[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:34

Hebben ze dan niet iedereen vanaf Dirk 10 seconden extra tijd gegeven als compensatie dat die hindernis weg was tov de eerder gestarte ruiters? Niet dat je 10 seconden boven een hindernis blijft zweven maar 't is maar een ideetje...

Spiegeling heb je toch bijna altijd bij water? Niks tegen sproeiers, maar ik kan me wel voorstellen dat andere paarden daar dan weer last mee hebben.

Mila: ik heb ook nog een opmerking gehad over mijn nummerplaat. Op mijn voorbumper staat er een metalen plaathouder, maar nog op het formaat van de oude nummerplaten met 3 cijfers en 3 letters. De huidige met die 1- ervoor en dan dat smalle blauwe stukje met de Europese vlag zijn iets langer. De 4 standaard vijsgaten komen buiten die houder, dus hebben wij de plaat indertijd gewoon met 2 nieuwe vijsgaten op de houder vastgezet. Nooit geen problemen mee gehad. Auto gaat naar de controle "ah nee, dat mag niet. Die houder is te smal dus moet er af, nieuwe nummerplaat aanvragen en vast vijzen in de voorbumper". Je mag blijkbaar alleen de originele vijsgaten nog gebruiken die in een nummerplaat zitten :roll:

@ Florence: er zijn waarschijnlijk dit jaar geen wedstrijden of tornooien meer op het terrein van J*umping A*alst. Ze hebben zijn vergunning onlangs zonder pardon ingeperkt tot 2 wedstrijdweekends/jaar, en die zijn al geweest.... De 2 tornooien die op de planning stonden zullen ofwel op andere locatie doorgaan, ofwel gewoon afgelast worden.

mila_furrie

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:21

laurie: nog even een vraagje ivm jou anatomische hoofdstel. Is het zo een groot verschil? en hoe merk je dan het verschil?

Je ziet ook vaker en vaker die rambo hoofdstellen. iemand daar ervaring mee?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:33

Ooh echt Varekaj? Dat zou jammer zijn! Gelukkig had ik Ferro niet ingeschreven voor dat tornooi. Met hem spring ik enkel op goede pistes :)

MF: ik rijd er dressuur mee met ferro, in combinatie met een myler bit. Ik ben er erg tevreden van. Vroeger reed ik met een vrij dik dubbelgebroken watertrens met gewone gecombineerde neusriem. Maar hij deed zijn mond altijd open, hoofd kantelen en op een gegeven moment knarsen. Dan overgestapt naar rambo, myler bit en osteo laten komen en sindsdien loopt hij lekker soepel en licht

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:50

mila_furrie schreef:
laurie: nog even een vraagje ivm jou anatomische hoofdstel. Is het zo een groot verschil? en hoe merk je dan het verschil?

Je ziet ook vaker en vaker die rambo hoofdstellen. iemand daar ervaring mee?

Ik heb vroeger de Micklem gehad maar de kwaliteit was om te huilen. Echt karton... Mijn paard toen reageerde er 2 weken goed op en herviel daarna in zijn oude gewoontes (sterrenkijken). Ding dus terug verkocht...

Op deze voel ik vooral dat Twenty haar bit beter aanneemt en minder onrustig is met haar hoofd. Genesis plooit makkelijker in. Zij durfde vooral rechts wel eens vasthouden en dat is nu veel minder :) Een heel groot verschil merk ik niet meteen haha. Maar het was dat ik ze zo goedkoop kon overnemen :P Zou er nooit 200+ euro voor over hebben (tenzij paarden met duidelijke problemen met gewone hoofdstellen)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:21

en mag je met die van u dressuur rijden laurie? Ik zag onlangs op kramer ongeveer het zelfde hoofdstel staan voor een zeer gunstige prijs.
ik ken wel iemand die de micklem heeft die ik mss wel eens kan proberen. je weet nooit dat het beter is...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:30

mila_furrie schreef:
en mag je met die van u dressuur rijden laurie? Ik zag onlangs op kramer ongeveer het zelfde hoofdstel staan voor een zeer gunstige prijs.
ik ken wel iemand die de micklem heeft die ik mss wel eens kan proberen. je weet nooit dat het beter is...

