Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mootje schreef:Eef, Ben jij nu al lid van een Belgische vereniging? Er zat toch een max. op het aantal x starten in België?
_lautje_ schreef:Dit is lrv. Is een andere bond dan die de restrictie door wil voeren. En volgens mij is nog niks zeker. Wordt nergens in de belgische pers genoemd.
_lautje_ schreef:Dit is lrv. Is een andere bond dan die de restrictie door wil voeren. En volgens mij is nog niks zeker. Wordt nergens in de belgische pers genoemd.
Mootje schreef:Oh, ik dacht dat dat vanuit de KNHS kwam
_lautje_ schreef:Nee van de Belgische bond vlp. Je merkt de laatste 2 jaar gewoon dat de Belgische ruiters de Nederlanders wat zat zijn omdat die vaak gewoon net wat beter dressuren
EvelienH schreef:Nee, het is er nog niet door.
Citaat:Startmogelijkheden op de Belgische eventingwedstrijden beperkt.
In een gesprek met de KNHS heeft de Belgische Federatie KBRSF de KNHS laten weten dat de Nederlandse eventingruiters aan maximaal 3 Belgische nationale wedstrijden mogen deelnemen.
Deze regel is tot stand gekomen doordat wedstrijdorganisaties de toestroom van de Nederlandse ruiters niet kunnen verwerken zonder een wachtlijst aan te leggen.
Dit geldt alleen voor de nationale wedstrijden die onder vlag van de VLP (Vlaamse Liga Paardensport) of LEWB (Waalse liga Paardensport) worden georganiseerd. De wedstrijden georganiseerd door de LRV-organisaties vallen niet onder deze regeling.
Het aantal van 3 wedstrijden heeft geen invloed op het aantal te starten paarden per wedstrijd.
Anders dan in Nederland hanteert men in Belgie niet de volgorde van inschrijving die bepalend is of men mee kan doen of op een wachtlijst komt.
Voor iedereen die voor de sluitingsdatum inschrijft is er in principe een startplaats. Afgelopen jaar hebben enkele wedstrijden rubrieken moeten schrappen omdat het aantal aanmeldingen te groot was.
Met deze maatregel hoopt men dat het probleem van te veel inschrijvingen wordt opgelost.
De procedure voor het inschrijven voor de Belgische wedstrijden is behalve het instellen van een maximum aantal wedstrijden niet gewijzigd. Men schrijft zich via de KNHS is (inschrijfformulier is te vinden op de KNHS-website) en de KNHS rekent hiervoor € 5,- per inschrijving.
Met vriendelijke groet,
Eveline den Ouden
Medewerkster Wedstrijdregistratie,
Afdeling Ledenservice
Topsport
Groningen/Friesland
Nationale eventing Belgie/Duitsland
Licenties
Margriet_ schreef:Waarvan? Ik heb ook hard gelopen, maar kreeg last van mijn liezen. Daarna heel fanatiek nieuwe schoenen gekocht, maar die heb ik de laatste 6 weken maar 1x gebruikt.Ik heb ook een tijdje hard gelopen. Maar zelfs met de juiste opbouw van de training krijg ik vrijwel direct last van shin splints. Met skieen ook erg last van in het begin.