[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 15:48

Beterschap en succes mirthe..

Zo nu weer naar 2e werk.
Vanavond weer dressuurles

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:08

Hallo :wave: .
Evelien: ah dat is geen fijn nieuws :(:) .
lautje: Ben benieuwd wat die mensen ervan vinden, en fijn dat het springen zo goed ging.
Mirthe: Succes vanmiddag!

Ik las wat over een eigen crosskamp, spuit elf :o , lijkt me heel gezellig, zo'n knhs week is behoorlijk duur voor kwaliteit van de instructie imo. Lijkt me leuk om met een groepje zoiets te doen, misschien is een lang weekend ook handiger dan een week, alhoewel ik zelf gewoon vakantie heb in de zomer kan ik me voorstellen dat er veel mensen zijn die doordeweeks gewoon moeten werken. In het oosten van het land lijkt me ook erg leuk, vind het prachtig daar maar om nou heen en weer te rijden voor alleen een buitenritje of crosstraining is mij toch iets te gortig, als je een paar dagen pland kan je ook veel meer doen :) .

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:12

Sterkte Mirthe, voor jou hoop ik dat ze wat vinden, dan weten ze tenminste wat er aan moeten/kunnen doen.
Eef, ook heel veel sterkte. En ook voor de rest van de mensen die wel of niet iets mankeren.

Karen, alvast heel veel succes morgen. Zag dat na jou Marcel Beukers start met een paard met dezelfde afstamming, ook toevallig?
Wordt het morgen nog ergens uitgezonden live? Want ik heb morgen de mannetjes Sas en vorig jaar hebben we mooi papa gekeken. Marco doet nu met 5 paarden mee.
We hadden vorig jaar een sms-tekst gestuurd hahaha, zie je opeens op het scherm langskomen: Hup papa Marco, doe je best dan kan het prijzengeld in onze spaarpot. Groetjes Twan en Rick, en Nana (dat ben ik).

't Is hier heel fris weer, en ik ben allesbehalve lekker maar beter nu dan straks. Nog wel even met de honden uit en vroeg naar bed :wave: .

TeeGee

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:16

Dank je wel Margreet! Ja heel toevallig haha! Er doen er in totaal 4 mee met dezelfde afstamming, ook wel bijzonder. Uhm ik zag wel een link naar FEI tv op de site van Jumping.
Haha wat leuk van die sms!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:36

Succes morgen Karen, echt ontzettend gaaf! Een vriendin van mij mag ook meedoen in het L, die had de selectie gewonnen in Hengelo ofzo? Was een groep van +- 150 deelnemers, echt heel knap.

Ik ben echt zenuwachtig en nou had ik zonet ook nog een klein drama met werk. Degene die voor mij zou werken die stuurde een berichtje dat ze het niet meer deed. Gelukkig wil iemand anders nu, en moet ik zelf vanaf 7 uur nog een uurtje. Maar van dat snel iets anders regelen werd ik ook niet minder zenuwachtig :o .
Fingers crossed dat er iets nuttigs uitkomt!
Laatst bijgewerkt door mistid op 18-01-12 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:36

Veel succes morgen Karen!
Mirthe, jij veel sterkte!

Edit: en ziek is ZIEK!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:15

Ik vind het wel stom dat je nu alsnog zelf moet werken Mirthe! Idd wat Noor ook zegt, ziek = ziek

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:21

Veel succes alvast Karen!
Mirthe: Ik was echt niet gaan werken hoor.. :n Ben benieuwd of de MRI mee of tegen viel.. Krijg je dan gelijk de uitslag of moet je hier nog lang op wachten?
Eef: Wat balen van je knie zeg.. :\

Ik ga zo een lekkere peultjes-curry maken. Waren in de bonus, dus gelijk maar ingeslagen :Y)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:26

Mootje schreef:
Eef, Ben jij nu al lid van een Belgische vereniging? Er zat toch een max. op het aantal x starten in België?

