[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 07:48

In Aalst zit er toch ook een grote, niet? Maar is voor mij de andere kant dus daar kom ik nooit.... Thyssen of zoiets? Ik zie veel reclame van hen. Maar geen idee of ze grote keuze vijzen hebben

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:23

Daaphh schreef:
Wij vertrekken zaterdag ochtend naar daar.
Waarom probeer je vierkantige aan de binnenkant te vermijden?

Vierkante punten, vind die te scherp voor aan de binnenkant. Tzou niet den eersten die zich openhaalt door tegen zijn eigen been te stampen :). Khebbet gelukkig tot nu toe nog nooit voor gehad. Vriendin vantweekend helaas wel :7.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 08:35

Ohh daar ga ik volgende keer aan denken als ik schroeven draai!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:58

De enige die ik weet in aalst is horse - lounge, geen idee of die zoiets hebben. Zijn wel super mensen met echt prachtige service!denk dat ik dan voor ovale ga, of toch die met iets rondere top.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:21

Idd ik probeer ook altijd langs de binnenzijde op te letten met vijzen, of kleinere te zetten.

Zo ons hooi is eindelijke binnen. In totaal 80 pakken :) (1e en 2e snede), terwijl ik er zelf maar 40 nodig heb :') Maar ja, kan dan nog beetje verkopen :)

Straks Westdorpe gaan verkennen, k ben keer benieuwd! Deze week maar 2x beide paarden kunnen rijden, dus hopelijk zijn ze een beetje flink!

Succes in Theux!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:04

Ik heb vijzen gevonden :) maar nu blijkt dat je maar 2 vijzen per voet zet? Dan loopt je paard op hakken zeg maar?

Morgen ter plekke toch eens informeren welke ik best indraai. Ze zijn taps toelopend op de top, heb set grote en setje kleinere.

Paard liep vandaag stuk beter op het nieuwe hoofdstel nadat ik bit aan 1 kant gaatje hoger heb gezet en neusriem iets strakker.

Veel succes aan diegene die dit weekend wedstrijd hebben!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 22:00

Hier een teleurstellende wedstrijd gehad..
Dressuur liep blits goed!! Hij liep echt een mooie proef. Niet voor top 5, maar toch zeker close daarrond..
Helaas dacht de jury daar totaal anders over. 13de plaats van de 15! 20strafpunten van de 1ste, echt heel teleurgesteld!

Inspringen ging super slecht, het moment dat ik de oxer wou aanrijden, viel de laatste balk ervan af en blits verschrok zich.. Weigering, heb hem moeten overtuigen om weer de oxer te springen.. Maar voelde niet goed aan. Dus bij het springen 1 balkje, reed hem wel heel vooruit gewoon om hem erover te krijgen..

Cross ging gelukkig wel heel goed! Super leuk met hem kunnen rijden! Nergens op kijken, fijn lopen. 10 sec buiten de tijd, maar heb niet meer gejaagd omdat we toch niet goed stonden.
Geëindigd op een 9de plek..

Had van mijn dressuur echt wel meer verwacht, als ik mijn protocol naast mijn video leg, vind ik de punten echt niet overkomen... Had zo geoefend op dressuur, baal er echt van.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:32

Oei Daaphh, da's niet fijn als je zo'n teleurstellende dag hebt :( Zeker als je gevoel niet overeen stemt met de resultaten. Laat je hoofd niet hangen. Veel hangt af van de jury.
Toch dikke proficiat met het resultaat :) Mooie cross, da's dan toch het belangrijkste, nee?!

Ik ben W.estdorpe gaan verkennen. Lijkt mij wel leuk. Misschien beetje duur voor wat het is (27,5€ voor een proef). Maar dat zien we morgen wel, 't weer keer iets anders. Wel minder dat het eerst jumping en dan pas cross is. Er staan veel dingen in de jumping en die merrie is echt een stopper dus ja, veel kans dat'k er al af lig voor dat'k mag crossen en dan is den dag ook voorbij :( dus hopelijk werkt ze wat mee...
T parcours is echt droog, maar beetje raar, allé, lijnen kruisen elkaar zo en als er een paard moeilijk doet aan het water, sta je daar echt gejost. Hopelijk levert dat morgen in de lagere klasses geen problemen...

