[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:07

Antonius schreef:
Hahahahahaha een valling is dialect voor verkoudheid!! Je moet dringend eens wat meer in België komen :')

whaaaahhaaaa.... _O- :') okeeee...weer wat geleerd.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 18:11

Tom is een goede DA Madelene! Ben er al een paar keer geweest!

Hier ook verkouden maar ja wat wil je met die bacterie kinderen in de klas :')

Ik had ook Waregem piste gezien, amai wat een waterbak! Haha, de sprongen zagen er idd wel stevig uit Lene! Merksplas is misschien nog een optie? Die is niet ao dik.

Ik ga naar Merksplas als seizoensafsluiter! Heb er al zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:01

Ik heb intussen een afspraak voor morgen bij de HA staan. Gaat van kwaad naar erger, ben intussen ook mijn stem zowat kwijt. Uiteraard vond er dat eentje heel erg leuk tijdens het longeren natuurlijk, die heeft er uitermate gebruik van gemaakt dat ik 'm niet verrot kon schelden voor zijn l*ullige gedoe :roll:
Helaas pindakaas was mijn arm met de zweep toch net lang genoeg ~~}>

Lene, als ie de "waterbak" van Waregem zonder problemen heeft doorgespetterd moet hij iig niet onnozel gaan doen op een waterbak in de cross :Y)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:22

Ik ben wel benieuwd naar een filmpje van waterbak waregem!

Veel beterschap aan de zieken!

Als ik deze winter weer een angine heb, mogen die amandelen uit... Als ik ziek ben, is 't 90% van de keren een angine.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:44

Hoe was de second opinion Madelene?

Veel beterschap voor de zieken!

Ik vond de toer ook wel leuk in Anzege :J! Conditioneel wel iets zwaarder, meer klimmen.

MF, mss moet je eens contact nemen met Lizzy v. Hien voor dressuur? Hollandse maar komt regelmatig nr België, denk dat zij mss wel iemand is voor Stijn en Vozzie!

Canchemietje is trouwens drachtig gescand *\o/*! Op de valreep, ik had het niet meer gedacht!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:04

Ooohhhhh das goed nieuws PP!! Leuk :-) van wie was ze gedekt? Conditioneel was de toer idd niet mis, verbaas mij dan ook niet echt over de hoge hartslagen. Dacht dat de max van paarden rond 220 is? Wij trainen ook heel veel op hartslag (zonder paard) en dan is dat toch echt de limietzone voor sprint (>90% van de max hrm). Houd je echt nie lang vol.

Hier is vriendlief ook ziek, ik probeer de bacteriën nog eventjes buiten te houden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:11

Ik blijf op het werk veilig in mijn bureautje zitten voorlopig.

@ hanne: angines zijn HEL! Had daar vroeger ook constant last van, maar dat is met ouder worden vanzelf over gegaan zonder mijn amandelen eruit te halen. Helaas is het nu aan het omslaan naar sinusitis en luchtweginfecties ^)

@ PP: super nieuws! Volgend jaar een klein hoopje rondspringend pluis in de weide dus :D Voorkeur voor hengstje of merrie?

@ MF: normaal gezien ga ik binnenkort starten met 1 à 2x/maand te lessen bij een GP-ruiter uit NL die net over de grens komt lesgeven, M*ieke E*verts. Ze is ook subtop jurylid. Kost me wel elke keer een uur rijden enkele rit, maar een extra paar ogen kan nooit kwaad en met dat extra huiswerk kan ik thuis met mijn vaste instructie ook weer verder. Al heb ik dichter bij huis ook nog een goede lesgever zitten indien nodig.

