[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:18

Cioccolato schreef:
Komt op startlijsten

Ah oke, dan is het nog even spannend haha!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:18

Wij waren met iemand mee naar Ede. Ik vond het erg rommelig overkomen allemaal. Slecht aangegeven alles, parkeren was een zooitje. Gelukkig zijn we zelf ervaren genoeg. Vriendin van ons had fijn gereden. Helaas een balk in het springen doordat ze hem teveel liet lopen. Cross mooi foutloos.

jesss_amigo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:19

Parkeren was drama idd... Ik kon er niet eens meer normaal uitkomen. Heb me trailer los gekoppeld.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:24

Ik vond parkeren prima, wij reden om half 12 ook weer weg. Wel onduidelijk 7 naar 8. Had even aangegeven kunnen worden.
En ook de optimale tijd. Nergens te vinden bij de start. Vond dat wel erg storen. Is er dan geen optimale tijd? Ja het maakt weinig uit voor je winstpunten maar je wil het toch weten. Moet je er om vragen? Vind ik niet horen.

Voor de rest hele fijne toegankelijke cross.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:31

Ja dan zul je weinig problemen hebben gehad. Na 12en was de jongen van het parkeren weg en moest iedereen maar zelf een plekje zoeken. Ook reden mensen geregeld fout het terrein af. Dat had imo wel beter aangegeven kunnen worden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:54

Oh hopeloos. Ik kan me het enigzins voorstellen. Wou nog zeggen het werd lekker geregeld door een jongen die rond fietste. Maar die ging dus vanmiddag niet op

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:06

hier vanmorgen lekker gereden in Ede. 1 balkje in t spirngen en als een speer foutloos door de cross. Smorgens idd parkeren prima geregeld en denk dat ik ook tegen de richting in eruit ben gereden? zag niks aangegeven staan?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:08

Onze eerste keer in Ede.

Wij kwamen na 12 uur aan, geen Parkeerwacht te bekennen inderdaad. Het was nou niet bepaald suped obviseus hoe ver je door kon etc. Bordje aan de straat was amper te zien.

Geen parcourstekening beschikbaar bij het secretariaat. Geen ideale tijd bij de start beschikbaar. Dus maar gevraagd. Hindernissen had ik gelukkig al door de Bokkers gezien. Parcours was vrij eenvoudig qua hindernissen, maar oké een van de eerste wedstrijden van het seizoen.

Inspringen super fijn en in het parcoursring bouwde ze helaas meteen spanning op. Helaas heb ik dan te weinig tijd om haar weer te laten ontspannen en dan moet je beginnen. Balk op 2, moest kiezen of groot en haar zin krijgen of dicht en een balk incasseren. Toch voor de balk gekozen in de hoop dat ze er wat van leert. Kijk je daarna op je filmpje en zie je die spanning die je paard je laat voelen helemaal niet. _-:(

Gelukkig goed door de dierenarts, vorige week liep ze niet 100% zuiver.

Wat traag in het losspringen voor de cross. Dus nog een keer extra gas gegeven voordat ik naar start liep. Kom je aan. Nog 20 seconden. Oh oliebol klok (1e keer hiermee) kunt u bij 15 roepen. Toen was het 15 seconden. Start box in en een enorme bok op de plaats voordat we de startbox uitreden. Wat twijfel op de eerste hindernissen. Na 6 was die weg en kon ik weer normaal gaan rijden. Toen kwam ik op het pad tussen de laatste 2 hindernissen en bedacht ik me dat ik niet meer op de klok had gekeken. 30 seconden over. Dus flink het tempo eruit gehaald. Met ongeveer 18 seconden te snel over de finish geëindigd.

Flink uitgedraafd en gestapt, bij de dierenarts gelukkig wel een mooie lage hartslag en weer zuiver.

Toen een tijdje gewacht op de stijlprotocollen maar dat duurde echt te lang.

Nu wachten op de foto's *-:)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:01

Ik wist de hele tijd niet joh :+

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:14

Ik ben even wezen kijken in Ede, vriendin van mij moest rijden. Die heeft een mooie foutloze ronde gereden. Er viel nog iemand van een bonte net voor de 2 na laatste hindernis in de cross, hopelijk niet een van jullie

Ik heb hier en daar wat foto’s geschoten, ongeveer van 208-244. Niet alles is even goed gelukt, en we waren tussendoor bij het springen dus heb niet iedereen erop staan. Mocht een van jullie daar tussen zitten, stuur even een pbtje met nummer en omschrijving combinatie!

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:46

Fijn gereden in Ede. Springen niet gelopen en 5 voorbij gereden, maar na een volte zag ik hem weer. Cross ging goed, niet snel maar wel met vertrouwen. Heb ook geen parcourstekening, optimale tijd en afstand kunnen ontdekken... Wie weet welke fotograven er waren?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:00

Heb iig Odd zien lopen. En bij de finish zat iemand die mij meteen opviel, Hocusfocus fotografie. Wel jammer als ons paard ooit nog fotograaf wil worden is zijn naam al in gebruik :')

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:05

Ros fotografie en esveo waren er ook :D

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:25

Svd photography was er ook

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:35

Ik heb ook een heerlijk rondje kunnen rijden in Ede.

