[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 17:19

Ik zit met mijn k*nt normaal gesproken in een prestige dressuurzadel. Da's pas echt lekker.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:22

Prestige past niet op mijn paarden.
Ik heb ook een tijdje een Kieffer geleend en die zat nergens naar.

Mijn Kieffer vzh is wel fijn.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:23

Heb zelf op mijn pony een veelzijdigheids kieffer gehad, dan wel dressuurgericht. Kon ik heerlijk op zitten!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:26

Scum schreef:
Hoeft niet perse RK. In mijn Ainsley werd ik echt in een dressuurhouding gedwongen. Maar de KN heeft dat helemaal niet. Dat is echt een heerlijk zadel.

Mijn KN zit idd ook heerlijk Ja Daar kan ik echt fijn op zitten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:26

Maar jij hebt toch een KN springzadel Gomir?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:27

Tal: wegblijven bij Ferro-bloed dan iig Ja
Denk dat er bij de nu 5- en 6-jarige hengsten best wat tussen zit. Volgend jaar de nakomelingen een beetje in de gaten houden.

KN-dressuurzadel en een Ainsley-springzadel. En nog een stübben-springzadel voor op stal en als het zo uitkomt thuis.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:30

Houd ook wel van een beetje vrijheid Ja
Stubben (heb ik zelf niet voor dressuur) vind ik lekker en KN helemaal! Ja
KN past gewoon precies!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:54

Ik Lovers Stubben Lancelot, daar rij ik de meeste paarden mee. Op Kees past helaas geen modern springzadel, dus daar ligt een hele anatieke Daaleman VHZ (geneigd naar springen) op. Verder heb ik nog een hele platte oude stubben springplank liggen.

Vorig jaar een keer op een Butet springzadel gereden... whow, die was echt superfijn (maar ook errug duur)

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:02

Heb een Kieffer dresuurzadel en een Stubbe springzadel (2e hands) maar rij dresuur met het springzadel omdat het dressuurzadel niet meer paste op Plato. Hij is er zelfs kreupel door gaan lopen omdat het kneep op de schoft. Het dresuurzadel past wel weer perfect op de dikkere en rondere Fries die ik ook rij. Het springzadel heeft grote, naar voren gesneden kniesteunen waardoor ik fijn met korte beugels kan rijden en steun heb bij de landing. Heb er trouwens ook verende stijgbeugels aanhangen, ideaal voor de cross!! Heb helemaal geen last meer van mijn enkels en knieen.
Voor het zadelmak maken heb ik nog een oud zadeltje van een onbekend merk liggen, daar gebruik ik mijn goede zadel niet voor.

Het is hier trouwens verschrikkelijk slecht weer, heb al vanalles zien vallen vandaag, hagel en zels natte sneeuw. Hopelijk blijft het morgen en overmogen droog.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:16

gomir schreef:
Tal: wegblijven bij Ferro-bloed dan iig Ja
Denk dat er bij de nu 5- en 6-jarige hengsten best wat tussen zit. Volgend jaar de nakomelingen een beetje in de gaten houden.
vanwege de rug bedoel je?

ik zit dus echt niet op en springzadel, geef mij mn dressuurzadel maar. helaas ook was nou net het mnerk dat ik niet wilde (kieffer) het enig wat op tal goed lag! Dus had niet heel veel te kiezen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:29

Ik heb een heerlijk kiefer als dressuurzadel en een hele fijne hulsebos als springzadel. Dan heb ik ook nog een kentaur springzadel, die zit ook wel erg fijn, maar niet zo fijn als mijn hulsebos.

KN vond ik die oude zadels wel fijn, van zo'n 12 jaar terug, maar die nieuwe zitten niet.......

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:43

simmie: ik bedoel gewoon het 'dressuur' zadel Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:16

Ik heb een heerlijk Prestige springzadel! Wow, dat zit echt zalig. Mijn dressuurzadel is van Ainsley. Het is juist mijn ervaring met KN dat ik erg in een houding wordt gedwongen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:29

hoe heten die franse springzadels? die zitten als gegoten... Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:52

Bedoel je die dingen van 4000 euro?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:09

Ik heb een dressuurzadel van stubben de excalibur maar dei verkoop ik. Wel een fijn zadel want had maar 1 zweetblad maar geen diepe zit en dat heb ik wel nodig. En hij ligt ook niet goed op die van mij. Dan heb ik nu dus een fryso dressuurzadel. Die zit echt werkelijk waar fanatstisch! Ja En als springzadel heb ik stubben Roxane. Vind het een mooi en goed zadel maar volgens mij ligt die op Wonderland niet zo perfect dus moet nog naar de zadelmaker! Heb op de pony altijd een lemetex gehad vond ik ook wel een fijn zadel.

