[SGW] [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:51

oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen, leuke foto nickeltje!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:59

Doei! Goeiemorgen!

Ga zo Unic maar even rijden en dan gelijk met Fred springen.
Om 12 uur heb ik les, en om 14.50 mondeling Engels.. Schijnheilig

Lielle; wat een goed nieuws over Trammelant!
Snoekiej Ach gut
Nickeltje; leuke foto!

En Vief en BV; Succes vandaag!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:26

Mooie foto Nickeltje!

Snoekiej: Ach gut

Hercules die wordt dit jaar 18 en gaat met mij weer sgw en springen starten. Hij heeft er nog alle plezier in en de leeftijd is nog niet aan hem af te zien, dus stoppen daar denk ik nog niet over na. Cool
Bovendien rijden de paarden hier meestal wel nog buitenritten. Zo hebben ze ook een 24 jarige fokmerrie staan, maar die is ook zo braaf niet meer Knipoog. De laatste tijd is die vrolijk aan het bokken als ze mee mag op buitenrit Duivel .

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:41

Leuke foto Nickeltje!
Knap trouwens dat je zo hard kon roepen dat ik je kon horen tijdens de cross. Dat moet niet mee gevallen hebben met jouw keeltje!

Lielle: Wat fijn dat het mee lijkt te vallen met Trammelant. Ik hoop voor je dat ze het hetzelfde weet te regelen als onze Roos. Wel goed van je dat je al informatie in aan het winnen bent voor het evt "einde".

Het verbaast me eigenlijk wel dat jouw paarden nu nog zo veel haar hebben dat je ze moet scheren! Ollie heeft nooit lang haar (zeer zeldzaam bijna-naaktpaard Cool ) en Ultra is al helemaal klaar met ruien. Ik heb dus mazzel met twee complete zomervachtjes op stal....

Verder heel veel beterschap aan alle zieken! Ach gut

En Tezzje is jarig!!!! Go jij! Go jij! Gefeliciteerd!!!!! Go jij! Go jij!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:48

Pablo heeft tot eind december dag en nacht buiten gelopen, dus dat is niet zo raar *LOL* Raimaer zat eigenlijk heel kort in het haar (was geschoren) maar die had het in Chaam toch nog erg warm na de cross dus Rob raadde aan om haar toch maar te scheren. Ik moet ook nog erg aan het idee wennen hoor, heb nog nooit rond deze tijd geschoren.

En ik hoop idd dat Trammelant net zo'n mooi einde krijgt als jullie Roos, maar voor het geval dat dat niet zo mag zijn, ben ik aan het informeren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:48

Proficiat Tezzz!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:49

goedemorgen!

gefeliciteerd Tezzz!!!!
lielle: goed nieuw
snoekiej: sterkte Ach gut
nickeltje: leuke foto!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:52

Lielle schreef:
Pablo heeft tot eind december dag en nacht buiten gelopen, dus dat is niet zo raar *LOL* Raimaer zat eigenlijk heel kort in het haar (was geschoren) maar die had het in Chaam toch nog erg warm na de cross dus Rob raadde aan om haar toch maar te scheren. Ik moet ook nog erg aan het idee wennen hoor, heb nog nooit rond deze tijd geschoren.

Ja, dat maakt het een stuk minder vreem inderdaad.... Is het nou zo dat als je je paard scheert er een dikker vachtje voor terug komt of is dat een fabeltje? Hihi, ik vind het eigenlijk wel ideaal hoor, Ollies babyhuidje. Alleen jammer dat hij daardoor ook erg gevoelig is... Als je naar hem wijst valt er een gat in zeg maar...... No Cheer

edit:typo

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:55

Tezz gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:56

Ik heb niet de ervaring dat ze een dikkere vacht krijgen als je eenmaal geschoren hebt, volgens mij is dat idd een fabeltje. En een dunne vacht is idd een 'mixed blessing', maar scheren is ook niet leuk

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:59

Tezz: proficiat!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:06

Ik ben blij dat ik mijn paard dit jaar geschoren heb. Ik heb heel lang zitten twijfelen, zitten ook nadelen aan. Maar ik heb hem in oktober al geschoren en dat was precies goed, want even werd het nog warm, en hij heeft verder geen dikke vacht meer gehad hierna.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:15

Os is van zichzelf ook zo heerlijk dun behaard! We scheren hem wel in het najaar en dan gaat het verder prima, nu is ie al lekker aan het ruien.

