[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:15

Noor, Vlietlanden stond ik bij H3, dus ik heb je waterbakprobleem daar wel gezien :j Gek hè?
Kim, Balen dat je je niet helemaal goed voelt!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:13

Pb: Met jou erop lijkt ieder paard groot waarschijnlijk. En als je ernaast staat zeker! Leuke foto's ook van Genk.
Wl: Vivre wil ook wel eens dur voorbenen laten hangen. Maar dat doet ze alleen op de lage sprongen. Ze springt altijd zo hoog dat ze het dan niet de moeite vind om dur benen flink in te trekken. Zodra het hoger wordt gaat ze wel netjes vouwen. Misschien gaat Wo dat ook wel doen.
Mootje: Hoe groot is Corion dan?
Kim: balen dat je je niet lekker voelt. Cola wil ook nog wel eens helpen bij een vervelende buik.
Noor: fijn dat je oppaswerk er weer op zit. Wel balen dat hij je laat zitten op wedstrijd terwijl in de training de waterbak vanzelf gaat. Misschien ook spanning van jou kant?
Vief: succes vandaag. Al heb ik geen flauw idee wat je nu precies gaat doen.
Marjan: Ik rij Pancho en Weltsieger op KN zadels. Heb twee oude KN symphonies (die hebben een hele ongedwongen zit), met de beroemde rode klipjes. Springzadel van Weltsieger is ook een KN. Goed moeten zoeken, want die zijn er niet zoveel tweedehands. Meneer wil niet lopen met een ander zadel als KN (ook als de ander gewoon goed lag).

Vanochtend Pancho gereden. Toen ik hem ging halen uit de wei was hij nog lekker aan het eten. Dus was niet echt enthousiast om mee te gaan. Maar met het rijden deed hij goed zijn best. Lekker gereden. Voor het eerst ook weer een stuk appuyeren meegenomen. Dat knopje zit er nog gewoon op. Hij mist alleen nog wat kracht om het mooi gedragen vol te houden. Verder vooral basiswerk gedaan. Moet nog opletten dat ik nog niet te veel vraag. Want hij wil het zo graag voor je doen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:40

Jullie zijn hard gegaan. Moet iets van 10 blz bijlezen haha. Dat doen we vanmiddag maar even.
Het is mijn 1e vrije dag bij mijn werk...

Paard is naar de fysio/dry needling geweest en het was het geld meer dan waard. Boeg, schoft en beide achterbenen waren erg gevoelig dus niet meer dan logisch dat ruin niet lekker liep. Er moest zelfs een praam op terwijl ik hem al aan de ketting had. Uiteindelijk ontspande hij en was het klaar. Ben wel blij dat ik hem de laatste 3 weken alleen licht had gelongeerd. Mag nu langzaam hem weer gaan trainen. Morgen eerst maar even longeren en dan een paar rondjes stappen en draven met hem. Hij moet eerst weer even weten dat hij weer lekker soepel is en pijnvrij kan bewegen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:53

Mootje schreef:
Noor, Vlietlanden stond ik bij H3, dus ik heb je waterbakprobleem daar wel gezien :j Gek hè?
Kim, Balen dat je je niet helemaal goed voelt!

Ik denk toch ook dat dat gewoon nog 'een brug te ver was', zo'n meertje.. Maar stout was ie wel... :7
@ Sussie: het heeft ongetwijfeld ook met spanning van mijn kant te maken, we moeten daar gewoon samen doorheen!
@ Caro: lekker zo'n vrij dagje! Fijn dat je ruin helemaal is nagekeken. Hopelijk knapt hij snel op!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:56

Goeiemorgen!
@Caro: De ruin had zichzelf dus flink in de knoop gewerkt zo te lezen :(:) Hopelijk voelt hij zich snel weer helemaal de oude! Wel lekker dat je een vrije dag hebt! Bevalt het nog steeds goed?
@Sussie: Fijn dat Pancho weer zo lekker aanpakt! En altijd fijn als de paardjes lekker voor je willen werken!
@Kim: Balen dat je wat last van je buik hebt.... Cola schijnt inderdaad nog wel eens te willen helpen, maar ik hou daar weer niet van :o
@Noor: Je slaap had je vast ook wel even hard nodig!
@Vief: Succes vandaag! Klinkt technisch in ieder geval!
@Mootje: Fijn dat je paard gisteren zo fijn liep! Hopelijk wil hij vanavond met springen ook weer fijn aanpakken!
@Marjan: Ik het een Klimke Miller dressuurzadel, een heerlijk ding, maar helaas begint hij nu toch echt wel wat ouder te worden |(

Ik ben vanmorgen vroeg heerlijk het bos in geweest met Anoes. Ze gaat steeds fijner galopperen en gaat ook steeds meer uit zichzelf lopen :D Daarna nog 2 paarden gelongeerd en vanavond nog dressuurles met Jipje.
Heeft iemand van jullie een idee waar ik een stang & trens bitjes in een grote maat kan krijgen? (minimaal 14.5cm) Ben een beetje aan het rondkijken voor Jipje, maar meestal gaat het tot 14 cm en zijn huidige bitjes zijn allemaal al 14.5cm....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:08

