[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:33

Wij hoeven idd ook geen selecties voor het springen te rijden, wel voor de dressuur..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:34

Het was ook best gezellig hoor. Maar vooraan stonden allemaal mensen te springen en te hossen, dus heb het podium niet van dichtbij bestudeerd ;)

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:41

Dat doe ik dan idd ook niet. Want de helft van je drank ligt dan op de grond omdat ze je continu aan zitten te beuken :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:45

:j Ik zag de plastic bekertjes al door de lucht vliegen :P

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:02

Ik vind MooiWark echt verschrikkelijk haha

In Groningen heb je ook geen selectiewedstrijden. Er is toch geen kip die meedoet. Alleen paar jaar geleden moest je in het outdoorseizoen selectiewedstrijd rijden voor dressuur en dan mochten de beste 12 (dacht ik) door naar de regio. Maar daar zijn ze ook alweer vanaf gestapt.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:03

Haha nee Mooiwark is erg leuk! :D

Hier ook geen selectiewedstrijden! Alleen in de dressuur. Buiten hebben we wel selectiewedstrijden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:06

Goeiemiddag!
Ik heb vanochtend op stal gewerkt, Vorstin gelongeerd en nog eentje gereden. Lag er nog bijna naast, omdat ie toch weer flink schrok van iets :=
Ben nu even mijn gedichtje voor Sinterklaas aan het afmaken! Vanavond vieren we het een beetje :)
Wij hebben hier idd in de winter selecties voor de dressuur, en in de zomer alleen kringkampioenschappen voor de dressuur. Springen kun je je gelijk voor de regio inschrijven :)

Netjes hoor Margriet voor de 1e keer L! Filmpjes zien er goed uit!
Fijn dat je weer terug bent Lielle!
Lekker dat je met Jack hebt gestapt Corien!
Fijn dat je bommetje weer rustig is Noor!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:10

Dat soort feesten heb je bij ons in de buurt heel vaak Noor, al die keten die daar dan heen gaan. Vooraan is dan idd niet heel prettig, kom je goed onder het bier thuis. :+

Aan de ene kant vind ik het wel leuk dat we hier selecties hebben, want als je dan wint win je ook écht zeg maar. Soms is het dan bij regio anders net een lucky shot. Maar er worden nu ook vaak 2 groepen gemaakt, wat ook niet heel eerlijk is. Dan is het niet fijn als je steeds bij de 'besten' in de groep zit om het zo maar te zeggen. Dan krijgt dus iemand met een relatief slechtere proef evenveel of zelfs minder plaatsingspunten dan een betere proef in die andere groep. Maar goed, als je wilt winnen moet je van iedereen kunnen winnen. Dat dan ook wel weer en ik snap wel dat 1 jury geen 50 combinatie's gaat jureren. ;) En met springen mag je nou eenmaal niet meer dan 54 (?) combinatie's in 1 groep hebben.

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:16

In ZH en NH is het toch ook zo dat je je met springen zo kan opgeven voor de regio hier in het springen?

En wat springen betreft. Zomers hebben wij een B groep van zo'n 100combinaties (soms nog meer) en die worden echt door 2 juryleden beoordeeld als 1 groep.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:23

Hmm.. Ik weet het ook niet. Wij hebben ook vaak groepen van meer dan 100 combinaties, vooral B en vaak ook de L. Maar iig indoor wordt het gejureerd als 1 groep. Er is maar 1 jury, maar de prijzen worden verdeeld over 2 groepen. Hoe of wat en waarom geen idee. Maar het is nou eenmaal zo. :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:29

rowo schreef:
In ZH en NH is het toch ook zo dat je je met springen zo kan opgeven voor de regio hier in het springen?

Klopt, Mandy. Zie ook mijn eerdere post ;)

Pffff, tis weer een flinke opdracht en perfectionist als ik ben, gaat dit nog wel even duren! :z

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:31

Ik ben weer terug binnen. We hebben alle paarden thuis kunnen rijden. Ongeveer de helft van de bak was goed. Pancho was een bommetje. Die heeft een rodeo gegeven en zich daarbij waarschijnlijk aangetikt want daarna liep hij niet meer goed. Hopelijk is het morgen weer over, anders zit hij weer in de lappenmand. Weltsieger en Vivre waren braaf. Geen ontploffingen, alleen wat schrikkerig. Daarna heeft mijn zusje ons kleine monster ook nog gelongeerd en die had veel energie, maar was ook braaf.

Hier in de kring hebben we ook geen selectiewedstrijden voor het springen. Je kunt je gewoon rechtstreeks bij de kring aanmelden en zijn het er te veel dan wordt er een selectiewedstrijd aangewezen, maar dat is nog nooit voorgekomen. Er is vanuit hier niet zoveel animo om op de regiokampioenschappen te rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:39

Oei Sussie, hopelijk valt het mee met Pancho!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 17:49

Margriet, Mij viel de hoogte ook al op. Lekker inkomertje als debuut dus ;)
Noor, Inderdaad! Mag wel eens, alhoewel er elke week wel een luierdag bij zit :o
Sussie, Balen van Pancho. Hopelijk loopt hij morgen weer goed!

Ik kwam ook van een koude kermis thuis. Paard kwam zijn stal uit alsof hij Wobbler had ;( Na wat stappen en een zijde draven liep hij wel weer redelijk.... Sinterklaas had peenpakketjes voor de paarden gemaakt en wij kregen een speculaaspop :9

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:51

Een springjury mag de hele dag wel jureren, alleen een rubriek mag niet meer dan 54 combi's hebben officieel. Dus wanneer je er meer hebt, moet je er officieel dus 2 klassementen van maken. (uiteraard niet bij de regio kampioenschappen)

Sussie: Hopelijk valt het mee met Pancho!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:51

Hier is de bak een grote derrie. Niet echt rijdbaar.

