[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:40

heleenxx schreef:
Wat heb je dan voor wedstrijd Mistid, heb ik even gemist :o

Gefeliciteerd Melanie, met je verjaardag en met Patrick!
En wat betreft Turijn. Daar heb ik je al voor de aankoop voor gewaarschuwd. Je kon de pijn in zijn rug op de foto's al zien. Ik denk dat dat paard dus echt door de pijn zo is gaan doen. Ik weet niet of er foto's van zijn rug zijn gemaakt, maar ik ben bang dat daar wel wat narigheid op te zien zou zijn. Als dat zo is, vind ik het heel oneerlijk dat zo'n paard dan weer in de handel terecht komt. ;(

Hij is behandeld door de fysio een paar keer, en was daarna volledig van rugpijn af (is nog gecontroleerd door DA)
Enne, ook nu hij geen last meer heeft (Staat op dit moment in Renswoude op stal...) doet ie nog even naar.

Hij heeft lopen steigeren, bokken en lellen met en naar 2 meiden die erop reden daar, die laat gert meestal op paarden rijden, die zijn echt nergens bang voor. maar 1 vond het toch wel eng aan het worden zo.

Vandaag zouden ze er weer op gaan, gert wilt 'm proberen wel weer goed te krijgen (redelijk) zodat we er toch nog iets voor vangen, anders word het bijleggeld voor deze wel erg hoog.

Maar hij zei ook, hij is gewoon echt gevaarlijk, ik wil niet dat er iemand verongelukt. (dus ja... who know now.)

Maargoed, daar hou ik over op, alles is wel gezegd en de rest kan via pb :j

Heb btw Rick net even laten springen aan de longe, zag er goed uit, lekker rustig, hoofd netjes omlaag en ontspannen sprong ie.
Dus ben benieuwd, morgen springles :)

Ik ga zo even verder lezen.
Ik zag al pb met moeilijke Essay enzo :(:)

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:44

@ Pb; fijn dat het af is.
@ Lotte; Wel fijn en vervelend dat ze niks konden vinden.. Wat voor een kleur labrador heb je? ;)
Wij hebben er ook 2, een blonde die is ook 13. Als je er een dag mee gaat wandelen, dan kan ze de volgende dag niet goed meer lopen.. Is echt wel zielig, :o
@ Melanie; Fijn dat je een nieuwe hebt, dacht eerst dat je nog een e-pony wou, maar is er dan niet meer van gekomen?
Gefeliciteerd nog! *\o/*

Van die uitdrukkingen ken ik er geen een, :P
Woon dan ook in België, al is het maar 3 km over de grens..
Wij zeggen wel, ik ga naar het school enzo nog wat dingetjes..
Misschien wel is gezien aan mijn manier van type, heb soms van die speciale woordjes..
In plaats van omdat zeg ik altijd omals, hoe ik erbij kom weet ik ook niet... :+

MelanieB

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:46

@Marieke, nouja, deze kwam zeg maar op mn pad en tot nu toe bevalt dat heel best!

En voor mijn lengte denk ik eigenlijk ook dat een Epony te klein is (of hij moet breder gebouwd zijn :j )

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:48

Je bent ook bijna te oud denk ik Melanie voor een E.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:51

Heb je een nieuwe melanie?
Ik heb toch veel gemist...!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:06

Onze labrador is destijds 16 geworden. Was wel uitzonderlijk. Maar die ging toen ze 13/14 was nog mee jagen haalde de eenden uit een bevroren IJssel en brak het ijs nog met de poten.
Was een geweldige hond.
Tegenwoordig hebben we alleen nog Duitse Staande Langharen. Die zijn ook leuk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:12

Marieke, Wat leuk dat jij er ook een hebt van 13 ;) en ook erg herkenbaar van dat wandelen, ze is dan echt helemaal stuk na een lange wandeling.
Wij hebben een zwarte lab, gek op labradors!! :D We hebben ook nog een kruising Mechelse herder x Mastiff, ook 13 jaar. Maar Indy is toch wel echt een soort van vriendinnetje, zij is al 13 jaar in ons gezin en helemaal ons gezinslid :+: ..
@PB: Voor Indy was ook enorm veel interesse door heel wat jagers, wij hebben héél vaak een bod gehad van jagers, die in haar een hele beste zagen!!!
Ze zou dan ook zeer geschikt zijn geweest als jachthond :j .