K vraag wel zo waar de parking is, met de intentie om na te gaan of dat ver is van de terreinen aangezien ik tussen 2 paarden maar 20 minuten tijd heb om de ene af te zadelen en de andere op te zadelen en in te rijden. Krijg ik naar mijn kop gesmeten "dat dat mijn probleem is". Excuse me? :? serieus, op wat eventing zetten ze dat zo? Bedoel op de "echte" heb ik dat nog nooit gehad en k rij ondertussen bijna 3 jaar met twee paarden. K vond dat nogal ongepast eigenlijk... Ma bon, hopelijk lukt dat morgen!

Paardjes zijn in elk geval gevlochten dus ik kijk er naar uit!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 22:42

Heel veel succes morgen!
Geen groom mee die je kan helpen?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:45

Jawel, mijn vriend, maar hij moet ook lezen, dus hij kan niet gaan opzadelen terwijl ik aan het rijden ben natuurlijk. En die merrie moet daarna afgezadeld worden, maar da's zo'n rare. Allé, ge kunt die amper binden zonder dat die den boel omzeep trekt dus als je een verkeerde beweging maakt, begint ze te trekken :') Toffe knollen heb ik /3

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 22:47

Mmm, stom dat je zo weinig tojd hebt! Misschien de lezer voor u vragen om te lezen dan kan uw vriend al je ander paard gaan haleb

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:08

Ah balen van die jury! Ken er alles van. -O-
Op wedstrijd in Vlamertinge (WVUR) had ik echt 1 van mijn beste E5 proefjes ooit gereden (dit jaar rij ik nog de subs) en echt evenveel punten gehad als mijn slechtste (allereerste) E5 proefje... :n
'k Was al helemaal aan het balen door dat, dat verkakt die jury het idd zowat...
Maarja idd het goed gevoel is belangrijk en de cross klonk dus echt goed, top! +:)+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:08

En heel veel succes in Theux! Toi toi toi! +:)+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:27

Dressuurn Tblijft raar... Van de winter ook paar keer raar gepunt geweest, maar dut jaar op cross steeds oke tot zeer goed :D.

Veel succes SH! Wel beetje vreemde organisatie precies. Ik zag trouwens op fb dat er nog ergens anders vandaag ook oefencross is. Oosterzele, ook de eerste keer daar.

Jammer Daphne :(, maar super van de cross! Was dat trouwens de jonge paardenproef die jullie moesten rijden? Wel raar zo toch? Plots grote piste en andere proef.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 08:29

Jaa het was een andere proef.. Grote piste (20/60), j2 en de piste lag totaal ongelijk. Was niet zo gemakkelijk. En maar 1jury wat ik wel gek vond want normaal moet op een BK toch 2zijn..

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:15

Hier ook maar even mijn verhaal. We stonden 4e na dressuur, was er wel tevreden mee, vind het een moeilijke proef voor een 4 jaar, 2x volte 10m en door een S van hand veranderen. Foutloze jumping en toen stonden we 3e. De cross zelf pakte Koko super aan en ik zat overal een beetje voor op mijn tijd. Ben helaas net te laat beginnen vertragen en ben binnengekomen 27sec voor de ideale tijd stom stom stom. Hadden het 26 sec geweest, ik was 3e geworden, nu dus 4e op 0,2 strafpunt van de 3e...
Was echt kwaad en teleurgesteld in mezelf, Koko heeft het fantastisch gedaan.
En hierdoor dus zwaar dilemma... Hou ik hem of probeer ik hem toch te verkopen?? Hij doet zo zijn best en ik denk dat hij alles heeft om een goeie te worden. Alleen weinig tijd en vanaf april 6 paarden in totaal... Waarvan een nu 2-jaarse die van mijn man uiteindelijk wel weg mag (is de Zijne en hij wou hem nog houden) maar ja, als er al zo weinig interesse is voor Koko, wat zal dat zijn voor een 2-jaar... Als het veulen op komst een hengst is, mag hij ook weg, maar ook hier, zal hij verkocht raken? Pfff heb er van wakker gelegen. Niet verwacht, maar ik ben echt wel gehecht geraakt aan die groten bok :j

Veel plezier vandaag Sofie!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:17

daaph, ik had ook tegenvallende punten in de dressuur, in de helling is altijd een uitdaging, maar ik reed hem net als altijd, en voelde goed aan..maar ja..
verder ging het bij mij wel goed, een langsloper bij H10, maar daar hadden we even een onderling conflict, boxser wilde op 3 hele grote galopsrpongen en ik op een rustige 4..hmmm toen kwamen we uit op 3,5..dat ging niet meer.. _-:(

was wel leuk om je te ontmoeten!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 11:26

Ja was leuk je te ontmoeten!