Pfoe dat weet ik niet.. Rijd zelf geen dressuur... Weet wel dat er in NL speciale hoofdstellen toegelaten worden maar weet niet welke...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:25

Sorry dat ik hier even inbreek. Maar weten jullie ergens een lijst met (oefen)crossen in Belgie?
Ik ken de pagina's van de LRV en VPL en de facebook pagina 'friends of eventing belgium' maar ben vooral op zoek naar die 'of the record' wedstrijden op lager niveau.
Ik woon 7km van de grens maar kom er nu iedere keer te laar achter dat er iets georganiseerd werd.
Dan sta ik op de startlijst voor een Nederlandse cross op 100 km afstand terwijl er in België een optie was op 10km :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:12

Deurle heeft dit jaar weer een vrije cross tussen de officiële door heb ik gezien, in september. Voor de rest weet ik er eigenlijk vrij weinig zijn.
Als het tornooiseizoen voor de LRV is afgelopen begint daar weer hun cross-seizoen, dus dat vult elkaar gewoon aan. Misschien dat dat een optie is? Bij LRV kan je vanaf aspiranten, ik geloof dat dat 80cm is.

Verder is er Zwijnaarde nog geloof ik.

Ik heb een tijdje met een Micklem gereden en was er wel content van, maar met mijn baucher verviel het omdat de hefboom van de baucher niet doorkomt doordat het bit met riempjes vastzit en niet met doorlopende bakstukken zoals een gewoon hoofdstel. De kwaliteit van leer valt me mee (ja, er is beter, da's waar). Ik vind het vooral jammer dat de koperen gespjes enorm snel groen/zwart zijn beginnen uitslaan ondanks goed onderhoud. Dat trekt echt op niks. Ik heb het hoofdstel nog maar gebruik dat alleen nog maar als kaptoom om eens te longeren. Merendeel van de tijd ligt het echter gewoon in de kast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:36

@ Florence: Tornooi Affligem is afgelast, Tornooi Haaltert gaan ze proberen verplaatsen naar 9 september. Wij mogen ipv naar Affligem naar Wachtebeke.

Hier is Murphy intussen weer eens op bezoek geweest. Auto was net uit de garage ivm herstellingen voor de keuring, maar ik ben dus niet tot op de keuring geraakt. Woensdagavond probleemloos rondgereden, gisteren overdag meermaals probleemloos rondgereden. En gisterenavond, toen ik wou vertrekken op het werk, niks meer. Dacht eerst de batterij nav opmerking van de garage toen ik hem ophaalde maar blijkt na nazicht van iemand van de technische dienst op mijn werk waarschijnlijk de starter.

Ga nu kijken wat het kost om dat te herstellen, maar ik durf hier eerlijk gezegd geen trailer meer achter hangen. Werk is op fietsafstand, dat is geen enkel probleem. Ik zie het alleen niet zitten om elke keer te moeten afwachten op oefening of tornooi of hij nog gaat starten of niet en dan zit ik niet bepaald om de hoek.

Voorlopig zit mijn wedstrijdseizoen er dus (alweer) op -O- hoe ik alle andere verplaatsingen van de paarden ga doen zoals weidewissels, dat zal ik ook nog eens heel goed moeten bekijken.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:44

Ohnooo dat is balen Varekaj! :( Hopelijk kan het snel gemaakt worden en kan je eind juli/augustus nog meerijden?

Ik zit met een dilemma.... Ik start maandag op mijn nieuw werk. Heb nu ergens anders nog een jobaanbieding gekregen, die job zou ik wel liever doen qua taken maar er zijn nog geen extralegale voordelen. Die andere job is beter qua extralegale voordelen en verlof maar saaier qua taken. Voor wat zouden jullie kiezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:53

Maakt het op het einde van de maand veel verschil? Als dat de moeite niet is kan je altijd opteren voor de job die je het meeste aanspreekt. Scheelt het wel veel, dan kan je afwegen of die andere taken écht zoveel leuker zijn dat je dat verschil er graag voor over hebt.

