[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:11

Dat was ik idd varekaj. :d beste remedie is eigenlijk uitzieken in bed of in de zetel en veel slapen :-(. Mss zal het ook wel goed gedaan hebben met veel te zweten deze middag.

Hanne: Ik woon niet ver van de kwaremont. Aan de voet van de nieuwe kwaremont eigenlijk :-)

Mijn verslag is eigenlijk in 1 woord: geweldig. Ik was aangenaam verrast. Echt had eigenlijk gedacht dat ze op veel probleem zou van maken maar uiteindelijk heeft ze alles onmiddellijk gesprongen met soms toch al een redelijk moeilijk combinatie in. Maar juffie had echt een goede dag. She made my day (k)
Ik ging me inschrijven voor de 60 in heusden als mijn les goed was Antonius vond dat ik toch maar de 80 moet rijden *\%/* .
Het is zeker en vast een aanrader een lesje van Antonius. Ze heeft goeie tips gegeven ook voor de dressuur weet ik weer waar op verder gewerkt. Ik kijk zeker en vast uit naar een volgende les :-)
Stijn had alles gefilmd. Heeft de camera het nu begeven. Keek zo naar uit om alles eens te bekijken :-( beetje nummer maar ja zal mijn gevoel niet weg nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:21

Jammer dat ik geen sauna aan huis heb.

Uw merrie deed het inderdaad prima, de 80 is meer dan haalbaar. Ik hou me nog eventjes op 60.
Is er echt niks te recupereren van de beelden? Ook niet via een geheugenkaart ofzo?

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:23

Ja 't kan bijna niet anders! :D Hoe noemt die straat die evenwijdig loopt met je weide? Ik heb straatnaam gelezen om te onthouden maarja vergeten. :+ 'k Herkende lijk Royal Flush direct. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:23

Superfijn ook van Furrie!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:32

Er zit geen geheugenkaart in. Toestel heeft een groot intern geheugen :-(

Kieverstraat Hanne?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:35

Ja! :D Bij deze heb ik Royal Flush dus al in het echt gezien haha. :P Hij nam net blij een spurtje. :P

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:41

Ja ja hij was in form vandaag. uitgebroken en door de draad gegaan en paal afgebroken. De sjarel geen idee hoe hij het gedaan heeft. Stijn was gaan wandelen met jerko en hij was wel wat nerveus. Normaal maakt hij er weinig van maar vandaag dacht hij er anders over.
Wat brengt u in deze prachtige streek Hanne. Ik woon daar trouwens :-) de weide s liggen achter ons huis :-)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:44

Ik was op familieweekend in de Flandrienhoeve. :D We zijn ook naar de cyclocross geweest. Toen we naar huis reden zag ik royal flush paraderen door de weide. ;)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:46

Ah leuk. Ja dat is op 10 min wandelen van bij mij thuis. Passeer daar als ik naar het bos ga. :-)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:51

Ik zit intussen ook relax in mijn zetelke, na de training nog even naar de kermis int dorp met de dochter en intussen had mijn vent hapjes gemaakt tegen dat we thuis kwamen *\o/*
Had int lunapark zelfs meteen een winnie gegrepen, dus wat wil een mens nog meer :')

Heb deze middag na Mila en Varekaj nog 2u training gegeven, voel het wel aan mijn stem ;)
Maar in het algemeen gingen de trainingen wel goed vond ik, bij iedereen wel een goed gevoel.
Ik probeer in Heusden te komen supporteren!
En bedankt voor de complimenten, probeer toch altijd mijn best te doen om wat gerichte tips mee te geven, dus wel leuk als dat geapprecieerd wordt!!

Wipala: is je gewone trens ook rubber of ijzer? Anders eens rubberen trens proberen aangezien je pelham ook rubber is? Evt d trens of bustrens? Mijne loopt stabieler op d trens/bustrens dan watertrens, ligt net wat stabieler. Maar op zich, als je ene hebt die gevoelig is opt bit, is het zoeken en proberen, maar ja, bitten zijn ook duur... we zouden beter eens bokt-bit-meeting houden, iedereen die afkomt brengt alle bitten mee die hij heeft en we proberen eens alles :+

Fi was donderdag trouwens weer verzuurd in de spieren... niets veranderd qua voeding, weidegang of werk. Volgens veearts wellicht toch het koude, gure weer die zich op haar spieren zet, ook al had ze al deken aan... nu dus nog maar weer beetje sleutelen aan het eten en de supplementen en hopen dat ze toch min of meer fit geraakt tegen Merksplas. Blijft toch een lastig paard medisch gezien -O-

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:33

oooh verakaj, super dat je doorgezet hebt!! stoer wijf ben je!!
Hopelijk gaat je verkoudheid langzaam zakken.

