[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:53

Goedemorgen allemaal, nog zo'n een hier die een gat in de ag heeft geslapen (12 uur :o ) maar wel even heerlijk.

Wil eigenlijk iets leuks gaan doen maar weet nog niet wat, ergens terrasje pakken of zo of weet iemand in de omgeving van Almere of zo nog iets leuks :D ?? evenement of iets .....lelystad had vrijdag braderie, maar ja daar heb je nu niks aan en de batavia haven dagen zijn bezig, maar dat vind ik niet zo.

tientjeh

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:54

Margriet, ik zag jou met de schimmel losrijden met de dressuur. Heb je zo niet gezien bij het losspringen voor de cross. Nr 136 viel er nog af tijdens het uitstappen bij de finish, dat paard liep nog los.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:55

Ja klopt! Toen was ik net bij het inspringen van de cross. :) Jij hebt ons dus niet van onze beste kant gezien. :o

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:57

dan moet je mij ook gezien hebben tientjeh :+ ik was namelijk nummer 148 hahah.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:59

stapte jij er toen ook rond, toen dat meisje eraf viel? Wij waren de enige 2 die over de finisch waren tot dan toe.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:06

tientjeh schreef:
stapte jij er toen ook rond, toen dat meisje eraf viel? Wij waren de enige 2 die over de finisch waren tot dan toe.

nee toen nog net niet denk ik, ik was toen denk ik nog net bij de DA!
Want ik moest meteen na margriet springen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:38

Ik heb jou ook nog gezien Margriet, met het losspringen voor het springen. Was toen aan het bouwen voor Sarah, later ook nog voor Benthe. :)

Leren lukt voor geen meter, zo geen motivatie meer voor die laatste paar tentamens.
Is het bij jullie ook zulk lekker weer? Hadden we dat gisteren maar in MB!
Wanneer is nu je M debuut Evelien, Nokere?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:40

Sannnn schreef:
Ik heb jou ook nog gezien Margriet, met het losspringen voor het springen. Was toen aan het bouwen voor Sarah, later ook nog voor Benthe. :)

Leren lukt voor geen meter, zo geen motivatie meer voor die laatste paar tentamens.
Is het bij jullie ook zulk lekker weer? Hadden we dat gisteren maar in MB!
Wanneer is nu je M debuut Evelien, Nokere?

hier wil het ook niet :Y) Ik heb echt geen concentratie hahaha.
Nog bedankt voor alles sannn :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:49

Geen dank hoor! Vond het geen probleem. :D Op de uitslagen lijst staat ook geen onv. bij jou voor stijl hoor!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:50

Goedenmiddag.
Sann: Nog even bikkelen voor je studie, met een week ben je klaar!
Sim: Klopt, dikkere crossen zijn voor ons een stuk makkelijker, maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk juist die technische hindernissen en combinaties vaak hele leuke uitdagingen vind, maar daar moet ik inderdaad nog meer ervaring mee krijgen. Springrondje was ik zelf ook wel tevreden over, in het begin van het seizoen werd hij nog weleens wat heet in het springen en dan werd het zo'n chaotisch parcours maar de laatste tijd is hij nog steeds zo enthousiast maar wel heel fijn controleerbaar en kan ik hem netter rondsturen.
Tientjeh: Bam is idem dito, gelukkig zijn ze in de cross wel voorzichtiger dan in het springen en inderdaad voorzichtiger wanneer het hoger wordt. Springhindernissen van onder de meter is Bam ook echt niet onder de indruk van :+ .
Noor: Veel plezier met moeders en vriendje.
Xitsme: leuke hindernis.
Sussie: dat is inderdaad een dag om snel te vergeten :(:) .
Mootje: Spannend, hopelijk kan je binnenkort weer heerlijk rijden.
Caro: Fijn dat de ruin zo lekker ging sjouwen, en mooi de schimmels op stang gejaagd met een paar vlaggen :P .

Hier nog steeds een lekkere nasmaak na de cross, was wel goed voor mijn vertrouwen :) .

