[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:41

Goeiemorgen :wave:

@ snoekiej: hier betalen mijn ouders (gelukkig) ook alle DA kosten. Maar niet alleen daarom wacht ik soms wat langer met er 1 bellen.
T is ook maar goed ook dat ik het niet zelf hoef te betalen. Zetje is vorig jaar wel 4x in de kliniek geweest á een paar honderd euro per keer. Dan was ik nu failliet geweest.

@ rosalie: werk ze! Hoe gaat het nu verder met Voodoo?

Ik ga zo Avi weer ff longeren en vanmiddag met vriendlief naar de meubelboulevard meubels zoeken voor mijn nieuwe huisje :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:08

Mandy: Succes met longeren!
Rosalie: Kan me voorstellen dat het gek is als je opeens niks kunt vinden :D

En ik ga zo voor het eerst de Telegraaf verkopen. Ben heel benieuwd :))

DA kosten zijn inderdaad verschrikkelijk duur altijd := Alleen de mok behandeling was al 160 euro 8)7
Hou mijn hart vast wat dit grapje gaat kosten, want dat mag ik zelf betalen...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:21

Rosalie dat zal idd wel wennen zijn ;)
Vief succes ;) verkopen is jou ding :D

Ik zal echt alles moeten betalen aangezien ik ook voor een paard koos ;) helaas maar ja, je hebt een dier en dat kan geld kosten, gelukkig zet ik elke maand een X bedrag apart daar voor :)

Pff heb het druk vandaag, paard doen, naar paarden winkel, verjaardag, voeren op stal :+ Dus ik ben weg :wave:

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:22

Zelf betalen Vief? Jeetje, wat onwijs balen! Watermolen is idd niet goedkoop, maar t ligt er wel aan wat ze allemaal gedaan hebben.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:29

Dat idd balen vief!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:07

Goedemorgen!! 8-)

Heb heerlijk uitgeslapen!! :z

@Corien: Fijn dat Jack opknapt :D
@Vief: Succes ;)

Ik zit bij Hofland, Bodegraven met Wolin, ook een vrij dure kliniek.
Vandezomer heb ik na een hoop gesoebat de kliniek uit laten rukken met hun dure scan en röntgenapparatuur, omdat we dachten dat haar collateraalbanden weer beschadigd zouden zijn, dat grapje zou mij tegen de 700 euro gaan kosten, excl dierenartsvisite (arts die geen visites rijdt eigenlijk) en de uren dat de da daar bezig is met evt middelen, daar hebben ze mij van te voren op gewezen, maar wat moet gebeuren, moet gebeuren, daar lig ik dus niet wakker van. Uiteindelijk is de apparatuur niet uit de trailer gehaald. En was ik maar rond de 300 euro kwijt, maar al had ik de volle 700 moeten dokken, had ik er alsnog voor gekozen :) .

Het is echt heel lekker weer, dus zo maar eens richting Wo, kijken wat we vandaag gaan doen :) .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:11

Wat een ontzettende opluchting voor je Vief! Ik ben blij voor je.

Ik ben zelf wel redelijk snel met de DA bellen (door schade en schande wijs geworden, of truttiger als je het zo wilt noemen). Ik heb liever dat de DA een keer voor niets komt dan te laat. Scheelt misschien ook wel dat ik een totale ziektekosten verzekering heb. Alhoewel, als ik die niet had gehad zou ik hetzelfde doen als nu. Een ander paard kopen (in het ergste geval) is nog altijd duurder. Maar ik snap ook dat je sommige dingen eerst even aankijkt. Tenslotte kent ieder zijn/haar paard het beste en vaak volg je je gevoel in dat soort dingen, hetgeen vaak ook het juiste blijkt te zijn.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:14

Goedemorgen

Gelukkig dat het maar een hoefzweer is vief.
DA kosten betalen mijn ouders aangezien zij eigenaar zijn. Verder gaat al het prijzengeld in een potje en daar koop ik de spullen van. Van rijbroek, schoenen tot hoofdstellen. Daar zit regelmatig wat in zo verdienen zij een beetje de kost haha.

Ik heb beiden paarden gevlochten en gewassen en wacht nu op telefoon hoe ver ze zijn. Ga zo springen op de vereniging en er doen er nogal veel mee. Had geen zin om er extreem vroeg te zijn.
Morgen hele dag jureren. Dacht dat ik een halve had opgegeven. Ruim 100 pony's 2 parcoursen en dan nog 40 B/Bb paarden. Lange dag pfffffff
Daar gaat mijn weekend...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:25

Miriam schreef:
Wij zijn laatst in Utrecht of de faculteit geweest voor een aantal lezingen, oa over nieuwe ziektes zoals West Nijl. Het schijnt dat het alleen zinvol is om te enten als naar het buitenland gaat met je paard. Paarden kunnen het niet van andere paarden krijgen, alleen van mugjes die het van besmette vogels krijgen...(als ik goed heb opgelet :o )

Wanneer was jij daar? Ik was er op zondag en dan de oranje groep. Volgens mij heb ik jou daar niet gezien.
Mijn paarden zijn overigens wel geënt tegen West Nile.

DA staat bij mij snel op de stoep, als ik twijfel of er na 1 dag geen verbetring inzit bel ik.

