[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:51

@percy: ja ik denk inderdaad dat dat het beste is. Die 80 cm van de BB is goed te doen denk ik, dat springen we thuis al een tijdje. Alleen die meter is in mijn hoofd heel hoog op de een of andere manier. Nou ja komt ook wel goed denk ik. Even mezelf weer een beetje terug vinden, en mentaal sterker worden. Dan gaan we ondertussen lekker de BB starten en dan zijn we vanzelf toe aan hoger denk ik.
Het nare is dat het de laatste tijd zo wisselt, mijn mentale status ;). Ik kan het idee hebben dat het heel goed gaat, maar dan gebeurd zoiets als vandaag en is al het vertrouwen weg. Er gebeurde eigenlijk niks raars. Ed nam een oxer van 90 cm hoog en een meter breed heel ruim waardoor ik een beetje raar meekwam. De volgende keer dat ik de oxer nam weigerde hij. Toen volgden weer wat luchtsprongen waardoor ik weer iedere keer heel raar mee kwam, en was hij het vertrouwen in mij kwijt en wilde dus niet meer over de oxer.
Nou ja komt wel weer goed. Ik moet er niet te veel een probleem van maken denk ik, want eddy is het vast al weer vergeten. Vrijdag nog wat sprongetjes neerzetten, en dan laag beginnen, en max 80 cm denk ik. Even nu een paar goede rondjes rijden.

@mette: Wat spannend joh!! Ik joop dat hij goed gekeurd wordt!! Succes vast voor komend weekend!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:03

Na wat jij hebt meegemaakt/doorgemaakt vind ik het niet zo gek dat je mentale status wat wisselend is. Zeker nu je weer vol er tegenaan moet.
Ed zal het je zeker vergeven in elk geval :)
[naam] heeft dat ook wel eens gehad maar dat was Daimler weer snel vergeten gelukkig.

Gefeliciteerd Mette. Nu maar hopen dat hij goedgekeurd wordt en wat leuk dat je zo'n goede oplossing voor Epke hebt gevonden.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:08

nee dat is ook niet gek, maar wel irritant en vooral erg frustrerend.
Inderdaad, gelukkig zijn paarden geen wezens die boos blijven. En we zijn positief geindigd dus hebben al weer een stukje gewonnen. Zo moet ik het maar bekijken.
'Fijn' om te lezen dat Caressa ook even moeite gehad heeft met springen, maar het nu weer kwijt is. Dat geeft weer moed ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:30

Snap dat het irritant en frustrerend is maar hier kom je ook wel weer doorheen :(:)

Ik denk dat iedereen wel eens een dip heeft in het springen en vertrouwen kwijt raakt. Kunst is om daar mee om te leren gaan en inderdaad een stapje terug te doen.

[naam] heeft vandaag zichzelf overtroffen en 1.40 / 1.45 gesprongen met Daimler. Ze wist niet dat het zo hoog stond, instructeur bouwde steeds iets hoger. Ze zei dat het een supergaaf gevoel was om de kracht van het paard onder zich te voelen en over de hindernissen te vliegen. Daimler hield nog ruim over boven de sprong. Ze was helemaal blij. Denk dat dit heel goed voor haar zelfvertrouwen is geweest. Over drie weken moet ze natuurlijk 1.20/1.25 gaan springen bij de jonge paarden competitie.

Dat paard gaat voorlopig echt niet weg :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:04

Jemig, 1.40!!!! Das wel heul hoog!! Super zeg!

Ik heb vanmorgen weer wat hindernissen gebouwd. Laag begonnen en steeds wat hoger, tot de 80 cm. Dat ging allemaal super!! Technisch niet perfect, steeds verkeerde galop na de hindernis, maar vertrouwen is bij allebei weer terug. Zat nog te twijfelen om na de 80 naar de 90 te gaan, maar niet gedaan. Komt volgende week wel weer. Ben hier zo blij mee!! Zelfs een oxer, wat van de week echt niet ging, super kunnen springen.
Nu kunnen we weer verder :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:25

Ben blij dat ik er niet bij was toen ze dat sprong :o Ik verstop me altijd achter mijn camera, ben zelf niet zo'n held.

