[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:42

ja dat is het zeker, en krijg het ook niet 1,2,3 op pijl....

een van de 3 jarige die van de week nog was achterover geklapt, liep vandaag braaf los door de bak met een ruiter erop! waarschijnlijk vond ze die longeerlijn gewoon eng.
die ander bakt er nog steeds niet veel van

lekker canter van je rondje!!!

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:14

Ik ben vanmiddag ook nog even in westerbork geweest, en gelukkig
was het droog! ben verder geen bekenden tegen gekomen.
Misschien Reeskees nog wel gespot, maar iedereen lijkt zo anders
in die dikke BP`s en capjes op..
Ben benieuwd naar de resultaten.

(jummie, we gaan lekkere maxicaanse taco`s eten )

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:25

alle westerbork gangers: zijn jullie al opgedroogd?

Vond het stiekem niet zo heel erg da me 1e cross training niet doorging.. Wat een pokkeweer.

Ben met Utah en Bente naar de voorronde van de veulenveiling geweest, BEnte was niet goed genoeg voor de veiling ('wel mooi type en bouw, maar mist teveel in de beweging van de rug, en heeft een te zwakke achterhand') utah vonden ze wel een super mooie merrie..
Dus me dag was nog een beetje goed..

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:59

leuk!!
de indoctro had een 5e prijs in het L
ik start morgen in NH (pokke end, maja je moet er wat voor over hebben) en als het even mee zit neem ik de indoctro mee (dat voelt iets nuttiger als ik die kant op rijd )

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:02

leuk BT!!

Jij leeft ook van de paarden volgens mij

Succes in elk geval en proficiat met de 5e prijS!

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:19

heey ik ben nu een echte sgwer :d
vandaag me 1ste cross gehad en het ging echt super
dr. 195 punten, springen 1 balk en cross foutloos en ik had een 3de prijs :d ben echt helemaal trots haha

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:23

gefeliciteerd LZ...wat super zeg!!! op naar de volgende cross

CD: was zelf niet mee hoor ik zou vandaag met mijn schimmel ergens starten, maar nu ga ik morgen starten...en tja leven...nee dat niet!!

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:34

haha jazeker, heb nu echt de smaak te pakken

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:04

netjes ladyzwien!!
Meteen een 3e plaats! Toppie!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:25

Talida schreef:
en, wanneer ga je dr starten om het tegendeel te bewijzen?

Vraag die startkaart maar voor me aan hoor, komt goed

Manic: we begrepen elkaar even verkeerd dan. WEl super van je dat je haar de kans geeft!

BT: watje Bodem was goed te doen in Harich hoorde ik

BT en Lielle: hebben jullie het organisatienieuws in de nieuwste P&S al gezien

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:32

Morgen naar Venhuizen BT?

Ik ga lekker werken, volgend weekend weer concours en anders wordt het zo veel. Hij sprong woensdag fijn, anders had hij morgen wel moeten lopen, maar nu kan ik mooi een extra dienst draaien

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:40

Crossen, ben je dan lang weg van huis word je er nat van?! Nee joh hoe kom je daar nou bij

Jeempje ik heb m'n dagje wel gehad. Om 5.15 ging de wekker om om 20.30 uur waren we pas weer thuis!!
Wel echt een super dagje gehad en net als de rest veel bokkers gemeet.
's Ochtends vroeg in alle haast op het laatst toch nog aan een routebeschrijving gedacht dus die moest nog even uitgeprint worden, doet die stomme printer het dus niet op 1 blaadjes dus wij in de auto op het briefje kijken staat het belangrijkste gedeelte er niet op
Ik was er gisteren ook al wel geweest, maar als je achterin zit te kleppen onthoud je niet al te veel van de route
Dus wij Emmy gebeld en nog even de laatste straatnaampjes doorgekregen.
Maar daarvoor nog iets veel ergers! Wij op de stal, pony mooi ingevlochten, pony in de kar willen we weggaan zegt m'n moeder "De trailer heeft een lekke band!" Dus wij sjitt!! Pony er weer uit, maar ten eerste hadden we geen reservewiel, dus daar stonden we dan.. Dus toen maar de opa (doet de stallen en de paarden) gebeld en die was gelukkig al wel wakker om half 7 Dus wij mochten gelukkig zijn trailer mee!

In Westerbork ook eerst even naar het secretariaat geweest, stonden heel gezellig naast Elise en Loesjj dus dat was leuk!! Toen opgezadeld en losgereden. Bij het losrijden Reeskees nog gemeet En later Andrea en Mandy ook nog Proefje ging goed! Jury vond het wel een beetje eentonig, maar wel een super proef! Nummers 1 t/m 14 allemaal een 8 behalve de nummers 8 en 13, daar een 9 voor en nog een zeventje. Daarna nog 2x een 5, halsstrekken en teugels weer op maat maken, tsjaa dat zijn we als M2 combinatie toch niet meer gewend Totaal aantal punten: 226

Toen nog even de cross met m'n ouders gelopen. Die waren gisteren niet mee en vonden het natuurlijk ook leuk om even te zien! Toen nog even wat bij de dressuur van kim gekeken en toen de pony klaar gaan maken! Was nog wel een gedoe zo in de trailer, want het was inmiddels al een paar uur aan het regenen en het regende nog steeds heel hard!