@ lene: veel succes om de beestjes daar buiten te houden! Hier zijn ze nog steeds vrolijk feest aan het houden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:57

pp: super van canch :D Altijd toch uit kijken eh naar die kleine ukkies :D Hier is hij ondertussen al 5 maand gepasseerd. Hij doet het zo goed. ben echt blij na alle ellende.

hij is paar jaar geleden bij lizzy eens geweest. Hij vondt toen dat het te veel verschillende met die waar hij nu les van krijgt. zoals ik zeg zolang hij zelf niets wil veranderen aan zijn manier van rijden...

ik volgde ook les bij haar waar hij nu les van krijgt. maar door eigenlijk niet te kunnen rijden en veel te zien zijn mijn ogen serieus open gegaan. Ik ben wel op zoek naar iemand nieuw voor dressuur les. Iemand die oprecht is en wel hun mening heeft en niet mee praat.

lene: ik loop ook met hartslag maar van een paard is het toch licht anders dan bij de mensen :) een paard heeft biijvoorbeeld van zijn eigen al een lage hartslag in rust , hoeveel je ook traint de hartslag zal niet veranderen in rust. terwijl van mensen dat wel zo is. hoe meer je in conditie staat hoe lager de hartslag zal zijn.

varekaj: hoe gaat het met de beestjes. al wat beter?

madelene: hoe was de second opinion?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:18

Ze zijn van nature betere sporters dan wij natuurlijk. De zeer goed getrainde Arabieren van mijn hoefsmid (120-160 km endurance) gaan toch echt onder de 40 enkele minuten na inspanning. Dat haalt mijn dikkie nooit niet, 50 als rust ms :D. In welke zone zit 190-200 dan voor een paard?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:00

moet je eens bekijken, furrie heeft in rust in haar stal 25 :) jerko 30 :) dus 50 zou voor mij al een teken zijn van oei er is iets niet juist :) Denk ook dat het niet zo zeer is van hoe hoog ze gaan maar wel hoe snel ze terug zakken . ze moeten zo snel mogelijk terug onder 100 gaan dacht ik. ik ken er ook niet veel van vind het wel allemaal intressant :) denk dat dat 190-200 de hoogste zone is . voor renpaarden kan dat tot 220 gaan dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:05

Soms zou ik graag eens met hartslagmeter rijden, gewoon om te zien hoe het staat. Nu is het afgaan op war ik zie en voel. Er effectief mee trainen is voor wat ik rij niet van toepassing.

@MF: al bij al toch een serieuze virale infectie. Forse dosis medicatie mee gekregen en moet me kalm houden. Aangezien ik wel gewoon ga werken dacht ik gisteren "rijden zal wel lukken". Heb ik mij daar nu eens keihard aan mispakt.... ik heb gereden, dressuur, maar ik ben misselijk en als slappe vod afgestapt en heb dat de rest van de avond mogen bekopen.
Ik hoop dan ook dat zondag de les bij Antonius gaat lukken.

Is er een een reden dat uw vriend niks wil veranderen aan zijn rijden?als je nergens tegenaan loopt kan ik het snappen. Blijf je hangen of zit je wel met iets, dan is een nieuw paar ogen wel interessant.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:08

PP: super voor canch, dan toch nog een veulentje! Wat was de laatste dekdatum? Nadien mss nog eentje voor jezelf fokken?? :P
Ik ben ook alweer naar hengsten aan het kijken, terwijl ik helemaal niet kan dekken volgend jaar, ze moeten alletwee nog sporten, maar ja, tis zo verslavend, hengsten uitzoeken :+

Lene: Fi zit 10 min na de cross op 56 wat volgens mij heel netjes is.
Maar endurance is toch een totaal andere belasting op alle vlakken dan eventing (cross), endurance is toch echt uithouding terwijl cross een piek is, maakt dat ook geen verschil in hartslag?
Tijdens galoptraining probeer ik zeker niet over de 200 te gaan, ik dacht ideaal gezien dat je rond de 190-195 moest zitten in de galop. Als ik erover dreig te gaan, vertraag ik.
Ik ben er dus zeker van in de cross dat je over de 200 gaat.

Mila: nu ben ik wel benieuwd bij wie hij les neemt!!
Ik heb dat ook eens gehad met lessen van een heel bekende crossruiter, had het gevoel dat hij mij precies niet durfde corrigeren? Terwijl hij bij anderen wel de nodige verbeteringen zei...
Ben toen door onze verhuis bij Björn terecht gekomen, super blij mee, maar nu dus ook weer lesgeverloos... |( En zoek nu maar weer iemand, weet zelfs niet waar te beginnen.
Florence: geeft jouw nieuwe vriendje geen les? Die rijdt ook op hoog niveau en is van 'mijn' kanten...

