[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:53

Dit jaar waren er amper OCC wedstrijden, dus zou hier niet teveel mijn boontjes op te week leggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:59

Da's ook waar.

eerst zondag maar eens overleven :Y)

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:55

Ik post de filmpjes als ik thuis ben. :)
We hebben ook sprong moeten nemen op cirkel en zo wisselen van cirkel. 'k Vond dat al niet zo gemakkelijk met een onervaren paard. Daar ook blooper, maar niet op film. :P

'k Vind voor mijzelf wel zot dat we al 80 cm springen voor maar 3e keer oxers doen. :P de eerste twee keren waren kleintjes.
Kruisjes en rechtjes springt hij niet overdreven. Oxers wel.

'k Zie het wel zitten volgende week oefenjumping. :j 'k Zal denk ik 60 starten en barrage is 70 dan. 80 is nog te vroeg voor mij. Eerst beetje meer routine in de trainingen voor mij. Zeker als hij hard springt.

Dubbels ook echt top. Eerste keer eigenlijk en vlotjes meteen 60-70 zonder rare passen. Steeds netjes met juiste afstand op mooie rechte lijn. Luxor kijkt ook wel mee, dat is fijn! En hij doet het graag :) Dat is het belangrijkste. :P Juist dat hij angstig is, is gewoon kilometers maken op ander terrein. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:33

Fijn als het zo vlot gaat :D

De oefening op de cirkel is een hele goeie om jezelf en je paard alvast te leren naar de goede galop te gaan bij de landing. Iets waar mijn aap dan nog wel eens problemen mee heeft. In zijn enthousiasme wil hij zich dan niet deftig laten terugrijden naar draf om te wisselen.

Vandaag met de bijzet gelongeerd en iets hoger ingesteld, met als doel dat hij het contact leert aanvaarden. Ja amehoela... Als het hem tegensteekt probeert hij alsnog zijn neus er compleet uit te wurmen, al moet hij daarvoor de longeersingel over zijn schoft trekken -O-
Volgende keer de pessoa er maar weer bijpakken, daar haalt hij dat foefje niet mee uit.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:42

Hier filmpje, 'k heb gewoon aan elkaar geplakt zodat ik geen verschillende moest uploaden. ;) Zoals je ziet is hij beetje spooky aan de poort. :P

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:20

ziet er toch goed uit hanne!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:10

madelene: gelukkige verjaardag :D wat een goed nieuws van boxer. met de goede zorgen van jou komt hij er zeker snel bovenop!

hanne: leuk dat je springles goed gegaan is. veel kilometers maken is de boodschap.

varekaj: haha hij steekt toch ook alle trukken uit om maar niet te moeten werken he :)
Ik heb zo een peli hulpmiddel van F*r*a* voor mijn paard een goed systeem vind ik. loopt ze goed door de rug mee. maar denk voor paarden met een luie achterhand dat dit systeem minder werkt dan een pessoa.

de wedstrijd kalender voor de occ's word echt met de jaren minder :( kijk al uit naar de nieuwe kalender die ik hopelijk wel kan starten volgend jaar :D

Kijk ook super uit naar zondag :D eindelijk nog eens een cross hindernis van dichtbij :D

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:51

Wat een goed nieuws Madelene, het blijft natuurlijk wel een merde, maar hopelijk verloopt de revalidatie vlotjes. _/-\o_

Hanne: Top van je les! Wat een sprongen maakt je paard! Op men vorige manege werden er ook groepsspringlessen georganiseerd, jammer genoeg heb ik zelf niet meer kunnen meedoen, allerlei blessures gooiden roet in het eten. }:)

Wat jammer van de OCC wedstrijden, mijn doel is toch ook om er een aantal te starten volgend jaar, afhankelijk van hoe de cross verloopt. :))

Ponylief staat nu sinds kort in de nacht op stal en ik heb wel het gevoel dat het hem goed doet, hij komt nog steeds 8 a 9 uren buiten. Het maakt precies ook een verschil uit voor zijn buik, hij lijkt nu wat minder moddervet. :') Hij staat wel al vreselijk dik in vacht, en ik twijfel om volgende week al te scheren, maar het is nog zo vroeg! Als we wat intensiever werken staat hij redelijk rap in het zweet en soms heb ik het gevoel dat hij wat meer 'puft' tijdens het werk, al kan dat ook aan zijn pens liggen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:05

Gelukkige verjaardag Madelene!

