[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:35

Ziet er goed uit Margriet!

De ruin luistert aan de longe normaal wel goed alleen wil hij rechtsom niet stappen. Hij had wel door dat het nog wat glad was..Hij was al blij met alle aandacht die hij kreeg want ik had hem een beetje verwaarloosd en dat liet hij deze week goed merken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:36

Fijne rondjes Margriet! Ziet er lekker uit... maar wat staat de L laaaaag bij jullie :oo Ik geloof dat ik maar ga verhuizen :+

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:38

Nee stond ook erg laag! Bij de B twijfelde ik of de bb nog bezig was! :+ Dus wat dat betreft had ik nu 'mazzel' Voor mijzelf heb ik de drempel nl nu al genomen, terwijl het eigenlijk bijna B stond. Zo laag staat het hier meestal niet iig! ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:39

Ik geloof dat ik met die hoogte ook niet zo moeilijk deed over het L. Helaas voor mij staat de L op het filmpje bij ons in de B, om over de L niet te praten :+ Maar ach, k zal er toch over moeten. In januari ga k nl ook naar de L.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:46

Succes met naar stal fietsen Evie!
Ziet er goed uit op die filmpjes Margriet! Hebben jullie in het L meestal wel wat grondbalken liggen? Die weigering ziet er idd uit als een stuurfout, jammer! Wanneer is je volgende? Fijn toch dat het nu wat lager stond dan normaal! Altijd lekker om even in te komen voor de 1e keer. Bij ons in de regio zijn er ook veel die eerst verder op gaan springen, waar het minder technisch en lager gebouwd staat en dan pas weer bij ons in de buurt gaan springen. :+
Je hoeft toch nog niet over in Januari Rowo? Je mag met springen toch tot 40 wp?

Ben druk bezig met m'n studie. Moet morgen behanding geven. Maar wij krijgen dan een papieren casus waar het verhaaltje op staat. Ik heb daar alleen zo'n hekel aan want dan weet je eigenlijk nog niets zeker. Maar goed, niet miepen. :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:49

Succes morgen Sann, komt vast goed :D

En ik moet idd nog geen L, maar t wordt wel tijd. Ze is nl al 6 en in principe kan ze het ook zat. Maar bij mij tussen de oren is het nogal een probleem :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:52

Rowo komt goed!!

Idd viel; mij ook al op de hoogte, is niet echt hoog idd!

Hier wisselt het heel erg aan de parcour bouwer.. soms laag en soms echt extreem.. wel raar want de stoken moeten toch allemaal de zelfde maat geven :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:55

Hier kan je aan de hand van de parcoursbouwer wel weten hoe het parcours komt te staan. Helaas zetten ze tegenwoordig niet altijd meer de naam erbij op startlijsten. Een paar bouwers staan er namelijk om bekend dat ze technisch + aan de maat bouwen.. De laatste tijd bouwen ze wel vaker zwaarder vind ik. Maar dat kan ook aan mij liggen, komen wel regelmatiger 'grotere' namen richting concoursen hier in de buurt. Terwijl het pas ook een keer zo laag stond dat ik dacht nou dat kan iedereen wel. Dus wat dat betreft kan je er ook niets van op aan.

Ik dacht dat jij eerder al wel L gesprongen had! Maar dat is lastig als het vooral tussen je oren zit. Had ik ook wel met Vero, daarom ook des te blijer dat het vrijdag zo goed ging. Maar het komt vast goed!
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 05-12-10 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:56

Ja, ik heb met meerdere paarden iig al L en M gesprongen en bij de pony's zelfs Z :+ Met Zetje ook al 1x L gestart toen ze 5 was, maar dat ging totaal niet en er ook uitgegaan. Nu gaat de B zo simpel dat de L geen probleem moet zijn. Maar de drempel naar een hogere klasse is altijd HEEEEUL hoog bij mij. :o

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:56

Ik denk dat ze er hier wat rekening mee gehouden hebben dat het niet zulk goed weer was, en degene die dan wel zijn gekomen iig een fijn parcours konden springen ofzo. :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:57

Hier kun je ook zien wie er bouwt aan het parcours wat er staat. er zijn helaas maar 2 bouwers die echt top bouwen. De rest is niet veel soeps..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:58

Heb je je L debuut al gepland staan dan? Anders eerst paar keer oefenparcours op L hoogte? Of helpt dat ook niet.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:00

Haha rowo bij mij dus ook! ;) Dus was eigenlijk wel blij dat het niet heel hoog stond!

Heb nu alleen nog maar cc met 2 parcoursen staan en die doe ik dus allemaal nog in de B. 8 januari ga ik hier weer heen en dan weer een rondje B en L. En als dat verder goet gaat, wil ik helemaal over!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:00

Oefenparcoursen op L hoogte schiet niet op bij mij. Ik ga nl met een oefenparcours rustig een volte rijden omdat het toch niet voor 'het eggie' is :+ Heb nog niks op gegeven, maar me ook nog niet verdiept in de concoursen dan. De kring is 8 januari, maar daar meteen L starten lijkt me niet zo slim.