En Varekaj: wat stevige medicamenten gekregen?

Hanne: ik heb elke winter minstens 2 keelontstekingen maar ik ben niet happig op het trekken van amandelen hoor, schijnt als volwassene heel pijnlijk te zijn!
En mijn huisarts zegt ook dat de bacteriën zich dan wel elders nestelen, dus meestal gewoon verplaatsen van probleem...

Madelene: al nieuws over Boxser?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:18

Heb een kort maar stevig werkend lijstje gehad inderdaad. Begin spierpijn te krijgen op momenten (had ze voor verwittigd) en conditie is momenteel 0,0. Ik ben pompaf na een trap oplopen en laat ik nu op een bel-etage wonen. Trappen genoeg.
Normaal mag ik ook niet gaan werken maar dat heb ik kunnen omzeilen. Ik kampeer extra in mijn bureau. Voorwaarde was dat ik me heel kalm zou houden.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:28

Wat leuk PP! Welke hengst was het nu? Wil je het veulen zelf niet houden? :)

Antonius: vroeger gaf hij les maar nu wil hij zich niet meer 'verplichten' aan klanten, ook omdat hij nog volop met zijn eindwerk bezig is. Zelfs ik krijg er amper les van, hij helpt mij enkel bij het losrijden op wedstrijd. Maar misschien is dat ook geen slechte zaak :+ want heb al vele verhalen gehoord en zelf gezien bij mijn zus die les kreeg van haar inmiddels ex-vriend en dat was geen succesverhaal.
Kan je wel de naam van een goede vriend van hem geven die ook 1.60 springt, regio Nazareth.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:29

kheb je een pb gestuurt antonius :)

dus zit hij niet zo slecht dan van hartslag als ik het zo een beetje hoor :)

endurance is volgens mij meer uithouding terwijl cross toch meer inspanning en uithouding is. ze moeten een goede conditie hebben voor een relatief kort maar krachtige periode.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:45

vanmiddag om 17u moet ik aanwezig zijn, dus nu weinig nieuws

ik heb ook een keer aan een hartslagtraining meegedaan, was wel interessant.
In het hindernisgedeelte ging hij niet hoger dan 150-160 dus dat deed hij zooo relaxed werd er niet warm of koud van.
Maar toen...laatste 1000meter moesten we volle galop...alles wat we hadden over een galopstuk zonder hindernissen...nou daar ging meneer over de 200 heen :oo en dan kunnen ze geen goede beslissingen meer maken in hun hoofd.
Dat vond hij zooo stressvol. en dat was dan ook meteen het antwoord waarom ik in de wedstrijd niet in hoog crosstempo kan rijden.
Lager tempo, kan meneer zijn kop erbij houden en de hindernissen goed inschatten. maar tijdfouten.
Hoger tempo, stress wat wat wat wat gevoel bij inschathindernissen. met als gevolg wegdraaien of langslopen.
eigenlijk moeten we als we ze op conditie willen krijgen ook iedere 3 dagen een galopschema geven. en daartussen in rust, of hersteltraining.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:05

Ik duim voor je Maddy deze middag!!

Ik denk trouwens in volle galop dat elk paard boven de 200 gaat... Maar je gaat toch nooit in volle galop over een hindernis heen? Je neemt toch altijd iets terug, de ene al wat meer dan de andere? Ik merk bij Fi wel meteen dat haar hartslag daalt als ik van volle galop naar een tempo rij geschikt om een sprong te nemen, dat duurt echt geen 5 sec...
Eigenlijk zou je dan in training ook moeten trainen op het springen vanuit hoger tempo, net hetzelfde als wat je in de cross zou willen?