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:29

Bijgelezen vanaf pagina 444 :D

Lotte: ik heb ook gekeken naar een Land Rover maar ik mag geen Engelse sh*t kopen van mn vader :+ .
Vief: wat schattig die hamsters en wat een mooie jasjes/peeskappen! :9
Bianca: Gelukt met je bank?
Kim: gelukt om het te veranderen voor je wedstrijd?
Sussie: gelukt met je scriptie?
PB: wat goed van Maat en wat zonde van Het! Wel gave zadels heb je uitgezocht! Hoop dat er wat voor je bijzit!
Noor: jammer dat je niet kon crossen door het ijzer. Alles netjes afgeleverd voor je instructrice?? :P
Evie: jee wat vervelend, al gelukt inmiddels?
Billy; jammer van je stops in de cross. Verder wel lekker gereden?
Mootje: heb inmiddels 3 lessen gehad, de 3e ging eigenlijk stiekum best goed. Vanavond poging 4 :+
Corien; ai das nog niet zo mooi met Jackson, hoe gaat het nu?
Sim: wat een naaistreek zeg!!!!! Ik duim voor je dat je snel wat vindt!
Vief; lekker positief :D wordt vast leuk!
Noor; stoere filmpjes!
PB; gave foto's!
Benthe; succes met het gesprek met je baas }>
Marjan: leuk dat je doorbent met springen!
Mootje: springse vanavond :D
Scum :wave:
Kim: heeft de thee geholpen? :(:)
Caro: ik heb ook erg goede ervaringen met dry needling!
Benthe: oeh Z1!!!!

Ik heb gister dressuurles gehad en TG ging best goed. Krijg hem al steeds meer aan elkaar. Eind aug of begin sept gaan we weer op dressuurwedstrijd. Bari mag vanavond weer lessen.
Zondag naar Ibiza!!!!! Nu al heel veel zin in. Mn instructice gaat TG 3 keer rijden en mn vriend gaat hem longeren met touwtjes. Dus voor Ttje helaas geen vakantie. :+
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 21-07-10 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:35

TG: Veranderen voor de wedstrijd is gelukt. Ik kan later in het springen starten, dus geen gedoe met dressuur :).
De thee heeft niet geholpen helaas :( ..
Leuk dat je vaanvond gaat starten met Bari :D En de vakantie klinkt ook heerlijk O:).

JN: Ik lust ook geen cola. Ik kan niet zo goed tegen prik, en ik vind het ook niet lekker ;).
Fijn dat je lekker het bos in kon :).

Caroline: lekker een vrij dagje :).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:36

Moest vriendlief niet mee naar Ibiza, Karen?
Of ga je de boel zonder hem op stelten zetten? ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:37

Kim, vanavond les met Bari :) Stond beetje onduidelijk.
Noor, uhhhhh zoiets :+ ga met mn beste vriendin :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:56

TG: ik heb mijn scriptie gisteren nog op tijd kunnen inleveren. Vrijdag bespreking. Dan hoor ik of ik voorwoord, inleiding, conclusie, enz mag gaan schrijven of dat er eerst nog meer verbeterd moet worden.
Leuk dat je naar Ibiza gaat! Lekker feesten met je beste vriendin. Altijd leuk toch. Fijn ook dat het met allebei je paarden lekker gaat.
Kim: jammer dat het nog niet goed gaat met je buik.
Caroline: fijn een vrije dag!
JN: Heb laats jodphurs besteld bij cvs ruitersport. Ze hebben netjes eerst mijn vragen beantwoord per mail en na het betalen had ik ze de volgende dag binnen. Dus de site die Simmie gaf is wel een aanrader. Naar de winkel toe gaan zal voor jou ook niet kunnen denk ik? Ze zitten in Eindhoven. Dressuurstangen van 14,5 zijn er wel hoor, wel minder keus. Maar vaak kunnen ze ze wel bestellen. Willen ze niet de moeite voor je doen bij een ruitersportzaak in de buurt (dus uitzoeken welke er in die maat zijn, met de kosten en later evt. bestellen)?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:00

Middag..
nou heb een virusje op me stembanden dus mag niet te veel praten := lastig :P

TG goed bijgelezen zeg!!
Ja gister aaf liep hij op het harde goed dus even afwachten maar..
Succes met starten! :D
Kim balen van je buik!! wel fijn dat het geregeld is met je wedstrijd!
Vief energiebox? voor in het huishouden neem ik aan?
Mootje die van mij springt ook wel eens zo, maar heeft een hekel om hout te raken.
Noor jeetje 7 boxen! respect met dit weer!! ene idd hij kijkt niet naar het water! lastig dat hij je dan laat zitten op wedstrijd!
Benthe jeetje grote mond heeft jip! jackson heeft 12.5 :=
Pb mooie foto's! knappe kids!! :D
Bianca en heb je je "chill" bank?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:06

