[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:27

Goedelemorgen :wave: .
Irritant is dat he Corien? Gister ook een PB gestuurd naar iemand, best een lange.. wat denk je.. wil ik m versturen, zegt ie dat ik me eerst moet aanmelden, heel mijn mail weg!! :oo
Nu kopieer ik de hele tekst voor ik m verzend, gebeurt me geen tweede keer :n ...

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:35

Goeiemorgen!
@PB: Wat een leuke foto van jou en Amati! Wel balen dat je weer geopereerd moet worden, maar gelukkig staat er niet zo'n lange herstelperiode voor.
@Corien: Hopelijk is Jackson weer gauw helemaal fit!
@Snoekiej: Je reis klinkt erg gaaf! Maar dat bungeejumpen zou ik geloof ik maar achterwege laten :o Geloof dat over die brug lopen al een voldoende kick voor mij zou zijn :P

Ik heb gisteren heerlijk met Jipje gesprongen. Hij was in het begin erg sterk en veel bokken, maar toen was de meeste frissigheid eraf en heb ik heerlijk kunnen springen. Nog wel wat sterk, maar hij was in ieder geval te houden :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:39

Mogguh :)

Corien; heb je dat vinkje wel aan op het inlogscherm?
PB; leuke foto zeg en nog gefeliciteerd met je prijs, super!
Snoekiej; mag ik niet mee in je koffer? BungeeJumpen staat ook nog op mijn to-do lijstje. Het lijkt me mega-eng maar wel een vette adrenalinekick :))
J_N; fijn dat je later fijn hebt kunnen rijden.

Ik heb gister niet gereden, het waaide nog aso hard en ik had het de hele dag al koud. Vanmiddag mogen ze er weer aan geloven :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:03

Morgen :wave:

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:03

Morgeuh!

Shanouk, gaaf zeg! Ik wil ook nog heel wat van de wereld zien, maar weet niet of ik bungeejumpen durf. Vliegen (parasailing ofzo, hoe heet dat?) of parachute springen lijkt me wel heel leuk.

Mijn paardje heeft ook al 2 dagen stil gestaan (wel gewoon naar buiten, maar ik heb er niks mee gedaan). Het weer is mij ook te ruig, en onze bak ligt er ook weer bagger bij. Vanavond weer een lesje, lekker in de binnenbak :)
A.s. maandag komen ze langs om het nieuwe zadel te passen :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:20

Goeiemorgen :D

Heb net al even een buitenritje gemaakt met Sofie. Waait best wel, maar het is niet echt koud ofzo, en het is droog! Dat scheeld :). Ze had er zin in.

Wel balen dat je weer onder het mes moet PB :=.

Nog even 1 middagje naar school en dan weekend :)).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:06

Spannend Rosalie! Ik hoop dat er een fijn zadel tussen zit voor jullie!! ;)
PB, 'gelukkig' valt de ingreep mee, en dat je maar twee weken niet in het zadel mag.. Houd je daar dan ook wel aan :P ? Heb je nog last van je been na die val van vandeweek?
Kim, lekker zo'n ritje :)

Zo, ben alweer uit school :) . Zometeen lekker maar naar Wolin, want die heeft ook alweer 2 dagen niks gedaan. Ik probeer haar vanwege haar voeten toch een beetje elke dag wat licht werk te geven en het toch ook wel rustig aan te doen, wil nu niet hele lange ritten maken als ik weet dat ze gewoon niet lekker op de voeten staat :\ , maandag komt de smid voor Wolin :D .

Wolin heeft overigens deze deken op nu, staat haar wel echt ontzettend stoer zo met die kleuren. Past heel goed bij haar!! 8-)
Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 13:21

Goeiemiddag :)
Ik zit nu op de uni, ben SPSS aan het doen. Gelukkig is het om 3 uur alweer weekend!!

Leuk dat je binnenkort al een parcoursje met hem gaat starten PB :D
Fijn dat het ietsje beter gaat met Jackie Corien
Gaaf dat Jipje het zo lekker deed Benthe
Haha Marloes, als je maar minder dan 20 kg weegt, want zwaarder mag mijn koffer niet zijn ;) Skydiven staat ook nog op mijn lijstje om ooit te doen.
Lekker dat ze van de week komen voor je zadel Rosalie!
Fijn dat die hoefsmid maandag komt Lotte. Leuke deken ;) Vorstin staat ie ook heel goed, en hij blijft ook heel mooi en het is een fijne deken in gebruik.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:29

Goeiemiddag

Paar dagen geen internet gehad. Heb mijn computer gesloopt en nu moest alles eraf. Gelijk maar windows 7 erop laten zetten nu wil de back up er niet op :( . Domme dingen.
Veel bijgelezen maar veel ook weer vergeten. sorry...