Snel maken zal normaal geen probleem zijn, met wat geluk is hij begin volgende week al in orde . Ik vertrouw er nu echter niet echt meer op naar de toekomst toe dat er niet weer mankementen gaan opduiken. Het lijkt mij echt horror om ergens op een tornooi op het einde van de dag te moeten vaststellen dat hij er weer de brui aan geeft.
Nu heb ik wel het geluk dat ik enkel dressuur zou starten en L1, da's in Oost-Vlaanderen altijd in de voormiddag. Het probleem is vooral dat bij alle clubgenoten de trailers zelf al vol zitten én dat er maar beperkt mensen zijn buiten die groep om die een auto hebben die zwaar genoeg is om mijn trailer te trekken.

En ik heb het er echt niet voor over om wekelijks transport te moeten gaan huren of afhankelijk te zijn van iemand anders. Dan blijf ik liever thuis en rij op mijn weide of buitenritten.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:03

Je moet een job zoeken die u uitdaging biedt, anders zijt ge het zo beu.

Als je nu al weet dat het werk saai gaat zijn, zou ik voor de andere gaan :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:24

Ik heb gisteren weer een cross gereden in Leende.
Alles ging keigoed, alleen 2 knullige weigeringen in de cross.
1tje op het water, maar waarschijnlijk had ik daar van te voren de verkeerde beslissing gemaakt om rustig het water in te willen springen over een boom. dus weigering.
en 1tje heel knullig bij een opstapje een bultje omhoog...daar had hij even scheit aan me.
maar verder heerlijk gereden. Geen tempo gedraaid, gewoon lekker in ritme.

Het begin is weer gemaakt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:46

Hoe is het geweest in vollezele voor wie daar gestart is?

Top madelene! Al een nieuwe op de planning staan verder?

De mijne heeft nog steeds vakantie ivm herstelling auto. Gok niet dat ik deze week nog veel ga doen ivm de warmte, misschien vrijdag op de club eens de groepsdressuur proberen en dan zondag blanco de tornooien in.
Mijn grootste zorg momenteel is water. De put op de weide is zo goed als leeg, alles is bijna goudgeel verdord. Gelukkig heb ik nog andere weide, maar nergens met een put.
Zal wel niet de enige zijn daarin.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:28

ik heb nog een redelijk stukje waar gras op staat, dus daar laat ik ze overdag een paar uurtjes in, en de rest mogen ze ook op de frans/italiaans/spaans uitziende wei...olé :')
daar kunnen ze een beetje plukken. Maar de buik van boxser en de haflinger zijn nog aardig te dik...dus ik hoef me nog geen zorgen te maken.
Lex de andere grote, blijft slank...ook nooit dik gekregen...dus dat gaat ook goed.

ik vind de clubgroeples altijd gezellig, is echt mijn avondje uit.
de andere avonden ben ik altijd aan het werk hier op mijn bedrijf...dus of ik nou veel of weinig aandacht krijg...maakt me niks uit..tis gezellig!! *\%/*

ik ga als het goed is maandag de 9de juli apart met her.wig de.ssers de cross na, want het weekend van Diepenbeek lukt me niet.
Maar 28 juli heb ik weer Nederlandse M/ Belgische L in Vrouwenpolder opstaan.
En ik heb er wel vertrouwen in..ik ga dit seizoen me niet druk maken als het ergens niet lukt.
En dan moet ik de rest nog nakijken. Maar ik wil graag in duitsland eentje 11 augustus doen en dan de 24ste Marchin. Vind dat zo'n mooie wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:55

Ik heb 8/7 een tornooi waar ik enkel L1 start en dan 15/7 een clinic met jill huybrechts. Normaal 22/7 nog tornooi in wachtebeke en 29/7 wordt verzet qua datum, staat nog geen alternatief op.
Groepsdressuur is leuk, maar het is een hel qua oefenen. Gebeurde vorig jaar ook regelmatig dat ik als enige van mij klasse daar stond. ' t Is eerlijk gezegd een soep qua organisatie en ik een flink voorgevoel dat het 1 groot fiasco gaat worden.

