[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:16

Mogge :Z
ik heb lekker uitgeslapen, heerlijk! Ga nu 2 winterdekens ophalen bij Divoza voor Vorstin, dan kan ze er weer tegenaan! En daarna gaan we door naar de Lingehoeve voor controle.
Ik moet zeggen dat ik de M2 eigenlijk niet zo'n rotklasse vind. Het gaat wel snel op elkaar, maar daardoor moet Vorstin wel wat beter op mij letten. Maar als er een onderdeel de mist in gaat, heb je wel heel weinig tijd om je te herstellen :Y)
Ik ben nu wel 1x M2 gestart terwijl we er niet echt klaar voor waren, had zelfs de proeven nog nooit geoefend :Y) Maar dat was op een tweedaagse, dus starten moest ik zowiezo al. Nu is voor mij de happening eraf, hoef ik me er niet echt druk om te maken en hebben we het gewoon eens gedaan. Maar nu verschijn ik ook wel een tijd niet op wedstrijd en gaan we veel doortrainen tot we er echt klaar voor zijn.

Da's een lange dag Kris!
Dat zijn mooie punten Karen! Austin is echt leuk :D
Ook niet verkeerd lekker uit eten en naar een feestje Lau!
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 22-09-11 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:17

weule schreef:
lijkt ie op mij :P want ik dacht dinsdag ook dat vrolijk met evony had gepraat (en het bleek TG te zijn ) beetje blond van mij ;)

.

_O-

handig haha, ik heb jou nog wel gezien! En dienke gesproken :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:19

_lautje_ schreef:
Heb el eens met Trakkie in de ene proef 160 gereden en in de andere proef 190 in de M2. En die as er toch echt klaar voor :Y)

Whehe, ja okee. Maar zulke jury's kun je altijd treffen. Zo heb je jury's die alleen de prijswinnaars een winstpunt mee doen, ofzoals afgelopen weekend in Haaksbergen Z2, dat alleen de laatste 2 geen winstpunt hadden :+

@ Mootje: nou ik vind het ook zonde stargeld als je toch weet dat je geen winstpunt haalt.

En ik ben ook prestatiegericht, dus wekelijks zonder prijzen is voor mij niet motiverend.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:19

_lautje_ schreef:
Ik zei niet dat het aan de jury lag :P
Trakkie werd wel eens een beetje heet :Y)

:+

Lielle, maar dan is je paard er (in ieder geval voor jou gevoel) klaar voor. Ik kreeg de indruk dat Bull er sowieso nog niet klaar voor was (niet alleen maar wel vooral ivm de behaalde punten) maar ook door de omschrijving van Bianca. Maar dat blijkt dus anders te liggen :)

Snoek, veel succes op controle!

tientjeh

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:21

Wanneer mag je eigenlijk versneld promoveren?

Hier rijd ik dus ook om de reden dat het geen zin heeft om op wedstrijd te gaan als je waardeloze punten rijd, geen dressuur meer op wedstrijden. Alle oefeningen zitten er wel op, maar hij is op wedstrijd niet te rijden en hij komt daarbij ook tekort in de gangen. Heb daarom ook helemaal geen zin om elke keer zonder winstpunten thuis te komen. Of met een rotgevoel.

Ben het wel met je eens Mo! Zelf zie ik als jury ook regelmatig mensen in de ring met oudere paarden, die nog geen fatsoenlijke volte kunnen rijden in de B. Blijf dan gewoon lekker thuis oefenen en kom terug wanneer dat wel kan. Jonge paarden komen gewoon voor de ervaring, dus dat die alle oefeningen nog niet goed kunnen, daar kan ik inkomen. Maargoed, dat is dan ook mijn kijk op het jureren.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:24

Ik mag ook elk paard versneld promoveren maar vind Beat ook gewoon niet goed genoeg voor de M1 en blijf dus lekker thuis trainen tot dat ik haar wel goed genoeg vind en dan ga ik het starten.
Ik wil haar zo voor elkaar hebben dat wanneer ze een super proef loopt ze 210 loopt bijwijze van en bij een slechte proef 180.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:24

je mag naar ieder klasse versneld promoveren waarin je met twee verschillende paarden een wp hebt gehaald, geldt in dressuur en springen (hopelijk straks in de sgw ook). Daarnaast mag je versneld promoveren als je ZZ-L met wp bent geloof ik, maar volgens hebben we daar niemand van in het topic.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:25

Ik mag versneld over t/m de M1. En eigenlijk wil met Zetje of Avi iig Z1 met punten zijn zodat ik voortaan de M2 over kan slaan.

@ Jantine: als je met 2 paarden M1 met punten bent geweest mag je versneld over t/m de M1. Zelfde geldt voor de andere klassen zeg maar.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:26

ik vind ook dat je er gewoon klaar voor moet zijn om een klasse hoger te gaan rijden.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:28

Bianca, als hij er thuis helemaal klaar voor is snap ik het helemaal.