Bij de L was trouwens die hindernis helemaal omgelopen. Paard sprong erover en heel de hindernis mee achterover... Was ook maar gevaarlijk!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:22

even vraagje aan de belgische eventers...
de wedstrijd in Meer..is dat op het terrein van Minderhout? Of helemaal een ander terrein?
En is het een leuke wedstrijd?

En hoe is de wedstrijd in Grobbendonk?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:02

Meer is een andere terrein, maar nog nooit geweest en Grobbendonk ook niet.

Echt zo rot die 0,2 strafpunten, had het ook in Diepenbeek van voor de overwinning, maar dat was dan net te traag. Was ik ook beetje teleurgesteld, maar da was nie zo erg als bij jouw, podium plaats op bk. Nuja je weet voor jezelf dat je paard de besten is ;)! Ksnap je twijfels over verkoop. Ik zou hel nu mss toch eventjes te koop laten staan, met zijn resultaten loopt hij nu wel mee in de kijker dan een twee jaar. Maar idd ook, je amuseert je er nu wel erg mee!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 17:02

Meer is een heel ander terrein. Ben er zel wel nog nooit geweest.
Grobbendonk wel, en dat was wel een leuke cross!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:31

Beetje gemengde gevoelens over de voorbije crossen dit weekend zie ik.

Ik weet niet of ik de volgende 2 stagedagen nog moet meedoen. Paard was super in het groepje van 4 (2 ruinen en een merrie erbij) maar naar het einde toe ging hij weer bit pakken en werd gewoon dood aan het been en voor de zweep. Ineens niks meer, zelfs de 2 laatste hindernisjes was gewoon vol op de rem. Terwijl hij de rest aardig heeft gedaan, ook de waterbak met de piano op en dan de middelste kleine afsprong. Die gingen alsof hij nooit anders heeft gedaan, lekker vlot en vrolijk.

En als ie foert zegt, dan is het ook echt foert.

Hoop dat hunne meer geluk heeft.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:13

Antonius, proficiat met je resultaat op het BK. Ik begrijp je "gemengde gevoelens". Echt niet tof als je zo een podium plaats aan je neus ziet voorbij gaan. Ik snap niet goed dat er zo weinig vraag is naar Koko, allé, ik zou hem meteen kopen, mocht ik er al geen hele bende hebben staan ;) echt een tof beloftevol paard!!

Varekaj, ai da's niet fijn dat hij tegen het einde zo mottig deed. Als je zo moet afsluiten is dat wel vervelend. Misschien is het dan juist wel goed de andere dagen ook te doen?

Ik ben terug van westdorpe. Man zooooo'n gedoe >;) K weet niet of ik volgend jaar terug ga... Eerst zetten ze mij in de dressuur met 2 paarden op amper 20 minuten van elkaar. Sorry ze, dat tweede paard heeft 2 toeren kunnen draven, een halve galopperen en moest dan binnen. Daarna blijkt dat ze de startlijsten veranderd hadden. Die circuleerden blijkbaar wel op het terrein, maar op hun site stonden gisteren én deze ochtend nog andere lijsten. Ik was net de combinatie die NA een rustpauze :? kwam. Een rustpauze omdat ze te weinig combi's hadden blijkbaar. Maar ik was daar niet van op de hoogte natuurlijk, dus helemaal ingereden en klaar voor de cross krijg ik werkelijk 2 minuten voor mijn starttijd te horen dat ik NIET mag starten en 40minuten moet wachten... := SERIEUS -:(- Eerst moet ik mij doodhaasten in den dressuur om dan 40 minuten pauze te gaan nemen... Echt niet kunnen. Dus k ga naar de jury om even van mijn tram te gaan maken, krijg ik doodleuk naar mijn kop gesmeten "dat ik maar geen twee paarden moet meenemen?" WHUT!!! :oo ze hebben al geen combi's en dan krijg ik zo iets te horen. Voor 27,5€ voor een proef (sorry als LRV ruiter vind ik dat véél geld want deze wedstrijd was niet georganiseerd zoals een VLP- eventing hoor, éérder zoals een LRV) vind ik dus dat ze wel wat vriendelijker mochten zijn. Zij veranderen zonder boe of ba de lijsten, laten daar niets van weten... Echt ik vond het niet kunnen. Nadeel van zo'n kleine wedstrijd, iedereen had natuurlijk door wie ik was en gedurende het verdere verloop kwamen verschillende mensen van de organisatie nog eens polsen (of ik nog boos was ofzo :roll: ). Allé, ik heb echt een hele fijne dag gehad hé, maar over de organisatie ben ik echt niet te spreken. Verder was het terrein wel in orde, parking ed... misschien de ondergrond wat hard (lees: bijna beton) maar daar konden zij niet aan doen...