_lautje_ schreef:
Dit is lrv. Is een andere bond dan die de restrictie door wil voeren. En volgens mij is nog niks zeker. Wordt nergens in de belgische pers genoemd.

_lautje_ schreef:
Dit is lrv. Is een andere bond dan die de restrictie door wil voeren. En volgens mij is nog niks zeker. Wordt nergens in de belgische pers genoemd.

Mootje schreef:
Oh, ik dacht dat dat vanuit de KNHS kwam :o?

_lautje_ schreef:
Nee van de Belgische bond vlp. Je merkt de laatste 2 jaar gewoon dat de Belgische ruiters de Nederlanders wat zat zijn omdat die vaak gewoon net wat beter dressuren

EvelienH schreef:
Nee, het is er nog niet door.

Ik lees toch andere berichten in de Eventing nieuwsbrief afkomstig van de site van de KNHS.

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=23630

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:29

Ik had inderdaad ook een mailtje van Eveline van de KNHS.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:35

Ik heb die mail vanmiddag ook gehad, is toch erg duidelijk, helaas:

Citaat:
Startmogelijkheden op de Belgische eventingwedstrijden beperkt.

In een gesprek met de KNHS heeft de Belgische Federatie KBRSF de KNHS laten weten dat de Nederlandse eventingruiters aan maximaal 3 Belgische nationale wedstrijden mogen deelnemen.
Deze regel is tot stand gekomen doordat wedstrijdorganisaties de toestroom van de Nederlandse ruiters niet kunnen verwerken zonder een wachtlijst aan te leggen.
Dit geldt alleen voor de nationale wedstrijden die onder vlag van de VLP (Vlaamse Liga Paardensport) of LEWB (Waalse liga Paardensport) worden georganiseerd. De wedstrijden georganiseerd door de LRV-organisaties vallen niet onder deze regeling.
Het aantal van 3 wedstrijden heeft geen invloed op het aantal te starten paarden per wedstrijd.
Anders dan in Nederland hanteert men in Belgie niet de volgorde van inschrijving die bepalend is of men mee kan doen of op een wachtlijst komt.
Voor iedereen die voor de sluitingsdatum inschrijft is er in principe een startplaats. Afgelopen jaar hebben enkele wedstrijden rubrieken moeten schrappen omdat het aantal aanmeldingen te groot was.
Met deze maatregel hoopt men dat het probleem van te veel inschrijvingen wordt opgelost.
De procedure voor het inschrijven voor de Belgische wedstrijden is behalve het instellen van een maximum aantal wedstrijden niet gewijzigd. Men schrijft zich via de KNHS is (inschrijfformulier is te vinden op de KNHS-website) en de KNHS rekent hiervoor € 5,- per inschrijving.

Met vriendelijke groet,

Eveline den Ouden

Medewerkster Wedstrijdregistratie,
Afdeling Ledenservice

Topsport
Groningen/Friesland
Nationale eventing Belgie/Duitsland
Licenties

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:40

Voor mij niet echt een probleem.. Maar kan me voorstellen dat het voor sommige van jullie wel heel jammer is :\
Lijkt me ook wel lastig als je iedereen die zich inschrijft een startplaats moet kunnen bieden..

Ik zit eens te bedenken wat ik zondag aan zal doen met mijn wedstrijd.
Heb keuze uit 2 kleuren laarzen, 4 kleuren jasjes en 3 kleuren caps... :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:01

Hihi, Vief... Het moet natuurlijk wel bij elkaar passen :D
Mooie quotes, Sim!

Ik zit al heerlijk op de bank geïnstalleerd. Eten is al op. Moet alleen nog even wat spul strijken...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:08

Ik ben net terug van de 1e keer hardlopen. Het viel me alleszins mee en het was heerlijk. Hubbie en ik lopen samen, da's gezellig en je motiveert elkaar. Straks lekker ovenschotel eten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:13

Sim, goed bezig zeg! Bijna iedereen loopt hier inmiddels hard :D
Ik heb nooit trek als ik gesport heb... Twee vliegen in 1 klap :')

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:13

Nou, dit beginnersschemaatje kun je nog niet echt sporten noemen. :o :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:14

Fijn dat het goed ging Sim :D. Wel gezellig zo samen.
Vief: Ohohoh :P.
Mirthe: Spannend! Ik zou echt niet naar het werk gegaan zijn!

