[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:25

Ik probeer sowieso heel goed overgangen te laten zien, aangezien die van mij niet zulke geweldige middendraf, middenstap, middengalop, uitgestrekte draf enzo heeft..

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:25

Lielle schreef:
heel verstandig, stel je voor dat dat hoofd eraf valt

ik ook

Foei Lielle

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:26

_Jitske_ schreef:
Lielle; moet je alleen wel uitkijken dat je niet té geconcentreerd wordt en bijna verkeerd rijdt
hier nog een

Haha, I've got company

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:28

Ook vandaag zijn de 5 pagina's alweer voorbij, maar extra posts kunnen nooit kwaad

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:33

We kunnen wel een SGW mutsen rijden M2 dressuur topic openen om elkaar tips door te geven
Wel handig en ik kan er nog wel een paar gebruiken.

Ik kijk regelmatig naar hoe mijn springinstructrice haar proeven rijdt en dat is vooral héél goed bij de letter rijden, alles uit de kast halen en als een onderdeel verkeerd gaat toch alles op alles zetten voor de rest van de onderdelen.

Is je wijntje lekker Lielle?
Kijk ook eens op http://www.wine-outlet.nl, dat is van mijn beide buurmannen. Als je je inschrijft op de nieuwsbrief dan hoor je als ze weer een partij hebben ingekocht.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:41

Bento; idd goed op letter rijden en proberen zoveel mogelijk uit de kast te halen en anders ook gewoon doorgaan, doe ik ook (als ik niet alles uit de kast haal bij een middendraf ofzo, haal ik echt geen 6 of 7, het gaat al beter) en heel goed overgangen laten zien bij middendraf enzo!

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:46

Het grootste probleem is waarschijnlijk als "tankje" ergens bakkabouters ziet. Dan wordt de machtsverhouding zeer ernstig verstoord

En mijn middendraf is idd ook niet al te popie jopie, dus daarin moeten we dan maar met heel veel lef rijden (en bidden dat ik het andere zijde nog opgevangen krijg

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:47

Al bijgelezen Miss Jumpy??? (ik zie je zitten in een hoekje van de huiskamer)

MJ_

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:49

Ja Bento, weer bijgelezen! Dat valt tegenwoordig niet mee!! Dapper hoor, dat je weer dressuurwedstrijden gaat rijden

Net springles gehad, ging eigenlijk best aardig! Alleen op het einde een parcourtje, waren 12 sprongen, aan het einde wordt ik zelf slorig Halverwege een paar gebroken lijnen, dat vind ik erg fijn, kan Os niet zo uit elkaar vallen!

Met losrijden ook gebruik gemaakt van de oefening middengalop op korte zijde en bakrand gebruiken voor overgang terug. Dat is een fijne oefening, ik vind galop-stap nog erg moeilijk. Os vond dit erg moeilijk, op het laatst wou hij niet meer stappen, bleef maar dribbelen

Kreeg net "Hammie en Spekkie" mail. Dat waren tot mei mijn hangbuikzwijnen. Die wonen nu in een achtertuin Maar echt leuk, ze mogen ook in huis, er zaten wat foto's bij dat ze in de hal liepen! Echt leuk, misschien dat ik toch eens ga kijken. In het begin durfde ik niet, bang dat ik ze gelijk mee terug zou willen nemen. Maar nu ben ik wel gewend aan het idee dat ze niet meer van mij zijn.

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:54

Lekker dat je springles goed ging! Van wie heb je les MJ?
(er is hier in de buurt niet zo heel veel keus)

Haha, lachen hangbuikzwijntjes als huisdieren. Sommige mensen beweren dat varkens zeer intelligente wezens zijn!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:55

@ Bento, ik heb van voetballen geen verstand... (ben maar een gefrustreerde penny ). Maar van dat galoperen van schot tot schot heb ik afgelopen jaar uitgevonden dat dat een mooi oefening is tegen langwordende paarden. En tevens het aanspringen links en rechts vanuit stap ( of zelfs een achterwaarts) op en kleine volte werkt hiervoor ook super, ook al ben je nog laaaang niet Z.

@ Lielle, fijn dat je zo lekker hebt gereden. Het is altijd wel goed wanneer er ook weer eens iemand anders naar kijkt, die ziet vaak weer hele andere dingen. Hier kun je weer lekker mee verder.
BTW, ik zal niet meer plagen in andere topics , maar dat soort mensen lokken het gewoon uit om zo te reageren... En als je dat her en der hebt gezien, dan valt eerst je mond open van verbazing en kun je toch je lachen gewoon niet meer inhouden

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:58

Wij hebben clubles van laurens graper, die komt helemaal uit brabant!
Daarvoor hadden we les van jeroen heymans.

