[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:28

Ik was zoals gezegd een buitenrit gaan maken. Was al weer even geleden en vol goeie moed erop geklommen. Eerste stuk ging goed, totdat ze opeens door had dat ze verder moest dan het weiland. Gelijk toen ze wegdraaide een enorme pets gegeven en toen stond ze weer goed om. 5 meter verder alleen weer hetzelfde en toen was het schrikeffect weg. Kon haar helaas ook niet meer echt een goede knal geven want ze weet het precies en gaat dan heel dicht langs de draad lopen. Kon er ook pas laat afspringen omdat ik anders in de wei zou landen :+ Toen ernaast maar even boos geworden, rende ze nog bijna de sloot in :roll: nog een stuk meegelopen en toen er weer op. Nog wat gedraai, gekloot en gedoe en toen waren we in het bos. Daar was het ook alleen maar stuiter de stuiter en ondanks dat het wat beter weer is alsnog veel dazen, dus maar gauw terug gegaan. Op een groep paarden die langs gedraafd kwamen en waar ik een stukje achteraan ben gereden reageert ze dan niet, kon zo een ander pad inslaan. Thuis was ik nog steeds goed giftig, dus haar heel flink in de bak aan het werk gezet. Toen ze moe was snel eraf, hoeven uitgekrabt, drol opgeruimd en er weer op om het nog een keer te proberen. Weer op het grindpad langs de wei nog een omdraaipoging, maar daarna ging het goed. Zelfs toen we langs het eerste huis kwamen waar ze net op dat moment een kiepbak met bakstenen aan het lossen waren (enorme herrie) bleef ze rustig. Toch wat geleerd :D Stukje verderop zit een kruispunt en toen hoorde ik een tractor van achteren komen. Omdat het stukje langs de sloot dan opeens een bankje krijgt (bijzonder gevaarlijk volgens woll) was ik maar even op de weg gaan draven. Kon ik de tractor mooi voor blijven. Weer gaan stappen toen ik bij het kruispunt kwam en toen zag ik dat er van rechts ook een tractor met grote watertank erachter aankwam. Deze weg heeft een stopbord en Woll is groot genoeg om niet over het hoofd te zien, dus dacht dat komt wel goed (ze is goed verkeersmak) sta ik midden op het kruispunt, kreeg ze toch nog een beetje de kriebels. Dus wilde omdraaien, kon ik gelukkig voorkomen, maar op dat moment is de tractor van rechts ook al heel snel genaderd. Zie die jongen met een hand telefoneren en ondanks het stop-bord kijkt hij een keer links-rechts en draait zo voor me de weg op. Op dat moment ook achter me de tractor die linksaf sloeg en ik stond dus precies tussen die twee tractors midden op het kruispunt! Wat een idioten :( Gelukkig bleef Woll rustig, maar ik ben echt goed geschrokken.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:35

Jee Vief, geen ontspannen buitenritje dus :(:)

PB, zal het in gedachten houden!! Misschien voor Bari en als ik met TG echt verder ga met het crossen wil ik ook wel wat anders.

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:37

Vief, Dat was schrikken zeg :oo
TG, Wat heb je nu erop liggen?
PB, Welke boommaat is het zadel dan?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:39

Dat is schrikken Vief!!
Karen: Ik heb wel gewoon een springzadel. Eventingzadels heeft ze niet op voorraad.
Mo: Hij heeft nu een medium wide.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:41

Waar is dat mee te vergelijken PB? een 32 / 33 of iets anders?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:42

Een stubben Roxanne, echt een super fijn zadel hoor en die gaat ook niet weg. Maar het zadel past Bari ook niet heel geweldig. Eerst maar kijken hoe TG het crossen blijft doen en Bari is toch drachtig en nog zo jong dat het niet echt zin heeft om nu wat nieuws te kopen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:26

Jeetje Vief, wat een kneus met die tractor!! Levensgevaarlijk. Daarom rij ik ook niet graag buiten bij ons in de polder :n
Bovendien wil Jer ook niet graag weg bij stal. Toevallig zag ik gister dat een (vrij nieuw) stalgenootje zonder problemen met haar paard op stap kan dus daar stuur ik Jer binnenkort maar eens achter aan :D.

Mooi zadel PB!

Net bij de aannemer geweest, was niet heel boeiend. Hebben wat dingetjes doorgesproken en na de bouwvak krijg ik een e-mail met wat prijsopgaven e.d. Gaan waarschijnlijk eind sept/begin okt beginnen dus het duurt allemaal nog even!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:40

Simmie schreef:
Tuurlijk mag je hier meepraten Marije. Welkom.
Vertel eens wat over jezelf en je paard? Wij zijn niet nieuwsgierig, maar weten wel graag alles!

Snoek, wat fijn voor je. Jij en Mirthe veel plezier in Ermelo!

Jammer dat je gevoel niet zo lekker was met springen Evie. Misschien is strafkamp niet zo'n gek idee...