Lau :+ Trakkie was ook gewoon een beetje raar.

Ik ga voorlopig gewoon met 10 punten over, Caap kent alle oefeningen maar hij heeft wat spanning en of je dan L1 of M1 rijdt maakt dat ook geen zak uit.
Als hij er niet klaar voor zou zijn zou ik thuis eerst even doortrainen en dan pas op concours gaan.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:28

Ah oke Mandy. Ook weer op de hoogte! Heb alleen nog maar Uk uitgebracht bij de paarden. Verder tot mijn 18e bij de pony's gereden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:30

Pony's tellen niet mee volgens mij? Iig de A,B en C niet.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:31

Ik heb bij de ponys ooit 1 winstpunt in de B gehaald en ben toen gaan springen. :+ Dressuren met die merrie was ook echt onmogelijk haha.

Met Wendel en Caap ben ik weer gaan dressuren, dat is nu 1,5 jaar geleden.b :Y)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:32

Ben met mijn ene E pony M dressuur geweest en met de andere E pony L2 dressuur.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:34

Ik had voor Nudine nog nooit een officiele wedstrijd gereden :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:39

ik voor sabine ook niet :P

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:39

rowo schreef:
Met Zetje ga ik wel snel M2, omdat die de oefeningen wel beheerst. Maar t wordt natuurlijk nooit een dressuurpaard, dus langer in de M1 blijven helpt daar ook niet bij. En daarnaast moet ze nog voorlopig keur worden... en een Z geklasseerd paard helpt daarwaarsch nog wat beter in.

Met Avi een heel ander verhaal. Die is er nog niet klaar van en snapt de oefeningen nog niet... en ik heb dus geen zin om bij voorbaat te weten dat ik maar 170 punten ga halen. Daarnaast is de M2 een rotklasse en blijf ik liever langer M1 om daarna snel de M2 door te gaan.

Dus ik heb totaal een andere insteek dan jou Bianca.

Ik vind de M2 ook een rot klasse, die sla ik eigenlijk altijd over, ga van de M1 direct door naar de Z1. Vind ik veel fijnere proeven.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:41

Ja en dat hoop ik na Zetje en Avi ook te mogen. Niet voor niets slaan de meeste profs de M2 ook over :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:42

Ik ga eigenlijk altijd zodra ik 10 punten heb over soms train ik een maandje thuis door maar ik ga geen geld aan wedstrijden uitgeven als ik de punten niet meer nodig heb. Tot de M2 heeft dat nooit grote problemen opgeleverd (een wedstrijdhoofdstel indoen dan weer wel :+ ). M2 vind ik een lastige klasse vooral omdat Ferrose zo groot is dat die oefeningen echt akelig snel achter elkaar komen en ze daardoor steeds wat hectisch wordt. Maar ik wil een grotere ring dus zodra ik 10 punten in de M2 heb ga ik gewoon over en dan zie ik wel weer wat er in het Z gebeurt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:48

Als ik 10 winstpunten heb vind ik het zonde van mijn geld om nog vaker te dressuren. Maar goed dressuur rijden is niet bepaald mijn hobby :Y) Aan de andere kant vind ik het wel belangrijk dat mijn paarden alle oefeningen kennen tot het Z en daar werk ik thuis ook wel heel serieus aan.
Behalve bij Maat want dat is gewoon geen dressuurknol en die loopt gek genoeg wel de meeste punten met crossen. Maar bij dat paard hoef ik niet aan te komen met een galopappuyement gevolg door een (arbeids)pirouette en dan een wissel en Hetje doet dat bijv zo.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:49

Ik ga zelden tot nooit bij 10 al over... alleen de L2 heb ik maar tot 5 punten gedaan met Zetje. Ik train thuis uiteraard door voor een hogere klasse, maar blijf gewoon op concours gaan. Vooral voor Avi is die ring ervaring wel belangrijk.

En daarnaast vind ik het, eerlijk is eerlijk, wel leuk om prijzen te rijden :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:03

Van de winter gaat een vriendinnetje van mij op vakantie dus dan mag ik met haar paard een starten, die is al M2. Dus als ik daar nou een puntje mee mag ik ook doorstarten tot en met het M2. Altijd handig :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:12

Frits is altijd al geval apart geweest, ben er aan gewend geraakt dat ik bijna altijd laatste ben :+

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:31

Ik mag ook versneld promoveren, tot en met het Z1. Mag daardoor geen B meer maar dat start ik toch niet. :)
Ga ook alleen over wanneer ik denk mee te rijden in de bovenste helft van het klassement. :Y)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:41

Ego berichtje :D

Ik ga deze herfst weer 1,5 week naar alice *\o/*