[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annikavolder

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:39

Ik had 2 balkjes in het springen en 1 weigering op 5 (smalle heggetje in een raar gebogen lijntje voor de heuvel) doordat ik te makkelijk dacht dat ie m wel zou doen en wat hard erin kwam.... Heel tevreden!

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:28

Goed bezig annika, ja dat was een moeilijk lijnthe met die 2 heggetjes met dat gat ertussen!
Mooi rondje Cookie!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:42

kamsel schreef:
Gefeliciteerd Cioccolato!
Hoe ging het bij de rest?

Hoe weet je dat? Of link ik nou gwn geen boktnamen aan echte namen :') :oo

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:48

Hier redelijk tevreden. In het springen twee balkjes door stomme ruiterfout :+

Cross was heel hard werken. Paard vond alles wel spannend. Eerste uitdaging de heggen lukte, toen die hindernis erna nam ze ineens een halve stop, maar sprong vervolgens wel. Toen kwam dat dakje bij het water al. Had eigenlijk te weinig tijd me weer te herpakken, dus stond ze stil. Volkomen terecht. Daarna ff erom heen gereden en toen sprong ze hem super. Verder foutloos rond gereden, dus met 1 weigering over de finish. Voor deze pittige cross in combinatie met het warme weer ben ik niet meer dan tevreden :) Toch weer een puntje erbij. En een mooie 7 en 7,3 voor de stijl :D

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:49

Wat een mooie lijn had je te pakken door het water en naar het 2e dakje! Ik reed op aanraden - want leermoment - van Roxana door het water, maar paard lette veel te veel op de dolfijn en ik verloor alle impuls. Wel leermoment maar einde cross voor mij :(:)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:10

Cioccolato schreef:
Volgens mij heeft renswoude nog nooit zo'n fijne opzet gehad. Waar normaal parkeren is, was nu losrijden cross, start en finish. Echt perfect. Vooral het losrijden is dan een stuk beter. Dressuur was er ook dus geen onnodige vertraging. Parkeren was nog een land naar achter, mooi ruim en nog niet ver weg. Top.

Vonden wij ook en hoorden aardig wat ruiters hetzelfde zeggen, van mij mogen ze dit ook aanhouden. :j

jesss_amigo schreef:
Hier redelijk tevreden. In het springen twee balkjes door stomme ruiterfout :+

Cross was heel hard werken. Paard vond alles wel spannend. Eerste uitdaging de heggen lukte, toen die hindernis erna nam ze ineens een halve stop, maar sprong vervolgens wel. Toen kwam dat dakje bij het water al. Had eigenlijk te weinig tijd me weer te herpakken, dus stond ze stil. Volkomen terecht. Daarna ff erom heen gereden en toen sprong ze hem super. Verder foutloos rond gereden, dus met 1 weigering over de finish. Voor deze pittige cross in combinatie met het warme weer ben ik niet meer dan tevreden :) Toch weer een puntje erbij. En een mooie 7 en 7,3 voor de stijl :D

[ Video ]

Zeer verliefd op jouw paard. :+ Ik stond op de brug in het veld toen jij moest springen en je valt zo lekker op haha. Heb je in de cross mooi op de foto staan <3

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:44

vosje2010 schreef:
Wat een mooie lijn had je te pakken door het water en naar het 2e dakje! Ik reed op aanraden - want leermoment - van Roxana door het water, maar paard lette veel te veel op de dolfijn en ik verloor alle impuls. Wel leermoment maar einde cross voor mij :(:)

Daar was ik idd ook bang voor daarom het besluit genomen over de berg te gaan en goed besluit achteraf :j

Dankje @Cynn! We hadden ook veel bekijks (van zowel toeschouwers als fotografen ) haha. Heel benieuwd naar je foto’s!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:10

Niemand die op zaterdag gestart is van de bokkers hier? Dan heb ik jullie allemaal net misgelopen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:37

Ik heb lekker water meters gepakt want wij zijn gek op water :))
Dus water in en door t water langs t bultje. Kwam je naar mijn mening veel fijner bij 8

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:20

Cioccolato schreef:
Ik heb lekker water meters gepakt want wij zijn gek op water :))
Dus water in en door t water langs t bultje. Kwam je naar mijn mening veel fijner bij 8

Dit hebben wij ook gedaan!
We hebben een heerlijke dag gehad. Op vrijdag en zaterdag met vriendinnen een lang weekend weg geweest bij de Cantharel (40 km gereden die 2 dagen :o ) en op zondag vanuit daar door naar Renswoude. Het was een beetje veel, maar planning viel verkeerd en ik wilde deze wedstrijd op het terrein waar we altijd trainen niet missen.
Maar goed, gezien dus de kans op vermoeid paard niet te veel verwachtingen, maar gelukkig was het rondje relatief kort.

