[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WiPaLa

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:39

Ik heb hem van eind juni en 3 jumpings gedaan sinds dan en 2 eventings. Thuis 1x per week een redelijk zware les en voor de rest rijd ik hem dan nog 2 keer en 1 keer longeren.
Voor ik hem had heeft hij ook niet zoveel wedstrijden gedaan, in januari een internationaal en dan af en toe eens een jumping.
Ja het is daar dat ik vooral mee zit, met dat de goesting moet blijven. Ik was sowieso van plan om volgende week een paar keer te gaan wandelen ipv in de piste te trainen. Hij staat voor de rest dag en nacht buiten

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:55

Wel Antonius ik heb mij ook ingeschreven voor Anzegem... Aangezien hij zaterdag zo fijn liep heb ik het toch maar gewaagd. Ook al is het beetje kort op de bal, maar die is op twee dagen en niet ver dus dan kan ik op en af naar huis. Leek mij minder zwaar dan alles op één dag of met een overnachting, daar stresst hij toch altijd wat meer van heb ik zo t gevoel. En springen op geopad is ook een grote plus :). Ga sowieso bij jumping en dressuur zijn hoe hij aanvoelt en als ik het niet vertrouw start ik gewoon niet. Want Anzegem zou wel vrij nat zijn hoorde ik u zeggen? Dus dan wacht ik het weer en de bodem wat af. Wordt het een duur dressuur/springwedstrijdje :+ Merksplas beslis ik dan wel obv Anzegem. Heb die vorig jaar via LRV gereden en vond het daar op zich wel fijn, alleen het springen op gras is mijn favoriet zo niet.

Ik ben fan van uw paard Wipala, hij loopt echt met plezier rond zo van de foto's te zien :D

En nog eens proficiat Daph, mooie payback na Marchin!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:54

oooh...ik heb gisteren een lange dag gehad....was pas heel laat thuis, dus nu pas een verslag.

Begon uitstekend de dag, weer hartelijk ontvangst! ontzettend grappig.
nog een keer parcours verkend, terwijl we de 1* hebben langs zien komen. Een ding weet ik wel, als ik ooit 1* wil gaan rijden ga ik hier starten.
Maar goed, ik was voor de verandering eens niet belachelijk nerveus, had er echt zin in.
Foutloze cross, op exact de ideale tijd 4.12.
volle gas gereden tussen de hindernissen, en zeker met 400mtr per minuut over de meeste hindernissen heen.
Ik super blij!! *\o/* *\o/* Ook bij het water geen probleem.
Nou was de cross ook echt geen "enge" cross, bijna geen moeilijke lijnen.
goed, omdat ik bij de DA vantevoren heb staan kletsen, kwam hij ook nog even bij boxser kijken na de finish, zag er goed uit, hij ook blij en proficiat gewenst.
Boxser gaan verzorgen, ik omkleden. Lopen we terug, worden net de nummers omgeroepen die geplaats waren in de prijzen, en ik zat erbij!!! nog meer blij *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Goed, wij naar het secretariaat, hoe nu verder. Tenue aan, en dan hier op de hoofdplaats(je) de prijsuitreiking. Oke, ik me omkleden, daarna lekker een curryworst met pommes gegeten, om het duitsland avontuur compleet te maken.
Wachten, wachten, wachten >;) ....maar oke.
zie ik in een keer een aantal deelnemers die ik herkende te paard in tenue aan rijden...ga je niet menen...prijsuitreiking te paard _O- goed, wij snel naar de trailer, en boxser weer gezadeld.
Staan we daar tussen de andere paarden in....en we worden toch niet omgeroepen bij de prijsuitreiking.... :oo :oo :oo :\ :\ :\ nou geloof me, als er een gat in de grond was geweest had ik me erdoorheen laten zakken. %) %)

komt de organisator (een van) naar me toe, met zo'n vertwijfelde blik, wat doe je hier...ik heb je niet ertussen staan??? dus ik zeg...ze hadden mijn nummer omgeroepen...ik weet het verder ook niet.
kijkt hij het na, en zegt je bent 14de...
En ondertussen hoorde mijn vriendin de mensen zeggen...wie staat daar nou nog?? ach das ist die holländerin! :oo :oo die soll das falsch verstanden haben.

Maar goed, ik dus terug richting trailer, boxser aan mijn vriendin gegeven, en ik op onderzoek, want van een 11 naar een 14de plek met een foutloze cross, dat kan niet hè!!
hadden ze me een weigering aangerekend bij het water >;) huh?? dat kan niet!!
Dus alle organisatiekoppen bij mekaar, en gelukkig had mijn vriendin al druk bewegend/rennend het laatste stukje cross met water gefilmd... O:)
en de meneer van de rekenkamer had ook eerst gezien dat ik 9de stond, en toen hij de hinderniskaarten kreeg, zag hij die weigering en heeft het nog aangepast.
Dusssssssssss gelukkig alles goed gekomen :D :D

Ik ben dus 4de in de ring, en uiteindelijk 8ste overall van de VA klasse op rechenstelle.

