[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jessol

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:17

Bedankt Antonius!
Ik ben helemaal mijn hart aan hem verloren, hij is en blijft wel een beetje fjord, hij liep vroeger vaak de piste uit tijdens jumpings, in het algemeen gedraagt hij hem bij mij wel een pak beter maar ik ben toch benieuwd of hij met mij niet zo fratsen zal uitsteken.
In verband met de stalgenootjes, ik ben pas verhuisd van stalling, dus ik ken nog niet veel mensen, maar ik merk toch dat men vaak zegt "Oja dan kan je wel eens mee", maar het er uiteindelijk nooit van komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:36

Welkom!

Gavere is niet echt in de buurt (ben van Aalst), anders had ik nog wel met regelmaat een plek vrij.
Ik heb het eens uitgerekend voor ik zelf een trailer aankocht wat het verschil is in prijs. Hoewel het duur lijkt om altijd te huren, moet je echt al vaak de baan op gaan om goedkoper uit te zijn met een eigen trailer ten opzichte van een gehuurde hoor. Zelfs al om het aankoopbedrag eruit te halen. Ik ben wel uitgegaan van een nieuwe trailer, geen tweedehands.

Uiteraard is het wel handig om een trailer te hebben staan in geval van nood. Bedenk wel, als je hooguit 1x/maand op pad wil en vooral in de zomer, dat je trailer in de winter dan wel eens fiks vastgeroest kan staan. Sta je nog voor piet snot als je dringend weg moet.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:50

hallo jessol :wave:
leuk hoor een sportfjord (en dat vind ik ook al gaaf klinken :') )

Antonius, morgen komt de DA met een mobile scan, en dan gaan we zijn knie bekijken.
Vandaag voelde hij zich al weer een stuk beter, hij draaft al weer wat.
Galop wilde hij toen ook proberen met een snorkende bries...maar daar zag hij toch maar snel vanaf...huppeldepuppelauwauwauw :=

Gisteren is hij spontaan behandeld door een paragnost die bij ons op de camping staat.
Hij heeft de energiebanen van de chakra's gemagnetiseerd om ze weer in de juiste baan te laten lopen.
Was wel heel lief! :j Die meneer pikte mijn onrust op en kwam zomaar naar me toe gelopen.
Maar ook zo grappig om te zien hoe enthousiast boxser zich gedroeg naar een vreemde meneer.
Normaal gesproken is hij altijd een beetje afzijdig, zoals een Engelse lord zich kan gedragen met een "stiff upperlip" :')
Dus misschien dat hij zich daarom vandaag weer een stuk beter voelde.
En in dit geval is het....baat het niet...schaadt het niet!

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:07

Dankjewel! Moest die sportfjord ook maar een sportlijn hebben, wat een ramp om hem op een gezond gewicht te krijgen. :(

Ja, het trailerverhaal heeft zijn voordelen en nadelen. We zien wel wat er op termijn op mijn pad komt, nu vind ik het vooral lastig dat ik continue mijn ouders moet "lastigvallen". Zij wonen aan de kanten van Laarne dus ze moeten eerst naar Merelbeke, trailer ophalen, dan naar Eke, pony op halen, dan naar de locatie, en dan in het terugkeren weer hetzelfde. Ik voel me dan altijd een beetje schuldig. Maar het is een heel lief voorstel Varekaj, bedankt! Je weet nooit als je eens in Eke moet passeren onderweg. :o

Veel beterschap voor je paardje Madelene! :(:)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:35

Welke Jessol! Leuke fjord heb je :D Wat je beschrijft is wel een typsich fjord héhéhé :D.

Later, wanneer ik oud ben, zou ik ooit wel eens een halfinger willen, zo enen met chique blonde manen :Y).

Dinsdag heb ik eens lesgehad met Winston. Ik had hem niet gerdeen sinds donderdag, vrijdag had hij zijn spuitjes gehad en dan met de cross was het er verder niet meer van gekomen. Ik ga nog mijn sterren zien in de winter. Die staat dus de hele dag buiten en heb hem aan de longe moeten hangen. Lesgever was 20 min te laat, kheb hem dan gelukkig 20 minuten kunnen laten razen :P. Les ging niet top, had het wel verwacht, als hij zo fel staat in het begin kan ik er niet zoveel me doen. Maar goed, we weten waaraan te werken!

Denk dat ik mij een airbag ga moeten kopen voor in de winter wanneer het wel koud is en wnr hij we binnen staat. Dtat gaat wat geven :=. Met canch was ik dat niet gewoon, zij had geen last van winterfrisheid, ook niet waneer ze geschoren was.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:09

Zoooo ik ben terug na 2 weken Indonesië, Bali. Het was echt een fantastische reis en we verbleven in 4 heel unieke resorts. Bij het duiken hebben we 2 haaien gezien die ons vlakbij passeerden. Dat was een super ervaring *\o/*. Verder nog bestolen geweest door een aap die onze kamer binnenkwam en ons fruit had opgegeten en met een zonnebril onder zijn arm weer naar buiten kwam :+. Wij hebben de vulkaan naast Agung beklommen, enkele dagen erna is die vulkaan dan actief geworden.
Nu maar even bekomen van de jetleg en morgen helaas al gaan werken.

