[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:24

_Noor schreef:
Lau zit in Disneyland, texelse!

Ja, dat is ook zo!! Ach ja, vermoeidheid van gisteren, haarkleur, leeftijd, wie zal het zeggen......

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:59

Goedenavond!
Ik heb van de DA een mega-pot supplement voor de spieren meegekregen, maar ik krijg het er nog steeds niet in. Vorstin is echt een zeikerd met eten. Heb het gisteren in een spuit met appelmoes gedaan, maar de spuit (hele grote) was nog steeds niet groot genoeg om die korreltjes/dingetjes erdoor te krijgen. Het lost ook niet op en wordt niet zacht, dus het past gewoon niet. Heb vandaag de DA gebeld ervoor, maar helaas hebben ze het niet in poedervorm. Ik moet het nu door de muesli proberen, omdat je het dan wat minder ruikt. Hopelijk werkt dat wel. Vandaag maar even niet geprobeerd, Vorstin was nog zo wantrouwig van de appelmoes gisteren dat ze haar brok vanochtend niet eens op had gegeten :+

@ Sim, :=
@ Noor, keertje samen bij Michiel volgende week in Moordrecht? Is iig niet te zwaar dan
@ Sussie, moooie foto's!
@ Sannn, heb je eigenlijk nog meer foto's gekregen van Vero van die fotogravenmeeting? Zienzienzien :D
@ Margriet, lekker gereden dus
@ Mirthe, Beau ziet er idd al weer beter uit!
@ Mootje, handig :=
@ Caro, lekker dat je springen fijn ging!

Joki

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:20

Lastig dat ze haar medicijnen niet wil eten
Caro heeft lekker gesprongen
Mistid was zwaar in overtreding, kan echt niet hoor ;)
Mo ben je al binnen?
Mooie foto's Sussie
Beau wordt steeds stoerder Mistid.

Over die Pavo musclebuild kan ik niks zeggen. Ik voer Ferrose nu sinds 2 weken Pavo eplus bij (voor soepele spieren) en ze is echt soepeler. Of het door de Eplus komt of doordat ze sinds een half jaar (zo niet langer) weer vitamine krijgt. Baal er nog steeds van dat ik gewoon niet wist dat de stal het voer naar vitamineloze granen had gewisseld, want ik heb Ferrose de afgelopen maand echt om haar stijfheid lopen vervloeken in het kader wat is ze ontiegelijk lui en snapte niet waarom ze zich nu alweer aan het vergiftigen was (ze is begin maart weer op de rit gezet omdat ze zich aan het vergiftigen was omdat haar organen dan onvoldoende functioneren en het is wel heel overdreven om een maand na het laatste medicijn daar alweer mee te beginnen), logisch als je niks aan vitamine en mineralen krijgt. Maar dat werkt heel goed en ze vindt het echt lekker, maar geen idee of dat ook voor musclebuild geldt.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:25

caro29 schreef:
@ mistid goed dat je dat wist. Ga je nog L2 starten met Meno in Exloo? Je staat nog in de L2 :D Niks vergeten want ik ben heeeel streng ~~}>

Nee ik heb gemaild dat mam verkeerd had opgegeven of ik nog kan worden omgezet naar L1. Ik kan niet zomaar 9 wp's toveren :+

Ik had weer mijn welbekende clownskop volgens mij :Y)
Wat fijn dat de merrie zo goed ging Caro! Dat is mooi lang in Neu Versen zeg!
Shanouk, dat is ook lastig!
Joki, wat vervelend dat je oude stal je daar niet van op de hoogte heeft gebracht. Wij laten daarom iedereen z'n eigen krachtvoer kopen, zoveel mensen zoveel wensen.

Ik heb net 2 uur geslapen en toen kwam pap eraan "we hebben al gegeten hoor...".

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:35

Mistid ik ben niet zo heel moeilijk qua voer, behalve dat Ferrose om medische redenen alleen haver of granen mag (of suikervrije muesli) en granen of haver wordt hier meestal door stal aangeboden (het duurdere segment dan in het goedkopere segment wordt alleen onderhoudsbiks aangeboden). Alleen het is inderdaad raar dat ze niet even vertellen dat het vitamineloos wordt, want als ik dat wist had ik al die tijd vitamine bij gegeven. De biks hebben ze ook zonder overleg gewisseld maar toen hadden alle paarden diaree, tja dan is het duidelijk (zijn ze ook teruggewisseld), maar dit merk je alleen als je de granen grondig bestudeerd en dat deed ik toevallig toen ik mijn sleutels ging inleveren dus toen pas heb ik het gemerkt.

