[SGW] Wedstrijdkalender 2011 deel II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:37

Die van jou was vorig jaar daar ook op zijn eigen voet gesprongen toch :(:) ?
Dan is het niet fijn om zo'n steile afdaling te hebben , maar altijd nog beter dan ph ..

EvelienH

Re: Wedstrijdkalender 2011 deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:47

Klopt en die waterbak is niet geschikt om in te vallen. Wat een vieze prut! Heb mijn helm maar weggegooid want die heb ik niet meer schoon gekregen. :=

PH is gewoon bar slecht gebouwd, in het B en L kan het net maar ik zou er nooit het M of Z rijden. Misschien rij ik de BB wel met Scene haha!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:57

Wel zonde van je helm dan zeg!

In het B in ph gaat het inderdaad wel , L was vorig jaar ook nog te doen maar absoluut niet fijn met die gekke afstanden in de combinaties oa, en wat er voor de M en Z stond gebouwd :n .
Bovendien waren er zoveel ongelukken (nog naast dat tragische voorval in het Z) , dat kan natuurlijk op elke cross gebeuren maar afgelopen jaar werd de cross zo vaak stil gelegd vanwege ongelukken, dat is geen toeval meer.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:04

Wat is er dan zo slecht aan PH? (ben er nog nooit geweest)
Slechte afstanden, bodem? Fiks/Simpel gebouwd?

Edit: oke, gekke afstanden.

Eef_Bam schreef:
en wat er voor de M en Z stond gebouwd :n ..

Fiks/temoeilijk? of juist te simpel?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:16

De cross is in mijn mening niet makkelijk/moelijk of hoog/laag gebouwd, maar zoals Evelien al aangaf, gewoon slecht gebouwd.

Ik heb niet de hele cross gelopen voor de M omdat ik zelf L reed, maar wat voor mij persoonlijk het meest storend was waren de rare afstanden in dubbels en combinaties en de afsprong met daarachter de slechte bodem van de waterbak. En voor de dubbel met de badkuip in de L moest je weer heel vreemd aanrijden omdat er op de logische aanrijdlijn een andere hindernis stond, met ook nog een een vreemde afstand en als hindernis een badkuip met de bodem naar onder (paard kon dus met zijn benen in de badkuip terecht komen, badkuip ondersteboven was een logischere hindernis geweest imo)
En zo ook op het einde van de een hele steile hindernis met slechte bodem ervoor, hier ging het meermalen zo op mis dat deze hindernis er ook uit is gehaald.

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 14-08-11 16:29, in het totaal 2 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:24

Afstanden kloppen echt voor geen meter... Met beide paarden had ik er moeite mee in de combinaties en de een galoppeerd enorm groot en de andere normaal. Die hindernis met de badkuip was gewoon gevaarlijk, als je paard springt maar toch stopt staat hij met zijn voorbenen in de kuip, veilig is anders. :n

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:11

je zou toch denken dat er iemand van PH toch moet meelezen??? en dat er misschien dan dit jaar wel goed gebouwd gaat worden??

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:17

Dat verwacht je wel he Madelene, maar vaak is zo'n crossbouwer niet van plan te veranderen. Hij vind afstanden dan wel kloppend of hindernissen wel mooi zo. Maar hij moet ook gekeurd worden en als die meneer het ook goed vind zo, kan ik mij niet voorstellen dat ze toch een andere cross gaan bouwen.

Wij hebben al een aantal jaar een te makkelijke cross (vergeleken met andere crossen) met niet altijd even mooie afstanden ... maar er veranderd echt niets hoor. En dat vind ik soms wel jammer.
Laatst bijgewerkt door muts_marijke op 14-08-11 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Moet zeggen dat ik nog niets positiefs heb gehoord over degene die dit jaar gaat bouwen. :o Ze hebben we een andere crossbouwer dit jaar.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 14-08-11 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mireilledons

Dat zou je inderdaad verwachten madelene. Maar ook vorig jaar was de kritiek op PH al vrij uitgesproken, ook al voor de editie van 2010. Eerder in dit topic gaf Sim volgens mij aan dat er nu wel een nieuwe parcoursbouwer is maar dat die ook niet heel goed bekend staat. Mamabird heeft zich in ieder geval niet gemeld. Ook niet per PB.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:21

muts_marijke schreef:
Dat verwacht je wel he Madelene, maar vaak is zo'n crossbouwer niet van plan te veranderen. Hij vind afstanden dan wel kloppend of hindernissen wel mooi zo. Maar hij moet ook gekeurd worden en als die meneer het ook goed vind zo, kan ik mij niet voorstellen dat ze toch een andere cross gaan bouwen.

Wij hebben al een aantal jaar een te makkelijke cross (vergeleken met andere crossen) met niet altijd even mooie afstanden ... maar er veranderd echt niets hoor. En dat vind ik soms wel jammer.