En mila gaat de 80 rijden!! ook stoer!!

Antonius, toch maar een keer zo'n oortje aanschaffen?
heb je neutradex voor fi?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:59

Ik ga morgen de HA even een belletje geven, het voelt alsof de rechterkant van mijn gezicht verwrongen wordt.

Antonius, idd hele leerzame tips gehad! Ben blij dat zijn uitspattingen vandaag heel miniem waren, maar ze waren er wel. "Hij ziet er zo onschuldig uit, khoor het u nog zeggen :+
Uw werkwijze/visie was wel iets anders dan hoe de meeste hem bezien. Kan er de vinger niet exact op leggen waarin het verschil zat, het voelde iig positief en dat heeft Icaro blijkbaar een boost gegeven. Had nooit gedacht dat dat boompje naar beneden en de afsprong in water zo vlot zouden gaan.
Tot hiervoor gedroeg hij zich alsof ik 'm vroeg recht de hel in te duiken.

Ai Mila, brokkenpiloot in actie weer!

Kan ik iemand blij maken met een potje magnesium van pharmahorse? Heb dat een keer gehad bij een bestelling maar ik gebruik dat niet. Is denk ik 200gr, zo een testverpakking.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:02

Antonius als jij Varekaj en Icaro zo goed in het water kan leiden, please doe da ook met mij en Luxor. :')
Gewone plassen lukken al, 't is een stap vooruit. :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:12

Madelene: ja hoor, Fi krijgt neutradex. Maaaar, tot hiertoe gaf ik dat na een iets zwaardere rit, veearts heeft nu aangeraden dat dagelijks te geven, best voor het werk, dus eerder s ochtends geven, terwijl ik dat als recuperatie zag... omdat ze toch wel heel makkelijk verzuurt |(
Ze krijgt ook al supplement vitamine e en selenium, speciaal krachtvoer laag in suiker en zetmeel, dagelijks olie...
Oortje werkt volgens mij niet als je meerdere lesgeeft?

Varekaj: icaro HEEFT ook een onschuldige kop, alleen zo beetje wolf in schaapskleren :P
Mij zou je wel kunnen plezieren met de magnesium, voor de pony van de dochter. Die heeft snel symptomen van hoefbevangenheid als hij op de wei mee gaat met de anderen, hoewel hij een graasmasker aan heeft. Magnesium kan daar ook wel in ondersteunen...
Tja, geen idee wat ik anders zeg dan anderen, waarop icaro dan beter reageert, mss het herhalen van een oefening en niet verder gaan als het maar zo-zo ging?

Mila: ambetant trouwens van uw fototoestel... is het al oud?

Hanne: moet zeggen, paarden door het water krijgen is wel een van mijn betere kwaliteiten :+ veel begint ook met de opbouw van de les. Degenen die al meteen door de waterbak willen gaan, komen bekocht uit. Je moet paard eerst vertrouwen geven in het terrein, gewone sprongen, in jou als leider en dan is het water over het algemeen ook geen probleem... altijd ook richting de paarden/uitgang proberen rijden, kopke omhoog, druk erop houden, desnoods int gat van een ander rijden... als je wat handigheidjes kent, lukt dat meestal wel vrij vlot.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:22

Luxor is een ei daarin. Een paard mee ervoor gaat vrijwel direct! Vlak erna alleen gaat ook wel. Maar een andere dag meteen alleen proberen gaat ECHT NIET. :+ 'k Heb het opgegeven. :') Enkel frustraties maar. Ooit lukt het hopelijk wel. :+
Lijk op stal hebben we een waterbak. Hij is er echt al 20 keer of meer door geweest ofzo. Nooit met schrik er door gedraafd ofzo. Maar alleen erin gaan vertikt hij het, zelf met regenlaarzen en eten in het water voorgaan gaat ook niet. :P Op de strenge manier gaat hij alleen maar sneller achteruit lopen.
Onze limiet is nu net met de hoeven het water aanraken. Hij denkt gewoon dat er haaien inzitten en als er een ander paard voor gaat, dat die wel eerst wordt opgegeten. _O-

