[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:47

we hebben bijna 4 jaar over 500 pagina's gedaan, dat gaat hard genoeg.. :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:37

Okay ik maak werk van een nieuw topic! :D Maar of dat SGW of HK moet zijn weet ik niet... Wat denken jullie?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:20

misschien sgw houden zodat anderen ook nog iets kunnen vragen indien nodig?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:31

Okay, ik zal er vanavond werk van maken! ;) Eerst nog naar paard! :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:32

heuuu, plots 450 pagina's?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 16:46

Ik zou nog even wachten Hanne tot we 490 ofso zitten. Want dat duurt nog wel even.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:52

Oohh madelene :-( wat een nieuws :-( en wat je nu doen? Enkel rust? Of kan je nog meer doen?

Lene wat is er gebeurd? Zo een slechte jumping?

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:27

Oh zo erg Madelene, ik duim en hoop op een goed herstel! :( Doet er iemand mee in Anzegem? Indien ja, veel succes!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:29

Gisteren hadden we 500, 'k ben het echt zeker. Zo blind was ik niet. :') Wss bokt wat pagina's weg gegooid ofzo... Nuja is niet zo belangrijk.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:45

Ik deed mee in Anzegem :') dressuur ging al niet helemaal zoals ik wou. Met mijn verstrooide hoofd verkeerd gereden en voor de rest ook wat gesukkel van mijn kant. Gisteren zware heuveltraining en kine was geen goed idee. Komt niet ten goede aan mijn houding :D soit ik weet dat we geen dressuurtoppers zijn en ook nooit zullen worden, maar dit kon wel beter. Inspringen was in de binnenpiste, sprong hij super. Heel los en ontspannen allemaal geen probleem, ook wat boven de hoogte van het parcours. Maar intussen was het dus keihard beginnen regenen en tegen dat ik mocht starten was de piste 1 gigantische waterbak. Nog nooit gezien. Stond letterlijk 10 cm water op. De 1 ging nog super ondanks dat hij gigantisch afgeleid was door het gespetter, maar oxers... vertrouwen echt foetsie. Stop op 2 en 4. Wel nog uitgereden en dan terug in de binnenpiste nog wat gesprongen. Niets aan de hand :(:) maar geen fijn gevoel. Dan vanavond terug om de cross te verkennen maar had al half in mijn hoofd om niet te starten. Cross bekeken.... holy oliebol!!!! Zitten toch paar dingen in dat ik dacht no way. Dus ik blijf lekker thuis morgen :) te ambitieus voor ons. Andere keer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:04

Ai, niet zoals gehoopt blijkbaar. Verder wel plezier kunnen maken tussendoor? De regen heb ik vandaag ook mee kennis gemaakt, wel een hele mooie namiddag gehad.
En ja, als je op voorhand al kan inschatten dat de cross te hoog gegrepen is dan is afmelden geen schande. Veiligheid eerst, en die kan jij als ruiter vaak nog het beste inschatten, net als de haalbaarheid voor jezelf en je paard als combinatie.

Ik ben vanavond te weten gekomen dat ik verplicht over MOET naar L1. Ik dacht dat ik mocht overgaan, heb me blijkbaar 10 winstpunten mistelt dus ik moet. Niet dat ik daar om ga klagen :D
Hoop alleen dat die verdomde sinusitis tegen volgende week wel over is voor de les bij Antonius of ik moet verstek laten gaan.
Hoofd is 1 doffe bende, gezicht doet pijn thv de sinussen die verstopt/ontstoken zitten en mijn neus is een gigantische lekkende kraan. Kan de zakdoeken amper snel genoeg aanslepen. Is echt niet leuk meer.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:57

Anzegem is opzich niet moeilijk, maar er zitten toch altijd een aantal flinke sprongen in. Daar zou ik met een kleine pony ook niet op durven afrijden :'). Super jammer van je jumping. Heb er van nog gehoord.

Hanne ik denk dat je miszien hebt :P? Maar dan staat het alvast klaar voor over 50 pagina's :D. Tegen slordig gaat het best snel!

Veel beterschap Varekaj!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:03

Ik kan de zakdoeken niet meer aanslepen, dus ik heb een rol wc-papier naast me staan in de auto met een plastic zakje voor afval :))

De inschrijving voor cross Heusden is ook alweer gedaan *\o/*

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:24

Oohh leen wat een pech dat je net toen moest rijden.

