Ik verlang al echt naar zondag, heb de springmicrobe met Luxor wel goed te pakken nu.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
. Hopelijk jij ook Madelene.
. Hier niet veel nieuws. Canch is blij met haar vakantie/pensioen. Ze is al helemaal blub, weg haar mooie ronde spieren
. Mis het rijden wel met haar, maar amuseer me ook wel op Winston. Dressuurmatig begint hij wel goed te lopen, de stijfheid begint er wat uit te gaan. Mss binnenkort eens op dressuur! 
jij geen kriebels om nog te crossen? Ik denk dat ik toch mijn hart verloren heb bij de cross hoor
had furrie ook. Gelukkig is ze nu weeral wat meer sportpaard aan het komen.
dus het zal dit jaar wat later zijn.
brave beestjes
) 

. Binnen 2 weken eindelijk een afspraak om hem op de trailer te leren gaan dus dan kan ik veel wedstrijden doen deze winter (en gaan wandelen).Varekaj schreef:Ik zou de eerste keer eventueel door iemand met ervaring laten scheren Hanne, en indien nodig een verdovingspasta vragen aan de DA. Dan ben je sowieso met 2.
Voor zondag... ik heb eigenlijk geen kl*te goesting om nog te starten. Icaro heeft op z'n goeie momenten echt prachtige stukken in zijn werk, het voelt ronduit machtig, vol kracht en souplesse. Jammer genoeg is het tegenwoordig zowel aan de longe als onder het zadel met enige regelmaat een "strijd" wie van ons 2 nu de baas is. En dat gaat soms echt hard tegen hard.
Vandaag is het mij zodanig ontschoten dat hij een pak rammel heeft gehad aan de longe om U tegen te zeggen. Mijn emmertje met geduld is vol, 't is over aan het lopen, ballonnetje is ontploft. Ik zie enorm op tegen zondag. Zit echt met het gevoel, als hij ook maar 1 oor verkeerd draait, dat ik opnieuw uit mijn slof ga schieten dat het geen naam heeft.
Maar aan de andere kant, blijven sukkelen en altijd 3 passen vooruit en 2 naar achter, dat heeft ook geen nut.
Maarja zeg 't is een jong paard, hij moet luisteren. Lijk bvb achtervoet geven, hij kan dat zo stoïcijns op de grond laten. Dan roep ik eens goed, mep op de buik en plots gaat dat allemaal goed. Hij verschiet daar niet van ze.
Ook als hij 'nerveus' doet wanneer ik perfect weet dat hij het recht eigenlijk niet toe heeft. Op poetsplaats zonder lawaai of storende elementen dat hij staat te draaien of te doen. Dan rammel ik ook eens goed met zijn halstertouw en nekeer HEY! roepen. Is ook snel gedaan.
Luxor is een (b)engeltje.
In feite wel een heel braaf paard hoor, nuja een rebelletje ook.
Een brave kleuter die zijn grenzen wel graag test.
Maar 'k heb dat paard wel doodgraag.
stijn zijn paard kan ook zo door drammen :s en of je dan hard handig of zacht er mee bent niks haalt uit. proberen kalm te blijven en dan kom je er wel uit. Ze hebben allemaal wel zo een fasen denk ik.
Wij hebben ook wel echt dringend les nodig, ik heb nog niemand gevonden die mij aanstaat, maar op stal geeft er een oudere dame groepslessen, en ik kan mij wel voor een deel vinden in haar lessen, dus ik ga maar eens bij haar proberen, ik moet echt iets doen of ik blijf vastzitten.

Bij Ferro heeft doorspreken eigenlijk geen zin. Doet hij een bepaalde oefening niet goed, gewoon rustig opnieuw proberen. Moest ik hem dan aanpakken wordt hij 1 brok spanning en ist zeker omzeep.
Ik ben vroeger regelmatig van hem gevallen na een serieuze boksessie, dat blijft in mijn hoofd hangen op zo een momenten.
Iemand anders er op zetten ben ik geen fan van, ik moet het kunnen oplossen en ik word er heel onzeker van als het bij iemand anders wel lukt en bij mij niet, stom hé. Ik ben nogal "bezitterig" op mijn dikkie.