Nou het duurde even, maar hier nog even een introductie haha! Ben dus Marije, studeer nog (zo'n 2 jaar) en heb nu 5 paardjes (beetje uit de hand gelopen haha). Heb op dit moment 2 paardjes in de wedstrijden lopen, Winkie Pop (Sydney x Coronado) L springen en 2x B dressuur wedstrijd gestart. Vanavond gaat ze haar M debuut maken :) En heb ook nog Volina (Matterhorn x Colino), daar spring ik M mee en l2 dressuur en met haar wil ik graag de crosswedstrijden gaan rijden. Heb dan nog 1 entermerrie (Edelweiss: Cicero v.d Paemel x Sydney, zelf gefokt), een 2 jarige hengst (Carthino x Quite Easy.. blijft waarschijnlijk te klein, dus staat te koop..) en sinds paar weken ook in het bezit van een 5 jarige Harley x Corland, die staat nu bij de zadelmak-maker. Foto's en meer info staat wel in m'n profiel of pb even :)

Gaaf zadel zag ik voorbij komen! Ik heb nog nooit van dat merk gehoord :+ Rij zelf met Stubben springzadels, bevallen me prima :)
@Vief: Niet echt een relaxte buitenrit zo te lezen! Gelukkig is het net goed gegaan!

Ik zal zo op springwedstrijd, gelukkig is het niet zo warm vandaag :) Heb vanmiddag de SGW in Heino opgegeven voor het B springen, wordt dan m'n 2e SGW, iemand daar al eens gereden?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:48

Welkom Marije, 5 paarden :oo Ga vanavond even in je profiel spieken!
Noor, Bereid je alvast maar voor op de waanzinnig hoge meerprijzen van de aannemer !

Het regent hier ;(

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:25

Mootje schreef:
Bianca, Wat heb je met je oude meubels gedaan? Veel plezier en succes vanavond :D Zijn er trouwens nog foto's gemaakt van je PAVO-optreden?

Mijn meubels staan ook op marktplaats, alleen het bankstel laat ik ophalen door de kringloop winkel, dat is niet veel meer,daar had ik altijd al een kleed overheen. Zat wel lekker.. ;)
Van de PAVO waren een paar foto's maar absoluut niet mooi, benen totaal verkeerd op de foto.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:39

Mootje schreef:
Welkom Marije, 5 paarden :oo Ga vanavond even in je profiel spieken!
Noor, Bereid je alvast maar voor op de waanzinnig hoge meerprijzen van de aannemer !

Het regent hier ;(

Hier is het ook erg donker.

Tot nu toe is hij erg redelijk. Voordeel van een klein project denk ik.
Hij gaat gratizzz een vlizotrap in het zoldertje boven de grote zolder ( :+ ) maken en nog meer van dat soort dingen doet ie niet moeilijk over. Nou ja, het gaat allemaal sowieso mucho money kosten :)

Edit: Marije, ga ook even in je profiel spieken :)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:45

Zo weer helemaal bijgelezen ;) Paar dagen druk bezig geweest met omheinig maken voor de nieuwe wei. Gaan we vanavond onze tweejarige Larino ruin en onze jaarling hengst van Roven naar toe brengen. Zal proberen nog wat plaatjes van ze te schieten :+

Fijn PB dat je een goed zadel hebt gevonden!! Heb je bewust voor een 'gewoon' springzadel gekozen? Ik heb de Antares eventing, heerlijk ding <3

Jeetje Vief wat een verhaal! Echt gevaarlijk, maar gelukkig is het goed afgelopen!

Ga nu even eten maken en dan zo maar weer op pad ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:46

Same here.
Gaan zo met Nudine een rondje om. Hoop dat we het droog houden :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:12

Marije welkom. Zal zo even spieken ;)

Dorien: Deze had ze liggen omdat hij voor iemand anders was aangemeten en die had niet afgenomen. Scheelde in de prijs ;) En eventing zadel heeft ze niet liggen en verkoopt ze eigenlijk ook niet vanwege te weinig afname in NL. Wilde daarnaast gewoon snel een goed passend zadel en eventingzadel zou 3 maanden duren.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:48

PB heeft een nieuw zadel! Fijn dat het nu toch gelukt is om een fijn passend zadel te vinden.
Marije: welkom! Ga zo ook even spieken!
Noor: veel plezier met buitenrijden.
Vief: gelukkig bleef je paard zo braaf! Geloof best dat je flink schrok. Wat een rare mensen heb je toch.
Bianca: veel plezier met de crosstraining!
JN: fijn dat je lekker hebt kunnen rijden.

Wij hebben een BR Jos Lansink special springzadel op Vivre liggen en op Pancho en Weltsieger een KN springzadel.

