[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:54

Ach, CD, ik ben wat mijn paarden betreft gewoon heel truttig. Het is ook een gevoel wat je hebt waardoor je merkt dat je paard niet lekker in haar vel zit.

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:01

en meestal heb je gelijk ook, al verklaart iedereen dat ze niks merken...
Tal gaat bij ieder plasje op de grond stil staan om te drinken, dus ik denk nou geen probleem, maar na de training wil ze nog niet. Limonade vindt je wel erg lekker, dus als het nu mega warm is en ze wil niet drinken probeer ik gewoon dat!
vind echt heel grappig om te zien hoe Tal aan het veranderen is. Eerst was ze veel meer bezig met het laden enzo, en op de trailer staan, ik geloof echt dat ze nu gewoon in afwachting is van het leuks dat we gaan doen. eenmaal op de plek van bestemming was ze eerst juist draaikonterig, en nu heeft ze zoiets van oh we gaan dat doen en skruns she's back

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:05

Leuk is dat als je merkt dat je paard zo positief gaat reageren op wat je met ze doet. Toch een teken dat er een vertrouwensband is.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:29

leuk tal dat je paard zo goed reageerd!
Vaak is het met paarden die lastig zijn op de trailer idd zo: vaak meenemen naar leuke dingen, dan rennen ze uit zichzelf de trailer op

Simmie: voor je paarden kun je niet voorzichtig genoeg zijn. als ik iets niet vertrouw doe ik ook meteen een stap terug. Liever 1 dag teveel rust, als een uurtje te laat..

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:33

Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt. Mijn hubbie "verwijt" me wel eens dat ik te goed ben voor de paarden en dat ze best wel eens een dagje zonder mij kunnen. Uiteraard ben ik het daar niet mee eens!

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:51

zij kunnen dat waarschijnlijk wel, maar wij niet!

gr_roos

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:53

Vandaag weer heerlijk getraind. Ze had me wel 2 keer te pakken op een smalletje maar ze deed wel in 1 keer de hoge afsprong het water in. Dus daar heeft ze het weer helemaal goed gemaakt

Talida jou paard begint het nu ook aardig te snappen en wat betreft je alternatieve route, Angele trainde ook met jullie mee en die rijdt al M dus het is niet zo gek dat jij dan wat overslaat.

Volgens mij ga ik nu 2 topics door elkaar halen, maar wat ik zo las heeft iedereen wel goed gereden in Westerbork.

Simmie jammer van Killea. Mijn paard is best wel een pieper op concours. Drinken doet ze bijna niet, heb het nu 1 keer meegemaakt. Plassen heeft ze nu 2 keer gedaan en dat vind ik eigenlijk het ergste.

Vochtverlies compenseer ik met wortels, appels en gras.
Ik sta daags voor ik wegga in het land altijd 2 hooinetten met gras te vullen. Ze krijgt dan toch wat vocht binnen. Slobber eet ze ook wel maar niet als het te nat is, dus dat werkt ook niet

En ja ik ben ook een zeur met mijn beesten. Op mijn werk snappen ze niet dat er zoveel tijd in en paard gaat zitten. Of dat ik er zoveel tijd insteek

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:59

GvdT schreef:
Vandaag weer heerlijk getraind. Ze had me wel 2 keer te pakken op een smalletje maar ze deed wel in 1 keer de hoge afsprong het water in. Dus daar heeft ze het weer helemaal goed gemaakt

En wat gebeurde er toen ik je ineens heeeel hard voorbij zag gaan?
of was dat hetzelfde euvel?

Goed he ik heb die ene dikke (naast dat kruisje op het rijtje) als laatste gedaan,

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:04

Talida schreef:
En wat gebeurde er toen ik je ineens heeeel hard voorbij zag gaan?
of was dat hetzelfde euvel?

Goed he ik heb die ene dikke (naast dat kruisje op het rijtje) als laatste gedaan,

Toen greep ze der kans, ze sprong bijna over het walletje en ik ging dus meer naar voor dan gepland => ze kon even onder me vandaan rennen
Met het smalletje was ze aldoor braaf er naar toe en in mijn laatste galopsprong smeerde ze hem

Dat is toch een aardige boomstam hoor. Ben je ook nog over de greppel geweest?

