[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:49

Cross geneuzel..

reeskees

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:59

missmuts schreef:
reeskees schreef:
MissMuts, jammer dat je cross niet helemaal ging zoals je gehoopt had. misschien volgende keer beter? Doe je ook mee in Ede?
Ik heb ook een paard gehad (Menuet, de Goodtimes) daarmee stond ik na het dressuur en springen meestal bij de eerste 3, in de cross pakte ze ook super aan, maar op het water liet ze me vrijwel altijd zitten. "bekend"water ging nog wel, maar "vreemd" water was een ramp.

Ik heb net vorige week de coupons voor Ede en Maarsbergen op de bus gedaan... L dus. Misschien dat ik dat beter kan afzeggen. Ik wacht even de training van vrijdag af.
Wat heb jij met het paard gedaan?

Ik heb haar verkocht, maar dat had verder niks met het SGW-water uit te staan. Ze had een blessure opgelopen, waardoor ze niet meer voor de wedstrijdsport geschikt was, maar nog wel af en toe wat recreatief rijden. Ze is voor de fokkerij weggegaan en heeft inmiddels haar tweede veulentje (van Tenerife).
Kop op MissMuts, niet te depri worden hoor Waarschijnlijk is Ede wel bekend water voor hem Gewoon nog es proberen. En anders vraag je het startnummer na mij aan en wacht je ff bij de waterbak, dan loodst Kees jullie wel door de waterbak

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:06

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=593728

Hier mijn topic..+verslagje..

Was mooie cross, jammer dat ik er alleen weinig van meegemaakt heb ...hahaha maargoed was leuk jullie weer te zien, alhoewel ik alleen Vief en Kim heb gezien...Een fjord is dan ook makkelijker te herkennen....

@Vief.....ja ik heb die zwarte deken met paars ook zien hangen en dacht meteen...wow dies echt gaaf! Maar gelukkig heb jij hem gewonnen dan is die goed terecht gekomen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:11

reeskees schreef:
En anders vraag je het startnummer na mij aan en wacht je ff bij de waterbak, dan loodst Kees jullie wel door de waterbak

Dat vind ik echt een rottip van je, staat ze tot volgend jaar te wachten!!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:16

miss_jumpy schreef:
reeskees schreef:
En anders vraag je het startnummer na mij aan en wacht je ff bij de waterbak, dan loodst Kees jullie wel door de waterbak

Owhhh ik heb het verkeerd om gezegd, ik bedoelde een startnummer voor me (schaam schaam schaam)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:20

miss_jumpy schreef:
reeskees schreef:

*ligt in een deuk*

Dank je wel, RK. Dat is lief van je.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:20

Ik kon het toch niet laten om er even over te zeuren

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:42

Mijn collega Maikel komt net binnenlopen, glunderend... Hij zegt "ik ben echt ziek... zwaar virus. Ik ga een paard kopen!"

Zijn vriendin heeft al een paard, maar hij heeft het nu dan ook echt te pakken. Alleen moet hij eerst zijn ruiterbewijs halen...

Vind het eigenlijk wel stoer

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:48

Van Hall zit zeg maar achter gebouw van de Leeuwarder Courant..vlakbij het ziekenhuis

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:57

pinacolada ik zit op het AOC! Dus wel zelfde gebouw!

Men_sven ik heb je wel zien springen! Dat ging wel goed! Maar ik zat bij hindernis 5 en heb je dus idd niet voorbij zien komen jammer genoeg!

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:00

Wat voor opleiding doe je dan? Dan zitten we onder 1 dak, haha

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:02

miss_jumpy schreef:

Ik kon het toch niet laten om er even over te zeuren

Naja je had iig wel gelijk , ik zou jet vreeeselijk vinden als MissMuts daar de hele winter voor de waterbak staat te wachten Dan wil ze helemaal niet meer sgw-en. En we moeten haar natuurlijk wel aan de SGW houden

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:03

haha... dat beeld had ik dus ook voor me. Alle temperaturen en weersomstandigheden trotserend... heel raar dat dat beest niet het water in wil...

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:05

4 jaar dierverzorging in 2 jaar. Maar als ik word toegelaten op de opleiding voor paraveterinair ga ik daarmee beginnen volgend jaar en dan heb ik nu een 3 jarig diploma

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:21

Oeh de uitslagen zijn er!
Ik wist nog niet hoe snel ik gegaan was en dat viel dus wel mee.
Had een tijd van 4.58, het kan altijd sneller maargoed..