Dan de wedstrijd zelf, Evita was nogal vrolijk in haar dressuurproef, hier en daar een vreugde bokje, maar ik was best tevreden, 7e plaats. Diablo was te kort ingereden, dus wat sloom, niet aan het been, die was 12e.
Dan jumping met Diablo foutloos en cross ook foutloos binnen de tijd die zéér scherp stond, waardoor ik naar een 5e plaats kon klimmen. Dus tevreden. Maar t was dus eerst springen en dan cross. Beetje stom want Evita is écht een stopper in de jumping en je kan het al raden, die stond werkelijk VOL met bakjes en muurtjes en plintjes en... :# cooooool -O- ik vreesde dus al dat ik niet tot de cross zou geraken ;) Zeker toen ik bij de inrijden meteen een flinke stop kreeg op een simpel rechtje... ^) Maar bon in de jumping echt goed tussen mijn benen geklemd en serieus op gehouden waardoor ze eigenlijk geen kant op kon en jaja, ze sprong alles goed, op een balkje na (mijn fout, ik hield haar zodanig op dat ze eigenlijk niet meer kon springen) Dus ik was héél blij :D Dan de cross daar een stopje op een hindernis met "paard" naast, die precies die hindernis voort trok, die stop was al van ver aangekondigd, maar ik durfde er niet meer aan rijden, ik had schrik dat ze me een hele steigershow zou verkopen, dus gewoon haar laten doen en dan haar laten kijken en toen sprong ze hem wel :) Allé dat klinkt raar dat ik daar blij mee ben, maar ik ben al blij als ze mee werkt en flink is. En dat was ze. Paard heeft wel een jaar niet gecrosst door mijn zwangerschap (behalve vorige week 60cm in Deurle om erin te komen) dus allé, ik ben héél blij :D

Maar bon of ik daar volgend jaar terug ga, geen idee, ik vond dat écht héél vervelend hoe ze tegen mij gedaan hebben... Niet kunnen voor een eventing die de eerste keer georganiseerd wordt en amper deelnemers had, dan smijt je niet met woorden naar je deelnemers als: " je moet er maar geen twee mee nemen..." -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:40

Ja amai daar kan ik geloven dat je niet vrolijk was. Wat een reactie. Eerste of honderdste keer dat een wedstrijd op poten gezet wordt, daar hou je toch rekening mee? En zomaar een pauze ertussen... Ze zien je inrijden, is er geen ringmeester die zoiets kan melden?

De fout van het weigeren zou bij mij liggen, ik rij er niet genoeg aan. Terwijl ik volop spoor erin duw, zweep erbij. Ik gok eerder dat ik ervoor paar keer te streng ben geweest in de hand en dat paard me op die manier afstraft met vastpakken en alles ijskoud negeren. Er werd gezegd ballen af en aan been rijden maar naar mijn gevoel maken die ballen niet veel uit. Ijzig karakter blijft ijzig karakter, of niet?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:56

Jeetje wat een organisatie!! Wat een opmerking over je 2de paard! Dat ze net blij zijn dat je er 2 meehebt! dat is beter voor hun!!
Goed van je 5de plek! Jammer van je stopje.
Nog niet van die wedstrijd gehoord, maar blijkbaar ook niet voor op de planning te zetten