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:29

Heb met Nyona eens letterlijk een uur op de wei gestaan, ik erop en ze moest recht vooruit door een hele grote diepe plas water. Mega drama, alle kanten opzij, achteruit, beginnen dreigen om omhoog te komen, Alé kom, drama queen op en top.
Ik jaag mij niet op, maar blijf gewoon aandringen, steeds opnieuw, net zolang tot ze het doet. En ja, dat duurt lang en je denkt dan dat het toch geen zin heeft, maar dat heeft het wel, want om de duur doen ze dat echt wel, al is het maar om ervan af te zijn :P maar op zo een moment moet je echt zeggen, foert tegen al u ander werk en gewoon doordoen tot het lukt.
Want er is niets moeilijks of technisch aan, water is echt iets dat een paard moet vertrouwen om te doen. En het ene paard staat van nature vol vertrouwen in het leven en zal zich geen vragen stellen, en het andere moet je leren vertrouwen in jou als leider zodat paard alles doet waar jij naartoe stuurt. Als ruiter/leider heb je dan de (grote) verantwoordelijkheid geen dingen te vragen waar het paard niet aantoe is om het vertrouwen niet te beschadigen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:35

Dat dramaqueengedrag herken ik aan de zee! En hij doet het uiteindelijk ook wel na blijven aanporren.
Maar die waterbak, echt uren heb ik er al eens versleten, heeft echt geen zin... 'k Word er kwaad van op den duur en dat is ook niet de oplossing. :+ En ik mag daar een uur staan, als er een ander paard voor gaat DIRECT.
Die waterbak heb ik ook niet persé 'nodig'. Mss al springend op terrein en dan door waterbak is andere mindset voor Luxor dat hij dan wel makkelijker wilt.
Heeft letterlijk met achterbenen tegen voorbenen aan waterrand gestaan en met uitgestrekte nek wortel proberen nemen. Maar voorbeen(en) verzetten lukt niet. Handmatig ook niet, dan loopt hij snel achteruit. :+
Met Shuddy ook soortgelijke uitdagingen gehad qua drama, en het geraakte ook allemaal opgelost.
Maar dat ene water... :+ Mss na een tijd wel. Hij ontwijkt de plassen iig niet meer. :j
Voor de rest lukt alle bangerikprobleempjes wel. :P

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:47

ja water is echt iets wat ze moeten leren door veel te doen. Furrie was er in het begin ook geen fan van maar nu maakt ze er geen probleem meer van. Ook inspringen in het water of uitspringen is geen probleem. Denk dat het inderdaad voornamelijk op vertrouwen aankomt. Enige wat ik nog echt moeilijk vindt is galoperen in of door het water. Het is en blijft toch veel kilometers doen.

camera is al kleine 10 jaar oud. Zal waarschijnlijk verloren beeld materiaal zijn. Heel spijtig. Ze deed nu zo haar best :p had het graag eens kunnen herbekijken :( maar ja.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:54

Niemand de lrv cross in Merksplas gereden? Ik zag beelden en ik hoop dat het deze week droog blijft anders zal de vlp cross echt niet te doen zijn.

MF: typisch dat de camera net kapot gaat als er fijne beelden opstaan! Misschien kan je filmpen met de smartphone? Maar voor langere stukken is dat natuurlijk niet ideaal.

Antonius: Ik geef aan Colo ook magnesium omdat hij zo gevoelig is aan zijn spieren, hij heeft snel een spierverrekking (ook logisch als je hem soms bezig ziet op de wei) of durft al eens met zijn been trekken (door de broekspier?). Dit heeft hem wel geholpen denk ik, zijn spier lijkt nu volledig genezen maar het heeft lang geduurd. Ook elektrolyten bijgeven helpt naar het schijnt, maar dat doe je waarschijnlijk al?