Gisteren even met vriendje, broertje, zus en zwager uit eten geweest in A'dam en zijn hier nu sint aan het vieren met de hele fam. Vooral de kiddo's van m';n zus vinden dat echt geweldig.

Heb idd Dorien al een tijdje hier niet gezien. Hopelijk gaat alles goed.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:56

Mooi wark vind ik herrie

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:18

MARGRIET @ leuk filmpje hoor en idd beetje laag inkomen is ook goed, is de kop er wel af.. ;)

wat de kring wedstrijden betreft ga ik gelijk met Sann mee, ik vind het wel leuk 3 te rijden en dan op die manier selecteren voor kring. Wij hebben nu ongeveer 92 combi's in de B gehad. Als je dus 6e bent in een groep komen de punten van de andere groep er wel tussen voor de plaatsing van de kring alleen voor de prijsuitreiking maken ze dus twee groepen. Dus die 6e plek van mij zal ook wel wat zakken met mensen die van de andere groep hogere stijlpunten hadden.

Ga eens kijken of ik toch vlug wat kan bijlezen van de laatste 30 pagina's.. :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:43

Nou ik ben op wedstrijd geweest maar niet gestart. :+ Ik kwam het inspring terrein op en ik moest meteen de ring in, dat vond ik niet zo'n goed idee. Heb nog wat gesprongen op het voorterrein en toen ben ik weer naar huis gegaan. Fijn is anders maar ga niet met een paard die net 4 parcoursen heeft gelopen na 2 keer een kruisje springen het parcours in.
Zou volgende week gelijk L starten maar daar ga ik maar B van maken.

Floris en Tas konden vandaag bijna zwemmen, zo nat was de wei. Meneer begint echt hengst te worden, hij hapte in mijn jas waarop ik hem een tik gaf. Toen stond het opeens op zijn achterbenen en had ik bijna een veulen in mijn nek. Gelukkig was ik gewapend. }>

Heeft iemand ervaring met paarden wat gespannen zijn in de achterhand op de sprong? Borex heeft daar wat last van, het lijkt af en toe net alsof hij achter eerst land ipv voor. Net alsof hij ten aarde stort.

Margriet: ga zo je filmpjes even bekijken. Altijd leuk! Edit: bekeken! Ziet er goed uit, inderdaad een leuke inkomer. Staat erg vriendelijk gebouwd.
Hier wisselt de hoogte ook nog wel eens, Oosteind en Roosendaal staat meestal een cm of 10 hoger dan ergens anders. B staat als L etc.

Sussie: fijn dat je hebt kunnen rijden maar balen dan Pancho zich heeft geraakt. Hopelijk loopt hij snel weer goed!
Mo: He, het zit ook niet echt mee he!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:51

Hetje doet een soort gelijk iets. Die speelt dan heel erg met zijn krachten en springt veel te veel omhoog en blijft dan boven de sprong wat hangen. Enige wat je kan doen is veel meenemen. Is er bij hem nu eigenlijk helemaal uit. Doet het nu alleen nog als hij een balk heeft gevoeld en wat fris is.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:06

Dat dacht ik al. :) Hij doet het inderdaad erger als hij een balk aan zijn benen heeft gehad. De komende tijd mag hij vaak mee, vlieguurtjes maken. De ene keer B, andere keer L.
Het voelt echt heel raar! Heb nog nooit een paard gehad die zoiets doet. Ik had de eerste keer ook echt zoiets van he, wat doet de rare beest nou weer?! :D Je krijgt een enorme klap in je rug.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:14

MISTID @ gaat Kinootje houden .... ;)
MOOTJE @ is de longeerkraal al af ?? dat strandtopic....jeminee zeg... :roll: om over die andere helemaal niet te spreken.... :?
EVELIEN @ heeft geld uitgegeven op EBAY... ;) en zo te zien lekker aan het verbouwen...en twijfelt over haar paardjeWendel.
JIPJE @ mooie foto van Anous, Bull kan ook zo lekker wokkelen.. _O-
ROWO @ gaat al serieus samenwonen....
NOOR @ krijgt een nieuwe keuken.
LAUTJE @ heeft goede proeven neergezet. ;) en is thuis druk voor de "meeting"
LIELLE @ is onze vlieg expert .... :D
SIM @ gefeliciteerd met je contract, kun je in ieder geval even voorruit.
SANN @ ik heb jou denk ik gemist vrijdag avond ?? ik was er vrij laat en meteen weg met alles, maar heb er niet meer op gelet waar jij was.
SHANOEK @ heeft een mooi nieuw zadel.
SUSSIE @ mooie sneeuwfoto's

Zo dat was ff kort een verslag over 30 pagina's....hihihihihi..... :D

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:18

Jeetje Evelien, das ook wel zuur zeg. Voor niks richting concours gegaan dus. Kon je niet overleggen dat je later kon?

@ mootje: hopelijk gaat je paardje snel beter. Hoe kwam het eigenlijk dat ie zo liep?

Net uit eten geweest, wat overigens weer mega lekker was :9 We zijn lopend gegaan, maar jeetje wat is het spekglad op de weg. :oo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 21:21

Rowo, Het is dus flink aan 't ijzelen -O-
Eef, Balen van je cc!
Ik weet niet waarom hij zo liep. Ik hoop maar dat ik hem morgen weer fris en fruitig uit zijn stal haal!

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:23

Wie weet was het ff een dip dagje ofzo? Je weet het niet? Soms kun je zelf ook ineens een dag heel erg last van je lichaam hebben.

En idd is al het natte van de weg opgevroren. In het restaurant zeiden ze het al, maar t was dus echt zo.