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:09

Ohh okeee. Zag er echt heel komisch uit!
nee, stond niet in mn alternatieve lijntje bij meester Rob (en die zonder boomstam had ik nog best gedurft, lukte in nieuwveen tenslotte ook) Hij vond wel dat ik een paar overwinningen had gemaakt op mezelf. Was denk ik weer van mn gezicht af te lezen haha

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:56

Ladyzwien; gefeliciteerd met je 3e prijs. En dat ook nog eens op je eerste cross.

Vief; gefeliciteerd. 225 punten is wel een monsterscore! Zo'n coupon moet je ingelijst boven je bed hangen Hetzelfde geldt natuurlijk voor Kim

Sim; is het nu wel goed met Killea? Gelukkig is mijn vrienTje net zo voorzichtig met de paarden als ik

Gisteren hebben we heerlijk geskied. Ben wel een keer tamelijk hard uit de lift gevallen (ik moest eruit springen terwijl hij al gedraaid was en hij was al een stuk omhoog gegaan dus ik moest springen) dus mijn bovenbeen voelt wat pijnlijk aan ). We hebben ons ook in het funpark begeven en ze hadden een buckelpiste aangelegd. Gaaf was dat!

Onze springwedstrijd van vandaag ging niet door. We waren er om kwart over 10 en er was verder nog niemand anders. Kwamen ze ons vertellen dat het was afgelast. Het had er gisteren zo hard geregend dat de bodem te slecht was. We mochten de paarden wel in het parcours rijden. Ienie dus opgezadeld, even losgereden, maar er waren maar 3 hindernissen die nog fatsoenlijk te springen waren. Bij de rest was de bodem echt te slecht.
Online hebben we maar mooi op de kar laten staan. Die mocht vanmiddag mee het bos in (paar crosshindernisjes gedaan), maar vooral conditietraining. Hij vond het uiteraard prima!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:03

Hallo mensen!!! Daar ben ik weer!! Heb het super gehad in Kroatie, heb nog niks bijgelezen op bokt...
Dat komt morgen denk ik pas, ben echt super moe dus ga mooi op tijd naar bedje toe!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:07

Volgens mij is het overal erg nat. Ik las dat er een neerslag tekort was van 50 tot 75mm en dat dat nog lang niet was weggewerkt.

Gomir ik kan wsl niet springen zaterdag, ze zaten al 2 weken vol en zetten dan niks op de site
Ik ben benieuwd of er uberhaupt nog wedstrijden doorgaan dit weekend. Abcoude zal ook wel niks worden als ik de weerberichten zo lees.
Iedere dag 90% kans op neerslag.

Heb je voor mij het nummer van jou zadelmaker?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:26

hallo!

Ik zit hier bijna in slaap te vallen, maar toch even een berichtje typen!
Gister uitgeweest, lag kwart voor 4 in bed, dus toen mijn wekker ging vanmorgen was ik niet gelijk heel blij
Maar oke, ik had gister niet gedronken, dus alleen last van slaapgebrek, geen kater, dat scheelt nogal

Vanmorgen lekker getraind in Moordrecht. Veel puntenwerk en combinaties met gebroken lijnen enzo gesprongen, en de hoge afsprong in het water. Alleen aan het einde van de les stopte Os opeens voor de trakhener, en toen koste het ERG VEEL moeite om er toch overheen te komen...?? Hij sloeg echt helemaal af?? Ik snap het nog niet helemaal, maar waarschijnlijk was hij het helemaal zat met al die korte lijntjes en bochtjes? En natuurlijk bagger, dat zuigt nogal, is best zwaar.

Nou ja, ik zal morgen nog wat foto's plaatsen, heb er niet veel want vriendje was vanochtend nog iets duffer dan ik was, dus die was niet echt in een fotografeer bui

Iedereen die in Westerbork lekker heeft gereden, . Voor de anderen, jammer, volgende keer beter!

