kan wel?

Springen is 10.00 1e rondje 10.20 en 2e om 10.40

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 00:38

Cioccolato schreef:
Toch wel een gave foto dit
[ [url=m/g79vSB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh heel tof!! <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:08

Heeft je paard goede basis conditie? Dan zeg ik gewoon doen. En dag erna niet weer op concour maar wel tijd geven om te herstellen. Niet tr lang los rijden of teveel doen tijdens losrijden :j

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:23

Jaa paard heeft super goede conditie! In Renswoude deden we altijd 2 rondjes, dat ging dr ook prima af :)

Sowieso krijgt ze wat vrij hoor de dag erna! Beetje joggen aan de longe of een rustig rondje naar het bos :j

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:01

Cookie2222 schreef:
Leuke foto’s fly! Misschien dan juist crossen uitkiezen die grotendeels in het bos zijn? Heb je misschien iets meer de rem erop.
Voor mijzelf zou ik de rem iig wel bevestigd willen hebben, anders lijkt me dat wel eng

Of het in het bos beter of juist erger zou zijn durf ik niet te zeggen, het is vooral nog een heel groen paard dat zich behoorlijk opfokt van vreemd terrein en alles wat daar nieuw en spannend is. Thuis en op locaties waar we met enige regelmaat komen (bijvoorbeeld bij mijn instructie op stal waar we wekelijks springen) doet ze het inmiddels heel netjes. We zijn ook pas vrij kort een combinatie, 2,5 maand ofzo? Voor een paard dat daarvoor zo goed als nooit gesprongen heeft is het volgens mij sowieso voldoende vooruitgang dat die nu springt zoals die springt :o

@Cioccolato gave foto zeg!

Ik denk inderdaad dat we het voorlopig nog bij oefencrossen moeten houden, hoe graag ik dan ook naar een echte wedstrijd wil. Want het tempo waaruit wij soms springen is nog absoluut niet zoals het hoort met alle gevolgen van dien. Beter safe than sorry :j
Mijn bovenlichaam begint helaas best vaak zijn eigen leven te leiden met springen, ik krijg elke les te horen dat ik niet zo hoef te liggen en tja, zodra ik er niet 100% aandacht op richt ben ik weer vastgeplakt aan mijn paard d'r hals :')

@xsensibel als je paard goede conditie heeft zou ik het gewoon doen, heb het ook zo gedaan met mijn oudere merrie en ze kon het prima hebben. Niet te lang losrijden en het inspringen kort en bondig houden en dan moet het zeker kunnen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:35

Heb je ook les? En dan niet alleen springles, maar ook crossles? Juist in een crossles kun je hier goed aan werken. Crossen is echt anders dan springen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:58

@SusanH ja ik heb ook regelmatig crossles en mijn springinstructie is overigens ook topsport eventingamazone dus ik denk dat we qua begeleiding goed zitten :o

Maar ik heb inderdaad voornamelijk ervaring met springen en ook nog een groen paard om mee te werken nu dat mijn ervaren merrie geblesseerd staat. Dus dat is uiteraard niet optimaal.

Wat bedoel je precies met echt anders dan springen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:29

Dat je in het crossterrein hindernissen heel anders aanrijdt als in het springparcours.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:14

Lijst van Markelo potdijk staat erop :D
Ben wel benieuwd of dit klopt... zit 1u en 20min bij mij tussen springen en cross, en de eerste moeten gelijk met de M springen, zou het vreemd vinden. Denk dat ze de verkeerde eindtijd van de M hebben genomen, zal ze even een berichtje doen.

Verder wel fijne tijd, net na de middag zondag

finnyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:19

stille genieter heeft een vraag:

onze dochter heeft haar 4 jarige inmiddels onder het zadel ( zelf is ze 14) ze wil heel graag toe trainen naar volgend jaar norg en ronostrand.

is dit haalbaar?

ik vind de pony nog wat jong en moet haar er echt toe zetten om haar dressuur matig goed te trainen want met die leuke weer worden er vooral veel buitenritten gereden *\o/*

dan nog een vraag..ik zeg elke keer tegen haar dat ze minimaal een l proef moet kunnen rijden om uberhaupt te mogen crossen..maar is dit wel zo :D ik hoor het graag!

we gaan dit weekend wel kijken op Norg ( zondag) zijn er nog een aantal van jullie die mee doen? kijkt altijd net wat leuker :)

verder super hoe leuk jullie het doen hier! deze bange poeperd durft nog maar net 60 cm te springen :j

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:44

@finnyboy om te mogen crossen moet je minstens 1 winstpunt in B springen hebben, dat is alles.

@SusanH ik heb het nog tijdens les met mijn instructrice besproken maar we lopen niet vast op het crossen vs springen verschil maar gewoon omdat ik soms niet consequent genoeg ben met mijn draak van een merrie :P

Ik ga vrij makkelijk met haar mee in alles wat ze verzint ipv wat lager tempo überhaupt te vragen. Alleen met springen biedt ze uit zichzelf wat rustiger tempo aan omdat ze dan minder ruimte krijgt. Het is een hele pittige dame die van alles laat zien, allerlei gekke sprongen, ff tussendoor steigeren, wegschieten, noem maar op, en als ze alleen hard gaat maar verder braaf is pak ik het vaak niet aan omdat ik stiekem tevreden ben dat ze überhaupt braaf is :+

We doen iig dit weekend gewoon rondje BB springen en week erop sgw Elst, opdracht is om goed op de rem te letten, terugnemen en zo snel mogelijk belonen voor reactie. En liever na paar hindernissen in goed tempo afgroeten dan mevrouw laten racen. Zolang ik het stiekem toesta dat ze zo belachelijk hard gaat leert ze ook nooit dat het niet helemaal de bedoeling is ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 19:05

Ik zou met een jong paard gewoon zorgen voor een goede dressuur basis en dan lekker gaan springen. Heeft ze zelf wel meer ervaring met rijden?
Zo niet. Zou ik zeggen eerst wp in B dressuur, tijdens lekker bb springen en daarna B springen (wp) en dan eens beginnen met crossen.