Ik heb dat een tijdje gedaan met Fi, om de 3 dagen galoptraining en tussendoor dressuur, maar ben ermee gestopt. Ik weet dat het nodig is om echt op hoger niveau mee te kunnen, maar het is toch wel een hele zware fysische belasting en dus ook meer risicovol.
En op zich heb ik het nu ook niet 'nodig'. Ze loopt zo goed als altijd binnen tijd en indien niet, is dat omdat ik ergens teveel heb teruggenomen om mijn afstand in te schatten, maar ik ben nog nooit buiten tijd geweest omdat Fi het tempo niet kon volhouden.
Ik denk dat als je echt conditietraining wil doen op een meer behoudende manier, dat je dan eerder watertraining moet doen, draven in kniehoog water om ook die hartslag hoger te krijgen, zonder de echte zware belasting van snel te galopperen...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:10

Ik krijg dressuurles van J*essica Ghe*kiere. Superfijne dame! En klikt ook beter dan met mijn vorige lesgever.

Springen heb ik een goeie maar hij heeft soms precies nogal druk... Dus ik kijk beetje uit naar eventuele tweede optie. Mijn osteo springt ook (Jelle), 'k weet niet of hij ook les geeft. Kan da vragen als het nodig is. :j
Florence, mij mag je ook doorgeven wie dat is. :)

'k Hoop dat ik geen angines meer krijg dan. :+

Ik duim voor Boxser madelene!

Zalig nieuws eh PP, 'k heb mij geamuseerd met de namen gisteren. :')

Deze namiddag springles in de manege. :D ben benieuwd :P

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:16

Veel beterschap Varekaj! En veel succes voor het verdict straks Madelene. :(:)

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe dressuur lesgever. Pony is nogal een een doordrammer, zoals het een fjord beaamt, en vroeger steeds op een pessoa gereden, dus redelijk stug in de mond. Ik rij hem met een trensje, hoewel we in het voorbije jaar toch veel progressie gemaakt hebben, is er nog vééél werk aan de winkel. Ik had gepolst bij In*es Al*goedt, haar methode sprak mij wel aan, en zij zag een stroeve fjord ook wel zitten, maar nu hoor ik niet echt meer iets. Ik ga nu ook eens proberen bij een meisje bij ons op stal, die heel sterk vanuit de biomechanica vertrekt. Ze wilt ons ook begeleiden in het werken/rechtrichten aan de hand. Ik ben zo benieuwd.

Hanne, Jelle geeft les, mijn lesgever van op mijn vorige stal krijgt les van hem. Veel plezier tijdens de springles. :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:25

Hanne_SP schreef:
Ik krijg dressuurles van J*essica Ghe*kiere. Superfijne dame! En klikt ook beter dan met mijn vorige lesgever.

Springen heb ik een goeie maar hij heeft soms precies nogal druk... Dus ik kijk beetje uit naar eventuele tweede optie. Mijn osteo springt ook (Jelle), 'k weet niet of hij ook les geeft. Kan da vragen als het nodig is. :j
Florence, mij mag je ook doorgeven wie dat is. :)

'k Hoop dat ik geen angines meer krijg dan. :+

Ik duim voor Boxser madelene!

Zalig nieuws eh PP, 'k heb mij geamuseerd met de namen gisteren. :')

Deze namiddag springles in de manege. :D ben benieuwd :P

Je osteo is een goede vriend van mijn vriend :+ en ook van de naam die ik ga doorgeven, haha. Dat is een vriendengroepje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:40

Ik heb kort een opleiding gedaan op syntra met Jelle, vond dat toen al een hele toffe kerel. Vriendelijk naar iedereen, rustig, eerlijk, spontaan. Ik heb die opleiding toen niet afgewerkt, lag beetje overhoop met het organiserend personage :+ Vooral door botsende karakters. Spreek nu wel over 2009, dus al flinke tijd terug.

Buiten mijn vaste lesgeefster heb ik een tijdje springles gehad van B*ert Vermeir, en ik zou, als het beetje meezit, regelmatig eens willen gaan lessen voor dressuur bij M*ieke E*verts. Al kan dat ook bij Bert en zit die dichterbij, dus kan nog alle kanten op. In ieder geval moet ik me er wel voor verplaatsen.