Vanochtend Weltsieger gereden. Hij liep vandaag erg goed. Kon zowaar een heel stuk doorzitten terwijl hij lekker bovenin in hetzelfde tempo doorsjouwde. Dik tevreden dus! Vanmiddag met een vriendin geluncht in de stad. Lekker gegeten en zeer gezellig.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:23

Goedenavond.

Vief: Jeetje dat is schrikken zeg :( , ik ben altijd doodsbang dat er zoiets gebeurt, dus als ik ergens een weg moet oversteken wacht ik echt tot er geen verkeer meer in de buurt is, mensen die geen verstand van paarden hebben houden soms echt totaal geen rekening met je :n .
Marije: welkom! Ik heb al even in je profiel gespiekt en je hebt een paar mooie paarden op stal staan, hopelijk gaan ze het ook zo goed doen in de sgw.
Noor: Hopelijk kan je een mooie deal sluiten met de aannemer.
Billy: Ik ben benieuwd naar foto's van de Roven (aangezien er in dit topic een Roven-babyboom aan zit te komen ;) ) .
Pb: Fijn dat je een mooie prijs kon krijgen voor een nieuw zadel nog wel, en dat je hem gelijk binnen hebt is helemaal mooi meegenomen.
Sussie: Fijn dat Weltsieger het zo goed doet, laat Pancho zich ook weer fijn opbouwen?

Ik heb de indeling voor mijn crosstraining binnen gehad, ik heb maar even een mailtje terug gestuurd of ik wat later mag rijden, moet erg vroeg weg (helemaal naar Hernen) en rij in een groep van 5, terwijl er s'middags een groep van 2 is.

Ik moet even wachten op de pizza, en daarna naar stal om Bam even wat te rijden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:24

Ik heb weer even een boel bijgelezen maar niet alles onthouden.

Las wat over de stubben edelweiss. Die heb ik in het bruin..
Las ook dat veel paarden erg fijn waren met les of in de training..

@ Marije welkom. Volgens mij kom ik jou regelmatig tegen op CC.
@ vief jeetje wat een heftig ritje
@ noor geloof niet dat ik hier regen krijg en mijn rijbak heeft het zo enorm hard nodig..

Ik heb net mijn ruin weer voor het eerst sinds 3 weken gereden. Eerst maar eens aan de longe rondgeslingert maar hij deed niet zo veel dus ik ben maar opgestapt. 1e paar rondjes durfde hij nog niet te ontspannen maar later wel. Heb er maar 10 minuten opgezeten en alleen stap en draf. Normaal wil hij wel graag voor giraf spelen maar nu hangt hij vooral in de hand. Maar ja beter dat dan hoofd in de lucht.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:42

Evie: dan zou het inderdaad fijn zijn om wat later te mogen crosstrainen. Pancho laat zich goed opbouwen. Heeft er veel plezier in en zijn beentje houdt het goed. Ma rijdt hem voornamelijk op L1-niveau en ik rij hem 1-2 keer in de week. Vooral veel basis nog niet te zwaar belasten met lange stukken oprichting.

Caro: hier ook geen regen. Bleef bij een paar grote druppels. Onze weiden en bak kunnen ook wel wat water gebruiken. Vooralsnog moeten we zelf beregenen. Fijn ook dat je ruin braaf was!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:00

Wat een aso's Vief! :( Gelukkig is het goed afgelopen.
Erg mooi zadel, PB!
Welkom Marije. Leuke paarden heb je!

Ik ga morgen voor een weekje op vakantie. Met hond, zonder paarden naar de Veluwe.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:10

Veel plezier Heleen! Gaat Olivier nog steeds goed?
Fijn dat je weer op je ruin kon Caro!

Ik heb het tijdens het rondje met Nudine (superbraaf) en longeren van Jer drooggehouden, maar terug op de fiets (ja, ik was op de fiets) toch nog even natgeregend helaas. Zo maar even lekker douchen! :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:14

Oh jee, hier is het nog droog. Maar ik ga nu een buitenritje maken, dus dan zal het vast gaan regenen ;)
Bedankt voor het vragen, ja Olivier gaat wel goed (afkloppen). Ik rij hem nu om de dag een half uurtje, volgende week krijgt hij weer een week vrij vanwege vakantie. Daarna mag hij weer serieus aan het werk van me. In augustus gaan we weer crossen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:16

Top!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:26

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:22

Vief jeetje wat een ASO's!!
Welkom marije! had je profile al bekeken leuke paarden!!
Pb mooi zadel!! :D
Noor druk dagje!
Billy lekker dat de paardjes bij elkaar kunnen!
Mootje heb je gepbt!

Heb vandaag 20-30 minuten gereden.. voornamelijk gestapt! hij was zo maar goed, in draf en in galop, morgen met me dressuur instructeur in overleg!

WW heb ik gebelt, en moet het in de eerste week van aug laten weten wat ik doe :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:01

Jullie hebben mij al flink aan het werk gezet :P
Titel is gedaan en iedereen die gePBt heeft is al verwerkt in de OP!