Mijn doel om L2 startgerechtigd te raken heb ik laten varen. Ik pak de proeven nu mee als trainingsmoment.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:08

bij ons rijden we met alle niveaus door elkaar..de instructrice is zeer kundig, en switcht zeer makkelijk om van de ene naar de andere. Ik rij bijvoorbeeld met 3 recreatieruiters in de groep.
We zijn met max. 4
misschien daarom ook zo gezellig...bij verjaardagen nemen we altijd vlaai mee, en we hebben altijd belangstelling voor elkaar.
maar ook de andere groepen altijd zeer gezellig.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:09

Leuk madelene ! Mss was de concentratie wat minder met de warmte?

Ik heb zaterdag jumping gehad en was super blij, hij sprong echt goed. Had een jammerlijke streelfout in de barrage wel.

Ik twijfel voor nr diepenbeek te gaan. Wou wel nog eens een poging wagen, mr het is zo ver rijden (en helaas hebben ze de camionette verkocht dus moet ik met de van). Het gaat wss daar pokkehard liggen in Diepenbe.ek en Winston zijn hoeven niet te goed met deze droogte. Twijfel twijfel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:41

Kan je de hoeven niet ondersteunen met dagelijks even de waterstraal er op?

Wij rijden op zich ook wel samen qua niveau maar het is wel fijn als je je eigen proef toch eens kan oefenen met je proefgenoten.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:36

Zo, hier Euregio in S*entower gehad en ondertussen gewerkt :P
Eerste dag een stomme fout, tweede dag 10e en derde dag lag ik in het zand op hindernis 1 haha. Moest ook nog eens gebeuren. Echt super zonde! Kwam in een mooi tempo en zag een grote afstand dus bleef gewoon rijden. Wss heeft Gen het gewoon niet gezien. Moet er echt stom hebben uitgezien :+

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:29

mijn vriendin stond net bij het stukje waar het mis ging... :o :o >;) >;) :roll: :roll:

goed voor het leermoment zullen we zeggen :')

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:40

Ik kruip ook weer eens onder mijn steen vandaan :P
We zijn bezig met hele grote verbouwingen thuis (als in, oud gedeelte van de hoeve is gewoon weg...) dus tis behelpen, beneden op matras slapen, douchen bij de paarden, enfin, you get the picture :D
En ondertussen ook nog druk aan het trainen met Ny. Gisteren vollezele gereden met haar, goed gevoel in dressuurproef, 1x aanspringen in galop tegen de hand helaas en ook diagonaal in galop kwam ze even omhoog, dure punten daar laten liggen. Stond maar 6e op slechts 6 punten van de eerste dus zonder die 2 fouten waren we er dichtbij. Jumping foutloos, maar ze kwam behoorlijk in haar bloed! Cross hebben we nu veel geoefend op coffins en trakheners en in vollezele zat er van beide eentje in, hele mooie, niet te groot maar eigenlijk ideaal als oefening en ze vloog er overal zo simpel over... Alleen zat er iets behoorlijk technisch in, een gebroken lijn op 5 galopsprongen van tonnetjes, waarvan 2e sprong vrij smal was (1 tonnetje breed) dus heb ze op die eerste veel teruggepakt omdat ze echt aan te hoge snelheid liep, maar toen kregen we een stop erop. Was echt niet nodig maar goed...
Conditie zit in ieder geval goed, 10 minuten na de cross was ze zelfs al droog onder het zadel en dit in 30° :j
Qua wedstrijd vond ik het wel een mooie aanvulling op de kalender! Er was niets overdreven gebouwd, wel een aantal technische lijntjes erin en veel soorten sprongen: coffin, trakhener, water, smalletjes, punt, felgekleurde balk, blinkende sprong... Parking wel heel ver van de wedstrijd.

Oei Laurie, een val :(:) Gelukkig zonder erg! Hoe hoog heb je dan gesprongen?

PP: een streelfout, zo een grappig woord :D Jammer maar als je gevoel goed zit, heb je je toch geamuseerd. Diepen.beek ga ik niet, vind het teveel draaien en keren, ik kan er geen crossritme vinden.

