[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 10:49

Zoiets als Jan Salie geest ipv jansaliegeest zijn er ook al meteen 2 Dodijnen kende ik ook niet.

AntheaV

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:00

dat word volgend jaar het woordenboek uit je hoofd kennen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:17

nog een berichtje van mij (we moesten er toch 10 pp pd?)

zaterdag (geloof ik?) had ik nog foto's gemaakt van mn lieve hondje in de sneeuw. Ze zijn niet zo heel goed gelukt aangezien de batterijen bijna leeg waren en de fotocamera dus telkens uitviel en mijn hondje is nogal hyperactief, erg moeilijk om een goede foto te maken

nou hier komen ze:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(mooie schaduw van me zelf)
Laatst bijgewerkt door AntheaV op 20-12-05 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 11:18

zo, ik ben richting paarden en zo

nog 110 berichten per dag, gaat goed zo

leuke foto's

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:41

Zo dat was weer even een stuk of 7 pagina's bijlezen...
Maar ben nu weer redelijk bij, denk ik.

@Lielle en Marieke, wat dapper van jullie dat jullie aan dat grote dictee hebben meegedaan (ook al was het thuis voor de buis).
Ik voel me nu bijna verplicht om wat meer op mijn spelling letten, met twee van die "Groote Neerlandici" (heb ik dat goed geschreven?) hier op dit forum

@ Anthea, wat leuke foto's van je honden in de sneeuw. Ik vind dat ze best goed gelukt zijn hoor! Moet je nog een lange tijd stappen met je pony voordat je weer mag rijden?

@ Twinkie, leuk artikel van je zus. Volgens mij heb ik haar een paar jaar terug in de groep gehad bij de oefencross van Wieringerwerf. Ik was daar als instructie. De naam kwam me zo bekend voor.

@Bento; zo jij moet veel toetjes maken

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:54

@reeskees: dankje
ja ik moet nog tot februari zowieso stappen en daarna wrs een paar maand het land in. Ik hoop dat dat snel komt want ze wil bijna niet meer rustig stappen

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:08

Hallo!! Zit nu op school!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:21

@ Anthea, dat is nog een hele poos stappen zeg En dan nog het land in... Dan is het crosszeizoen ook bijna weer voorbij
Heb je momenteel ook nog een ander paard om te rijden? Anders kun je wel bijna gek worden lijkt me.
Niet paardrijden is wel goed voor je schoolprestaties

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:24

Ziezo, ik ben er ook weer! Ik moest wel veel pagina's bijlezen, ik zag dat jullie goed je best gedaan hebben! BRAAF!

Mijn weekend was koud maar leuk. Zaterdag was het weer heel wisselend, en moesten we de voordeur van het huisje dichtdoen en de achterdeur open omdat we het vuur niet aan konden houden, en het zonder vuur veel te koud was. Zondag was het gelukkig rustiger weer zodat we in beide huisjes het vuur goed brandende konden houden.

Mij nieuwe wollen winterjurk was gelukkig lekker warm, had alleen best last van koude tenen. Dankzij het vuur ruiken je kleren meteen wel middeleeuws... en je haar ook

Ik ben voor het grootste gedeelte vergeten wat ik allemaal heb gelezen, weet nog wel dat er een aantal paarden in de lappenmand zitten: geef ze allemaal maar een extra knuffel

Lielle en Marieke: Die woorden uit dat dictee gebruik je toch dagelijks?? Dat jullie daar zoveel fouten in maken

Twinkie: heeft jou zus een paar jaar terug de orun-opleiding in Barsingerhorn gedaan?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 12:26

ja hoor, ik heb regelmatig met boerka´s jansaliegeesten, janhagels en aquarellisten te maken en dat schrijf ik altijd op z´n jan-boerenfluitjes

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:29

Kun je ook nog heel verschillend schrijven: janboerenfluitjes, janboeren-fluitjes, jan-boeren-fluitjes.... is al een dictee-woord op zich!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 12:30

dat was een dictee woord en hierboven staat het nu goed geschreven

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:32

Zo leer je nog eens wat!

Is zo best een leerzaam topic! (goed excuus om door te kletsen )

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 12:33

ik heb weer veel geleerd gisteren, maar ik word zo moe van die streepjes/spaties/los dingen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 12:35

ik ga naar Mischa toe video gaat ook mee

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:36

Veel plezier! Vreemde dag trouwens, ben je vrij??

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:45

Veel plezier Lielle bij de clinic van Mischa Koot. We horen euh lezen het wel.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:09

@MissM: klinkt behoorlijk koud jouw weekend. Echt wel een weekndje middeleeuwen. Hebben jullie daar ook echt middeleeuws gegeten, zoals een varken aan het spit ofzo?
Was het alleen overdag?