Leuk varekaj dat je moet overgaan. Altijd fijn als je een andere proef mag rijden.
Hier ook veel snotjes. En na vandaag in de wind heel de dag zal het wel niet beter zijn.

Wij hadden best een goed weekend. Dressuur was hij best rustig maar geen punten zoals altijd. Jumping 2 balken maar toch nog 5 plaatsen op geschoven. En foutloze cross met 14 sec tijd. 14 De geëindigd.
De toer is serieus veranderd. Vond het wel een leuke cross zowel voor B als L.

Heeft iemand als eens met hartslag meter gereden tijdens de cross?

Madeleine hoe gaat het nu met je paard?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:38

Veel sterkte Madelene, het is toch allemaal zo snel gebeurd. :(:)

Doe je ook de 60 mee Varekaj? Ik ga mij dan ook inschrijven, spannend!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:52

kleine update boxser, hij is monter, eet goed, stapt goed en is zo gek en vol energie als een hengst.
Gisteren op een klein afgezet stukje wei gezet, en al gillend weg willen spurten. maar dat ging gelukkig niet. Wel een kleine bokkesprong gemaakt (ik hield mijn hart vast)
Wilt de arme jongen gaan rollen, ligt dus al met zijn hoofd en voorbenen in het gras, maar de achterkant wilde niet neer gaan := je weet dat hij pijn heeft, maar het was wel een komisch gezicht.
Uiteindelijk neer gegaan, en voorzichtig een kant geschuurd.
Daarna gewoon rustig eten.
Woensdag ga ik dus voor een second opinion in meldert bij t.om m.arien. Kijken wat daaruit komt en dan gaan we plan de campagne opzetten qua behandeling. Veel langer kunnen we niet meer wachten dan want anders zijn de bekkenhelften te vast scheef aan mekaar gegroeid.
Ik hou jullie op de hoogte. En iedereen bedankt voor jullie medeleven.. :o

Oh jee lene, dat is jammer, maar wel een wijs en dapper besluit! maar er was zaterdag dan ook wel erg veel regen gevallen.

varekaj...succes met je verkoudheid. Misschien toch een kuurtje bij de dokter halen? ben je er tenminste snel vanaf.

mila, fijn dat je een goede cross hebt gereden! proficiat met je 14de.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:53

Wooow wat heftig Madelene! Hopelijk is het toch geen breuk. Het feit dat hij uit zichzelf gaat liggen is wel een goed teken denk ik? Het mag hier gaan gedaan zijn met de blessures hoor. En ik duik nog maar net, mijn vriend doet het al langer en zei dat ik het ook eens moest proberen. Nu wil ik graag mijn Padi brevet halen (tot 18meter diep) zodat we samen kunnen duiken. Heb jij dat ook?

Lene: wijze beslissing! Is het seizoen nu gedaan voor jou?

Antonius: dikke proficiat van in Anzegem! Je hebt er een mooi en constant seizoen opzitten.

Hanne: jij ook een dikke proficiat met de klassering in de superprestige cup! Als ik de filmpjes bekijk zie je de duidelijke vooruitgang!

Varekaj: Ik ben ook altijd degene die bij de eerste virusjes/bacteriën meteen ziek word. Veel beterschap! Ik ben zelf nog aan het twijfelen om in Heusden te starten met Colorado. Hij heeft een tijdje niet gecrosst maar voelt de laatste tijd erg relax aan, bovendien is de startbox daar goed voor hem denk ik. Alleen is de dag ervoor een dressuurwedstrijd bij F*onck die ik graag zou meerijden.

PP: had jij Canch laten dekken? En zo ja, van welke hengst?

Ik ben Ferro terug deftig in het werk aan het steken, hij loopt soepel en toont werklust. Ik wil dit weekend terug ons eerste galopje doen. We mochten van de kliniek terug beginnen draven in augustus, ondertussen zijn we oktober dus ik vermoed dat een klein galoptoertje wel mag. Heeft er iemand een opbouwschema want ik twijfel aan mezelf of ik te snel/ te traag opbouw?
Iskander mag dit weekend terug in het werk, hij heeft 1 maand rust gekregen.

Enja, het mag geweten zijn wie mijn vriend is, alleen weet ik niet of ik zijn naam hier op bokt mag zwieren, dus hierbij zijn initalen: LVV. De meeste weten toch wel wie het is :+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:57

Madelene: Tom staat wel bekend om echt super te zijn voor zulke dingen, hopelijk kan hij goede prognoses geven!!