En toch jammer Mistid dat jij geen wps kan toveren anders kon je goud geld verdienen :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:37

@ mistid Wanneer heb je gemaild? Vanavond? Ach en anders veranderen we het wel op de coupon..
Ben je vaker L2 geweest? Dan kun je ook doorstarten :D

Ik zit al sinds vorige week zondag te wachten op de cross foto's en helaas staat er nog niks online |(

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:46

Vanmiddag, was het alweer bijna vergeten. Ik ben M1 geweest met Yoeri en L2 met Dwarrel, maar dat is helaas een B pony. Je kunt ook als je met crossen hoger in de dressuur bent dispensatie aanvragen om op hetzelfde niveau te dressuren als wat je met crossen doet maar ik heb 2x geen winst gereden dus dat heeft weinig zin denk ik.

Joki, dan moet ik toch maar eens gaan leren voor wp tovenaar :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 20:48

Ola!
Snoek, of misschien in Biddinghuizen trainen vrijdag zaterdag of zondag? Lijkt je dat wat?

Hardlopen ging wel aardig. :)
Ga nu lekker douchen en naar bed, badderen doe ik een andere keer wel weer ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:59

A.s weekend Noor?
Ik zou eerlijk gezegd liever bij Michiel rijden :o, dan kan die ook zien hoe Vorstin nu loopt. Hij geeft ook les in het weekend geloof ik. Alleen is voor jou natuurlijk weer een eind rijden!
Lekker dat het hardlopen fijn ging. Slaap lekker vast!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:08

Goede avond!

Sussie mooie foto's!! die me tje hoedje en S&T :~
Mirthe bau ziet er ook goed uit zeg! ene ach dat was dus die jury die dus iemand met wieltjes weg stuurde :=

Ik ga ook richting bed, morgen weer vroeg dag :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:11

Fijn dat je hard lopen goed ging Noor,
Voer vind ik altijd zo lastig. Wij hebben al heel lang dezelfde brok en daar liep alles goed op. Wel was bijna alles hier heet zeg maar maar wij dachten dat het gewoon bij het paard hoorde. Nu wouden we die nieuwe bij zijn eigen oude stalletje op ons voer over laten gaan en die werd ineens echt gek. Nu willen we als dit voer op is over gaan op het voer waar de oude eigenaren van Andor ook mee voeren.

Ik heb net echt genoten van Zeus. Hij is zo onwijs fijn te rijden om het moment. Het nieuwe bit bevalt ook echt goed.
Hij liep heerlijk over de rug, had hem wat ronder ingesteld in zijn hals en hij kwam er zo fijn door. Alles gaat dan ook ineens makkelijk he. :D :D :D :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:15

Goedenavond.
Sussie: Ik vind Pancho erg stoer zo! En die pony is erg schattig, maar schijn zal bedriegen :D .
Mistid: Lekker zo'n middagdutje.
Snoekiej: Mischien door de slobber met veel muesli erbij? Muesli heeft ook best een sterke smaak volgensmij, misschien dat ze het dan niet ruikt?
Joki: Waarom mag Ferrose eigenlijk geen normale brok? ben ik wel nieuwschierig naar.
MM: Fijn dat het rijden zo heerlijk ging :D .

Bam is heel blij om weer thuis te zijn, paard stond helemaal te stralen op stal, je ziet nu ook pas echt goed de spieren die hij erbij gekregen heeft :D ! Ik heb hem even heerlijk verwend, lekker over zijn hoofdje wrijven en zijn oren masseren, paard stond helemaal te genieten :+: .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:20

Lekker dat Zeus zo fijn ging MM! Da's genieten!
EB, ik heb het al door de slobber geprobeerd, maar dan eet ze het ook niet. Muesli droog met de korrels lijkt me niet veel anders dan door de slobber met muesli. Als ze iets eenmaal eet, laat ze toch de brokjes niet liggen, maar eet ze gewoon alles op.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:28

Die van mij houd absoluut niet van olie, als ik dat over zijn biks/muesli geef laat hij dat staan, en los door de slobber idem dito. Maar als ik wat muesli door de slobber heen meng eet hij het wel makkelijk, ik weet niet waarom maar het werkt wel, dus ik dacht misschien helpt het bij Vorstin ook.
Of anders mischien de appelmoes door een lege wormenspuit, die hebben best een brede opening?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:37

Noor, ik heb evt ook wel oren naar zondag biddinghuizen, mocht donderdag niet doorgaan.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:02

EB Ferrose mag geen biks omdat ze problemen heeft met suikers. Omdat biks geperst wordt en er bij druk juist veel suikers vrij komen bestaat biks voor een groot deel uit suikers. Wanneer Ferrose lang genoeg (dus niet het ene handje biks ooit maar gewoon dagelijks als krachtvoer) biks krijgt (of kuil) dan gaat haar lever onvoldoende presteren, daarna volgen de darmen en nieren. Het lichaam kan op 3 manieren gifstoffen afvoeren; poep, plas of de huid. Darmen werken onvoldoende dus ze poept dan onvoldoende afvalstoffen uit, nieren werken onvoldoende dus ze plast de afvalstoffen onvoldoende uit. Op dat moment gaat ze gifstoffen proberen uit te scheiden via haar huid en krijgt ze allemaal bulten, vooral op de lymfebanen want de lymfe worden zeer actief in hun poging er toch nog vanaf te komen. Op zo een moment is ze bezig met zichzelf te vergiftigen. Op het moment dat ze granen/haver en goed hooi krijgt (en dus vitaminen :( ) gaat het wel goed en blijft alles behoorlijk werken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:03