@ Jessol: ik neem aan dat ze tot bij jou moeten kunnen komen? Geen idee of hij in jouw buurt zit, wij hebben op de club deze zomer les gehad van E*frem Cobbaert. Ik ben er niet wauw over, maar 't is zeker geen slechte en andere clubleden zijn er wel heel blij mee. Als het klopt wat ik hoor waaien zou hij de winterlessen ook blijven doen. Is wel een hele vriendelijke! Dat het bij ons niet 100% klikt is vooral omdat ik een lastige knol heb :+ Heel veel mensen geven als advies "duw hem erdoor" maar hij maakt van alles enorm snel een machtspelletje, en daar lopen we dan nadien op vast.

@ Antonius: ik heb de oefening met dat vierkant van balkjes van Björn intussen zelf ook al gebruikt tijdens longeren en rijden. Zo simpel en toch verdomd handig.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:00

Varekaj schreef:
Antonius: ik heb de oefening met dat vierkant van balkjes van Björn intussen zelf ook al gebruikt tijdens longeren en rijden. Zo simpel en toch verdomd handig.

Ja, hij kende er wel wat van |(
Da klinkt wellicht heel stom omdat ik helemaal niet zooo dicht bij hem stond, maar ik mis hem echt. Tis dikwijls dat ik 's avonds niet in mijn bed geraak omdat ik nog 2u lang door foto's aan het gaan ben en mij echt afvraag 'waarom'...
Heb ook al een aantal keer lange gesprekken gehad met zijn ouders, die krijgen naast het verliezen van hun zoon, heel wat op hun bord en ergens doet dat deugd om erover te praten, maar anderzijds denk ik er dan nog meer aan.
Of als ik een foto op FB zet, 'wacht' ik precies altijd nog op een like'je van hem... echt stom hé, maar ja |(

Over welke Jelle hebben we het? Evt ook nog interessant voor mij?

Hanne: wil je eens wat meer vertellen over je dressuurlesgeefster? Hoe bouwt ze haar les op, wat zijn zo wat haar stokpaardjes? En mss ook een idee van de prijs?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:19

http://www.jessicaghekiere.be/
40 euro + verplaatsingkosten. (in mijn geval 15, maar dat delen we door de lesnemers) Dus komt vaak op 45 of 47,5

'k Begrijp dat hoor Antonius... Als je toch al veel fijne tijden hebt gedeeld met hem en Nyona enzo... Hij was zo lovend over Nyona, dat doet ook wel iets hé.

Jelle Ho*orens. Hij is net hoe Varekaj hem beschreef. Echt een fijne kerel! En uiteindelijk ook wel handig als er rijtechnisch iets niet zo goed gaat, kan hij als osteopaat ook beoordelen. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:22

Al weet ik wel niet bij ruiters van hoger niveau, hoe ze daarmee traint. Bij mij is het niveau nog erg basic met Luxor, dus leer ik daar nog heel veel van. :j Zelf rijdt ze intermediaire I

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:36

Jelle zit in Deinze dus in principe moet dat voor jou nog doenbaar zijn Antonius :j 't Craeynest zal vast wel een belletje doen rinkelen.

Ik heb Björn 2 of 3x gezien en ik begrijp je wel. Zelfs ik stel me soms nog de vraag "hoe zou het nu verlopen met Nyona als hij er nog was geweest". Hij was gek op jouw merrie, altijd vol lof. Herinner me nog goed dat je zo relativerend deed over de pluimen die je kreeg over de training/voorbereiding van zowel Ny als Fi. 't Zijn geen evidente madammen (de ene al meer dan de ander) maar die complimenten van hem had en heb je echt wel meer dan dik verdiend! Hij was bescheiden, jij ook, beide down to earth met een doel voor ogen en dat was volgens mij de grootste klik tussen jullie.

Soms moet je iemand maar een paar keer zien om al het gevoel te hebben dat je elkaar al een leven lang kent. Ik ben er zeker van dat je Ny op de perfecte weg verder kan opleiden zoals hij dat ook voor ogen had.

Intussen begint de medicatie te werken. Wat een verademing (letterlijk) maar voel me nu wel gesloopt. Zou zo in mijn bed kunnen duiken en alle slaap ineens inhalen. Positieve is, als het zo blijft ben ik fit voor zondag :D