Toen naar het springen gegaan. Toen ik aankwam waren ze het net aan het verhogen, ik nog even het parcours gekeken en gaan losrijden. Ik was ook niet te vroeg, want nummer 4 ging de ring al in (ik was nummer 6 ) Nog een paar keer het steiltje en de oxer gesprongen en toen de ring in. Gelukkig stond het heel laag dus het was niet zo erg dat ik alleen maar laag had ingesprongen. Parcoursje ging goed Sam was braaf en tilde z'n pootjes goed op. Resultaat: Foutloos

Toen naar de DA, dat was nog wel een beetje gedoe.. Stond maar 1 echte DA en nog een assistente dus dat schoot niet echt op. Ze liepen ook nog telkens naar de opschrijven om te vertellen wat de hartslag ademhaling en het lopen was..
Toen nog een paar mooie hindernissen op het losrijterreintje gesprongen. Merkte toen al wel dat Sam opeens toch niet meer zo stoer was.. Hoeken afsneiden en z'n staart tussen z'n billen doen Toen naar het starthok, ik wil dat paadje indraven, maar daar dacht Sam even anders over
Gooit ie opeens z'n volle gewicht de andere kant op en rent ie weg. Ik bleef wel zitten en heb toen maar even net zo hard aan de teugels gehangen tot ie rechtsom ging. Etterbakje! Toen naar het starthok en toen werd ie al wel dribbelig, hoefde gelukkig niet lang te wachten tot we van start mochten! Start ging goed. Gelijk mooi hard weg, helemaal geen problemen Hindernis 1 ging ook mooi! Lekker hard door het zand gegaan en de afslag ging ook goed. Dubbel was ook mooi! En de rest allemaal ook wel
Toen de opsprong (stond op in-uit) had ik nog nooit gedaan dus was wel benieuwd hoe Sam het op zou pakken. Ging echt super Kopje er mooi op oortjes naar voren en zonder te twijfelen mooi op in-uit. Daarna nog een stukje door de heuveltjes en toen naar beneden over het sprongetje de hei op. Daar even goed gasgegeven
Tweede stuk van de hei was minder, zat echt zo'n ruiterpad ingesleten dus daar wat rustiger aan gedaan omdat dat toch een beetje afleide. De rest ging ook weer super! Foutloos gefinished!
Wel 2.8 strafseconden voor tijd. Maar echt lekker gereden. DA was ook weer goed.. En toen lekker al m'n natte kleren uitgedaan en Sam op de trailer gezet en zelf m'n derde paar kleren maar aangetrokken
Na nog wat L-paarden te hebben zien springen hoorde ik van het meisje dat tweede was geworden dat ik eerste was geworden Helemaal blij. Nog even bij de tijden gekeken, maar van de B+L-pony's was er maar 1 iemand binnen de tijd gebleven! Mijn tijd was nog de derde tijd ook, dus daar was ik wel erg blij mee, geeft toch aan dat Sam al veel sneller is gaan lopen Voor de hindernissen kwam hij nog wel iets terug, zelf vind ie het ook wel fijn om bij die stijltjes er lekker dicht onder te kruipen

Prijsuitreiking duurde alleen wel heeeeeel lang!
Om 12.15 uur was ik klaar met de cross en om iets van 18.00 uur was pas de prijsuitreiking..
Maar wel een super geslaagd dagje Bleek ook nog de beste ponycombinatie te zijn en kreeg nog een überhippe zwart met paarse deken
Erg trots op m'n kleine crossmonster
Kreeg trouwens nog een complimentje over onze outfit, dacht dat moet ik even tegen Elise en Loes zeggen

AntheaV schreef:
HEb vief en sam nog heel mooi door de waterbak zien gaan

He sjit, heb jou helemaal niet meer gezien
Was ook erg blij hoe Sammie door het water ging!
Ik zat alleen nog een beetje te dubben, terug nemen in draf of gewoon in galop aanrijden, meestal wil die eerst even in het water stappen, maar ik dacht wat maakt het uit, we kunnen toch geen weigering krijgen (bordjes hadden ze echt heel debiel neergezet maarja we vergeven ze het maar omdat het hun eerste cross is ) Dus toen maar in galop gedaan en dat ging echt super

@ Kylyco: Dan heb ik je vast nog wel gezien, ben namelijk tot het einde van de prijsuitreiking gebleven. Springen heb ik ook gezien, samen met de andere texelaars, heb nog heel hard voor je geduimd Had toen alleen nog niet door dat jij het was Maar je had wel geluk zeg met springen, je had er een paar rotafstanden tussen zitten maar je paardje is erg handig

@ ladyzwien: Jou ook nog gezien dan toen je je prijs ging ophalen.. Kim stootte me al zo aan van dat is (sorry ben je echte naam ff kwijt ) Ik zo huh wie.. Jah Ladyzwien! Maarja toen was je al weer weg!