Heb net weer heerlijk gereden op Wonderland. Maar hij loopt met de rem erop. Dat is best irri en vermoeiend!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:12

ik heb een vzh zadel van rosner die zit echt goed, en een dressuur zadel van Ainsly. daar zit je echt in

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:19

Talida schreef:
vanwege de rug bedoel je?
Bovenlijnen zijn soms wat strak, maar ik maak me dan meer zorgen om het korte voorbeen. Dat vererft Ferro(en zijn meeste zonen, want ferro is nogal duur en alleen via DV) nogal sterk.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:21

Wij hebben wel goed nieuws gehad! Ja Vorig jaar hebben we Zelion B verkocht op de Zuidlaarder markt omdat hij een giga dikke sprong had. Iedereen zei zo snel mogelijk weg dat beest. Dus verkocht. Gelukkig als weidemaatje zeiden ze maar ja je weet het nooit. Dus nooit weer wat van gehoord. Krijgen we vanmiddag een telefoontje van een vrouw of wij ook ene Zelion hadden gefokt. Nou ja dat klopte. Zij had hem nu en ze had hem dit jaar in zuidlaren gekocht. Ze vroeg zich af of wij hem ooit op foto's hadden gezet om dat dikke been. Nee dus. Want ze smeerde er nu teerzalf op en het leek wel dunner te worden! Ben erg blij dat hij iig niet naar de slacht is gegaan! En als iemand de fokker belt zijn ze meestal wel echt geintereseerd. Nou ja mijn vader heeft dus weer geleerd dat hij niet naar iedereen moet luisteren! Lachen Ow en Gomir hij moet ergens bij jou in de buurt staan!
Laatst bijgewerkt door Margriet_ op 02-11-06 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:22

Kentaur vind ik ook een fijn zadel GvdT Ja
En prestige zit ook super!

Ik kan dus echt niet op de BR jos lansink zitten, daar krijg ik toch een zere rug van Nagelbijten / Gniffelen

Merrie net weer een minuut of 10 geslingerd. Ze is braaf, vindt het leuk en loopt heel simpel 10 minuten in draf rond.
Moet in een week of drie opbouwen naar 20-25 minuten een keer of 4 in de week en dat volhouden tot ze af moet bouwen vanwege de dracht. Maar ik weet nog niet helemaal zeker hoe ik dat doe, vind longeren nogal belastend(en zeker zoveel en zo lang) dus misschien ga ik toch nog eens kijken of er nog een zadel past en dan wat licht stap- en drafwerk onder de man doen als afwisseling.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:23

Pb me eens wat meer info MM. Misschien ken ik die mensen wel of kan ik hem eens opzoeken Ja
Wel mooi dat het goed met hem gaat en dat het dus toch mee lijkt te vallen met hem.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:28

Ik heb een Anky Dressuurzadel, zit zalig! Je zit mooi rechtop in die zadels en je benen liggen mooi.
Daarnaast heb ik een Forestier springzadel (= frans, maar ik denk dat BT Butet bedoeld of niet?)
Forestier vind ik ook heerlijk! Mooie vlakke zit en toch veel steun bij je bovenbenen.

Gomir, mij is altijd verteld dat het geen kwaad kan om er gewoon op te gaan zitten, dan wel uiteraard ook rustig aan doen. Ik zou het als ik jou was afwisselen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:32

Geeft natuurlijk wel wat extra gewicht op de voorhand, maar longeren is ook belastend en als ik zie wat ze allemaal uitspookt als ze losloopt Nagelbijten / Gniffelen Die belasting heeft ze onder de man echt niet
Eerst maar eens een week of twee rustig wat longeren en dan zie ik wel even. Moet ook nog maar zien dat er een zadel oppast Clown (zal ook nog wel een idioot lange singel moeten gaan kopen Knipoog )

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:03

Doei!
zal hier ook weer eens een keer me gezicht laten zien

Ik heb een ainsley dressuurzadel. En rijd op een stubben springzadel. Wil zelf nog ooit een springzadel kopen, maar dan moet ik eerst een rijke vent vinden Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:49

Leuk hoe verschillend al die konten zijn!
Ik heb dus een BR Jos Lansink springzadel waar ik wel lekker op kan zitten Haha!
Verder nog een Kieffer Aachen als vzh zadel en een Passier Grand Gilbert als dressuurzadel. Het vzh zadel was van mijn vader en moeder maar die rijden toch niet meer dus nu heb ik er drie Schijnheilig

Morgen ga ik echt dood Nagelbijten / Gniffelen
Heb gewoon 3 tentamens en heb sinds ik uit school ben alleen maar geleerd (wel heel even langs sambal geweest en gegeten, maar verder gewoon non-stop)
Maarja heb morgen ook wiskunde, filosofie en Engelse Literatuur.. Dat laatste heb ik niet echt voorbereid, vond de rest toch net ietsiepietsie belangrijker Bloos
We zullen wel zien...

Morgen lekker even alle frustraties eruit rijden, Sam even gelongeerd en hij leek weer helemaal goed, morgen er dus weer op Haha!
Hij was wel super druk (bokte zelfs nog naar me Nagelbijten / Gniffelen ) dus dat wordt nog wat morgen *LOL*
Ook maar even zijn onderdeken op gedaan omdat het toch wel erg koud is. Zit er trouwens echt aan te denken om hem te gaan scheren. Iig een poging tot, want hij zit dit jaar wel heel dik in zijn vacht. Zal wel te maken hebben met het niet kunnen rijden ofzo..

Duik nu lekker mijn bed in, van al dat geleer word je echt moe Dromen
Tot morgen Doei!