Springen vind ik altijd nog wel spannend gezien we in het verleden nogal wel eens uitgebeld werden, maar ging verrassend goed met maar 1 balk.
Cross twijfelde ik nog over het alternatief, maar toch maar rechtdoor gereden bij het water en via het water ook door naar 8.
Bij de afsprong kwamen we wat knullig uit op de boom er achter maar gelukkig heeft mn paard me daar gered door toch te gaan <3

Al met al een foutloze cross (2e keer ooit in 3 seizoenen) dus ik werd ook wel emotioneel na de finish :knuffel:
... en als kers op de taart op het weekend: onze eerste prijs in de eventing; we werden 8e! (Hadden we in de eerste groep gereden dan zelfs 3e zag ik O:) )

Het rondje was wel dusdanig kort dat ik na de finish twijfelde of ik niet in de haast een lusje had gemist ergens. Meer met dat gevoel? :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:33

Gezien onze slechte conditie met corona enzo vond ik een korte cross niet eens heel erg _O-

Fijn dat er lekker gereden is!

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:30

Gaan ernog mensen naar Broekelo, cross in oktober?

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:47

Fijn dat het bij iedereen goed ging!

Ik ga niet naar Broekelo, vind het wel altijd een hele leuke. Maar dit jaar besloten naar ronostrand te gaan :D

Nog mensen die dit weekend /volgend weekend naar Schaijk gaan? Wij wel, dit weekend, een rondje B dit maal.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:50

Oh leuk Cookie2222!
Wij gaan dit weekend ook naar Schaijk in de B. Morgen bekijken of de grond goed genoeg is om ook de cross echt van start te gaan. Welke ring start je morgen? :)

Ronostrand gaan we met vrienden heen! Weekendje weg van maken :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 23:02

Ik kom niet uit mn planning voor de rest van het jaar. Ze komen ineens met bosjes, wat ik snap, maar ik kan niet meer kiezen

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 06:58

De bodem in Schaijk kan veel water hebben.
De laatste lus achter de dressuur pistes om die er in het oefenrondje wel in zat zit er nu niet in.
Dat is het stuk wat soms wat natter is.
Vandaag de hele dag droog.
Dus dat komt allemaal wel goed.
Iedereen veel succes dit weekend.
Ik ga nu die kant op

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 08:14

Oh dat klinkt goed Esje!

Ik zit in ring 3 11u, dus ik ga zo vlechten en dan die kant op

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:21

succes allemaal in Schaijk! ik ga met een stalgenootje die voor het allereerst gaat crossen lessen in Ede en gaudi mag het goede voorbeeld geven

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:18

Veel plezier annika!

Leuke cross staat er weer! Moet zeggen wel wat vreemde bochtjes, dat ik even goed moest zoeken welke kant we op moeten haha

Dressuur ging hier wel aardig. Ik kan alleen geen A-C lijnen rijden... laat staan 3 8)7 als iemand daar tips voor heeft haha. De rest goed, had wat betere punten verwacht maar zeer tevreden met 194 :D

Ik zag je trouwens nog rijden patty! Ik stak de bak door naar start hok toen je aan het lostijden was. Zag er fijn uit!

Zie jullie morgen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:34

Succes

Ik heb ondertussen 8 fotos gekocht van renswoude. En van ros heb ik ook een aantal leuke. Ik kan nog even nagenieten _O-

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:57

Heeft er iemand misschien foto’s gemaakt van de dressuuruitslag? Heb nog best even gewacht maar onze coupon lag er niet. Wij zaten in ring 3.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:01

Er staat een tussenstand op startlijsten :P

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 07:51

Hoe was het lessen gegaan Annika?

Cioccolato show ons de foto's *\o/*

Wij moesten ook al goed kijken met de bochtjes :')
Fijn dat je tevreden bent Coockie! Dankje :) Als je me weer ziet roep me ff dan weet ik ook wie jij bent hahaha. Succes en veel plezier vandaag!!

Hier ook wel tevreden met de dressuur. Niks bijzonders, gewoon wel netjes. Alleen die A-C lijn vinden is hier de laatste tijd ook echt een dingetje.
Had 207,5 punt met de dressuur. Hopelijk kunnen we vandaag foutloos blijven.
Even mezelf 3 schoppen onder mun kont geven met het aanrijden van de greppel :+ (trakhener er langs heb ik in gelegen vorige x dat we daar waren en sindsdien wat probleempjes met gaten)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:13

198,5 en dat komt eigenlijk precies overeen met wat ik ook gedacht had. Eerste helft van de proef wat rommelig en na de 1e galop heel fijn.

Wat goed Patty! Kop erop houden bij die greppel en niet voorover zitten. Ook niet idioot hard er naar toe rijden maar goed contact houden en druk op je benen. En denk alvast aan de hindernis erna.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:55

Lekkere punten beide! Hoe ging het verder bij jullie?

Hier ging het lekker! 1 balkje in het springen en de cross heerlijk gereden. Maakte alleen een stomme stuurfout bij 7b :evaw: dus toen sprong ze helaas over de buitenschouder weg. Daarna weer fijn opgepakt en verder foutloos kunnen rijden. Erg tevreden en op naar de volgende :D