Wat een Friezen hier trouwens, ongelovelijk!
het Leeuwarder-Courant-gebouw ken ik wel..

Ik doe communicatie, niet zo erg 'paarderig' maar ook leuk!
Nou ik ga maar eens naar school. Heb nog een ritje van anderhalf uur voor de boeg!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:42

onide: ik ben geen fries hoor ik woon er alleen
ik kom ook gewoon uit het mooie NH uit de mooie polder (vandaar dat ik gister ook in Venhuizen was)

jij zit trouwens bij mij op schule!! ik zit ook op het NHL

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:56

Komt de startlijst er van de wedstrijd waar ook een bixie wordt verreden..buurmeisje opgegeven maar staat niet op lijst. Ons wedstrijdsecretariaat had haar opgegeven, fout van die club en nou zetten ze haar op de wachtlijst. Nou..vond ik niet zo leuk..meisje is 9 en al hard aan het oefenen..en tis niet onze fout. Nou ja, zal wel weer goed komen..maar goed..kost weer 5 mailtjes .

Ik ga zo maar naar huis, heb nog niks te doen hier.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:08

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:22

@MM, Dat van de rijdende rechter mbt de wedstrijd/marathon in Nijeberkoop vorig jaar.
dat is idd een belangrijk item voor wedstrijdorganiserende verenigingen. Voor mensen die in wedstrijdorganisaties zitten een aanrader om ff in dat topic te kijken en ervan op de hoogte te blijven.
Ik ben benieuwd

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:23

Ik ben er weer, moet nog bijlezen, ik ga straks maar eens de verslagen van Westerbork bijlezen!

Aken was echt super!
Meredith beste amazone in Grote Prijs, Publiekslieveling bij het springen en Shutterfly beste paard van de wedstrijd
Nog even met Nancy (de Amerikaanse halfeigenaresse van Shutterfly) staan praten, erg lief mens is dat.

verslag zal ik nog wel maken, foto's volgen ook nog! (we hebben er ruim 200 gemaakt )

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 13:31

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:46

Nou daar ben ik ook weer even, heb examens dus ben de hele dag druk aan de studie Heb vanmorgen geschiedenis gehad, ging voor m'n gevoel wel goed, nu maar afwachten!

Zaterdag heb ik dus meegedaan in Westerbork.
De dag begon al vroeg, kwart voor 5 ging mijn wekker. Rond kwart over 5 naar stal gesjeest en Madine stond nog helemaal schoon op stal Even gevoerd, de knotjes erin gewerkt, nog even gepoetst en in de beschermers, op naar Westerbork!
Onderweg begon de zon te schijnen dus ik werd een beetje te positief over het weer volgens mij...
In Westerbork aangekomen even startnummer e.d. opgehaald en ja hoor, het ging regenen! Aargh, dus in de trailer zoveel mogelijk opgezadeld. Het werd maar niet droog dus voor de rest moesten we in de regen klaarmaken. En ja, ik sta klaar om op te stappen, gaat er een jochie vlak naast Madine een paraplu uitklappen. Dat ging dus he-le-maal mis, ze vond het doodeng. Ik denk toch dat dat nog te maken heeft met afgelopen winter, die jagers hebben vast iets bij zich gehad wat op een paraplu lijkt. Maarja goed, maar even ergens anders naar toe gegaan en geprobeerd haar rustig te krijgen. Dat duurde erg lang maar na een halfuurtje had ik haar toch erg lekker aan het lopen!
Toen mocht ik de ring in... Er stonden camera's naast de ring met paraplu's dus dat was weer eng, ook zag ze in de verte steeds iets wat ook erg interessant moet zijn geweest. Dus steeds als ik die kant op moest rijden kwam het hoofd er weer op. Maar ik ben de proef heelhuids doorgekomen, wel wennen hoor die nieuwe proeven Maar het was uiteindelijk nog goed voor 176 punten, viel dus nog mee.
Na de proef Vief nog even gesproken en later nog een stukje van haar proef gezien, erg eentonig hoor Echt toppie!!!
Toen zijn we de cross gaan lopen, vond het een fijne cross om weer mee te beginnen, wel erg veel water overal
Tussendoor even gechilld in de auto en de cross na een uurtje nog een keer gelopen en kwamen we een klasgenote van me tegen. Na m'n presentatie over eventing was ze toch wel erg nieuwsgierig geworden haha.