Fijn dat het zoveel beter ging. Heel wijs om inderdaad even nog niet de hoogte in te gaan, is nog tijd zat voor!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:38

Super Madelein dat je het aandufde!! Die 90 komt echt wel hoor, als je het vertrouwen maar hebt dan lukt het!

Morgen gaan wij ook weer op pad, om 7:30 ( *\o/* ) vertrekken we.. Moet 2 parcoursen rijden en dan misschien door naar de finale op zondag, spannend dus :D
Nog exact een weekje voordat Sjaak komt, spannend! Kan echt niet wachten! Snap alleen nog niet precies hoe die kalkoenen werken enzo maar dat komt wel haha..

Ik had me ingeschreven voor cross met epke op 1 juni, na twijfelen heb ik toch besloten om die nog te rijden met hem! Mijn bijrijder gaat hem leasen dus hij loopt 4 keer in de week, en dan ga ik er zelf 1 keer per week erop om nog wat te trainen, met Sjaak is 1 juni veeeel te vroeg om te gaan crossen.
Nu eerst zorgen dat ik slaag, anders komt Sjaak voor niks hihi :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:51

@Percy:Ja precies. De meter hebben we vorige week in de les wel goed gesprongen, dus we kunnen het wel allebei ;). Maar wacht daar maar even mee tot ik weer les heb. Toch fijn als er dan iemand naast staat die dingen ziet die je zelf niet door hebt. Zondag gaan we weer naar een regio training, zin in!!

Haha bezorgde mama ;)

@mette: leuk hoor! Je bent lekker bezig met hem!! Nog wel tijd voor je nieuwe paardje over houden he? ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:05

Leuk Mette, heeft dat dier serieus Sjaak? :oo

Precies Madelein, met een instructeur er naast is dan toch net wat fijner.

[naam] mag waarschijnlijk komende maand mee naar een internationale wedstrijd om te groomen. Moet zo even bellen om af te spreken. Denk dat dat heel leerzaam kan zijn voor haar. Wil wel zeggen dat ik weer vier dagen in haar vakantie zelf kan uitmesten. Het is toch wat.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:15

Jaa hij heeft Sjaak hahahaah op wedstrijd anders hoor :D

Als hij er is neemt mijn bijrijder epke helemaal over, en dan tegen eind mei ga ik er zelf nog paar keer op voor de cross. Verder ga ik epke niet meer rijden, die ander wordt dan echt mijn train paardje!
Hij gaat waarschijnlijk ook mee naar mijn intake voor school, in plaats van Epke. :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:38

Haha vind sjaak wel leuk, ook voor op wedstrijd :).

Wij gaan morgen weer een regiotraining rijden, we gaan naar ede, de valouwe. Ben benieuwd!! Heb besloten de volgende training over te slaan, die is bijna 2 uur rijden hiervandaan. Vind ik echt te ver voor een training...

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:17

Vanochtend stond ik alweer lekker om 6 uur buiten bij epke om hem klaar te maken, ben echt kapot nu hahah! Ging heeel chagrijnig weg omdat we 45 min bezig waren met laden maar alsnog met hulp van een rustige moeder erheen gegaan haha.. Had nog genoeg tijd om in te rijden, en had 72 stijlpunten met een 1e prijs! Had 20 euro gewonnen en een deken :) Toen progressief parcours, vinden we heel moeilijk om kort en snel te rijden en had dus ook een balk, alsnog een 3e prijs met 15 euro! In het eindklassement sta ik 2e dus mag morgen de finale rijden. Verwacht daar niks van aangezien de barrage op tijd gaat haha.. Maar alsnog leuk dat we nog een keer mogen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:31

Gefeliciteerd Mette! Netjes gedaan. Gelukkig maar dat je moeder rustig bleef :) Heel veel succes morgen. Waarom zou het niet gaan, vandaag was je bij progressief toch ook derde? Leuk om zo met Epke af te sluiten.