Mila: eens dressuurlesje voor uwe vent met vozzie??? ~~}>
Was het dezelfde route als die ik heb gereden? Want zo was dat vorig jaar ook al meen ik mij te herinneren, heb daar toen Lo gereden.
Nee, heb nog niet met hartslagmeter gereden tijdens de cross. Vraag me af of je daar wel 'verrassends' zou aan zien? Ik ga ervan uit dat de hartslag sowieso hoger ligt, alleen al door de adrenaline?

Bij Ny was dat ook zo 'grappig'. Na haar cross in zowel Westdorpe als Deurle lag haar hartslag op 90, veel te hoog dus, precies of ze staat niet getraind... Ik heb in Deurle een half uur met haar gestapt, nog steeds hartslag 90, dus niets te zien met training, maar wel met adrenaline. Ben toen afgestapt, en plots zakte haar hartslag ook naar 54... Ik vind een hartslagmeter dus wel een nuttig iets om mee te trainen, maar in wedstrijdsituatie denk ik niet dat je hieraan meteen de conditie kan koppelen.

Varekaj: nie neute, nie pleuje, rijen ga je doen =:)
Heb ook een weer een zware valling gehad, maar gelukkig sinds gisteren wat beter.
En proficiat met de winstpunten!

Lene: ik heb een filmpje zien passeren van de piste in waregem, gene kattenpis zeg, amai, da stond gewoon blank 8)7 Bij ons heeft het dus geen drup geregend...
En als je de cross echt niet zag zitten, is het alleen maar verstandig om niet te starten. Zoals je zelf zegt, volgende keer beter. Heb je nog iets op de planning staan? Heusden 80 zou bv wel nog een mooie voor het vertrouwen kunnen zijn voor jullie!

Florence: heusden heeft geen startbox :+ Is gewoon vanop een bepaalde plaats te vertrekken... En op zich, dressuur voor de cross kan geen kwaad hé, als het eventing is, doen ze dat toch ook?

Hier weinig nieuws, de 2 jaar wordt al een echte haarbal! Ik ben druk bezig met regendekens, staldekentjes, fleece'kes... voor Fi zodat ze nog 2 weken min of meer glad blijft voor Merksplas. Vind het te zot om haar al te moeten scheren enkel voor die wedstrijd, want nadien zal ze toch een maand of 2 thuis blijven, maar ze heeft zo wat stekelhaar...
Ny heeft nog steeds een glad babyvelleke :')
Heb afgelopen week maar 2x met Fi gereden, beetje rust na Anzegem dus deze week moeten we er terug invliegen!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:07

"Heb ook een weer een zware valling gehad, maar gelukkig sinds gisteren wat beter."

eeehh..Antonius, ben je gevallen? of wat moet ik hieruit opmaken? :')

florence, ik doe al duiken sinds 1995 en heb er al heel wat duikjes opzitten. bijna 400.
Maar sinds 2002 alleen nog maar op vakantie. Mijn ex-man was duik-instructeur en dan maak je ook wel wat duiken in nederland-duitsland en belgie. en als je ergens goed leert duiken dan is het wel hier in de buurt. dan ga je echt op je apparatuur duiken vanwege minder zicht, en ook leer je met mindere condities omgaan. dan is duiken in het buitenland (merendeel) een eitje.
dussss...veel succes, en super dat je je brevet gaat halen. en direct daarna je 2* of advances gaan halen hoor...want de meeste vakantieduiken begint het pas mooi te worden vanaf 15 meter-25 meter.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:08

Hahahahahaha een valling is dialect voor verkoudheid!! Je moet dringend eens wat meer in België komen :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:08

Thanks Florence! Nog es proficiat hé, ik had het al lang in de mot wie het was. :+

Haha die dialecten hé. :')

Ik heb al paar keer geprobeerd les te plannen bij m'n springlesgever. En 't is iedere keer iets geweest dat het niet lukt.
'k Denk er daarom over om eens een springles te volgen in de manege. 't Zou goede oefening zijn tussen de verschillende paarden. Inrij-situatie nabootsen op jumping. 'k Zie hem nog verschieten van andere paarden. Volgende week vrijdag ist al oefenjumping.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:10

Ik binnenkort ook examen in een andere sport. :P voor kvb1 (klimvaardigheidsbewijs).