Qua water heb ik geen probleem dankzij onze geboorde put, ben volop mijn piste aan het sproeien elke nacht :') De weides heb ik ook niet direct klagen van. We hadden begin juni gehooid en nu hebben ze bijna 1 stuk opgegeten, heb nog een ha staan waar nu 25cm gras op staat. Het groeit natuurlijk maar weinig/traag bij maar ja, daar is niets aan te doen.

Maddy: was het je eerste cross na zijn glijpartij vorig jaar? Weer beetje ritme vinden zeker? Je kan er toch nog steeds mee crossen, gelukkig!!

Daaph: ging jij niet in Orp starten? Proficiat met de resultaten voor Dirk! En heel k*t van die 10 sec in Ar.ville!

Florence: zijn er doorgroeimogelijkheden bij één van die 2 jobs? Ik zou ook daar naar kijken, nu mss iets minder verdienen om binnen 3 jaar door te groeien kan beter zijn dan nu wat meer verdienen maar dan 20 jaar blijven staan... Heb je al uitgerekend echt op jaarbasis hoeveel het scheelt?
Moet zeggen, ik heb 3 maand ergens gewerkt na mijn afstuderen, heel saai werk. Ik ben dus al zo snel naar mijn huidige WG veranderd, heb zelfs niet gevraagd naar het loon, ik ging met tegenzin werken en dan gaat €100 extra in de maand daar niets aan veranderen.

Varekaj: ja, met oudere auto's als de kosten beginnen, is het vaak het één na het ander... Heel vervelend!!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:26

@antonius ja was de eerste keer na de glijpartij.
Maar dan zijn jullie flink aan het verbouwen zeg!! maar dan zal er vast weer een mooi nieuw gedeelte komen!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 11:07

@Daaphh: Echt superspijtig van die seconden!

@Florence: Idd je moet je job graag doen, of anders ben je het zo snel beu. :j

@Madelene: Fijn dat je weer rondcrosst! Alweer ervaring erbij :)

@PP: Wel mooie foto van Winston hé! :D

@Laurievc: Rot, maar heb gisteren op jumping ook duikeling gemaakt. :+

@Antonius: Waauw idd even kamperen hihi. :D Zal wel de moeite zijn zo te horen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 11:18

Hier gisteren ook op jumping geweest in Waregem.
Inrijden was niet altijd leuk. Ik weet niet waarom maar Luxor brak enorm uit over zijn schouder. In parcours niets van te merken. In het begin soms ook eens even panikeren als er een paard passeerde in galop of over sprong. Maar ging wel geleidelijk aan over. Na parcours verkennen zag ik t niet direct zitten om nog even te springen. :o Maar PP heeft me dan wel goed geholpen! :D Nog steeds uitbreken over de schouder maar op t einde zette ik m'n benen erin en eens hard zijn in die draai naar de sprong... Over de laatste 2 oxers sprong hij wel goed.
1e parcours was leeeukkkk. :D Filmpje staat op mijn fb. Luxor liet zich suuuuuuuuperfijn rondsturen! Hij vond het echt leuk, trok zelf goed naar voor. Hij vindt het duidelijk leuker in het parcours zelf dan tijdens het inrijden. :+ Een stomme fout van mij, op voorlaatste sprong teveel in de voet en voorste balk eraf. -O- We gingen anders foutloos geweest zijn en een prijsje. :P Maar goed, is niet zo erg want ik had echt een heel leuk gevoel! <3
Tweede rondje was hij een stuk rustiger op de sprong zelf ook. Foutjes door onvoorzichtigheid en mindere afstand. Laatste sprong sprong hij er niet over maar zo erdoor precies. Balk mee en ik ook even wat raar mee op hem waardoor hij begon weg te lopen en z'n hoofd de grond in en wat hupsen. Ik viel ervan. Lucht even weg. Heb niet gezien wat Luxor dan heeft uitgestoken maar wel hoofdstel kapot...
Gelukkig woensdag les van Ch*anel, dat we weer snel aan het springen zijn na de val. :) Stoeme val eigenlijk maar soit. :)
Maar conclusie, hij is echt verbeterd sinds de laatste jumping en we hebben ervoor maar 2x gesprongen ofzo. :D Nu wil ik het wel beter onderhouden dat we weer kunnen opbouwen. :j