Ik vind Sjaak ook wel grappig eigenlijk. Hoe gaat hij op wedstrijd heten?

Twee uur voor een training zou ik ook te ver vinden, veel plezier morgen op de training.

Gisteren afgesproken met Jan. [naam] gaat met hem mee om te groomen in Duitsland en de tweede week van de vakantie gaat Daimler bij hem op stal en gaat [naam] daar meehelpen. Hij gaat [naam] en Daimler dan trainen voor de jonge paardencompetitie.
[naam] heeft er superveel zin in.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:23

Ja klopt, maar ik moest tegen de regiokampioen en in het klassiek had ik van haar gewonnen maar in het progressief was zij eerste, en nu moeten we morgen weer tegen elkaar en de barrage op tijd.. Haha dat maakt het zo spannend! Maar ben al blij dat we vandaag zo'n prestatie hebben geleverd :D

Ik heb eigenlijk nog geen idee, misschien gewoon Sjaak.. Vind het ook wel wat hebben hahaha!

Super leuk voor Caressa!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:33

Zo! Lekker getraind vandaag! Was wel een toestand, want kon het terrein niet vinden :(. Dus was ruim een half uur te laat...
En Eddy was heerlijk fel en onstuimig, met een paar flinke bok partijen als gevolg ;). Springen ging gelukkig goed. Soms hadden we even 2x nodig voor we er overheen gingen, maar dat heeft ie vaker. Toch nog wat kijkerig.
Vandaag voor het eerst huisjes en puntjes gesprongen! Knap peerd!

Hoe is het met jou gegaan vandaag Mette?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:44

Was heel spannend vandaag! De finale van de steffentrofee.. We waren gelukkig op tijd aanwezig en konden nog even naar de Z kijken en dat was echt super leuk! Epke liep ons parcours echt super goed en mooi foutloos, de barrage ook foutloos maar niet een super tijd, uiteindelijk toch nog in de prijzen gevallen met een mooie 5e plek, super trots!! Hebben dit weekend in totaal een deken gewonnen, 3 lintjes en 45 euro. Ik zeg, alsnog een winnaar :D Nog 1 keer B starten en dan wagen we ons weer aan het L.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:51

@madelein, dip dat over komt iedereen. Neemt het aan laat het los en staps gewijs opbouwen tot volle vertrouwen. Zo te lezen is dit je dus ook gelukt, Top! (Jij hebt ook een zware tijd achter de rug, dan wegen zulke dingen ook zwaarder)
@Percy, haha goed zo Daimler heeft nog een carrière met Caressa, ze gaan hoog "gaaf". En wat ontzettend leuk dat ze internationaal mee mag met Groomen, ze zal daar vast veel dingen van opsteken.
@Mette, jullie gaan ook goed! Sjaak de naam klinkt als een grappig, gezellig leuk dier! Super leuke tijd zit je in, goed bezig met je pony en de komst van een paard. Geniet er van!

Hier gaat ook super, dressuurmatig loopt ze lekker. Wij hebben ons vandaag op geven voor een sgw-regiotraing. Deze waren vol begin van het jaar. Kreeg gisteren van de organisatie een mail, dat ze voor de maandag nieuwe groep hebben, heel attent dat ze mij hier over mailen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:55

Ah Mette, dat heb je super gedaan!! Gefeliciteerd, dat is echt een mooi resultaat.

Balen dat je zo laat aankwam Madelein maar wel goed dat jullie zo'n goede ervaring hebben opgedaan. Knap paard!

Wij hadden vandaag een menrit, heb uren op de wagen doorgebracht. Best leuk eigenlijk maar kreeg een telefoontje van [naam]. Etten Leur is de B 13 april en dan gaat ze met Jan mee want wij dachten dat de B volgende week zou zijn. Ze kiest er toch voor om met Jan mee te gaan dus Etten Leur gaat helaas niet door.

Nu vrijdag schijnt Maarsbergen al te zijn en dat had ik ook niet door. Daar gaan we heen en nu maar hopen dat Daimler zijn laatste puntjes haalt want de andere wedstrijden hebben we L ingeschreven.