Hanne, Luxor springt soepel en makkelijk zeg! Inderdaad starten en kilometers maken. En er bij voorkeur bovenop blijven zitten :P

Mooie fjord Jessol. Je kan anders Eens kijken of een jachtmodel scheren geen tussenoplossing is. De warmte aan hals en borst kan weg zonder dat hij al volledig kaal moet.

Ik heb het geluk dat Icaro een dunne witervacht heeft. Goed deken er op en klaar.

Mila: ja tis ne krack op dat punt. Achterin activeren is zeker geen probleem maar voorin begrenzen en meer naar oprichting komen ipv zich lang maken... Daar is hij het niet mee eens. Hij kan het wel. Hij heeft er alleen weinig zin in omdat dat waarschijnlijk meer inspanning vraagt.
Maw, een echte vent. Pessoa eraan en gedaan met die onzin ~~}>

Ik ontdekte gisteren dat je bij de A-crossen pas uitsluiting hebt na 5 ongehoorzaamheden en dat je dan alsnog wel je parcours mag uitrijden. Maakt het direct een stuk interessanter! Mij boeit het niet dat ik uitgesloten word in het begin, ik wil vooral ervaring opdoen. Dan is dit wel handig en leert hij ook niet dat weigeren = gedaan met werken.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:50

Oh een gelukkige verjaardag Madelene! *\o/*

Varekaj, vorig jaar heb ik hem zo geschoren, jammer genoeg niet echt kunnen zien wat het effect was want na 1x rijden stond hij 6 maanden aan de kant door droes met complicaties. Dat was toen ook vooral omdat hij 24/7 buiten stond. Ik had enerzijds gedacht om hem nu al volledig te scheren, zodat hij als het echt koud was, er terug wat haar staat. Ik heb nog even om na te denken! Het lijkt mij handig, zo weinig wintervacht. De mijne wordt echt een teddybeer, dit was 3 weken geleden na een dressuurritje en al voor de helft opgedroogd:
Afbeelding

En bedankt voor het complimentje. Ik ben helemaal weg van mijn dikke fjord. <3 Mijn nieuwe stalbaas, die bezig is met springpaarden, zei toen we toekwamen: "Uw pony heeft echt een goeie stap." Ik was echt in de 7e hemel, stom hé. :')

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:28

bedankt voor alle verjaardagswensen :D :)F

mooie fjord jessol, maar dat hij nou een dikke buik heeft?? kan ik niet zeggen, is ook zijn model hè.
gewoon 2x scheren deze winter!

succes zondag mila!!
bij de A crossen is dat wel fijn...kunnen ze mooi leren inderdaad zonder dat je meteen eruit moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:30

Klopt madelene. Dan is het nu gewoon werken aan de hoogte van de hindernissen en springen. Zag het nog niet zitten om te starten omdat hij nog niet foutloos rondgaan. Leek me doodzonde om "voor de ervaring" dan naar de andere kant van het land te rijden en na pakweg hindernis 3 eruit te liggen. Als je dan alsnog verder mag na uitsluiting heb je op zijn minst al wel de oefening achter de rug.

Goed gevierd gisteren?

Ben benieuwd hoeveel regen er vandaag uit de lucht gaat komen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:39

Idd das de bouw ook hé. ;)

Giel heeft het super gedaan met Azraël in Boekelo! Zaaalig om de finish te zien, hij was zooo blij! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:06

Ik had willen volgen maar helaas moet er ook stront geschept worden :+
Hoeveelste staat hij op dit moment?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:07

8e voorlopig maar dat zal nog veel zakken. Hij stond eerst 44e na dressuur. :) 't Is te zien hoe de andere het doen. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:11

Eerste CCI*** voor Azraël ook nog, das zeker sterk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:42

Probeer ook mee te kijken op de live stream maar heel haperig beeld -O- Kan aan mijn internet liggen, maar wel jammer.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 16:57

Proficiat big Madeleine!

Iemand vandaag naar Merksplas geweest?

Ik ben naar Boekelo gegaan! Leuke cross!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:12

Ik heb via de tablet nog kunnen volgen, die had geen problemen met de live stream. Zag er inderdaad mooie en uitdagende cross uit! Op het einde wel een flinke plens water die naar beneden kwam :=

Heb er een aantal zien vallen, een aantal met weigeringen/langslopers (vooral op die ene punt na de bank ofzoiets) en een paar keer m'n hart vastgehouden waar het net goed ging.