Bij ons heb je eigenlijk erg weinig bouwers die echt niet kunnen bouwen. Moet overigens ook zeggen dat ik de concoursen daar niet op uitzoek. Ik geef gewoon op waar ik fijn kan springen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:15

Dat doe ik ook. Start waar ik het fijn rijden vind. Met parcourslopen weet ik vaak al wie er bouwt. Dat kan ik dan vaak wel zien aan de lijnen.

@ Rowo helpt het niet om tijdens de les of trainingen hoger te springen. Mijn instructrice zet het in de les wxpress op M/Z hoogte zodat ik er aan kan wennenn. Paarden kunnen het qua vermogen wel maar moeten er ook aan wennen natuurlijk. Merk wel dat ik het in het L niet snel hoog meer vind staan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:17

Ik begin vanaf donderdag weer met lessen bij Steven Veldhuis. Met Zetje heb ik heel lang al niet hoger dan L hoogte gesprongen, maar das meer omdat ze er zo lang uit is geweest ivm veulen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:18

http://player.omroep.nl/?aflID=11764542 wel grappig met edward gal :+

Nou ja hier weer of geen weer het parcour blijft staan zo als het staat!

Ik geef me ook altijd idd gewoon op waar ik kan rijden :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:21

Hebben jullie gelijk kringkampioenschappen en geen selecties Rowo? Idd wat hoger springen in de les en tijdens trainingen helpt mij altijd wel. Ook een oefenparcours helpt mij altijd, ik spreek dan gewoon af dat ik het net doe alsof het voor het eggie is. Maar ik zou ook een volte draaien tijdens een concours zelf als ik haar niet lekker heb lopen, dus wat dat betreft is het wel anders.

Ik spring ook waar ik het het lekkerste vind springen. :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:23

Nee... geen selecties meer bij ons. Is er sinds een dik jaar af. Vooral indoor was het heel moeilijk om verenigingen te vinden die dat wouden organiseren. Dus direct de kring en daar je kwalificeren. Moet zeggen dat de L vorig jaar echt vrij simpel stond, maar het is in een manege waar ik niet bepaald lekker kan rijden. Nog maar ff zien dus...

En dat soort dingen van geen volte draaien kan ik helaas heel slecht met mezelf afspreken :=

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:24

In drenthe heb je gelijk kringkampioenschappen maar geen selecties. Kun je gewoon opgeven. Je heb dan kampioenschap binnen je eigen kringregio. Voor de drentse kampioenschappen hebben ze 1 selectie wedstrijd op een doordeweekse dag.

@ sannn hebben jullie selectiewedstrijden voor een kringkampioenschap?

Ik ben ook kampioen voltes draaien in trainingen :D

edit
Laatst bijgewerkt door caro29 op 05-12-10 16:25, in het totaal 2 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:25

Zo gaat het hier ook Caro. Maar eerder waren er eerst 2 selecties PLUS de kring. Dat is dus nu niet meer.

Overigens ga ik de paarden maar eens binnenhalen. Ze staan echt al een hele poos suf in een hoekje van de wei.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:25

Ik zeg het verkeerd. :) Wij hebben 3 selectiewedstrijden voor het regiokampioenschap en dan de beste over die 3 wedstrijden wordt kringkampioen. Dus het is bij ons niet 1 wedstrijd. En dan van die 3 selectiewedstrijden mogen de beste zoveel door naar de regio. Per klasse verschillend hoeveel er in die klasse rijden. Je moet er min. 2 rijden om kans te maken, want de beste 2 tellen.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 05-12-10 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:26

Ik moet nog even kijken wanneer de regio.. alleen kijken of ik een auto heb :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:26

@ Margriet: mooie rondjes. Jammer van de weigering, maar je debuut heb je maar mooi gehad! :)
@ Mootje: lui dagje? Wat een topic weer....
@ Rowo: ik heb ook bijna een jaar moeten wennen aan het L hoor. Moest mezelf echt wel eens dwingen om te rijden. Nu even een stop gehad en de knop lijkt om!

Wij kunnen hier overigens rechstreeks op de regio inschrijven voor het springen!!

Ik was gister ook 'stappen', kwam in een kroeg in de buurt Mooi Wark (uit Drenthe geloof ik???). OMG, wat een herrie!! Ik ben mooi in het voorcafé blijven teuten en borrelen. We waren op de fiets, dus wel beetje koude terugreis, maar wel weer opgefrist.
Ben net met bommetje Jer naar de binnenbak geweest. Even aan de longeer, was ie heel rustig dus ik ben er eigenlijk meteen maar opgeklommen. Meteen gaan draven en galopperen want ik voelde toch wat buskruit. 2 keer een kleine uitbarsting, maar verder was ie erg braaf.

Nu echt aan het huiswerk. We gaan straks ook nog even bij een pannekoekenrestaurant eten :9

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:28

Mooi Wark is COOL :D Niet mijn muziek maar het brengt hier in het oosten altijd mega sfeer! Hadden ze het mooie schaap (van schapen neuken) nog op het podium staan? :=

@ Sann: oh wel selecties bij jou? Bij ons dus niet meer. 2 selecties vooraf zijn er niet meer, best jammer. De beste van die 2 telde altijd en dan samen met de kring.