[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:39

Tg hoe is een hunterles dan? :o

Anthea ja ben er wel blij mee, :) kan ik weer rustig op bouwen.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:44

Shanouk, das wel balen dat het hoesten niet echt over gaat.
Voodoo had het ook een hele tijd gehad, gelukkig is het nu wel ongeveer over. Medicijnen hielpen eigenlijk niks, onze oplossing was op zaagsel zetten en nat hooi. Maar dat werkt dus niet bij jou.. hopen dat het straks niet chronisch wordt, dan ben je er helemaal klaar mee...

TG, mooi dat je het naar je zin hebt daar! Veel plezier in Seaworld.
Corien, hunter is volgens mij dat je zo ´min mogelijk storend´ je paard door een springparcours rijd. De jury moet dus niet echt kunnen zien dat een paard op een hindernis trekt of juist terugkomt. De hindernissen staan ook een stuk lager dan internationaal niveau. Het gaat er dus om dat je zo relax mogelijk, maar wel zonder fouten, een parcours rondkomt. Dat is tenminste wat ik er van begrepen heb. (voor de rest; verbeter me als ik het fout had) Misschien even zoeken op youtube.

Les ging weer goed. Paard gaat weer met sprongen vooruit, elke week is ie weer beter voorwaarts. Geeft wel weer moed :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:04

Volgens mij klopt dat wel hoor Rosalie :j .
Ze rijden ook tussen de hindernissen door in de verlichte zit. Alles moet gewoon vloeiend gaan, constant tempo, de sprongen gaan vloeiend. De optuiging moet ook gewoon simpel zijn, vaak zie je dus ook een vriendelijk bit met een Engelse neusriem.
filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=lo-2GSggIlY

Caroline: Ja de deken is een 200 grams, maar nog helemaal opgepoft, dus nog veel lucht er in, en dan istie gewoon nog te warm :j . Wolin zweet vrijwel niet, je ziet enkel wat aderen na inspanning en onder haar singel (Christ singelbontje) zweet ze. Ze is ook altijd weer snel op adem en de aderen zijn ook snel weg, dus scheren hoef ik niet. Ze zit echt super in haar vacht, alleen haar benen en haar buik hebben een vachtje ontwikkelt.
Ik scheer eigenlijk nooit wat, knip alleen af en toe wat van de staart alstie écht te lang wordt (met pijn in mijn hart :o ) en het plukje achter haar oren voor het hoofdstel, anders krijgt ze een hanekam. =:)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:40

Bij hunterclasses moet het paard in 1 constant tempo het parcours springen in een geheel rustig beeld. Een onrustige aanleuning of bv zwiepen met de staart en wisselingen in tempo worden afgestraft. Elke hindernis dezelfde afstand rijden en elke hindernis dezelfde sprong. Het paard moet altijd in de goede galop landen en als er al een wissel nodig is moet deze perfect recht zijn. Het beeld mag eigenlijk op geen enkele manier verstoord worden.

Volgens mij is er daarna ook nog een soort van keuring aan de hand waarop het paard wordt beoordeeld op exterieur en beweging en verzorging.

Lotte; wat ik me eigenlijk afvroeg, rij je al wedstrijden oid met Wolin? Of is ze vooralsnog nog in opbouw/training?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:03

Karen leuk om van je te horen!

en die hunterwedstrijden, dan kunnen ze de mijn gelijk afschrijven :P zeer ongeschikt. wel knap als het je zo lukt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:13

Malloesje: We zijn inderdaad nog niet gestart, door alle pech.. Bovendien heeft Wolin ook nog een laadprobleem. Ik had mijn startkaart vorig jaar al aangevraagd, maar door pech met de voeten en het trailerladen niks kunnen starten. Ook ging het rijden niet echt lekker, rugprobleem gehad door het zadel, ook nog. Wolin is ook niet zo makkelijk van karakter natuurlijk.. Na de winter gaan we weer met het trailerladen aan de slag, dit moet eerst goed getraind worden en haar angst weggehaald worden voor ik kijk naar wat anders. Ook haar voeten moeten weer in orde komen. Haar rug gaat gelukkig weer een heel stuk beter met het nieuwe zadel :) . Ik probeer dus gewoon even niks te plannen en haar nu gewoon lekker aan het lopen te houden, eerst mentaal en fysiek gezond blijven, regelmaat in de training krijgen en hier plezier in houden :) , dat staat nu gewoon bovenaan.