Zoooo.. :D ik heb rodeo-dressuurles gehad met Wo :):) . Die heeft weer een showtje weg gegeven door circus Renz-achtige capriolen uit te halen. Pffffff, die kan flink op de achterbenen staan!! Mensen die in de andere bak aan het rijden waren, gingen stil staan om te kijken :roll: . En tussendoor liep ze weer de sterren van de hemel, oren erop, lekker dragen op dat achterbeen, en heel fijne aanleuning _/-\o_ .
Zodra de routine van het bak rijden er weer in zit, gaat Wo zich weer gedragen, dus voorlopig gaan we weer ...routinematig te werk :D :j , haar aandacht verslapt op dit moment erg snel- ze is net de Telegraaf, mevrouw moet alles in de gaten houden.
Ben dan toch erg blij met het zadel wat ik nu heb voor Wo :o , gezien ze niet lichtzinnig de levade kan :) . Volgende week gaan we even een sprongetje maken. Rooie en valen, dat bennen en blijven de donderstralen ;) .. Moeder en tante van Wo waren net als zij, rood en koppig (en Z SGW geweest) .

Ook heeft Wo weer een pedagogische rol gespeeld bij ons op stal. Drie meiden hebben haar staan poetsen en tutten, de een stond een hoef uit te krabben, de ander stond de staart uit te pluizen en de ander stond haar manen te kammen :)) ... en Wolin sliep :z ..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:14

@PB: Wat zijn btw Lucas Madonna's als ik vragen mag? Heb al gegoogled, maar kan niet echt wat vinden... :n

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:19

@ Lotte; volgens mij is Wolin echt een geweldig beestje! :Y) *D
Wij hadden eerst Takkie ( de blonde labrador van 13) gekregen toen ik en mijn broertjes nog klein waren,
je kent de naam misschien wel van Jip en Janneke? :P
En nu hebben we ook nog een zwarte, van 7 geloof ik.. :) Drabber heet ze, :D
Vind het echt geweldige honden!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:22

peanutbutter schreef:
Je bent ook bijna te oud denk ik Melanie voor een E.

Ik ben 15 := (vandaag geworden :+ )
Dus valt wel mee toch?

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:24

Hey Melanie, dan ben je jonger als mij.. Mmm ik voel me toch zo klein.. Ik ben maar 1.58, :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:31

Marieke_xXx schreef:
@ Lotte; volgens mij is Wolin echt een geweldig beestje! :Y) *D
Wij hadden eerst Takkie ( de blonde labrador van 13) gekregen toen ik en mijn broertjes nog klein waren,
je kent de naam misschien wel van Jip en Janneke? :P
En nu hebben we ook nog een zwarte, van 7 geloof ik.. :) Drabber heet ze, :D
Vind het echt geweldige honden!

Ow wat leuk zeg!! Ja Takkie! _O- Wij hebben ook gezegd dat na deze honden er gewoon weer labrador komt :j . Drabber vind ik ook een erg leuke naam!!
Waarschijnlijkzal de volgende lab Dobber gaan heten, heeft mijn moeder al helemaal bedacht ;) , hahaha.

Jah, Wolin is een lieve donderstraal, met her en der een steekje los :o ;) ... maakt het toch wel een speciaal paard :+: .

