[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:29

Sterkte Wollie! lijkt me heel rot als je geen afscheid kunt nemen...

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:33

Sjonge wat een pech met de beestjes allemaal...
Talida; De close up foto van jou in het Vlietlandtopic is echt super!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:40

Ja he, vond ik ook wel! Er is echt niet 1 foto waar Tal niet met dr oren naar voren staat, ik denk echt dat ze crosspony wil zijn

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:51

Hoe bewaren jullie je BP eigenlijk?
Ik heb hem thuis aan een klerenhanger aan de wasdraad hangen. In de kast tussen andere kleren werd hij teveel platgedrukt en voor de reuk vind ik het ook niet echt bevorderlijk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:54

In mijn paardenkast in de berging. Zit een apart stukje in voor kleding, waar mijn jasje, bp en mijn paardenrijjassen hangen. Laat hem een paar dagen eerst uitwaaien (moet hem nog steeds eens wassen) en plat drukken is geen probleem want is plat van zichzelf.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:55

Ik heb m in een kledinghoes in een aparte kast hangen. In deze kast hangen bv ook mn paardenjassen, wedstrijdjasje en liggen mijn dekjes. In mijn gewone kledingkast vind ik idd ook niet helemaal fris.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:55

Tal, wat een leuk filmpje Lachen. Ziet er allemaal heel beheerst uit Lachen.

Ik heb mn BP in zn bewaarhoes aan een kleerhanger ergens in het achterhuis hangen, bij de andere paardenzooi.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:56

Ik heb hem in een oude dekentas plat liggen. Is misschien kwa luchten niet echt handig idd. Geef altijd 1x per jaar de hoes een sopje (dus nu 1x gedaan) Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:02

Apple schreef:
Tal, wat een leuk filmpje Lachen. Ziet er allemaal heel beheerst uit Lachen.

Nu moeten jullie me toch eens uitleggen hoe dat zit. Van instructeur krijg ik op mn kop dat ik geen controle heb. Voor mijn eigen gevoel heb ik dat ook niet en ga ik als een ongeleid projectiel overal overheen (vind het uiteraard allang best dat ik er verder zo makkelijk overheen ga). Maar het ziet er allemaal beheerst uit en ik moet meer doorrijden van anderen. En als ik dat in mn training probeer dan was het allemaal weer te onbeheerst. Ik snap wel dat als je 'hard' gaat dat je het dan onder controle moet hebben, maar mijn controle wordt er niet beter op als ik probeer harder te gaan!

of zoiets!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:06

Zicht en gevoel willen soms wat verschillen Haha!. Dat ongeleide projectiel gevoel heb ik soms ook en dan ga ik heel beheerst. Volgens mij is dat gewoon nog even wennen aan de hogere snelheden die tijdens een cross gevraagd worden.

Daarnaast: controle houden, dat hoor ik ook Lachen. Controle staat los van snelheid volgens mij.

Ik heb zelf gemerkt dat als ik meer vaart heb dat ik dan ook meer controle heb. Met te weinig vaart krijg ik een zwalkend paard, rare sprongen, langslopers of weigeringen, klapperende teugels maw: geen controle.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:11

Dus jullie kunnen de kleurige buitenkant eraf halen en wassen? Volgesn mij kan die van mij niet eraf. En als ik het al zou doen dan vraag ik me af hoe ik hem terug erom moet krijgen. Ik heb een RaceSafe, met allemaal blokjes.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:12

Talida, ik kan hier je filmpje niet zien, maar waar het om gaat is dat je in de cross wel altijd kunt schakelen. Dus zolang je ook binnen een paar galopspringen terug kunt naar een handgalopje (en andersom) heb je voldoende controle (even grofweg natuurlijk). Maar je rijdt wel een aanzienlijk hoger tempo dan met springen en dat kan best wel eens ongecontroleerd aanvoelen. Overigens rijden we bij Rob in de training altijd heel rustig, ik merk dat als er nieuwe mensen meedoen, die altijd veel langzamer moeten rijden. Hij gaat er nl vanuit dat als je paard het uit een laag tempo (waarin ze dus veel meer tijd hebben om het kunnen bekijken) springt, ze het in een hoger tempo ook wel doen.