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:51

Sannnn schreef:
Geen dank hoor! Vond het geen probleem. :D Op de uitslagen lijst staat ook geen onv. bij jou voor stijl hoor!

nee idd! Vind het ook heel apart en hou het in de gaten, beetje zuur om op snelheid te worden afgerekend terwijl het zo spek glad is en je gewoon lekker rustig en foutloos het parcours door gaat en kamikaze ruiters wel worden beloond.
Bij het secretariaat hadden ze ook gezegd dat ze het daarom wel als voldoende zouden invullen maar goed eerst zien dan geloven :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:53

Was je enkel daar op afgerekend? Je tempo moet natuurlijk niet te laag zijn voor de hindernissen, moet wel mooie sprong kunnen maken.
Zag ook clubgenoot die 40 sec. binnen de optimale tijd was gefinishd op zijn 1e cross met 1 weigering. Hem kennende heeft hij behoorlijk hard gereden...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:57

Ja had een 5 op tempo, ik ging ook niet heel hard maar ze sprong super door over de sprongen, mooie afstanden en had voldoende ritme!
Alleen na h 5 stond dat hert in de bocht, daar ben ik rechtdoor gevlogen haha en heb ik 2,5 minuut ofzo stil gestaan. Vandaar mijn erge tijdsoverschreiding. Anders was ik ook niet optijd geweest maar niet zo erg buiten de tijd als nu :p

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:58

Ow leuk Sann! Jij hebt dus ook voor mij gebouwt, want ik sprong mee. Mijn zus was toen vliegen spul halen bij de trailer. :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:59

Haha, dat hert was heel kijkerig idd! What had ook zoiets van HUH? Wel mooi dat ze het zo opgelost hebben van de organisatie dan. :)
Jep, hoorde later dat je ook bokker was! Was wel bokt losspring ring op dat moment. :))

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:05

Hihi, Jer ging ook even op de rem voor het hert :D

Succes met leren dames! Ik ga de spullen pakken en er vandoor!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:09

Nou die van mij dus helaas niet even haha! Ze stoof zo door ipv rechtsaf en daar dus nog staan pielen :p
Sannn jazeker, hopelijk wordt het ook echt zo ingevoerd! Bij de uitslagen dus iig wel :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:54

Hoi hoi

Margreet ik denk dat ik dan heel dicht bij jou heb gestaan bij het huisje van het secretariaat. Zag daar een Ridgeback met jasje aan. Mijn jack was ook aan het brommen tegen jullie hond :)
Balen dat je je nog niet helemaal fit voelt.
hahahaha Sim heeft het al over BamDILDO! foei!!! *D :+
Wat balen van je concours Sanurie! Volgende keer beter qua dressuur punten dan he
Leuke foto's Mendy!!
Balen Sussie! En veel plezier vanmiddag
Veel plezier Mootje! Lekker weer rijden. Voor vanavond eetsmakelijk

Ik heb vanmorgen vroeg al gereden. Daarna door naar de familiedag. Hebben een stuk ge-step-t jeee wat zwaar. Daarna met een plastic roeiboot over een kanaal. Geert heeft zwemles gehad dus nu effe gauw thuis douchen en omkleden, hondjes uitlaten paarden naar buiten en terug voor de BBQ.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:13

Top dat je zo goed gereden hebt EB
Nog meer beterschap Margreet
Super Sanurie van je springen
Ziet er netjes uit itsme
Jammer Sussie
Caro is begonnen met de schriktraining van Gio