Ik ga eens even bidden tot de MacDonalds-god, ben erg dankbaar voor dit lekkere eten _/-\o_ .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:37

Lucas-Madonna is een bepaalde schilder traditie.
Je hebt het verhaal dat de apostel Lucas schilder zou zijn gewees een schilderij zou hebben gemaakt van de Madonna. In de 14e zijn schilders dit thema zelf gaan schilderen en schilderen ze een Lucasdie bezig is de Madonna te schilderen. En in die wijze van afbeelden zit een hele traditie en ook verandering in. En die heb ik onderzocht

Dit is zo'n beetje het beroemdste voorbeeld van dat onderwerp.
Afbeelding

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:38

Hahaha Lotte!! :))
Wolin zit lekker in haar vel zo te horen.

Gaaf hoor die oude hondjes :) Wij hebben ook een hondje. 8 is ie nu geloof ik. Hoop ook dat ie nog even meegaat! Een erg lelijk hondje voor buitenstaanders denk ik, maar ik vind hem erg tof.. Labradors heb ik niks mee.. :o Zie eigenlijk altijd alleen maar veel te dikke exemplaren rondlopen..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:41

Marieke_xXx schreef:
Hey Melanie, dan ben je jonger als mij.. Mmm ik voel me toch zo klein.. Ik ben maar 1.58, :+

Haha lotte :') Macdonalds God _O-

Ik ben 1.75 :P

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:46

Ik ga naar springles! :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:51

Oké dan PB :wow: !!! Geschiedenis heeft mij namelijk ook altijd wel geïntresseerd, jouw studie spreekt me dan ook wel erg aan :) , had dan ook expres geschiedenis in m`n vakkenpakket gekozen op de middelbare :o .

Hahahahaha :)) _O- , Vief dat ben ik met je eens... er lopen aardige dikkerds rond... :o wij krijgen echter wel altijd complimenten dat onze lab zo slank is. Mijn moeder heeft al haar hele leven honden en vind dikke honden vreselijk := .

Veel plezier Marieke!! ;) :wave:

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:51

veel succes en plezier Marieke!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:55

Het is ook een toffe studie. Daarnaast kan iedereen het doen, als je gewoon bereid bent er wat tijd in te stoppen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:49

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH ik heb net kaartjes voor Milow besteld :+:

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:53

Melanie: gefeliciteerd met je verjaardag en je nieuwe paard!
Vanmorgen heb ik weer even gereden. Morgenochtend ga ik op buitenrit met een clubgenootje. Jaja, we zijn fanatiek! Voodoo moet zijn kilootjes kwijt :+

Vief: Gaaaf!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:58

Vorstin ging voor het eerst sinds tijden weer eens lekker :D
Heerlijk licht in de hand, en ze liep lekker door.

Ik heb eindelijk mijn startkaart en coupons binnengekregen. Heb er ook gelijk een rekening van mijn vereniging bij. Ik wist niet dat je voor overgaan van de pony's naar de paarden weer opnieuw moest betalen? Ik kan mooi 42 euro dokken voor die startkaart, en dan nog 35 voor coupons..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:02

Vief gaaaf!!
Jaloeeers :oo :P

Snoekiej, fijn dat het goed ging!
Ik weet dat ook niet zo...

Even vraagje, weten jullie vast wel.

Ik zit nu met bonny in L1, hopelijk volgende maand L2 (nog 1 wp)
Dit paard heeft in 2005 voor het laatst wedstrijden gelopen en liep L1+12.

Moet ik nu L1 starten met m of mag ik ook B?
Want het is toch behoorlijke overgang... van bonny naar reus :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:05

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAFFFFFFFF VIEEEEEEEEEFF!!! :):) *\o/* Ik wil meeeeeeeee, hahaha :)) Vriendin van mij gaat aanstaande vrijdag daar ook heen in het Paradiso, kaarten waren al volledig uitverkocht.. pfff ik baalde!! ;(

Snoekiej: Fijn hoor dat ze zo lekker ging +:)+ !! Wo ging ook heel fijn :D :o ...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:09

Haha ja vind het ook erg gaaf.. Ken heel het album uit mijn hoofd en vind het écht mooi :) Zag inderdaad dat die al uitverkocht waren.. Ik moet ook wachten tot mei haha (scheelde behoorlijk wat eurootjes :o) .. Maar nog steeds erg leuk natuurlijk!