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:58

Ziet er idd goed uit Hanne je springles! Ik ken dat hard springen, doet de mijne ook altijd maar nu ben ik het wel gewoon gelukkig, int begin was dat soms eens verschieten haha.

Oh leuk een fjord, toen ik klein was wou ik altijd eentje. Hij staat er goed op vind ik, mooi sportief.
De OCC wedstrijden zijn idd echt triestig, ik heb er maar 2 kunnen rijden en er zijn er ook niet veel meer denk ik?

Nog een gelukkige verjaardag Madelene!

Ik gisteren springles gehad, ging heel goed. Voor de eerste keer een lijntje gedaan en toch een dikke oxer van 1.20 gesprongen :D . Nu nog wat werken op de verfijning in dressuur en we zijn klaar voor nationaal te starten volgend jaar. Heeft iemand trouwens een tip qua bit? Ik spring met enkel gebroken rubberen babypelham en daar loopt hij echt heeeel fijn op, maar is natuurlijk niet toegestaan in dressuur. Normaal doe ik dat met watertrens maar daar loopt hij toch niet zo fijn en licht op als de babypelham..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:24

Ik rij met een bauchertje, dat is normaal wel toegestaan. Iig in de gewone dressuur wel bij lrv en vlp.

Hier is het in de namiddag beginnen miezeren met best wat wind, geleidelijk naar gewone buien gegaan en intussen valt het met bakken naar beneden.

Ik wil zomer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:12

Verslag van de dag:

Belabberd uit bed gerold met 38° koorts, in mijn kleren gehesen, mijn dagelijkse dosis anti-snot medicatie naar binnen gewerkt, extra dafalgan erachter en met extra lading zakdoeken paard gaan oppikken en richting de les van Antonius vertrokken.
Vroeger dan voorzien aangekomen, met iemand van ginds nog de merries en veulens van de crossweide op de paddock ernaast gezet, kennisgemaakt met mila (klopt?), paard klaargemaakt en de uitdaging aangegaan.
Les was heel interessant, veel bijgeleerd maar al bij al wel bar- en barslecht gereden, knol heeft zich redelijk gedragen op het kl**tgedrag na bij de eerste hindernis. Paar keer er bijna naast gelegen door een "surprise"-actie, maar al bij al alles kunnen doen wat ik wou proberen. Ook de afsprong in het water :D
Geen parcours gereden, was tegen het einde van de les compleet leeg. Hoofdpijn, zweten als een rund, flauw gevoel en mijn neus was meer met mij op de loop dan wat anders.
Rond 14u naar huis vertrokken. Zo mottig geworden onderweg dat ik blij ben dat ik veilig op stal ben aangekomen. Paard afgeladen en op paddock gezet, stalbaas smsje gestuurd of hij paard vanavond wou binnenzetten. Was rond 16u thuis. Rap douche gepakt, dikke fleece onesie aangetrokken, onder dekentje op de zetel post gevat en ik ben nu net weer wakker dankzij een smsje van mijn vriend :')

Mijn hoofd staat aan 1 kant net op ontploffen... zelfs mijn kaak begint pijn te doen. Les van Antonius is zéér zeker een aanrader, maar ik hoop wel om de volgende keer iets meer in vorm te zijn.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:29

Wat spijtig varekaj, trijden gaat zowiezo niet goed als je belabberd bent (heb ik bv al als ik mottig ben van de maandelijkse miserie, dan gaat het ook voor geen meter). Je zal er toch wel veel van opgestoken hebben voor de volgende keer :)!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:31

Dat is idd sucken dat mottig zijn!

@M_F: waar zijn jullie weides? 'k Dacht Royal Flush zien lopen vandaag. :P Hebben jullie dazenval in de wei staan? Niet ver van Kwaremont?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:40

Vooral die hoofdpijn is mottig intussen. Lijkt enorm sterk op migraine, maar dat heb ik al jaren niet meer gehad... toch niet sedert ik de pil doorslik om oa de maandelijkse miserie onder controle te krijgen (ik lag meer KO dan wat anders).

Het is wel een heel fijn en gevarieerd terrein bij VM! Heb er eigenlijk meer "leute" gehad dan in Ternat, en daar staan toch ook verschillende dingen. Maar daar is het meer van hetzelfde op de begane grond. Bij VM zitten er meer heuvels, op/afsprongen enzo bij en al iets "moeilijker".