Mijn paarden gaan weer lekker. De ruin is braaf. Vanmorgen gesprongen ging wel lekker. Zaterdag start mijn instructeur hem weer even. Merrie was gisteren naar de fysio geweest. Was hard nodig na al die crossen. Die voelde zich erg happy was lekker stuiterig/schrikkerig :D Erg lachwekkend af en toe. Daarna die 2 nog even losgegooid en dat was net een rodeo en race show. Wel op de manege gedaan.
De merrie gaat 10-12 de IBOP lopen. Heb er lang over getwijfeld maar komt uit een bekende stam en mocht zij geblesseerd raken dan hebben we nog iets. Gelijk ook maar stamboekopname erbij. Ben benieuwd. Mijn instructeur rijdt haar want die kan het toch ietsje beter. Ben benieuwd...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:42

IBOP rijden is leuk Caroline! Waarom rijdt je haar niet zelf eigenlijk? Heb ik vorig jaar ook gedaan en was onwijs leuk en leerzaam, je krijgt goed commentaar mee. Ik zou het zo weer doen :j

@ snoekiej: spss? Dat vond ik toch zo'n rotprogramma eerder, kun jij er een beetje mee overweg?

Net gesprek gehad bij mijn afstudeerbedrijf (waar ik ook mijn 1e stage al heb gelopen) en kan er vanaf volgende week ook al 2 dagen gaan werken. Echt zo onwijs leuK :D Wel druk naast nog 3 paarden, maar dat zien we dan wel weer.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:58

Miijn instructeur is handiger in dat soort dingen. Ik laat haar vaak ietsje (1/2 cm) te lang worden voor de sprong en hij houdt hij wat meer bij de kop (plat gezegd) dan knalt zij nog beter van de grond. Ik heb het nog nooit gedaan en wil door mijn geklungel het niet verpesten. Hopelijk wordt zij gelijk ster.
Ik ben er wel bij :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:16

Ik had het ook nog nooit gedaan hoor en ben ook echt geen ster. Geen idee wat ze verwachtten toen, maar ze haalde de IBOP wel met 80 punten voor het springen en 77 totaal. Je moet ze gewoon netjes voorstellen en dat kan jij vast ook wel :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:34

Zou het vast wel kunnen maar laat dit keer het aan de prof over. Kost mij een dag werken op stal haha

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:36

En weer klaar met de paardjes. Fari en Zappa lekker buiten gereden, Fari heel fijn en Zapje vond alles heul eng (behalve vrachtwagens) :+ Toen ik Bop ook nog even wou pakken merkte ik dat hij een behoorlijke wond had bovenop de schoft, hij was heel gevoelig ook. Heb de manen daar maar weggeschoren en gewassen met betadine en een verbandgeval om de deken geslagen. Weet alleen niet wat ik nu met de winterdeken moet doen aangezien ik denk dat dat de oorzaak is. Evt. nieuwe deken met halve hals?

Caroline; Ook ik heb het nu paar keer gedaan en ben ook geen topper. De jury kijkt ook naar de capaciteiten van het paard en probeert door de evt. onkunde van de ruiter heen te kijken. Het is iig erg leuk en leerzaam zoals Mandy ook al zei.

Lotte; leuke deken, heb ik ook al naar gekeken :j Al ben ik meer van de effen kleuren.
Snoekiej; euh dat gaat um niet worden dan :n :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:36

Ik vind het juist erg leuk om zelf te doen en zou het juist niet afstaan. Ooit moet de eerste keer zijn en t is me gelukkig gelukt :D

En een dag werken op stal vind je vast heel erg.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:40

Goede middag!!

Lotte kwijlt deken zeg!!!
Carolien ik zou het denk ook wel zelf willen :j (wel foto's plaatsen dan he ;) )
Snoek ja werd gebeld vanmiddag en toen had hij 37.8 dus gaat goed!

Ik ga nu eten en dan lekker even half uurtje stappen met jackson.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:28

:wave:

Weinig tijd om echt bij te lezen, ben lekker druk hier! Heb hunter les gehad, best grappig! Dus nu mooi aan het springen met de paarden.

Morgen waarschijnlijk naar Seaworld :D :D

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:28

WolinLotte schreef:
Spannend Rosalie! Ik hoop dat er een fijn zadel tussen zit voor jullie!! ;)
Dat hoop ik ook, maar ik weet eigenlijk al dat ik maar één type moet hebben. Het gaat bij het passen bij mij dus eigenlijk alleen om de maat ;) En anders moet ie besteld worden, maar dat gaat dan ook weer in samenwerking van mijn fysio. Zij is nl de opleider van de zadelpassers en mede-ontwikkelaar van dat type zadel.. (volgens mij heb ik wel eens een link geplaatst van dat zadel) Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het goed gaat komen :)

Ik zal zo eens om gaan kleden en straks naar les toe!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:46

Oké, dan ;) . Ja je hebt toen inderdaad daar een link van geplaatst :j . Lijkt mij ook een mooi zadel!!