Afbeelding

Parkeren werd inderdaad een drama na de middag. (Wij kwamen net voor alle drama aan gelukkig)

Weigering in het springen op nummer 3.
Paard was toch iets kijkerig op de jury tent nadat die door de ring was gevlogen. :+
Cross foutloos gereden.

Tijd heb ik geen idee van, gezien ik zonder klokje rijd nog niet zo mee bezig.
Maar volgens m’n vriend moet ik er toch een gaan aanschaffen. (Tips?)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:39

Yes, wij waren gisteren aanwezig tot aan het einde van de pony's om sfeerplaatjes te maken voor Bavaria en daarnaast ook gewoon voor (zoveel mogelijk) deelnemers.
Wij hebben wel een... niet zo'n positieve mening over de dag maar dat ervaren wij eigenlijk altijd op dit terrein. :o Laten wij het houden op rommelig en onverzorgd (zowel het springparcours als de cross). Hopelijk volgend weekend een verbetering maar dat weet ik zo net nog niet hier..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:06

Gave foto's Cynn! Ben benieuwd naar de rest!

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:11

Fijne oefencross gereden in Vinkega. Leon deed het super! Eerste ronde mag hij kijken van mij. Alles gesprongen wel beetje afwachtend en kijkend. Hindernis 3 ging niet, was eng en kreeg m er niet goed voor bij opnieuw aanpakken. Ach.... Daarna hindernis 4, ook niet helemaal zijn ding aangezien er een stuk zwart grond naast lag en een boom in het midden. Maar toch zover gekregen dat hij heeft kunnen kijken en toen nam hij deze wel fijn aan. Daaropvolgend ging weer met 2 hoefijzers in zijn neus.
Waterbak duurde ff maar hij ging wel, dit blijft echt een dingetje!
Ook de mega enge koe was even een strubbeling maar met praten, oke hard aanmoedigen ging hij wel.

2de ronde ALLES gesprongen zonder hapering. Wel goed aangemoedigd ! Ze konden me denk ik in Wolvega nog horen....
Waterbak even strubbeling maar duurde dit keer nog geen minuut!
Denk nog niet SGW klaar aangezien de eerste rond nog steeds raar en eng is en de 2de ronde alles toppie. En dan de waterbak, dit blijft een dingetje!

Maar hij deed het Top!!!! Trots op hem❤

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:12

Cynn dat vonden wij ook. Maar goed, wij zijn wat dat betreft wel erg verwend met waar we op stal gestaan hebben. Daar zijn de wedstrijden altijd zo mooi aangekleed.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:05

Ben ook benieuwd naar de fotos cynn!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:07

Ja ik vind het gewoon zo zonde van zo'n groot terrein met zoveel potentie.. al was ik wel heel erg blij hoe het qua route dit keer ging bij de waterbak. Het is daar zovaak kris-kras door elkaar met ruiters. Nu was er een mooi lijntje en kwam je ook geen andere ruiter tegen, gelukkig maar.

Blooper foto. Ja, ruiter bleef zitten. Ja, fotograaf werd nat. Risico van het vak _O-

Afbeelding
Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:28

Dat levert wel een leuk plaatje op Cynn :D

Wij zijn ook in Ede geweest. Ik heb de parkeerwachter ook 's middags gezien trouwens. Maar ik deel wel de bovenstaande meningen.
Ik had de parkeerwachter bijna onder de auto zitten toen ik het terrein op reed. Hij kwam uit het niks op zijn fietsje vanaf opzij voor mijn auto rijden en ik dacht dat hij een groom van iemand was. Vol in de rem om hem er niet onder te krijgen... Het was een rommeltje, er waren teveel mensen tegelijk.

Geen tekening bij het springparcours. Geen afstand bij de cross. De ideale tijd was 3.57 (???) in het B en je moest zelf maar aan de hand van die tijd uitrekenen wat dan de afstand was werd er gezegd.
Weinig aankleding in de cross en veel hetzelfde soort hindernissen. Geen omroep.
Ik heb 2 ruiters in de waterbak zien belanden. Maar over het algemeen denk ik dat bijna iedereen daar wel foutloos rond moest kunnen komen.

Daarentegen vond ik het niet zo erg dat het wat simpel stond wegens een matige voorbereiding aan onze kant. Foutloos springparcours, niet heel netjes. Cross ook foutloos, zonder klok gereden dus geen flauw idee van de tijd. Daarna meteen huiswaarts gegaan.
Ik hoop dat de uitslagen toch ergens neergezet worden.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:43

Er staat bij startllijsten.nl dat de uitslag van de B morgen komt, omdat het bestand te groot is ofzo 8)7

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:44

Tijd was inderdaad 3.57.

Uitslagen zouden nog op startlijsten komen, maar daar staat dat de B paarden vandaag online komt, want ze kregen het bestand niet geüpload.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:49

Hele mooie foto geworden!