Ik wil dan volgend jaar eerst weer wat crosstrainingen gaan volgen en vervolgens wat BB crossjes starten, zodat ze weer even kan proeven van het crossen en natuurlijk haar dan in de dressuur starten.
Eerst binnenkort als ze weer netjes op de voeten staat wat tijd spenderen in de bak, kijken of we dat weer rustig kunnen oppakken.. ben benieuwd of we dat al verleerd zijn _O- . Ze is geen bakpaard, na 20 minuten loopt haar kookwekker af en is ze het echt spuugzat, maar Wolin kan écht heel gaaf lopen, ze heeft dan ook wel echt zo'n verheven dressuurstapje... Nu train ik haar vooral veel buiten, daar dressuur ik haar dan ook; pootje over, verruimen, verzamelen, hier doet ze het allemaal volgens het boekje. Ik moet veel afwisseling bieden en het voor haar echt leuk maken, anders maakt ze het wel leuk voor zichzelf :)) . Ik ben heel flexibel ;) . Moet je ook wel echt zijn bij haar, kan je er niet recht doorheen, gaan we er wel omheen B-) . Ik merk dat ze het nu wel steeds meer aanbied.
Daarom plan ik ook nog niet, we zien wel hoe het loopt en alles op z'n tijd, we lopen niet weg :) , gezondheid staat voorop. En ondertussen doen we van alles en nog wat en hebben we het helemaal naar ons zin! ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 04:16

Goed uitgelegd dames :D

En ze moeten echt een nek lang maken om daarmee te balanceren, tenminste zo heb ik het begrepen. Dus niet echt verzameling, al zeggen ze dat ze dat wel hebben.

Je krijgt inderdaad punten voor die onderdelen wat Marloes noemde. Als ie zich overspringt, moet ie zich op elke hindernis overspringen. Een touch is echt minpunten en met een balk kan je het helemaal wel vergeten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:58

Goede morgen!

Aha, nou capje af hoor TG zou het niet kunnen denk ik :o

Pff zo ga maar richting werk :wave:

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:35

Goeiemorgen!
@TG: Leuk om al je verhalen te lezen! Maar weet je zeker dat je in december weer terug komt?? Volgens mij heb je het wel naar je zin daar ;)
@Caroline: Leuk dat de merrie mee gaat doen aan de IBOP.
@Corien: Fijn dat Jackson weer koortsvrij is!
@Snoekiej: Hopelijk zwabbert Vorstin vandaag weer wat minder :D En valt het hoesten mee.
@WL: Mooie deken voor Wo, ik heb deze ook voor Jipje en Nika. Erg fijne dekens vind ik het.
@Rosalie: Fijn dat je paardje weer zo vooruit gaat met rijden.

Ik heb gisteren weer houding/zitles gehad, vandaag voel ik me dus weer een flinke bejaarde met mijn spierpijn :o Maar daar komen we ook wel weer overheen.
Zo gesprek met stagebegeleider van het bedrijf, vanmiddag nog paard scheren, daarna even voor een thermorijbroek kijken bij de ruitersportzaak en dan snel naar huis Jipje klaar maken voor morgen. Voorlopig zijn we dus nog wel bezig ;)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:51

Snoekiej schreef:
Goedenavond!
Ik mocht vandaag voor het eerst weer op Vorstin stappen. De osteo had al gezegd dat ze misschien wat zwabberig zou zijn, en nou dat was ze := Ze liep niet door, was onstabiel en liep een beetje aan me te trekken. Morgen weer een dag, misschien gaat het dan weer wat beter met haar. Morgen komt ook de DA voor het hoesten. Ik heb het nu al lang genoeg aangekeken, en het wordt gewoon niet beter. Rust helpt niet en op zaagsel staan ook niet.

Op zaagsel staan helpt wel, maar alleen als voorkoming van de hoest. Als je paard eenmaal slijm op de longen of in de luchtwegen heeft zul je dit eerst moeten oplossen met slijmoplossers en evt iets sterkers. Als de hoest dan over is kun je met een zaagselstal (oa) wel voorkomen dat ze weer gaat hoesten... Verstandig dat je er nu een Da bij haalt (ik vind eerlijk gezegd dat je er al vrij lang mee gewacht hebt, sorry :o )

Wij zijn laatst in Utrecht of de faculteit geweest voor een aantal lezingen, oa over nieuwe ziektes zoals West Nijl. Het schijnt dat het alleen zinvol is om te enten als naar het buitenland gaat met je paard. Paarden kunnen het niet van andere paarden krijgen, alleen van mugjes die het van besmette vogels krijgen...(als ik goed heb opgelet :o )

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 11:51

Dat mag je best vinden. Ik heb weinig zin om me tegenover Bokt te moeten verantwoorden, dus ik ga hier niet een hele uitleg lopen typen. Ik zie wel wat de DA ervan zegt.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:18

Snoekiej schreef:
Dat mag je best vinden. Ik heb weinig zin om me tegenover Bokt te moeten verantwoorden, dus ik ga hier niet een hele uitleg lopen typen. Ik zie wel wat de DA ervan zegt.