En voor degene die meegekregen hebben dat ik van het voorjaar te horen heb gekregen dat mijn paard wsl nooit meer de sport in zou kunnen. Ik ben gister voor een second opinion geweest en ik kreeg nu iets heel anders te horen. Er is een hele grote kans (99%) dat mijn paard na behandeling weer Z mag crossen.

Vief gelukkig is het alleen maar een hoefzweer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:28

Ik las het al in het andere topic Roos, echt super nieuws toch :D Hopelijk kun je snel weer aan de slag.

@ simmie: ik kan me voorstellen dat je door jou ervaringen wat voorzichtiger bent geworden en sneller de DA haalt. Maar zoals een licht hoestje of kreupel kijk ik vaak een paar dagen aan. Vooral bij kreupel zijn, want dan zeggen ze vaak toch; rust tot het over is en anders weer bellen.

@ caroline: succes vandaag!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:29

gr_roos: Ik had je post gelezen in het bejaardentopic, ik heb niet meegekregen dat je paard niet meer in de sport mocht. Maar dit is natuurlijk wel super nieuws!! Mag ik vragen waarom hij destijds niet meer de sport in mocht? En ben je naar een andere kliniek geweest of heb je dezelfde dierenarts laten herbeoordelen?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:35

Goedemiddag!

Vief: Wat fijn zeg dat het maar gewoon een hoefzweer was!
Roos: Super dat je paardje waarschijnlijk weer helemaal goed wordt!
Caroline: Succes dit weekend :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 15:11

Goeiemiddag!
Vorstin hoestte vandaag maar 1x, dus dat was wel fijn. Met rijden was ze ook al heel veel beter dan gisteren!

Ik had het ook al gelezen Roos, echt super!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:36

Goede avond,

Kennen jullie me nog? :+ Ik meld me ook maar weer eens.
Ga weer gezellig meelezen :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:40

Haaaaa Ilse :D Gezellig dat je weer mee komt kletsen!
Je hebt weer een leuk paard onder je kont moet ik zeggen ;) .

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:41

Dank je Lotte!
Ja ben er ook heel blij mee :D Heb der nog maar net, maar heb er alle vertrouwen in. Lang zoeken maar dan heb je wel weer een goeie :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:44

Ik heb mijn wilde mustang vandaag weer eens getemd tijdens mijn 'Longeren voor beginners' clinic :P . Gelongeerd in de binnenbak, maar die is echt heel zwaar nu, dus maar 15 minuten gelongeerd.. Dat paard is echt onvermoeibaar gewoon 8-) ...

Heb nu lekker lasagna in de oven zitten :D en het rijk voor mij alleen _/-\o_ .
Om half 10 mijn jongste broertje ophalen van een biosavondje met zijn klasgenootje, dat broekkie :P . Anders moet ie helemaal alleen fietsen door de stad op een zaterdagavond :(:) .

@LZ: Mooie afstamming heeft ze ook!! :j Veel plezier met je nieuwe jonkie! :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:46

Lotte: haha niet kapot te krijgen dus. Wat lief van je om je broertje op te halen!
Dank je :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:53

Hahah ja, vind het ook sneu alstie dan verdwaald ( := ).. En af en toe rijden ze als gekken in de stad, zeker op een zaterdagavond moet ik zeggen.. :\

Ja, ik sla echt een flater als ik aan het longeren ben, ik heb al heel lang eigen paarden en dus ook heel wat afgelongeerd, maar bij Wol lijkt het echt alsof een cursus mag gaan volgen.. :P Springt ze over de lijn (ik let altijd heel erg strikt op mijn lijn oftie niet te los hangt).. dus.. hoe ze het doet..? En dan natuurlijk ook plat door de bochten en ze springt dan echt als een jonge hond met de benen alle kanten op en echt mega hoog := . Dus heb wel gelijk de benen goed gekoeld na het werk en ingesmeerd met Traumeelgel voor de zekerheid. Ik ga dus echt niet meer in die binnenbak longeren :n , vind het helemaal niks zo'n zware bodem.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:57

@ Ilse: Ik had op hyves en bokt je nieuwe paard al gespot, super zeg. Ziet er goed uit! Komt vast helemaal goed :D

Vandaag meubels geshopt en echt leuke dingen gevonden. Zometeen alweer ( :+ ) naar het cafe, dus ik weer snel :wave:

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:24

Lotte: haha gekke Wol!
Mandy: Veel plezier!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:26

Welkom terug Ilse!
Leuk diertje heb je daar! Veel plezier met haar.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:30

Super leuk Ilse :D
Had hem ook al gespot op je hyves ;)

Werken was leuk en voor de eerste dag met 2 jaarabbonnementen en 1 halfjaar het ook goed gedaan :D Iig een super gezellige dag gehad, dus helemaal leuk :)! Afgesloten met wijntjes en dat ging best hard omdat ik nog niet gegeten had. Net wel super lekker gegeten :9 en nu eerst even een uurtje slapen voordat ik naar het Dirty Disney huisfeest van een vriendinnetje ga.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:34

Klinkt goed Vief, hahah Dirty Disney := .. vraag me af wat ik daarbij zou moeten denken :o ..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:35

simone: dank je :d
Vief: Mooi dat het zo leuk was :D Haha niet slim om te drinken met een lege maag :+. Veel plezier vanavond.

Ik kom net onder de douche vandaan, ga straks ook nog even weg.