Ik heb vandaag besloten dat ik volgende week weer op mijn paard stap. Hij leek opeens zo klein als ik hem vergelijk met Shetan :D [naam] heeft beloofd om hem eerst te rijden.

Morgen heftige dag in het vooruitzicht. [naam] en ik moeten naar een crematie.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:58

Zie nu je bericht Neesa. Fijn dat je paard het zo lekker doet.

Denk ook dat [naam] er heel veel van kan leren en Jan komt over als een hele aardige man. Daar zal ze wel vertrouwen van krijgen.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:01

@percy, sterkte morgen!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:19

Balen dat je te laat was Sanne, maar gelukkig wel lekker gereden :)
Klasse Mette +:)+ leuk om het zo te kunnen "afsluiten"
Neesa ook lekker naar de regiotraining. De puppies gaan goed :D
Lekker stuk gemend, was goed weer om op de wagen te zitten {:} , sterkte morgen

Hier alles goed, verder niet veel te vertellen

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:00

Ik lees ook nog mee!! Super druk hier met thesis en paarden... Ben beetje de dressuurtoer op aan het gaan, gaat top! Met mijn jonkie hoop ik nu echt te kunnen starten, heb passierzadel dat wrs zal passend gemaakt kunnen worden gevonden en waar ik super op zit :-).

Madelein: stap voor stap lukt wel, doen waar je je goed bij voelt!

Percy, zotte hoogtes en mooie complimenten voor caressa en Daimler! Ik zou ook niet voor het geld gekozen hebben...

Mette: succes met je paard!

Neesa: toffe foto's, ziet er mooi paaard uit!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:26

@percy: hoe was het gister? Gaat het een beetje met jullie?
Spannend komend weekend maarsbergen dus!
@neesa: ja klopt wel dat ik momenteel erg gevoelig ben voor dat soort dipjes. Gelukkig is het bij 1x gebleven!
@oliefanter: lekker bezig! Je start nu nog niet dus? Of wel, maar met een ander zadel?

Hier staat komend weekend ons BB debuut op de agenda. Althans, ik hoop dat ik erbij sta. Heb 2x gewisseld van BB naar B en nu weer BB, en heb niks meer gehoord.
Ook komt de smid ergens volgende week of de week erop. Eddy moet toch ijzers krijgen. Zondag is ie 2x onderuit gegleden en zat ie op z'n kont... Niet echt handig...
Heb trouwens nog wel een mooie foto van onze bijna val actie. Zal ik zo even uploaden!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:38

Dat is fijn Mette.

Gisteren lange dag gehad. Was vreemd om mensen terug te zien die ik al jaren niet meer had gezien.
We kwamen na de crematie gigantisch in de file terecht dus het was nog spannend of [naam] op tijd haar trein kon halen. Ze mist niet graag een dag school.
Het gaat allemaal wel maar het was wel vreemd Madelein. Hij had er zelf voor gekozen en dat maakt het toch anders.

Dus toch maar aan de ijzers. Onderuit gaan is niet erg prettig nee. Maar even kijken hoe Daimler het zonder blijft doen anders moet hij er ook aan geloven. Waar heb je nu je BB debuut? Vrijdag start [naam] in Maarsbergen.

Donderdag ga ik haar en paard weer halen voor de vakantie maar ik denk niet dat ik haar veel ga zien :)

Geld ik wel leuk Olifanter maar als iemand er zoveel in ziet dan denk hij er toch goed aan te verdienen. Laat [naam] er liever zelf meer uit rijden. Kan best zijn dat hij ooit verkocht gaat worden maar nu vind ik zonde. Er is nog iemand gekomen die hem wil hebben, als we hem kwijt willen is dat denk ik geen enkel probleem. Alleen moet hij wel heel blijven.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:44

O wat naar Percy... Voor hem misschien rust, voor de mensen eromheen vaak minder...
Ik start in Hoofddorp, is geen cross trouwens maar gewoon springen.
Ons cross debuut staat gepland op 11 mei, berestein. Ging caressa daar ook starten?