Maar miron... die heeft door ouderdom (denk ik) echt een rare haargroei. Hebben we al twee keer geschoren, november en februari en nu op lijnzaadolie maar die maakt gewoon weer een nieuwe shetlandvacht aan Frusty

Dus die gaan we binnenkort nog maar voor de derde keer scheren!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:16

Heeft hij geen Cushing MJ? Trammelant iig wel, zei de DA nog gisteren.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:33

Lielle schreef:
Heeft hij geen Cushing MJ? Trammelant iig wel, zei de DA nog gisteren.

waar kan je dat aan merken?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:35

Volgens de DA heeft 80% van alle paarden boven de 20 het. Symptomen zijn, lange krullende vacht, moelijk verharen, veel drinken, volgens mij. Overigens doen ze er verder niets aan, dus eigenlijk heb je ook niet zoveel aan deze info Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:39

Lielle schreef:
Volgens de DA heeft 80% van alle paarden boven de 20 het. Symptomen zijn, lange krullende vacht, moelijk verharen, veel drinken, volgens mij. Overigens doen ze er verder niets aan, dus eigenlijk heb je ook niet zoveel aan deze info Knipoog

hm, misschien een beginnende vorm dan, hij heeft nog geen krullen en ik merk niet dat hij meer drinkt. Maar dat verharen klopt wel. Maar ze adviseren dus niet om iets speciaals te geven ofzo?

Verder is ie gelukkig nog fit, afgelopen zondag won hij nog de onderlinge wedstrijd met zijn verzorgster! Een B proef is best simpel voor ronnie Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:44

Onze DA gisteren iig niet. Maar ik moet zeggen dat we met Trammelant niet meer gaan dokteren en tutten, uiteraard wordt hij goed verzorgd en zo, maar als het niet meer gaat, heeft hij een prachtige leeftijd bereikt. Volgens de DA was gewoon 24/7 buiten lopen het allerbeste wat we voor hem konden doen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:49

nee, ik zou dezelfde instelling hebben hoor lielle!

miron is nog wat jonger en fitter dus daar doe je nog iets meer mee maar ook bij hem zou ik al bepaalde behandelingen niet meer willen. Die gaat straks ook gewoon weer lekker 24 uur per dag naar buiten en een beetje rijden en verder niks!

Is ie het niet mee eens trouwens, als ie een keer mee mag met de trailer is ie zo blij dat ie er in rent! Vandaar dat we blij zijn dat hij met verzorgster nog wat wedstrijden kan doen, dat vindt hij echt leuk!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:51

Ik dacht idd ook meteen aan Cushing, kun je bij paarden weinig aan doen. Komt heel veel voor bij oude paarden.

Tezz: gefeliciteerd!

Nickeltje: [ img] ervoor en [ /img] erachter Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:52

super toch! Zo heeft Trammelant tot zijn 25e ook nog gewerkt, toen kreeg hij te veel last van artrose en heeft hij zijn welverdiende pensioen gekregen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:54

gomir schreef:
Ik dacht idd ook meteen aan Cushing, kun je bij paarden weinig aan doen. Komt heel veel voor bij oude paarden.

tsja, zou kunnen al heeft ie dan nog maar lichte verschijnselen. Nou ja, aangezien je daar toch weinig aan kan doen en miron er verder weinig last van heeft maak ik me er maar niet te druk om.

Hoe gaat het met babbels??

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:56

De oude draver van mn moeder is inmiddels 31 en gaat nog regelmatig me op buitenrit. We rijden hem dan met slofteugel omdat hij anders te sterk is voor mn moeder (arthrose in de schouders). Ook gaat hij nog elk jaar 3 weken mee op vakantie in de zomer naar de kust... Hij heeft nergens last van behalve dat hij nu een slecht gebit begint te krijgen en aan het inzakken is...

Mijn oudje is nu 27. Ze rijdt al jaren niet meer en loopt in stap rad, maar in draf kreupelt ze. We laten de dierenarts en de heofsmid heel regelmatig naar haar kijken, ze eet prima en speelt met haar dochters en kleinzoon in de wei. Zolang ze dat doet hebben wij niet het idee dat ze afgemaakt moet worden...

We hebben dan de kleinzoon van mijn oudje, hij is bijna 3. Mentaal geretardeerd zou het bij mensen heten... Hij is echt heel simpel. Ook heeft hij een hele slechte achterhand die steeds meer aan het inzakken is. Nu loopt hij rad en komt hij zelf overeind maar als dat niet meer zo is, wordt ook hij afgemaakt. Hij is ook nog een dubbel klophengst. Uit bovenstaand verhaal is vast wel op te maken dat we voor hem het geld van een buikoperatie niet over hebben...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:59

jeetje nickeltje, bij jullie is het ook net een opvanghuis voor oude of niet voor de sport geschikte paarden!

Maar lekker toch dat je dan de ruimte hebt om ze, zolang ze goed genoeg zijn, kan laten rondlopen!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:01

zou dat mogen in de cross.... een handje op zijn bil?

Afbeelding

Ik overweeg om voor de cross nog ff een handje op zijn bil te drukken.....