Ik bedoel het ook niet verkeerd hoor, sorry als het zo overkomt. Je hoeft je idd niet te verantwoorden, dat vraag ik toch ook niet?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:20

Snoek; het beste middel tegen hoesten (en nog gratis ook) is buiten zetten. Het beste is 24 uur per dag naar buiten. Ik weet niet of je die mogelijkheid hebt?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:07

Dat is inderdaad zo Scum :) , frisse lucht is het allerbeste.
Ik wou dat Wo hele dagen buiten mocht lopen, dat was ook wel de voornaamste reden waarom naar die andere stal was gegaan, zijn erg weinig stallen bij ons in de regio die in de winter buiten lopen ook aanbieden.. Dan zul je toch wel een beetje bij mensen thuis moeten, vaak als ze zelf paarden hebben, dan bieden ze het aan.

@Miriam: Dat had me ook enorm interessant geleken :j .

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:02

Shanouk, probeer eens spliterwten over haar voer :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:18

Hier is iemand heel erg opgelucht :o Hadden om 14.00 uur een afspraak bij de kliniek.
Had die gekke Wolles 'gewoon' een hoefzweer. Alle stress omdat haar beentje weer dik was gelukkig voor niks, kwam echt door de zweer dat het been weer dikker werd. Uitgesneden en toen kwam er veel bloed en ook viezigheid uit. Voor de zekerheid de hele hoef ook nog op de foto gezet. Hoef zag er verder helemaal goed uit :)! Volgende week komt de hoefsmid, helaas kon hij dit weekend niet meer komen en dan gaat er een ijzer met een zooltje onder en mag ze gewoon weer lekker naar buiten en kan ik weer rijden :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 17:26

Goeiemiddag
@ Miriam, je zegt het niet letterlijk, maar dat gevoel heb ik wel.
@ Scum, idd wat Lotte zegt. Hier in de buurt is het echt onmogelijk om te vinden. En bovendien zou dat nu niets meer zijn, omdat ze het helemaal niet gewend is.
@ Teegee, Bedankt voor de tip

De DA is geweest. Het is waarschijnlijk een virusje geweest waar ze zelf niet genoeg tegen heeft kunnen doen, en misschien is er nu een bacteriële infectie overheen gekomen. Al is haar snot doorzichtig, en niet gekleurd. Ze krijgt nu 12 dagen antibiotica. Als het daarna niet weg is, moet ik de DA weer bellen en dan krijgt ze een bronchoscopie. Ze moet gewoon blijven bewegen, dus ik mag nu half werk doen van wat ik normaal zou doen (en dat doen we dus al :+) en we moeten haar zo stofvrij mogelijk houden als nu kan, want haar allergie-reactoren (of iets dergelijk) zijn nu gevoeliger, waardoor ze sneller last van stof heeft.

Vief, wat een goed nieuws!!!! Gelukkig is het 'maar' een hoefzweer *\o/*

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:49

viefdepief schreef:
Hier is iemand heel erg opgelucht :o Hadden om 14.00 uur een afspraak bij de kliniek.
Had die gekke Wolles 'gewoon' een hoefzweer. Alle stress omdat haar beentje weer dik was gelukkig voor niks, kwam echt door de zweer dat het been weer dikker werd. Uitgesneden en toen kwam er veel bloed en ook viezigheid uit. Voor de zekerheid de hele hoef ook nog op de foto gezet. Hoef zag er verder helemaal goed uit :)! Volgende week komt de hoefsmid, helaas kon hij dit weekend niet meer komen en dan gaat er een ijzer met een zooltje onder en mag ze gewoon weer lekker naar buiten en kan ik weer rijden :D

Ooooh gelukkig Vief!! Wat ben ik blij voor jullie ;) . *zucht..opluchting* ;)
Beetje hetzelfde verhaal als met Wolin van vandezomer :) .. Ik gedachte kon ik Wolin al 'wegbrengen' ;( en het bleek omgekrulde verzenen te zijn.. Helaas was dit wel door een smidse fout :\ . Maar wat een opluchting was dat!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:50

@ vief: echt top nieuws, super :D

@ snoekiej: Vorstin is dus waarsch snel weer beter? Ik kan wel snappen dat je wat langer gewacht hebt met de DA eigenlijk :o Zelf wacht ik vaak ook wat langer, voor ik direct er 1 inschakel.
En over dat stof, k weet niet of ze hooi of kuil krijgen. Maar als ze hooi krijgen, kun je dat het beste ook nat maken.