Ik zal even wat te eten maken :).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:15

Zo is iedereen begonnen, Sim!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:19

Heb nooit emailtje gehad. Heb ook geen bericht gekregen op mijn inschrijving voor Vechmaal. Goed bezzig die KNHS.
Ben wel echt pissig hierover. De afgelopen 3 jaar is er nl nog nooit een rubriek geschrapt. Dat is 1x gebeurd bij een LRV wedstrijd en hier gaat het om KBRSF. En als het van die 10-15 Nederlandse deelnemers moet komen...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:26

Eigenlijk zou NL hetzelfde moeten doen vwb de Belgische deelname op onze wedstrijden.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:51

Bedankt voor het succes wensen, ik heb het gehaald.
Noor ja wat is met alles erop en eraan?? We nodigen wat mensen uit, zorgen dat er te drinken en te eten is. En we zorgen dat er leuke muziek is. :D
Anthea mooi dat je springles zo goed ging!
Karen succes morgen!! Gaaf hoor.
Haha vief dat wordt nog een moeilijke keus.

Ik heb ook een tijdje hard gelopen. Maar zelfs met de juiste opbouw van de training krijg ik vrijwel direct last van shin splints. Met skieen ook erg last van in het begin.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:05

Mirthe dat is ook niet netjes van je collega, eerst toezeggen en dan afzeggen! Goed dat je het rustig aan doet. :)
Margriet super dat je het gehaald hebt, gefeliciteerd!
Vief wat een luxe om uit zoveel dingen te kiezen. Welke kleuren kan je uit kiezen?? Ik vind bruin wel mooi.
Karen heel veel succes morgen +:)+

Dressuurles was erg hard werken!!
Aan het begin wilde Perfect alleen maar galoperen, dat werd huppelen op de plaats en dan keihard weg. Echt een drama, liep even helemaal mis.
Dus even stilgezet, adem halen en opnieuw beginnen... En toen ging het echt super, ze begon erg fijn te lopen. :j
Ben wel blij met de nieuwe instructie, werkt goed voor ons.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:08

@ vief: ik zou nog een 3de paar laarzen bijkopen, kun je nog een setje maken... ;)
@ NL-crossers in belgie: lijkt vooral op jaloezie omdat de NL-ers beter rijden.... (1 europa, alle grenzen open :P ... )
@ margriet: proficiat met het slagen voor je cursus.
@ karen: succes morgen!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:17

Margriet, top dat je het gehaald hebt +:)+
Ka, Succes morgen!

Zo, de was is weggewerkt!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:19

Margriet_ schreef:
Ik heb ook een tijdje hard gelopen. Maar zelfs met de juiste opbouw van de training krijg ik vrijwel direct last van shin splints. Met skieen ook erg last van in het begin.
Waarvan? Ik heb ook hard gelopen, maar kreeg last van mijn liezen. Daarna heel fanatiek nieuwe schoenen gekocht, maar die heb ik de laatste 6 weken maar 1x gebruikt. :+ En ja, zelfs toen kreeg ik last van die lies. Stom! Ik vond het hardlopen zelf wel erg lekker, maar een half uur te lang. 20 minuten was precies goed. Dan ben je niet heel veel tijd kwijt, hoef je niet te ver weg en ben je niet helemaal bek af.

Jammer dat België restricties op de wedstrijden gaat leggen, maar ergens wel begrijpelijk.

Viesje heb ik niet gereden vandaag. Gisteren was hij al wat gevoelig op de rug, maar toch voorzichtig gereden en hij liep uiteindelijk super. Vandaag was hij weer (nog) gevoelig, dus ik heb hem aan de lange lijnen laten stappen en kleine stukjes draven. Hij deed het erg braaf en liep eigenlijk wel fijn.