En Biem ook nog gezien, dankzij Biem
Hahaha soms ben ik toch wel erg blonT

Nu stort Vief zo ongeveer neer, lees morgen alles wel bij

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:47

Gefeliciteerd Viefje! Klinkt als een superdag ook al was hij wat aan de lange kant
Slaap lekker alvast

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:50

Zoo Vief gefeliciteerd, dat was me dagje wel als ik dat zo lees!

Net de paarden binnen gezet, ik vond ze best rustig staan in die storm, had ik niet moeten denken natuurlijk. Buurpaard kreeg de kolder toen ik weidegenootje meenam, en Tal vond het wel leuk, dus die 2 hebben tot ik weer terug was lopen scheuren en bokken "Die van jou kan ook debiel doen zeg" Gelukkig doet ze dat niet als ik erop zit
Maar goed alles staat weer veilig binnen!

@Gomir: misschien eerst een keertje testen?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:50

gefeliciteerd VIEF!!! super!!!

Gomir: hoezo? ik heb die hele P&S nog niet gezien

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:57

Talida schreef:

Doen we een keer hoor Zou je toch al een keer komen helpen

Ik durf met bijna alle paarden wel B te rijden hoor En als dat fijn gaat dan wil het L ook nog wel

BT: viewtopic.php?f=29&t=592741&hilit=

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:59

Hallo!

Nu mijn verslag... na VdP voel ik me helemaal wat minder triofantelijk maar vooruit...:

Ik kom net terug uit Westerbork en ik ben tevreden!
Was m'n derde cross ever en ik heb nu m'n laatste puntje voor de L binnen!

Het was ook wel een makkie zeg!
Bijna iedereen was foutloos en ik dus ook!
Dressuur ging opzich wel redelijk. Beetje middenmoot..
185, baan drie geloof ik.
Ik moet zoo oefenen! haha
Springen ging opzich wel. Een stomme balk en een balk omdat m'n instructeur aan de kant schreeuwde 'RIJJE!'
Ik stom als ik ben omkijken en daar ging de tweede balk...

Nouja en de cross was een pissie!
Echt lekker gereden en hij liep goed!
De dierenarts zei dat ze 'de wond' er goed uit vond zien..
Ik had liever gehad dat die koot gewoon heel was maargoed, euh bedankt voor het compliment

Volgende keer Ede maar wel in de B nog een keer en als dat lekker loopt ga ik L starten *o/*

Morgen ga ik wel even bij OWF kijken denk ik...
Wie moeten er allemaal starten?

Ohja en wie weet hoe dat zit met www.filmloop.nl
Ik vind het gaaf dat je een film krijgt maar €40,-? Mij wat te duur!
Weet iemand hoe veel het kost als je het download van de site?

Netjes Vief!
Ik heb je nog zien springen! (Stond met de fiets van mn instructrice op het grasveld...) BTW een zeeer fiets-onvriendelijke cross! Ik en de fiets waren total-loss voor we over de helft van de cross waren!

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:02

Ik moet daar
Fijn dat je toch nog ging starten!
Nog fijner natuurlij kdat ie zo goed ging!

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:07

gomir schreef:
Talida schreef:

Doen we een keer hoor Zou je toch al een keer komen helpen

Ik durf met bijna alle paarden wel B te rijden hoor En als dat fijn gaat dan wil het L ook nog wel

Misschien als Tal het allemaal gedaan heeft dat ik dan ook wel durf, maar is beetje zelfde probleem als Manic, groen met groen wordt eh kotsgroen?

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:08

onide, ik vindt die film ook echt te duur, vondt het wel een erg leuk idee

Canter

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:16

BT, keurig gedaan.

LZ, super hoor, daar mag je trots op zijn!

Vief, wauw! En wat een dressuurpunten!

Onide, lekker dat de cross zo goed ging en dat je je punten binnen hebt.

Het gaat weer goed met de SGWay of Life mutsen!

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:18

Die dressuurpunten van vief waren vrij avsurd! Maar wel lekker

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:20

Ik weet trouwens helemaal mn cross-tijd niet weet iemand waar ik dat kan opzoeken?
Wie gaat er naar Ede?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:22

Talida schreef:
Misschien als Tal het allemaal gedaan heeft dat ik dan ook wel durf, maar is beetje zelfde probleem als Manic, groen met groen wordt eh kotsgroen?

Scheelt zeker als het paard het allemaal al een keer gedaan heeft Al is het alleen maar omdat je dan weet heo ze gaan reageren

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:23

Onide: fijn dat hij zo goed ging!