Ik heb zaterdag een erg fijne springles gehad van mijn vriend met Colorado en zondag datzelfde fijne gevoel kunnen behouden op jumping. We hadden 1 balkje maar het was terug de eerste keer indoor en in Aalter. De piste is vrij klein en donker en de lijnen stonden erg kort, normaal zou hij dat doorvliegen zoals een zot maar nu bleef hij vrij controleerbaar en rustig. :)

Misschien heb ik dan toch eindelijk een lesgever kunnen vinden waarmee het klikt met Colo. De vorige lesgevers waren geen succes bij hem. Colo moest dan 5x hetzelfde lijntje doen en daar wordt hij zot van en begint dan te blokkeren. Ik was eigenlijk al gestopt met het volgen van springles met hem :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:41

Ik heb deze zomer eventjes bcaa bijgegeven aan Icaro. Geeft energie, ondersteunt spieropbouw en werkt tegen verzuring. Dat heeft hem goed gedaan, we zitten nu weer op de goeie weg. Normaal vind ik voor wat hij doet een supplement overbodig, maar zo een kleine boost tussendoor kan geen kwaad.

Wat mij wel opvalt is dat hij bij vrouwelijke lesgevers veel meer rust heeft en ook veel vlotter "groeit".

Mila, lukt het ook niet met een usb-kabeltje aan de laptop?
Als de uren in heusden niet te ver uiteen liggen wil ik wel blijven om te filmen :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:12

Antonius. ik heb van de zomer les gehad van j.an van B.eek, met nog een andere, allebei een oortje, ik hoorde dus ook wat hij zei tegen m.ara, maar vond dat alleen maar leerzaam.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:44

Varekaj schreef:
Ik heb deze zomer eventjes bcaa bijgegeven aan Icaro. Geeft energie, ondersteunt spieropbouw en werkt tegen verzuring. Dat heeft hem goed gedaan, we zitten nu weer op de goeie weg. Normaal vind ik voor wat hij doet een supplement overbodig, maar zo een kleine boost tussendoor kan geen kwaad.

Wat mij wel opvalt is dat hij bij vrouwelijke lesgevers veel meer rust heeft en ook veel vlotter "groeit".

Mila, lukt het ook niet met een usb-kabeltje aan de laptop?
Als de uren in heusden niet te ver uiteen liggen wil ik wel blijven om te filmen :)

Ik ga misschien ook meedoen :) Colo loopt goed en is rustig. Ik heb alleen schrik dat hij na de cross weer last aan zijn been gaat krijgen. mhm twijfel twijfel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:06

Met voorzichtig rijden moet dat lukken, nee? Inschrijving is nog niet direct afgesloten.

Ik bedenk net iets. Op een tornooi was er een club waarvan de commandant een soort microfoontje droeg waardoor zijn stem/commando's als door een soort luidspreker kwam. Klonk helder en goed verstaanbaar. Zoiets kan ook een optie zijn om je stem te sparen als je niet met oortjes kan werken?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:08

Nee het lukt niet. Je moet op het scherm aanklikken USB connect maar de touch screen werkt niet.

Ik ben vandaag precies van hout gemaakt. Amai na 2 jaar nog eens crossen/springen mijn rugspieren zijn dat blijkbaar echt niet meer gewent :-) zal paar dagen kalm aan zijn.

Leuk Florence we kunnen er een meeting van maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:46

Mijn spieren en lijf hebben de les goed overleefd, maar mijn kop niet. Man, ik heb afgezien deze nacht! Koppijn! Uiteindelijk in slaap gesukkeld na 2 dafalgans tegelijks te pakken, maar dat zijn bruistabletten en ik kan daar dus echt niet tegen. De koppijn is nu wel merendeel weg, sluimert nog een beetje op de achtergrond. Voel me algemeen wel beter dan gisteren.

Antonius, ik denk dat het bij u algemeen beter opgebouwd wordt. Ik heb veel gehad aan de tip om op mijn kuit te steunen en niet op mijn knie. En voor 1 van de weinige keren moest ik hem dus niet opgepropt en verzameld gaan rijden met veel beendruk vanaf het begin. Denk dat daar de clou gezeten heeft.
Hij is wel makkelijker bijeen te rijden tijdens/na springen en crossen dan bij dressuur. De kop wil meer mee, hij heeft er veel meer plezier in.

Een meeting in Heusden zou nog leuk zijn!