Daarna alles klaargemaakt/ingepakt (inclusief nieuwe beenbeschermers van Canter ) voor de cross en even op het dressuurterrein losgereden. De inspringbak was behoorlijk modderig dus ik heb maar een paar sprongetjes gemaakt. Ze trok behoorlijk op de sprong aan maar sprong verder wel goed.
In de ring liep ze erg lekker! Moest haar wel flink bij me houden maar ze was goed te rijden. Had 1 balkje, de afstand klopte niet op 1 hindernis, moest haar toerijden om geen balk te krijgen maar omdat het zo glad was had ik liever een balkje dan onderuit te gaan. Dus maar teruggereden met als gevolg dat ze er te dicht onderkwam, maar ach, ze sprong verder super!
Bij de dierenarts alles goed, ze had een hartslag van 52.

Op naar de cross!! Het inspringterrein was daar helemaal verschrikkelijk, heb 2 galopjes gemaakt en 1 sprong. Het was daar verder echt niet te doen. Dus even later naar het starthok en ik vond die starter irritant Hij telde een beetje vaag af, maar goed, het is wel goed gekomen
Goed weg en ik dacht dat ze op hindernis 1 even wat aanmoediging nodig zou hebben omdat we een halfjaar niet gecrosst hebben, maar dat bleek helemaal niet nodig. Ze trok bij hindernis 1 al op de hindernis aan Ik miste wel even de afslag naar hindernis 2 en 3 maar dat was snel hersteld. Combinatie ging super!
Hindernis 4 ook goed, 5 was een leuke hindernis Piano op en af. Ging ze erg simpel doorheen! Hindernis 6 was een grappige boomstam, hondenhok ging goed, op de "picknickbank" op de hei hadden we een iets mindere sprong omdat het niet helemaal paste, kwam omdat ik haar heel erg terug reed omdat het daar zo glad was. Het landhek en 10 gingen goed, hindernis 11, de houtstapel ging super! Was toch best een pittige voor de B maar ze nam een flinke sprong Sprong voor het water was geen probleem en ik wou haar voor het water (je moest er alleen even doorheen) wat terugnemen maar mevrouw had blijkbaar zo'n zin in het water dat ik er maar gewoon in een lekker galopje doorheen ben gegaan, er zat echt geen enkele twijfel in! Hindernis 14 en 15 ook geen probleem en alweer gefinished. Wel iets buiten de tijd maar heb ook rustig aan moeten doen op veel stukken ivm de gladheid.
Was wel een kort crossje! Had zelf totaal niet het gevoel dat ik een cross had gereden en Madine al helemaal niet volgens mij Even naar de dierenarts, alles was goed, hartslag van 64 en ze vond dat ze er goed uit zag!
Daarna werd ik nog weer een keer aan m'n kop gezeurd over die film die van iedereen gemaakt is, werd wel een beetje gek van die lui, wat kunnen die zeuren zeg!

Maar ik heb weer lekker gecrosst, zit alweer op 12 winstpunten, ze heeft alles nog foutloos uitgelopen. Dus nu moet ik ook maar een keer naar de L
En Canter, de beschermers zijn perfect blijven zitten!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:56

Lekker Andrea, klinkt als een mooi dagje!

Die bodyprotector lijkt een beetje op de Airparka, ook zo'n opblaasgeval. Nadeel is met deze denk ik hetzelfde dat je er niks overheen kunt dragen, dus ook geen rugnummer.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:57

Klinkt als een geslaagde dag Andrea!
Jammer dat het overal zo nat en glad was..
Ik zal nu even een foto uploaden zodat jullie kunnen zien hoe de lucht er af en toe in Aken uitzag

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:59

Oja, nog vergeten te zeggen wie ik allemaal gemeet heb!
Na de dressuur Vief, toen ik aan het losrijden was voor de cross Kim, tijdens het crosslopen missmuts op hindernis 2 en 3 gezien. Jammer dat het wat minder ging verder maar m'n vader zei gelijk toen je voorbij was: zo hé, wat een uitstraling heeft dat paard, prachtig!
Bij het losrijden voor het springen/cross ladyzwien en justSaar gemeet. Na het springen Reeskees tegengekomen, helemaal ingepakt in regenkostuum
Verder heb ik Kylyco nog op het water gezien in de cross, Oet van BT en Cheval van Chantal ook nog voorbij zien komen. En de moeder van Chantal nog even gesproken. Dat was het volgens mij

Als ik mensen vergeten ben, zeg het even he