Laat ik van voren af aan beginnen.
We kochten turijn, maar het ging echt helemaal niet goed, hij gooide me er steeds af en we gingen al steigerend over de crossbaan en hij blokkeerde heel veel, hij wou absoluut niets doen wat nie naar zn zin was.
Veelspringlessen en crosslessen genomen, maar niks hielp, ook rugproblemen waren al verholpen, 2 passende zadels gekocht etc etc.
Hij trapt naar iedereen (incl paarden) in de wei, en is gewoon niet lekker te berijden.
Ook de buurvrouw heeft het geprobeerd (heeft in z gereden dressuur) en daarmee ging turijn zelfs over de bakrand met steigeren, maakte het hek kapot en ging er bokken vandoor, ze is blijven zitten nog maar net, en is toen afgestapt.
Iemand anders heeft het ook geprobeerd, maar hij blokkeerde steeds, en ging er in galop vandoor.
We hebben zelfs lange lijnen een tijd gelongeerd, hielp ook niet.
Het werd echt te gevaarlijk, en we hadden besloten, een rechtzaak aan te gaan... dit kon niet langer zo, hij werd opgeschreven als braaf sportpaard, super voor overgang enz.
Nou niet dus!
Hij heeft ook te koop gestaan, maar bij kopers kwam ie ook al steeds omhoog bij proefrijden, geen succes.
Nou, pas zei de advocaat ineens dat we het niet konden winnen om enkele redenen, dus ruzie enz enz.
Toen besloten, hij gaat naar handelaar.
Kwam gert ineens, dat hij echt een super paard had voor mij, Dus hij zij, dan laat ik 'm in en is ie voor Mel, neem ik Turijn, die hij dan wel naar handel van zn neef oid doet. (zou ie zowiezo wel heen gaan denk ik)
Nou echt super, Patrick (ofwel Rick) is vrijdag gebracht

Heb m dus nu op proef

Zo, lang verhaal