@ Jn. Ja meneer had zich goed in de nesten gewerkt. Een gedeelte was nog van de rodeoparty met uitglijden van begin juni en de rest was van de knokpartij met de oude merrie. Plus nog een heleboel andere domme acties van hem. Hij is van het type eerst doen en dan pas nadenken of te wel hij loopt regelmatig rond als een kip zonder kop hahaha
@ sussie mooi dat je scriptie is ingeleverd. Hopelijk kun je beginnen.
@ TG ik heb iemand die vanuit Almelo komt en ik vind hem super. Mijn paarden knappen er echt van op. Mijn pa is nog steeds erg sceptisch maar ja dat gaat ene oor in andere oor uit.
Wat gaaf Ibiza. daar wil ik ook heel graag een keer heen...
@ Kim volgens mij ga jij ook naar Westerbork. Dacht dat ik jou op de lijst zag staan :D

Zo 1 blz van de 10 bijgelezen :D Ga nu even de stad in..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:18

Sussie hopelijk word hij snel goed gekeurt je scritptie!
Caro wel een domme ruin! ken er nog 1 ;)
veel plezier in de stad!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:47

Caroline: Klopt :) Ik zag jou ook al op de lijst staan.
Wij gaan weer eens na een hele tijd dressuur rijden zaterdag haha. Ben benieuwd. Maar ze mag natuurlijk ook springen :).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:49

Tja.. kan niet zeggen dat Wo haar been liet hangen :n . Het is gewoon zo dat ze hierna naar voren rekt met de voorbenen. Ze zal dit misschien doen omdat het wat lager was.. maar ze heeft nog nooit wat aangetikt of een been laten hangen :n , met vrij springen vouwt ze ook keurig d'r pootjes. Weliswaar niet onder haar buik, maar ze trekt ze keurig in :j .
Afbeelding
Michiel was zeer te spreken over haar zelfredzaamheid :j .
http://zobeleefjenogeenswat.web-log.nl/ ... oss_16.jpg

@Sussie: Hopelijk wordt je sciptie snel goed gekeurd!! :)
@Vief: Wat is een energiebox? :)

Hier druk aan het werk, vanmiddag maar weer 's op Wo kruipen, kijken of ze er weer zin in heeft ;-) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:50

Leuke foto's lotte.. :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:05

In de energiebox die ik mee had zit een ledlamp, spaarlamp, waterbespaarder voor op de kraan, een stekkerdoos en een standby-apparaatje :) Daarnaast neem ik een hele lijst door om te kijken waar het huishouden nog op kan besparen. Aan de hand daarvan kun je dan zien hoeveel je op jaarbasis ongeveer kunt besparen door bv spaarlampen te gebruiken, een extra koelkast weg te doen, etc... :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:07

Klinkt goed vief! :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:07

Kom je volgend jaar dan bij me langs vóór ik alles ga kopen/inrichten? Advies op papier is ook goed! ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:13

Het zijn de kleine dingen waarvoor ik langskom ;) Wel is hier een actie dat je een advies-op-maat kunt aanvragen voor je huis. Dit promoten we ook en hiervoor krijg je vanuit de gemeente 200 euro korting. Dan gaan ze echt kijken naar isolatie, etc. Maar bv een telefoonlader standaard in het stopcontact laten zitten kost je op jaarbasis al 8 euro :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:19

Afbeelding
<3

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:20

Marjan: Ik heb een oeroud Kn-symphonie zadel, en hij ligt goed op mijn paard en zit lekker ongedwongen. Het feit dat ze dit zadel nu nog steeds maken zegt denk ik ook wel veel.
Teegee: Jij hebt even fanatiek bijgelezen :D . Fijn dat je met Teege weer zo fijn de dressuur kan oppakken.
Kim: Balen dat je zo'n last hebt van je buik, ik weet helaas niet wat je er aan zou kunnen doen.
Sussie: Ik weet niet of je dat wat vind, ik had laats een foldertje van K&K meegenomen en ik geloof dat zij alles tot 14,5 hadden, dus ook de stang en trensen. Die bitten kan je bijna overal kopen of bestellen.
Corien: Dat wordt afzien :P .
Caro: Veel plezier in de stad.
Wl:Leuke foto's.

Vandaag in 1 poging Godfried te pakken gekregen, hij heeft het razend druk zo voor zijn vakantie en had geen tijd om iedereen terug te bellen. Als het goed is belt hij aan het eind van de week voor een afspraak na zijn vakantie, vervelend dat ik even moet wachten, maar intussen ben ik allang blij als ik ergens een afspraak heb :+ .

edit:
Vief: Wast een schatje :D.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:34

viefdepief schreef:
Afbeelding
<3

Brrrrrrrrrrrrrrrrr... :n
Nee hoor, aan mij raak je ze niet kwijt ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:36

Hahaha :D