Ik zit een beetje in de meeleesmodus, maar Barbara, wat voor vitamines voer je bij dan?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:27

Ik ben weg :wave:

Evie dus de training heeft hem wel goed gedaan!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:34

Ik voer per dag 100 gram Pavo Eplus (voor soepele spieren) en 50 gram Pavo Vital Complete (algemeen vitamine geval) en ze doet het er nu (sinds 2 weken krijgt ze het pas) echt heel goed op.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:44

Corien: de training heeft hem zeker goed gedaan, dus nu moet ik zelf hard aan de bak ;) !
Joki: Ik heb er nog nooit van gehoord maar dat is niet fijn voor Ferrose dan, gelukkig doet ze het wel goed op haver/granen met vitaminen.

Ik kreeg vanavond een mailtje van mijn vereniging, er was iets misgegaan met de inschrijving voor de chio zuid holland cup dus ze stonden op de reservelijst, nu hadden ze te horen gekregen dat ze toch mochten starten, maar is een van de twee Z-paarden niet goed, en onze vereniging heeft maar twee z-combinaties dus gaat het hele feestje helaas toch niet door.
Volgend jaar willen ze wel graag weer meedoen, dus dan hebben wij nog een jaartje om op de dressuur te trainen :Y) !

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:48

Joki: erg vervelend van het voer zeg! Wij hebben de paarden sinds een tijdje op hippostar sportbrok maar ook vipagranen staan en vooral die laatste doen ze het heel goed op!
Noor: echt respect voor je hardlopen! Douchse!

Zo toch maar weer vriendjes geworden met Beat, springles net ging niet slecht :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:49

zo wel bijgelezen maar niet veel onthouden.. wel veel gelezen over pavo en suplementen..
Ik weet niet of het werkt. gebruik het nooit.

was weer goed druk op het werk. di/wo/vr werken en donderdag hele dag bij outdoor gelderland helpen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:31

muts_marijke schreef:
@ Bianca onwijs klote dat jullie gevallen zijn. Hoe voel je je vandaag? Nog veel spierpijn?

Kan mijn hoofd hals niet voorover buigen dat zit echt enorm vast vanaf de schouders. Vandaag al bij de masseur geweest dus hoop op een snelle reactie van herstel. Morgen naar de chiropractor......Met Bull is alles oke. Van Carmen heb ik nog een hele PB gehad met wat zij heeft zien gebeuren. Dan heb ik toch maar geluk gehad dat het alleen bij "pijntjes" en stijfheid is gebleven. Ik wil heeeeeeel graag zondag de les in minderhout kunnen rijden, dus doe er nu alles aan op tijd te kunnen rijden... :o
Als het maar even gaat ben ik er gewoon bij (desnoods met een aspirientje...)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:41

mistid schreef:
Sanurie, als je toch al niet meer voor punten kon rijden had ik gewoon op controle gereden en dus daar waar nodig is een volte/overgang ingelast zodat ie blijft luisteren. Dit was je 2e cross meen ik, als je dan al de controle kwijt bent en hij zichzelf kreupel loopt is dat echt niet goed :o . Liever een keer wat groffer inkomen met je ophoudingen dan een ongeluk, zeker als je niet meer voor punten kan rijden.

Ik heb niet aan gedacht om volte te rijden, en qua ophoudingen ben ik al heel grof geweest. Kreeg nog om me donder van me pa dat ik niet zo moest trekken. Maar hij was gewoon blind. En hij loopt achter al nouw, en tikt vaker, maar zo erg heb ik nog nooit gehad. Volgende x doe ik achter ook springschoenen om.

Sim, jou reactie in dat topic _O- Slaat ook nergens op om daarover een topic te maken
Sussie: Gave foto's!!! :)
Mirthe: Beau komt er al stuk beter uit te zien!!! Urban was net zo in het begin en nu is hij ook een en al spier, dus komt wel goed!!!!
MM: Mooi dat rijden zo goed ging!!!

Urban krijgt sinds kort ook wat er bij. Stond al op sportbrokken van hippostar maar zo zomers eet hij minder brok en hij heeft het wel nodig, dus krijgt hij nu reform muesli van hippostar erbij en dat gaat heel goed.

Crosstraining ging goed, lekker veel controle, tempo was te regelen. Alleen was hij nog wat zoekend in het begin, dus ik en Urban hebben een boom gekust. Dus nu beetje dikke knie...... Verder later in de training liep hij alles zonder 1x te knipperen met zijn ogen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 06:34

Goede morgen!!

Bianca heb je camera het niet gefilmd?
Evie das flink balen zeg!! Idd dus nu hard aan de slag :)
Evony fijn dat het goed ging met beat.

:O voel me lichtelijk verrot, Vanaaf paard rijden, en dan vroeg leggen!