Moet m'n aantal posts van gister nog inhalen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:17

reeskees schreef:
@ Anthea, dat is nog een hele poos stappen zeg En dan nog het land in... Dan is het crosszeizoen ook bijna weer voorbij
Heb je momenteel ook nog een ander paard om te rijden? Anders kun je wel bijna gek worden lijkt me.
Niet paardrijden is wel goed voor je schoolprestaties

Ja ik rij nu op het paard van mn moeder en stiefbroer. daar ga ik alleen op maandag mee naar les. En ik heb nu ook een 3 jarige van iemand anders waar ik op rij. Het is de bedoeling dat ik daar over een paar week mee naar les kan. En die gaat volgend jaar ook crossen Maar daar moet ik wel rustig aan mee doen want dan is hij ook pas 4.

en voor mn schoolprestaties valt het wel tegen hoor (heb dit jaar nog niet zoveel voldoendes gehaald )

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:20

goedemiddag
ik zit nog op school grrmbl

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:21

@ Anthea, Dat is tenminste wel fijn dat je toch nog lekker kunt rijden! Leuk heh zo'n 3-jarige opleiden. Ben benieuwd hoe die het volgend jaar in de cross zal doen. (mag pas na 1 augustus in de cross, meende ik ooit eens ergens gelezen te hebben).Misschien in het voorjaar eens een crosstraininkje meepakken hier in het noorden? Gewoon om te spelen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:36

Jeminee, jullie zijn er wel erg op gebrand om de 500 te halen voor eind 2005. Tis bijna niet bij te houden om alles te lezen hier!

Ik heb dan ook niet alles onthouden wat ik heb gelezen dus sorry dat ik geen reacties heb op jullie berichtjes.

Mijn springwedstrijd met Killea van afgelopen zaterdag ging wel aardig. We waren wel foutloos, maar het rondje voelde niet zo lekker en simpel aan als de laatste keer dat we wedstrijd hadden. De manege-eigenaar (hoop dat ik dat goed gedaan heb met het koppelteken ) vond het wél een heel mooi rondje. Maar goed, Killea pakte goed aan; ook als we een keer niet helemaal mooi pas zaten.

Mijn tijdelijke bijrijdpaard is zo goed als verkocht. Dat vrouwtje die hem gaat kopen rijd hem de hele maand december een paar dagen per week (de overige dagen doe ik dan nog) om hem goed te leren kennen en dat ze zeker weet wat ze koopt (dat wil de huidige eigenaresse graag). Per 1 of 2 januari gaat hij dan weg. Jammer, tis een leuk paard. Maar goed, ik wist dat het tijdelijk was.

Gisteren ben ik met Djinny weer bij de kliniek geweest. Ze loopt nog steeds goed. Op de echo was nog een heel klein sliertje onregelmatigheid te zien. Hele goede vooruitgang dus vergeleken bij de vorige keer toen de structuur van het collateraal bandje nog zo rommelig was. Ik mag nu 5 minuten per keer (dat is dus 2 a 3 keer per dag) gaan draven, op asfalt of op een vlakke vaste zandgrond.
Ik moet nog wel steeds blijven koelen, magneetveld therapie gebruiken en ze krijgt nog de tendon repair door haar voer.
Over een maandje ga ik weer terug (de draf moet dan uitgebouwd zijn tot 10 minuten per keer. Ik zit dan op 20/30 minuten per dag draven) voor een scan en als die goed is mag ik weer op gaan bouwen!
Ik vind het wereldnieuws!

Vanmorgen heb ik dus voor het eerst weer met Djin gedraafd op de draversbaan bij ons in het bos. Geweldig vond ze het (en ik ook)! Lekker proesten en oortjes naar voren.
Vanmiddag gaan we nog een keertje en dan vanavond loop ik nog een keer met haar aan de hand.

Ik is blij!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:36

ja, ik wil wel graag weer naar de crosstraining maar weet niet of mn moeder dat zo grappig vind. Vorig jaar was ik ook maar toen had mijn moeder nog niet gelezen waar al die trainingen waren ik dacht dat Arum vlak bij marum was, niet zo ver weg dus maar arum bleek aan de andere kant van friesland te zijn.

Ik wou ook naar wieringerwerf de oefencross, dat kan dan mooi watn dat is ook in augustus

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:37

simmie: wat fijn dat het zo goed gaat met Djinn

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:52

Simmie: dat is super nieuws over Djin! Ik kan me voorstellen dat je blij bent!

RK: We hebben dit keer niet middeleeuws gegeten. Het was een fair waar we aanwezig waren om onze vereniging te promoten, en de mensen van alles over Koning Arthur en de verhalen te vertellen. Het duurde beide dagen van 10.00 tot 17.00 uur, en geloof me, dat was met deze temp. lang zat
Lang leve de douche en ons warme bedje