Morgen even bijlezen! Ik zal heel wat gemist hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:00

Oooh super fijne reis gehad zo te horen! Was het daar beetje mooi? En qua eten? Veel succes op het werk morgen, dat wordt vast koffie zuipen :))

@PP: dat wordt deze winter dus pit onder je kont en vrolijk actieve ritjes op de planning!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:04

klinkt geweldig florence! Ik doe ook duiken, doe jij het allang? en succes vandaag :9k :9k :9k

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:21

hij heeft een breuk in zijn bekken |(
plan van aanpak gaan we nog op poten zetten, maar ik ga wel voor een second opinion.
Hoe erg dit ook is, ik wil van 2 artsen hetzelfde horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:46

Dat meen je niet madelene, wat een vreselijk nieuws... :(:) heel veel sterkte van hieruit.
Meen me te herinneren dat ik ooit ergens op stal stond waar ze ook een merrie hadden met zo'n letsel, die is er van hersteld en kon weer gereden worden. Het was echter een immens langdurig proces van herstel en geen idee of ze weer de sport in kon...

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:42

Veel sterkte madelene, hopelijk is de 2de opinie toch nog positiever...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:46

Wow dit is schrikken! Veel sterkte! :(:)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:46

Phoe geen goed nieuws maddy |(
Ik ken 2 paarden die hun heup gebroken hadden, maar weet niet of dit hetzelfde is??
Beide paarden worden gereden, waarvan eentje een halfzus van Fi is die nu terug in de sport zit. Was een lange en zware revalidatie (moest weken gebonden staan omdat die niet mocht rollen) en je ziet dat nog dat de ene kant lager staat dan de andere maar functioneel loopt die evengoed als vroeger.
Hele dikke knuffel hier!! Wellicht laatste van je zorgen nu, maar hopelijk zijn de veroorzakers van het ongeval wel zo eerlijk om de veeartskosten te vergoeden?

En Florence, werkdagen overleefd?? Ben je met je nieuwe vlam geweest? Mag het al bekend zijn :P ?

PP: is winston nog een jong paard? Weet niet waarom maar ging er vanuit dat die al beetje ouder was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:02

Heup en bekken is niet hetzelfde maar wordt vaak wel onder dezelfde noemer gezet. Heup is echt het gewricht, bekken is nuja, het bekken.

Iig heel veel sterkte. De behandeling die ik gezien heb was zoals Antonius zegt hele lange boxrust, gebonden staan, nadien maar heel selectief stappen etc opbouwen.
En idd, dat de veroorzakers, al is het een ongeluk geweest, wel hun verantwoordelijkheid nemen hierin.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:09

Mag ik trouwens de selectie bij de 6 jarigen voor het wk vreemd vinden?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:57

Wie ist Antonius?

Zot zalig die reis Florence! 'k Werd jaloers op je instagramstories :P En ik weet met 90% zeker wie je vriend is. :P Superleuk dat je je zo hebt geamuseerd!

Hier ligt het vast dat we op 13 oktober voor het eerst op oefenjumping gaan. :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:07

G.eert a.driaens, was in Anzegem uitgesloten op de 1 in jumping. Lijkt me toch beetje gok om die dan mee te nemen. Ook maar 1x internationaal MER gehaald. Denk dat er meer 'safe' keuzes waren...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:20

Geert was uitgesloten om dat hij vr het bel signaal gestart was. Ik vind geert wel een logische keuze.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:24

Woow heel veel sterkte maddy :oo! Dat hadden we niet zien aankomen. Ik zou ook vr second opinion gaan voor het zekerste. Dikke knuffel hier! Hopelijk heeft hij niet te heel veel pijn...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:24

Winston is al 14, net zoals Canch.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 23:43

Wood Madelene dat is iets onverwachts!!
Hoe zit het dan met het herstel?!

Geert was idd uitgesloten doordat hij voor de bel was gestart. Hij is wel BK bij de 6j.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 00:16

Juist, was ik vergeten :o
Zal ook wel gebaald hebben dan van die bel...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 00:21

'k Besef plots dat we bijna de 500 pagina's genaderd zijn op bokt. Waardoor we een nieuw topic moeten starten. Maak ik daar een leuk werkje van? :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 00:37

Mag je doen als je daar tijd voor hebt!

HK of nog SWG?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:09

Mij eender. Vind het altijd gezellig in ieder geval en heb al ontzettend veel bijgeleerd :)

Hanne veel succes! En veel plezier vooral.

De eerste keelontsteking/sinusitis is hier alweer een feit. Dat beloofd voor de winter.