Zo, en nu ga ik op de bank hangen!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:35

miss_jumpy schreef:
Vanmorgen lekker getraind in Moordrecht. Veel puntenwerk en combinaties met gebroken lijnen enzo gesprongen, en de hoge afsprong in het water. Alleen aan het einde van de les stopte Os opeens voor de trakhener, en toen koste het ERG VEEL moeite om er toch overheen te komen...?? Hij sloeg echt helemaal af?? Ik snap het nog niet helemaal, maar waarschijnlijk was hij het helemaal zat met al die korte lijntjes en bochtjes? En natuurlijk bagger, dat zuigt nogal, is best zwaar.

Nou ja, ik zal morgen nog wat foto's plaatsen, heb er niet veel want vriendje was vanochtend nog iets duffer dan ik was, dus die was niet echt in een fotografeer bui

Maar uiteindelijk deedie het toch weer? Volgens mij reed ik je vriendje nog een keer voor zn sokken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:19

ja, uiteindelijk hebben we wel weer gesprongen!

Oh, nou, hij was nog heel hoor

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:21

Ja iedereen heb goed gereden in WEsterbork gister!

Vief, Kim en Ilse gefeli met de prijzen! En RK super gereden! Nou ik stond bij de piano! En vief jou heb ik nog wel zien springen! Verder RK gemeet en AntheaV ook. Alhoewel ze het zelf niet doorhad!

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:22

Ik heb Onide weer gezien Hip hé!
Mooie jas had je Rozeee

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:57

minnie_muis schreef:
Vief, Kim en Ilse gefeli met de prijzen! En RK super gereden! Nou ik stond bij de piano! En vief jou heb ik nog wel zien springen! Verder RK gemeet en AntheaV ook. Alhoewel ze het zelf niet doorhad!

Volgens mij heb ik nog met MissMuts staan praten (wsl incognito) want ik geloof niet dat ze me herkende Een aantal anderen herkenden me zomaar...??? ondanks mn verkleed zijn in regenpak...

@Talida, fijn dat je trainen nu beter gaat
@MJ, leuk dat je zo lekker hebt getraind. Trakheners vind mn Kees ook altijd eng, evenals greppels

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:59

RK: ik weet idd van niets Vertel eens, wanneer was dat?

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:03

ik heb nog wat tegen ilse gezegt, margriet nog begroet, ehh reeskees nog suc6 gewenst.. andrea nog even suc6 gewenst.. en verder weet ik niet meer

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:07

missmuts schreef:
RK: ik weet idd van niets Vertel eens, wanneer was dat?

eerst bij de toiletwagen, maar toen wist ik het ook nog niet...
daarna toen je volgens mij bet was opgezadeld of aanhet opzadelen was...
was verkleed met een blauw regenpak, donkerbauw petje op en heb een brilletje op mn neus

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:09

Ik heb ondertussen je profiel gecheckt en idd: we hebben elkaar gemeet

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:25

MissMuts, jammer dat je cross niet helemaal ging zoals je gehoopt had. misschien volgende keer beter? Doe je ook mee in Ede?
Ik heb ook een paard gehad (Menuet, de Goodtimes) daarmee stond ik na het dressuur en springen meestal bij de eerste 3, in de cross pakte ze ook super aan, maar op het water liet ze me vrijwel altijd zitten. "bekend"water ging nog wel, maar "vreemd" water was een ramp.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:28

allemaal mooie trainingen gehad zo te horen?!

kim wat een aso punten...jammer van die balken

ik heb vandaag weer zon gezien (in NH )
parcours stond er redelijk bij, alleen niet qua hoogte, erg jammer. maar werd niet zo best gereden. ik was 2x foutloos en 2x 1e

ze was vanmorgen strontvervelend. bij de kalkoenen in draaien heeft ze mijn groompie een trap verkocht waarbij ze ook nog eens ging hangen net ene nieuw touw eraan
1e parcours ging niet geweldig
2e parcours was ze super braaf

de muur en overbouwde sloot enz deed ze zo simpel, in de barrage pakte ze super op door scheef over hindernissen te gaan enz! er zit vooruit gang in!! maar er zit ook een kop op, en wat voor een