Nou ik heb mijn M2 debuut gehad. Ijzer zat er nog onder dus dat viel alweer mee, maar het was spiegelglad. Ik zag de ruiter voor me 3x flink wegglijden dus toen maar besloten om rustig aan te doen want ik wil mijn paard graag heel houden en die is meestal niet zo bodemvast (in tutjesmodus viel het me trouwens wel 100% mee). Beide proeven gingen best fijn, natuurlijk niet spectaculair en alle middengangen op uitgestrekte stap na kwamen er niet uit, maar contra ging dan weer allemaal even fijn. In beide proeven zat een fout in de keertwendingen en in de 2 proef was mijn overgang galop-stap door draf (hier gleed ze weg). Dus ik was zeer tevreden Eerste proef had ik 163, iets streng maar goed het is M2 en 2de proef had ik 173 en ben ik zeker niet ontevreden mee. Als ik er meer aan had kunnen/durven rijden was ze gewoon veel beter geweest. Dat gecombineerd dat ze op het moment weer eens behoorlijk halsspierloos en mager is, wat het beeld niet mooier maakt en dat het een selectiewedstrijd was ben ik supertevreden over hoe ze het gedaan heeft en ook wel over de punten.

Toch een paar foto's van vandaag
Galoperen op het losrijdterrein
Afbeelding

Draf in de proef
Afbeelding

Creatief maar ze kijkt zo leuk
http://img820.imageshack.us/img820/9614/foto2ep.jpg

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:44

Joki: Fijn dat je wel een goed gevoel had verder. De punten komen vanzelf. Ferrose is wel groot of niet?
MM: Geert heeft dus lekker af kunnen koelen :P

Ik had mijn paardje vanmiddag even bij vrienden gereden. 1keer wou ze even stout zijn maar toen heeft ze meteen een paar tikken gehad ~~}> Voor de rest was ze heel lief, ze liep ook goed. Ze wordt al veel losser. Wat ook grappig is, travers op rechts loopt ze nu heel makkelijk en links vindt ze het moeilijker. Normaal was dat andersom, maar afgelopen week heb ik vooral rechtsom getraind. Je ziet dus meteen verschil. Nu links maar weer wat meer meepakken

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:21

Ferrose is zo te zien echt een kasteel!

Sann, M debuut wordt inderdaad in Nokere. Voor Genk kan ik waarschijnlijk geen vrij krijgen. :( Ik ga in juli maar wat springwedstrijden rijden, het is niet anders. Aan de andere kant, ik wil in het zomerseizoen nog Z springen starten. Buiten is een stuk fijner dan binnen voor een debuut.

Jezus, wat is het vies benauwd en warm.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:47

Ferrose is boven de 1.80m en heeft ook nog een flink front, dus ze is met recht een kasteel.

Jammer dat je geen vrij krijgt voor Genk Evelien
Fijn dat je training echt te merken is Anthea

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:57

Vies benauwd kun je wel zeggen...

Net op een 3 jarige Parco gereden. Man wat is dat beest braaf! Helaas ook maar 1,54m. Belisar was ondanks het warme weer nog steeds vlot :+
Vanmorgen ben ik even bij Trakkie geweest. Staat op echt een geweldig mooie stal in Breda! Super luxe en heel relaxed. Trakkie is er ook helemaal gelukkig en staan van 09.00 tot 16.00 op de wei iedere dag.

Zie net dat Elaine Pen de lange 3*** van Strzegom heeft gewonnen!!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:02

Fijn dat Trakkie zo'n mooie plek heeft gekregen! Maakt het voor jezelf toch weer een stuk makkelijker :)
Mijn draakje bleef er vanmiddag ook flink aan trekken, ondanks de hitte.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:03

Fijn dat Trakkie goed staat. Is toch wel een fijn idee! Parco? Een springpaard voor Lau? :D
Super van Elaine!
Anthea, sommige paarden worden inderdaad alleen maar fanatieker van de warmte, niet te geloven.

We gaan dinsdag of donderdag weer eens bij Flip kijken, ben benieuwd hoe hij eruit ziet en hoe groot hij is. Hoop zo dat hij om en rond de 1,65m wordt!

Ik heb besloten dat als Wendel dit jaar niet drachtig wordt ik haar weer ga rijden, maar dan alleen springen. Het is een iets te goed springpaard om op de wei te laten staan. Hopelijk is zo er wel wat rustiger van geworden, de neuroot. :=

Morgen 30 graden, het lijkt wel of ik de enige in Nederland ben die daar niet blij mee is.