Scum, klopt. Maar ik heb wel een ander merk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:12

Scum, aan die van mij is niets te wassen hoor Scheve mond. Tenminste volgens mij niet Verward

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:16

Lielle, dat is dan dus ook een beetje de individuele benadering van de instructeur Lachen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:21

Klopt, en die wisselt ook nog wel eens per combinatie. Zo moest ik laatst in de training juist veel meer voorwaarts rijden, omdat ik te veel terug begon te prutsen. Maar ik moet zeggen dat ik me erg goed voel bij Rob's aanpak, heb het ook wel eens anders moeten doen bij een andere les maar dat paste mij veel minder.

Ik vind het een training ook nodeloos zwaar maken als je alles uit hoog tempo rijdt. Maar voorwaarde is uiteraard wel, dat het ook uit een hoog tempo kan, je moet beide kanten op tempocontrole hebben.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-09-07 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:34

Moet zeggen dat ik bij Rob geloof ik de minste opmerkingen over mn tempo kreeg Haha!

Naar voren lukt altijd wel, terug kost wat meer moeite maar lukt wel, al zal het geen schoonheids prijs krijgen, want dan gaat ze hupsen en tegen de hand komen Bloos

Ik zal ook vast wel ergens een opvoedprobleem hebben hoor, ik kan met tal aan een lang teugeltje joggen op de plaats en een drolgalop produceren, maar als ik die teugels echt goed op maat (wat ik dus kennelijk niet vaak genoeg doe) maak dan gaat ze gelijk zes tandjes harder lopen, oeps

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:04

Jitske: Dat is erg handig alle 3 eraf trappen!
Talida: Leuk filmpje!

Ik bewaar mijn BP normaal idd in de kledingkast achter. Ligt alleen maar paardenspul in.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:12

Ik bewaar mijn bp liggend in de achterbak van mijn auto, heb een hele grote achterbak Ja

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 20:16

Ik bewaar mijn bp aan een kledinghangertje in de garage en zo'n 3 keer per seizoen gaat ie in bad, schrob ik de vlekken met pure groene zeep eruit, laat 'm even weken, spoel al het zeep er uit en met 2 dagen issie helemaal schoon en droog.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:03

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 21:07

Oh, wat erg, bij de eerste klap heb ik het gelijk weggeklikt. Hier kan ik echt níet tegen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:10

Nou, wat daarna komt is nog gruwelijker dan dat je kunt voorstellen.....dat mensen zoiets kunnen doen met dieren..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 21:11

Daar was ik al bang voor dus heb ik het niet af gekeken. Ik moet echt huilen bij zulke filmpjes. Kan er echt niet naar kijken.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:30

Ieeeeeew!!!!!
In plaats van dat ze dat dier eerst een fatsoenlijk afmaken gaan ze hem levend villen. Dat kan echt niet!

Ik ga zo maar weer eens verder met mijn tas inpakken. Ik ga morgen voor een weekje op buitenlandexcursie naar Wenen!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:33

Ik heb hem weggeklikt nadat ze eindelijk klaar waren met het eerste dier, jeejte wat een afschuwelijk filmpje! Hoe haalt iemand het toch in zijn botte hersens om zoiets te doen!!!!!

De hoes van mijn bp kan er volgensmij wel af, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Als er vlekken in zitten schrob ik hem even goed schoon met een doekje en wat schoonmaakmiddel. Even drogen en klaar.
Maar ik heb een zwarte bp, dus dat scheelt wat dat betreft wel.
Ik wil er nog graag een keer in in het blauw/rood! Haha! Maar een bp is is niet iets wat je zo even nieuw koopt..
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 11-09-07 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt