[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:01

Lau, maar dat heeft ook weer zijn nadelen ;)
TG, Het komt niet vaak voor hoor, maar het is altijd dezelfde :=

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:01

Ik zeg altijd iedereen bij mij op stal gedag. Of ik ze nou aardig vind of niet. Een simpel "hallo" kost niets, ook geen moeite. Dat deed ik toen ik op een grote stal stond waar ruim 100 paarden stonden alen op mijn huidige kleine stal ook.
Er was 1 kleine uitzondering, maar die persoon had het aan zichzelf te danken; Zij praat nl alleen met andere mensen als haar eigen vriendinnetjes er niet zijn. Daar heb ik zo'n bloedhekel aan. Dan kunnen ze wat mij betreft doodvallen. En ik kan erg goed zijn in het negeren van mensen. :o Gelukkig is ze weg.

Leuk Laura! Veel plezier!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:02

veel plezier Lau :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:03

Lau, veel plezier met je les!
Sim, mensen negeren ben ik ook erg goed in O:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:06

Mootje schreef:
Sim, mensen negeren ben ik ook erg goed in O:)

8-)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:09

Noor doe jij start to run en dan de tweede versie? Dus de 5-10 km? Ik heb ook een hele tijd gerend met start to run. Leuk hoor! Zo in mijn eentje krijg ik het niet voor elkaar om op te bouwen, maar met Evy (toch?) lukte dat makkelijk! Ik kon uiteindelijk 5 km in 31 minuten rennen. Ik heb nog steeds het voornemen om weer te beginnen maarja :O die eerste keer gaan he...

Evelien, dat zegt dan misschien meer over de cursisten en met name dat meisje, dan over iets anders. Lijkt mij dat je elke combinatie moet kunnen helpen.
Ik heb zelf de MMI via de FNRS gedaan (volgens mij hetzelfde als Orun fase 2??) en ik heb een keer als oefenpersoon gedient tijdens een ORUN-cursus. Ik vond het niveau om te huilen ;) Ook de lesgeefster was nu niet echt kundig te noemen en zei een paar dingen die ik erg raar vond. Ik moet zeggen dat ik ook zwaar beledigd de ring uit ging toen. Ik vond er niets aan en had niet het idee dat ze me wilde helpen, maar dat ze er met zijn allen stonden om me af te kraken. Fijne instructeurs voor de toekomst! ;)

Ik geef trouwens les op een manege en heb daarvoor ook de MMI gedaan. Erg leuke cursus, wel al helemaal veranderd ondertussen (3 jaar terug gedaan en was een van de eersten die dit diploma haalde) Ik heb zaterdagmiddag mijn eigen lesgroepje en verder val ik in als de eigenaresse van de manege er niet is. Een ORUN-cursus zou voor mij dus ook nog wel slim zijn om erbij te doen, maar ik heb daar geen geld voor.

Ik sta met Vies trouwens op dezelfde manege en het is hier zo kleinschalig, dat alles eigenlijk altijd koek en ei is met elkaar :) We hebben nu 4 pensionklanten staan. 1 jong meisje met een jong paardje, een meisje met twee oudjes en een nieuw meisje die haar pony hier heeft staan omdat ze er zelf niet op durft. Die pony staat er maar tijdelijk en ik moet zeggen dat ik het meisje nog weinig gesproken heb.

Veel plezier met de springles Lau!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:12

Noor rent met de vrouw van Erben Wennemars van de atletiekunie. Ik heb 'start to run' met Evy, maar moet nog beginnen :o

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:15

Ik heb ook nog de eerste 6 lessen van dutch running coach op mijn pc staan. Ongeveer hetzelfde als start to run is dat. Ik vond het irritante aan STR trouwens wel dat ze steeds met dezelfde begintune komen. :o Die kon ik na 6x al niet meer aanhoren!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:23

waar kan je dat downloaden? misschien helpt mij dat wel om een keer te beginnen.

ik ben trouwens ook blij dat ik de paardjes lekker thuis hebt. Er zitten ook wel nadelen aan. Maar dat vind ik niet erg.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:26

Ik heb gedownload via een torrent O:)
Die van Atletiekunie moet je voor ingelogd zijn bij een verzekering die ik niet heb :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:31

Ik ren inderdaad via de dutchrunners (atletiekunie), maar volgens mij kun je het eerste schema nu ook downloaden zonder dat je bij verzekerd ben bij een bepaalde verzekeraar! Gewoon via de DR-site!

*Vlieg weer verder*

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:35

TeeGee schreef:
Veel plezier Lau!! Welk paard mag mee?

Amati 8-)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:48

caro29 schreef:
@ Mistid thanx voor de pb. jeetje wat heftig van stefan en dat in Hoogeveen of places.
Ga je zaterdagavond ook naar Bronneger? Barrierespringen

Ja ik wilde wel graag heen, niet persee voor het Barrierespringen maar meer voor het feestje achteraf O:) . Maar ik moet ook nog vervoer hebben (of een slaapplaats) & mijn ouders zijn het niet helemaal met mijn stapritme eens.

Fijn dat het draakje zo super ging gister Anthea! :D
Ik zou graag de ORUN willen halen zodat ik verzekerd les kan geven. Een papiertje is toch altijd handig.
Wauw Mo wat een heerlijke sfeer op stal :x
Ik geef 2 pensionklanten van ons les, maar ga me niet zomaar met iemand zijn/haar rijden bemoeien. Ik rijd Ilse haar paard dan ook zo af en toe en zeg dan wel wat ik voel, maar daar houd het mee op. Als ze hulp willen vragen ze het wel. Een vriendin van mij help ik dan wel veel met springen, die komt in de zomer ook naar mij toe om te springen. Die zegt juist tegen mij: als je fouten ziet meteen zeggen, ik wil deze niet in de stop hebben (had ze vorig jaar met een ander paard wel en is er toen gelukkig weer uitgekomen).
Hier op stal is wel een gemoedelijke sfeer. Heb er echt een hekel aan als klanten elkaar steken onder water uitdelen. Ik ben wel verplicht om altijd netjes hallo en doei te zeggen, stukkie klantvriendelijkheid

Nog een half uurtje school, gelukkig maar :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:59

Ik had mijn Orun van Sjak en Christa Laarakkers. Dat vond ik top!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:01

ik heb weer bijgelezen. Reageren is alleen een beetje moeilijk aangezien ik vandaag mijn topje van mijn duim heb afgesneden met de snijmachine. Zit nu in het verband met mijn hand omhoog. En het doet behoorlijk pijn. Voorlopig dus niet rijden en niet werken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:02

Jeetje Sussie :(:) Hopelijk gaat het herstel voorspoedig!
Caro, Dat kan ik begrijpen :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:03

Auwwww!!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:04

Ahhh Ilse!! Heb je je nagel nog wel? Helaas weet ik uit eigen ervaring dat dit erg pijnlijk is :(:)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:09

Auw! :(:)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:14

Hoi hoi

Noor jij bent goed bezig met je hardlopen! Super dat je 1e staat op de WL in Chaam.
Heb gelezen dat het heel gezellig thuis is bij Sanurie en Mistid. Lees ik nou goed dat jou paard 3 dagen niet van zijn hok af is gekomen Sanurie???
Fijn dat je een goed passende BP hebt gevonden EEF_bam
:(:) Voor Gr_Roos. Dat je je maar snel beter gaat voelen.
Balen dat het op het werk niet helemaal lekker loopt Caro. En kl0te dat je nog via het uitzend bureau werkt.
Texselse is ontwaakt en heeft der kunstgebit nog :D En is helemaal blij een ouder iemand te hebben gevonden op bokt.
Goed bezig Jeroen! Gefeliciteerd dat je biertjes mag tappen!
TG haar schimpie stinkt. :P Wassen vinden ze meestal niet zo leuk. En het is ook nog best koud.
Dienke heeft al lekker gereden. Welke dagen werk jij bij de welkoop (of doe je dat niet meer)
Sim is ook al zo druk geweest. Goed bezig joh!
Hebben de mensjes van de orun goed oefenmateriaal Evelien! Als ze jullie onder de knie hebben kunnen ze alle paarden aan ;)
Leuk Mirthe dat je waarschijnlijk de orun gaat doen. Staat voor mij voor volgend winter op de planning.
Ik ben nou 2x mee geweest als examenruiter . Erg leuk om te doen. Moesten wel elke keer naar Saasveld (ruim 45 minuten rijden dat was wel jammer) Om te oefenen. Zijn er bijna wekelijks heen geweest omdat ze niet genoeg combinaties hadden.
Super Anthea dat je aan het eind je paard fijn aan het lopen had!
Cborst welkom!
Fijn dat de paardjes goed liepen Mendy. Lijkt het met Oliver beter te gaan???
Mootje heeft een gezellige sfeer op stal... Gelukkig heb ik daar nooit geen last van. Maar je hoort het wel vaker bij zulke grote stallen.
Dat kan ik me goed voorstellen Sim. Dan hoeft het van mij ook niet.
Aaaah bah Sussie! Dat moet wel zeer doen! Beterschapjes!!!

Ik ben al weer lekker thuis van werk. Had afgesproken dat ik deze week eerder naar huis mag om de paarden buiten te doen. Want mijn schoonouders zijn met vakantie! Ga zo Zigo rijden. Zeus heb ik gister gedaan en mag morgen mee naar dressuur les.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:14

Het mes was heel scherp dus mijn nagel is mooi door gesneden. Het is ook nog rechts. Flink onhandig dus.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:19

Hè gatsie....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:20

Owww arme Sussie! Van zoiets krijg ik echt de bibbers. Durf het bijna niet te vragen maar is er veel vanaf :? Heel veel beterschap in ieder geval..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:22

aaaauuuwww sussie. Denk dat dit werk niet echt iets voor jou is. Sterkte ermee.

@ mistid ik weet eigenlijk niet of er feest is in Bronneger maar zal vast wel :o

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:25

nou vief er is een flink stukje af, maar niet op het bot gelukkig. Het bloedde als een rund. Wat volgens de HA een goed teken was. Het jammere was alleen dat er tot drie keer toe een nieuw verband om moest.