Vind ze allebei fijn lesgeven. Jonge, fanatieke gasten. Vooral laurens zegt gewoon waar het op staat Hij heeft er een handje van om "even voor te doen" hoe je op je paard zit.... hm, oke, als het zo erg is moet ik maar even door oefenen!

Van wie heb jij les, Bento?

Reeskees, meer van dat soort nuttige oefeningen zijn altijd welkom!
Ik lees het morgen wel, ga nu douchen en slapen

Oh ja, Bento, ik durf ook helemaal achter die bewering te staan dat varkens intelligent zijn!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:01

@ Bento, Als je die middendraf met veel lef rijdt, kun je m dan wel bijelkaar houden? Hiermee kan je die schot to tschot oefening ook doen. Hoeft niet perse dwarsover maar korte diagonaaltjes zoals van B naar K.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:05

ik heb vanavond weer een lekkere dressuurles gehad mijn instructrice benadrukte nog een keer duidelijk dat het echt een leuk dressuurpaard was alleen dat er nog heel veel werk in zat...
maar toch best leuk om te horen!!
ik heb in ieder geval weer veel mee gekregen als huiswerk...

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:05

@ MJ komt gewoon eens bij ons in de les meerijden (springles dus...) heel veel alternatieve oefeningen.
Regelmatig hebben we van iemand les die heel veel jonge hengsten zadelmak maakt en andere jonge paarden uitbrengt op wedstrijden. Deze instructeur geeft ontzettend goed les, maar je wordt soms ook heel erg met jezelf geconfronteerd, en zorg je er voor dat je er flink aan gaat oefenen om het wel goed voor elkaar te krijgen.

Ok ik hou je op de hoogte van craetieve/effectieve ideeen.

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:10

RK: ik heb het topic doorgelezen, normaal lees ik dat soort topics nooit omdat ik daar geen tijd/zin in heb.
Volgens mij zagen ze er idd de humor niet van in (was ook een redelijk scherpe opmerking)

MJ: Ik heb springles van Silvia Drescher van stal Nijenhuis.
Zij rijdt momenteel voornamelijk dressuur (t/m ZZlicht) maar was vroeger in Duitsland S springen.

Jouw instructeur ken ik overigens niet

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:11

reeskees schreef:
@ Bento, Als je die middendraf met veel lef rijdt, kun je m dan wel bijelkaar houden? Hiermee kan je die schot to tschot oefening ook doen. Hoeft niet perse dwarsover maar korte diagonaaltjes zoals van B naar K.

Dank voor de tip, inderdaad.
Was gisteravond al begonnen met de oefening in galop. Ga hem ook voor de draf gebruiken zodat ik de overgangen beter kan laten zien in de proef.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:14

jeuh!! 2-0 gewonnen!!

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:14

Leuk BT dat ze je paard leuk vind!
Van veel werk zijn we niet vies toch?

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:19

Ik ga mijn mandje opzoeken I

WELTRUSTE

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:20

hmmm er wordt gezegd dat er hier in boijl ook 3 gevallen van rhino zijn! Lijkt mij zeer sterk aangezien Boijl heel klein is! En niemand hier weet er ook wat van! Hoe komen zulke geruchten ooit in de wereld?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:21

he je hebt het wel over dressuur hoor
neehoor, ik merk gewoon dat er vooruit gang zit! hopelijk kan ik in Januari B starten, ook al is ze dan nog niet B klaar, maja we leren het beide door het te doen

slaap lekker

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:21

minnie_muis schreef:
hmmm er wordt gezegd dat er hier in boijl ook 3 gevallen van rhino zijn! Lijkt mij zeer sterk aangezien Boijl heel klein is! En niemand hier weet er ook wat van! Hoe komen zulke geruchten ooit in de wereld?

de tamtam gaat altijd razend snel!! dat is helaas met alles zo!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:24

ja vindt het echt dom! Er zijn nu nog maar 2 paarden aan overleden! 1 in Meppel en 1 in koekange! Er zijn wel weer nieuwe gevallen in Havelte maar verder lijkt het mee te vallen! Nou ja hier staan ze iig tevreden op het kuil te kauwen!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:34

@BT, dapper!! dat je in januari dressuur gaat starten Start je volgende week op de onderlinge ook dressuur?