Ik vind neede niet zo zeer te makkelijk als sommige andere ''te'' moeilijk.
Er wordt duidelijk in het reglement over lengtes van de cross en hoogtes van de hindernissen gesproken, toch zie ik veel crossen die zich daar niet aan houden, vooral de lengtes.
Ik heb crossen in de B gereden van 2500 en van 1750 meter, behoorlijke verschillen dus.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:52

Joki schreef:
Sanurie moest je vorig jaar met de tripalon van Toldijk ook je officiele dressuurniveau rijden? Ik zou zo graag een paar klasses lager starten omdat het de eerste keer wordt dat Ferrose alles achter elkaar loopt en ik dan een M2-proef niet eens voor wp rijden totale onzin vind

Nee, iedereen start gewoon B dressuur!! Al vind ik het soms niet helemaal eerlijk. Dan rijden mensen mee met een paard en die zijn bijvoorbeeld m2 geklasseerd en mogen al naar het z1, die rijden dan vaak toch heel wat hogere punten. Maar bij jou gaat het gewoon ook niet lekker, dus dan vind ik het minder erg ;)
Wel slim om toldijk inderdaad even een mailtje te sturen! Thanks voor de tip!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:54

sanurie schreef:
Joki schreef:
Sanurie moest je vorig jaar met de tripalon van Toldijk ook je officiele dressuurniveau rijden? Ik zou zo graag een paar klasses lager starten omdat het de eerste keer wordt dat Ferrose alles achter elkaar loopt en ik dan een M2-proef niet eens voor wp rijden totale onzin vind

Nee, iedereen start gewoon B dressuur!! Al vind ik het soms niet helemaal eerlijk. Dan rijden mensen mee met een paard en die zijn bijvoorbeeld m2 geklasseerd en mogen al naar het z1, die rijden dan vaak toch heel wat hogere punten. Maar bij jou gaat het gewoon ook niet lekker, dus dan vind ik het minder erg ;)
Wel slim om toldijk inderdaad even een mailtje te sturen! Thanks voor de tip!

tja dat is in een echte cross ook :Y)
En het zegt niks over de punten in het B als ze normaal Z rijden ;)

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:57

Sanurie, dat heb je in de gewone SGW wedstrijden toch ook?! Daar start je in de B ook tegen ruiters die al Z-dressuur rijden met hun paard (of pony). Maar ook voor hen is een B-proef onder crossomstandigheden waarschijnlijk al uitdaging genoeg ;-)
edit Evony, je bent mij voor :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:01

Dit hoeft ook niet altijd zo te zijn. Maar als ik zo kijk naar ons op de vereniging dan zit er toch wel veel verschil tussen. En natuurlijk ik weet dat zo is in de cross. Maar ook een b ruiter kan last hebben van de crossomstandigheden. Maar ach, je veranderd er toch niks aan!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:30

Daarom vind ik het ook wat krom als ik in de tripalon wel M2 moet starten terwijl als ik B gestart was ik lekker een B-proefje door had kunnen sturen. Maar ik wacht het antwoord nog even af maar als ik een kans heb om wat lager te starten wordt het toch een L proef

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:30

Ik kan nergens iets vinden over de Mosten in België. Wordt die wedstrijd dit jaar niet verreden? Zou jammer zijn want dat is naast Ysselsteijn en P'hagen de enige cross die nog in aanmerking zou komen.

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:16

Ik ben me net eens gaan verdiepen in de wedstrijdkalender. Ik twijfel of ik toch Vasse op zou geven. T is geen geweldige cross, maar de laatste keer dat ik er was was het iig wel een stuk verbeterd. En daarnaast is het er altijd wel erg gezellig

Ik heb net gemaild met Diepenheim en dan komt de twijfel tussen Barchem en Bathmen. Bathmen zit al vol en is tegelijk met een dressuurwedstrijd in de buurt en is simpeler te rijden. Barchem is dichterbij, mooier, maar ook moeilijk. Wat ga ik kiezen.... *twijfel*

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:04

Ik heb na mijn val in Ermelo besloten dat ik Barchem niet ga rijden dit jaar, de 6 winstpunten zou ik toch al niet halen, en die dag erna gaan we naar Hawaii ;)) Dus Hattem wordt voor mij de laatste, en dan zou ik graag nog van de winter in Wanroij willen starten.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:17

Ik twijfel ook nog over Vasse

Rowo: Ik zou dan gewoon voor Barchem gaan

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:32

Tjonge, zit Bathmen al weer vol. Wat gaat dat toch snel hè. Ik hoop dat m'n coupon op tijd binnen was. Moeten natuurlijk nog even wraak nemen op de regen van vorig jaar :Y) .

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:51

Zo zo! Dat is snel. Ik heb mijn coupon vorige week ofzo op de post gedaan voor Bathmen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:55

Ik ga wel naar Vasse. Mijn coupon is daar al een tijdje. Had vorig jaar alleen een lastige afstand tussen 4/5. Punt met een oog? Paard sprong teveel naar het midden van de punt dus werd hij een stuk breder. Mijn paard dacht gelukkig heel snel mee en redt zich wel. Rij daar verder altijd fijn.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:49

Ik vind Vasse ook wel een leuke cross :) En het is voor (relatief) dichtbij

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:58

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Vasse, gewoon op 'goed geluk' uitgekozen. Het paste mooi in mijn planning.
Wel ver weg, maar alle crossen (in het naseizoen) zijn verweg, dus daar maken we geen probleem van :D .