@TG: Wat leuk zeg! Lijkt me wel even wat anders die Hunters.. Die springen volgens mij veel vlakker en volgens mij gaat dat dan ook veel meer om het plaatje? Veel plezier nog Karen :D .
@Caroline: Leuk hoor, de IBOP :j . Ik had eerlijk gezegd ook wel zelf m'n paard gereden, had me onwijs leuk geleken, ook al ben ik geen ster, maar ik snap ook wel dat je wilt dat het gewoon heel goed gedaan wordt :j .
@Malloesje: Jah, vind 'm ook enorm mooi! Dit is samen met haar zomerdeken de enige ruit die ik heb. De kleuren matchen met haar vacht, vandaar is die wel erg chique is 8-) .

Ik heb de deken overigens weer af gegooid, vond hem net even te warm voor Wolin nu. Wolin is niet geschoren en ook absoluut geen koukleum, dus deze 200 gram is nog even te veel van het goede, hij is ook nog zo pofferig, echt een dekbed op haar rug := . Ze staat nu weer onder haar 2 jaar oude 200 grams Amigo :) , inmiddels dus wel een 100/150 grams ofso.
Wolin even wat gewerkt aan de longe, ze is dan wel even lekker uit haar dak gegaan, verder was ze erg braaf :) .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:14

@teegee Seaworld is supergaaf. alle shows zijn leuk voorla Shamu en de zeeleeuwen. Leuk hunterles.

Dagje op stal werken is ook niet zo heel erg. Veel verschillende paarden doen en daar staan heel weinig slechte tussen dus we leren weer wat.
Ik neem alles op film en wil het dan op mijn site plaatsen. Van het erbij zijn leer je al heel veel en ik wil het graag in 1x goed hebben.

"WL ik heb mijn merrie 20/10 geschoren nu een maandje geleden maar die had het ook erg warm vandaag. Je ziet amper dat zij geschoren is. De ruin zweet zowiezo al heel snel. Vind het wel een mooie deken zo op de foto maar hij lijkt idd heel dik

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 20:42

Goedenavond!
Ik mocht vandaag voor het eerst weer op Vorstin stappen. De osteo had al gezegd dat ze misschien wat zwabberig zou zijn, en nou dat was ze := Ze liep niet door, was onstabiel en liep een beetje aan me te trekken. Morgen weer een dag, misschien gaat het dan weer wat beter met haar. Morgen komt ook de DA voor het hoesten. Ik heb het nu al lang genoeg aangekeken, en het wordt gewoon niet beter. Rust helpt niet en op zaagsel staan ook niet.

@ Rowo, wij hebben wel goede instructie erbij, dus dan is SPSS wel te doen :) Leuk dat je bij je afstudeerbedrijf kan gaan beginnen!
Gaaf dat je de IBOP laat doen Caroline!
Fijn dat de paardjes lekker liepen Marloes. Wel balen van Bop's wond
Veel plezier Karen :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:59

Heb je al eens een scopie van de bronchien laten maken Snoek?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 21:06

Nee, eigenlijk nog nooit. Weet jij of dat ook thuis kan of alleen op de kliniek? Ik ga het iig even vragen. Wil ook gelijk even iets vragen over bloed prikken en enting tegen West Nijl virus. Zit er erg over te denken om Vorstin er tegen te laten inenten zodra ze zich weer helemaal goed voelt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:29

Volgens mij doen ze dat allen in de kliniek snoek.
Die van mij heeft nu geen koorts meet hij had 37.5 dus ben weer helemaal happy :D

DIe van mij heeft hoest poeder, en moet die pot op maken. ook van de DA gehad.

TG !!! wat gaaf seaworld :D ben op tenerife ook hij een soort park geweest, met orka's wat ene beesten zeg!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:37

:wave:

TG: wat gaaf dat je naar Seaworld gaat :D En leuk zo'n hunterles, is toch wel heel anders lijkt me
PB: Leuke foto van jou en Amati. Hij lijkt wel heel erg groot :D
Snoek: Wat gaaaaaf zeg!!!!!
Caroline: leuk dat de merrie naar de Ibop gaat
Rowo: Mooi dat je er ook gelijk werk aan overhoudt!
Corien: Gelukkig dat Jackson geen koorts meer heeft