Vandaag alle 3 paardjes gedaan. Zoé en Zetje gereden en Aventura voor het eerst aan de longe gehad. Echt super braaf was ze. Ik geloof dat ik die wel snel zadelmak heb :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 17:54

Als het goed is, is ze over 2 weekjes genezen van het hoesten :) Ik wilde zelf al eerder de DA inschakelen, alleen werd me op stal gezegd dat ik het beter nog ff kon aankijken en zaagsel kon proberen. En mijn ouders beginnen ook te zeuren over al het geld wat er op gaat aan DA bezoeken de laatste tijd. Kan het me heel goed voorstellen. Als ik het zelf allemaal betaalde zou het makkelijker zijn. Fijn dat Aventura zo makkelijk was en dat de rest ook lekker liep :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:02

@Snoekiej: Hopelijk knapt Vorstin gauw weer op van de AB :) !!
@Rowo: Leuk dat Aventura goed ging aan de longe, altijd leuk, die jonkies :D .

Het ligt er aan met wát ik wacht met de dierenarts, ik bel liever een keer teveel dan een keer te weinig. Maar met een beetje gezond verstand kun je een hoop dingen wel zelf inschatten. Maar ik bel wel vaak even voor de zekerheid. Wo had wel eens van die ongelukjes die prompt op een zondagavond gebeuren :o ; zo maakte ze een keer een 'ninja-kick-sprong' 8-) aan de hand.. schaaft ze de kogel van haar achterbeen tot op het bot open met haar 'jonge hondenbui'. Dat soort dingetjes en ook wat betreft haar voeten, ben ik er als de kippen bij. Wolin heeft haar eigen spaarpotje en ik zal het nooit laten om het geld ofso :) .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 18:06

Ik ook niet, maar ik begrijp wel dat mijn ouders zeggen van: Kan je het niet nog even aankijken? Zij betalen het, ik niet. Maar als ik zeg dat ik vind dat de DA moet komen, dan kan dat ook wel natuurlijk :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:09

Ja, ik betaal bij Wolin alles zelf, dat scheelt wel ja :j . Ik merk dat mijn moeder ook wel iets langer wacht met de dierenarts, maar ze weet dat ze bij Wolin altijd mag bellen, om elke poep en een scheet :P ... als ze het niet zeker weet. (De sint is vroeg dit jaar :)) )

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 01:26

Goede nacht :+

Snoek super zeg!! ik heb ook gewacht, maar goed ik ben blij dat jackson ook een poedertje heeft ;) (hij was vandaag aardig frips dus hij kan morgen weer even met mij mee onder-de-man naar buiten ;) )
En idd buiten zetten scheelt heel veel, maar vind zelf als die van mij buiten staat word hij er met rijden niet beter van.

Vief SUPER gelukkig niks ernstigs!!! :) zal wel een enorme opluchting zijn.

Ik heb ook nog heel wat rekeningen te betalen deze maand _-:( |o

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 07:54

Goedemorgen!

Vief, wat een goed nieuws! Snap heel goed dat je opgelucht bent!
Snoek, hopen dat de antibiotica goed zijn werk doet :)

Wij bellen ook niet direct om elk wissewasje de DA hoor. Maar toen laatst een van de friezen ineens met een olifantenpoot stond, hebben we wel meteen de DA er bij gehad. Maar toen Voodoo ook begon te hoesten, hebben we dat ook eerst even aangezien. We hebben al DA kosten genoeg gehad afgelopen zomerseizoen, vooral van het scannen van de (niet drachtig willen wordende) friezen. Eigenlijk weggegooid geld dus, maar je kunt het niet meer terugdraaien.

Gisteren heb ik een middag ingevallen op een ander filiaal van de bakkerij. Terwijl ik al bijna 2 jaar op het hoofdfiliaal werk, voelt het net alsof je daar helemaal opnieuw ingewerkt moet worden! Alleen de kassa's en producten zijn hetzelfde, maar je weet verder bijna niks te vinden enzo. Ach, verder was het wel leuk hoor :)
Nou, ik zal nu weer eens aan het werk op mijn eigen plekkie! Daaag!