Als ze wel veel ervaring heeft zou ik werken naar BB springen en dan wat cross trainingen gaan pakken en oefencrossen. Daarna komen de wedstrijden pas een keer.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 23:47

Wij hebben twee fijne rondjes gereden vandaag! *\o/*
Afbeelding

Hindernissen stonden te laag volgens mevrouw :Y)
Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:44

Waar was dat ergens xsensibel?

Wij zijn gisteren voor het eerst in Westdorpe geweest. Ik had wel het gevoel dat ik in Belgie was :D Misschien omdat we helemaal via Belgie erheen moesten rijden. Leuke cross, niet de moeilijkste. Maar ze hadden het wel leuk voor mekaar daar. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Paard was heel fijn met losrijden dressuur. Alleen lag de ring naast de plek waar de crosspaarden voorbij galopperen. En dat gebeurde precies bij AX binnenkomen. Zijn radartje ging naar het rood en dat heeft de eerste 10 onderdelen geduurd. Daarna liep hij weer heel fijn en gelukkig toch nog 195. Springen heel fijn foutloos rondje en de cross ook foutloos met een paar tijdfoutjes. Helemaal blij!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:17

Dit was in Heerjansdam!

Wat zonde van je dressuur.. dat zou de mijne ook niet accepteren, maar fijn van de rest! :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:42

@xsensibel zij is een lekker fanatieke dame zeg!

@Scum dan vind ik het nog een hele nette uitslag :) met beide draken van mij zou ik in die omstandigheden waarschijnlijk niets behalve galop voor elkaar kunnen krijgen :=

We gaan dit weekend naar Elst voor twee rondjes oefencross, ben benieuwd! Met springen afgelopen weekend had ik gelukkig wel voldoende rem maar er zaten toch wat gekke momenten tussen, vooral in de losrijbaan... mijn paard houdt het spannend :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:45

Goeie resultaten!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:16

Fly_high schreef:
@xsensibel zij is een lekker fanatieke dame zeg!

@Scum dan vind ik het nog een hele nette uitslag :) met beide draken van mij zou ik in die omstandigheden waarschijnlijk niets behalve galop voor elkaar kunnen krijgen :=

We gaan dit weekend naar Elst voor twee rondjes oefencross, ben benieuwd! Met springen afgelopen weekend had ik gelukkig wel voldoende rem maar er zaten toch wat gekke momenten tussen, vooral in de losrijbaan... mijn paard houdt het spannend :+

Ja, ik kneep hem toen de volgende eraan kwam galopperen met het onderdeel halsstrekken in het vooruitzicht _O-
Wij gaan komend weekend voor rondje laag en rondje hoog oefencross Den Ham. Gewoon voor de leuk :D

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:01

Top gedaan beide! En zeker nog nette punten in de dressuur scum!

Gaan er nog meer mensen naar Markelo dit weekend? :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:43

Scum schreef:
Waar was dat ergens xsensibel?

Wij zijn gisteren voor het eerst in Westdorpe geweest. Ik had wel het gevoel dat ik in Belgie was :D Misschien omdat we helemaal via Belgie erheen moesten rijden. Leuke cross, niet de moeilijkste. Maar ze hadden het wel leuk voor mekaar daar. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Paard was heel fijn met losrijden dressuur. Alleen lag de ring naast de plek waar de crosspaarden voorbij galopperen. En dat gebeurde precies bij AX binnenkomen. Zijn radartje ging naar het rood en dat heeft de eerste 10 onderdelen geduurd. Daarna liep hij weer heel fijn en gelukkig toch nog 195. Springen heel fijn foutloos rondje en de cross ook foutloos met een paar tijdfoutjes. Helemaal blij!

O zo heeft mijn man ooit in Castenray bij zijn eerste keer L SGW bij ieder onderdeel als commentaar " te gehaast" gehad. Ja, voor de dressuur kwam je eerst langs de spring ring om bij het losrijden te komen en daarna vlak bij het starthokje van de cross niet echt handig voor sommige paarden :') . Dan is 195 heel netjes. Mijn man is geloof ik toen zeker 20 punten lager blijven steken.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:02

Ik kom jullie even vergezellen. Ik wil misschien bij Ophemert mijn L debuut maken met mijn paardje. Wat is jullie ervaring met de overstap van B naar L. Is het een wereld van verschil of valt het mee?

We hebben afgelopen weekend genoten in Norg. 211,5 in de dressuur, 1 balkje in het springen en foutloos binnen de tijd in de cross (deze voelde wat kort en makkelijk). Tevreden met een mooie 3e plaats. Ook hier lag de dressuurbaan naar de finish van de cross maar ik had het geluk dat er net voor en net na mijn proef eentje door de finish reed.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:04

Dat wisselt per wedstrijd. Net als de gehele moeilijkheidsgraad eigenlijk :j