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:43

Antonius: hij zou inderdaad beter eens les volgen bij iemand anders. Het is een moeilijk en lastig paard en hij wordt inderdaad nerveus in de ring. Maar mocht hij zijn eigen rijden al eens willen aanpassen zou het voor de helft echt beter gaan. De persoon waar hij dressuur les bij volgt praat altijd erg mee en heeft weinig haar eigen mening. Soms zegt ze dingen waarvan ik denk van hmmmm alle meent die dat nu? Hij wilt niet inzien dat hij zijn rijden zal Loeten aanpassen maar ja...naar mij luistert hij niet.
Het was puur uit interesse dat ik het vroeg IvM met de hartslag omdat ik er geen idee van heb wat een gemiddelde hartslag is tijdens de cross. Jerko heeft nu tijdens de cross tussen de 190 en de 200 gezeten Met pieken van 206. Na de cross was hij wel snek terug gezakt wat ook belangrijk is denk ik.
De cross was niet hetzelfde als vorig jaar. Nu moesten ze na de 4 de combinatie sprong met de gele balken rechtdoor( zoals de 2*) net voor die sprong in dat bosjes moesten ze naar beneden en dan langs het witte boerderijtje terug naar boven op het stuk waar jij uitkwam toen je de dreef naar boven moest galopperen. Daar zijn zij naar beneden gegaan.

Hanne: het is idd niet altijd evident om een les vast te leggen. Ken er alles van. Zeker lessen die niet op regelmatige basis zijn. Maar hij zou zeker wel deugd hebben van groeples. Succes met je klim brevet

Florence: ik had het ook goed van je vriendje. Heb hem nog let zijn pony s weten rijden vroeger. Jij ook succes met je duik brevet.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:10

En daar stond dus de sprong waarvan ik dacht nope nope, op die helling bergaf :D (hindernis zes, giga bak met borstels die ook nog relatief smal was). Denk dat ik mij misschien toch nog inschrijf voor Merksplas of Heusden 80. Wil nu ook niet het seizoen afsluiten met een stom ritje :+ De piste stond inderdaad volledig blank. Heb er een filmpje van, is precies of ik in een waterbak rijd. Had echt de pech om net aan het einde van de bui te zitten dus water van onder en van boven :brr: Maar ben blij dat ik zondag niet gestart ben, moest die dag toch ook helpen verhuizen bij familie dus. Hier zal het deze winter ook terug wat meer les worden. Ligt alweer 4 maanden stil en dat voel ik toch wel :o

Ik heb met jouw vriendje het paard van een kennis van mij gevangen op Deurle denk ik Florence haha :D alé ik herkende hem van uw foto's en gokte toen al dat hij dus wel uw vriend moest zijn :p ik zou trouwens gewoon zaterdag dressuur starten en zondag cross. Dat moet op zich geen probleem zijn voor een paard in conditie. Zoals Antonius zegt, op een eventing doen ze dat ten slotte ook.

Hoop idd dat Tom je kan helpen Madelene! Mijn dierenarts werkt ook bij hem en dat zijn echt twee kraks in hun vak. Wnr ga je naar daar?

Duiken is idd zo leuk <3 visjes kijken. Maar geen ambities hier, een vakantieduikje is meer dan voldoende voor mij :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:00

De "valling" is aant uitbreiden van enkel verstopte sinussen naar bronchitis. Zelfs in rust al last met ademen en hetgeen wat ik opgehoest krijg (en dat gaat heel lastig) is niet eh... fraai.
Straks inderdaad kijken om naar de HA te gaan. Op deze manier ben ik al doodop na een rondje inrijden in draf.

Ja madelene die dialecten zijn soms nogal lastig haha :D Succes bij Tom, hoor er ook veel goeie dingen over. Gelukkig nog nooit nodig gehad, dat mag zo blijven.

En ik start de 60 in Heusden :J

Florence, ik ben niks met initialen maar ken dan ook amper mannelijke ruiters. Rij pas sinds een paar jaar wedstrijdjes dus zit helemaal niet in dat milieu. Als je maar kan genieten van elkaar ist goed :D

Hanne, ik zou ook eens een groepsles volgen, en meer dan 1. Voor Luxor zou dat een hele.ervaring zijn en gewenning met andere paarden om zich heen. Op wedstrijd springt er ook iemand als jij rondstapt en als jij je parcours rijdt kom je ook de ander tegen. Je wint er alleen maar bij door hem dar nu al gewoon te maken.