ze vonden het zo stom, dat ze me ook nog extra prijzen in de vorm van een borstel en zadelhoes hebben gegeven bij de rozet en de cheque...ach ja, dat was dan ook wel weer leuk.
Maar ze zullen die Holländerin daar niet meer zo snel vergeten!!! _O- _O- _O- +:)+ +:)+ +:)+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:27

Wat een gewéldig verslagje Madelene! :D Je verwoordt het zo goed, dat ik het mij helemaal kon inbeelden. :P Dikke proficiat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:31

Oh God Madelene wat een dag zeg :)) ga je eens relax de dag rond, alsnog stress op het einde. Wel fijn dat ze het nog gecorrigeerd hebben. Zijn de Duitse crossen zo mooi aangekleed dan? Ik ken enkel CHIO Aachen namelijk en op dat niveau hangt de boel niet met strotouwtjes bijeen geknoopt :P

Wipala, hele leuke foto's! Michie zegt me niet direct iets qua naam... heb nu al van een aantal mensen gehoord dat een jonge smid, een Yoni, erg fijn werk levert. Ga die morgen eens een belletje geven en als dat bevalt kan ik met Icaro overstappen :)

Daaphh, Woody is zo schattig met die rozet! Hoe groeit hij intussen uit?

Hele fijne springles gehad vandaag. Beetje op mijn eigen techniek en houding gewerkt, wat een aantal hele mooie sprongen opleverde.
Wordt wel tijd voor een grote check-up bij Icaro van zadels, TA en mss osteo in oktober.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:40

Hele toffe foto's WiPaLa! Jullie hebben er duidelijk plezier in. ;)

Groot gelijk dat je je hebt ingeschreven voor Anzegem! :D Was ook een droom van mij... Met Shuddy ging ik normaal seizoen 80cm rijden en zo de laatste crossen nationaal B als alles goed ging. Nuja andere dromen bepalen dan hé... Nationaal springen. :+ Een hééééél ver van mijn bed show. :') :')
Nu met de klassering in de superprestige ben ik ook al ontzettend blij mee! :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:03

Hier filmpje van mijn tweede proef. ;) Stúkken beter dan de vorige keer I3, Varekaj zal het verschil wel merken. :') Maar qua ontspanning was mijn gevoel toch beter bij de eerste proef van de vorige keer.
Ondanks de fouten, laat hij toch wel mooie dingen zien. :)
Enigste waar ik niet echt verklaring voor kon vinden, is dat hij in linkergalop plots wisselde achteraan. Zeker ook wel door een minder sterke achterhand maar toch heb ik het niet verwacht. Dus terug naar draf moeten gaan en slordig aangegalopeerd. Beter (slordig) corrigeren dan de rest van de lijn helemaal fout denk ik dan... := Op protocol de goeie stukken met 7's beloond. Stukken met (lichte) spanning en impuls(verlies) rond 6 en 6,5 en de duidelijk mindere stukken 5-5,5. Die fout in de galop was een 4, ook wel logisch. Percentage was 63% en een klets.
In het begin na enkele pogingen dichterbij komen bij dat reclamebord met Luxor is stalgenootje begonnen met filmen. :P Geluid moet niet persé aan, de voorlezer van de andere ring kan je hééél goed horen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:39

Straks eens kijken als vriend weg is om te gaan trainen, dan kan dat op de laptop :)

Ohja Antonius: in de zomer Komt de smid op de weide. In de winter staat Icaro op pension waar de poetsplek beton is en ik mag mijn pony's daar ook laten bekappen. Enige nadeel is dat alles buiten is. Wil ik dat de smid droog/uit de wind staat, dan moet het in de stal. Idem voor verlichting als het 's avonds is.

Wolk is sedert 2 weken terug naar de eigenaar :) hij staat weer op pension en gaat terug in beginnerslessen meelopen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:52

Daaph, proficiat met je prijs!!! dat is nog eens een goeie revanche!! en die woody met de rozet...enig!!
mooie foto's ook! en ook proficiat voor dirk!

WiPaLa, goed gedaan hoor! en stond de cross echt maar 350mtr per minuut? dan moet je inderdaad langzaam rijden, maar ja...beter tijdsfouten, dan hindernisfouten!! :j en mooie foto's zeg!!!
ik ga na 15 oktober en voor 10 januari wel aardig wat dressuur en springen inplannen, en dan krijgt hij de hele maand januari vrij, alleen maar wat buitenritjes bij mooi weer. en dan pas eind februari terreintraining en begin maart weer eens een springparcours om erin te komen.

en hanne, nogmaals proficiat!! ik vind het knap hoor. nu lekker springen dan! leuk filmpje

mila, arme flush, weg van mammie ;) zal inderdaad even doorbijten zijn.
je kunt de uier ook insmeren met uier crème om hem mooi zacht te houden. (what's in a name :') )

Lene, super tof!! veel succes in anzegem

Antonius, ik heb de klasse VA** (Vielseitigkeit Anfänger)gereden (hihi 2 sterren!!...maar dan anders _O- _O- :') :') )
Is vergelijkbaar met L, maar in Duitsland is het nog eens onderverdeeld in VA-VA*-VA**
Schijnbaar kan per vereniging een beetje gekeken worden hoe ze bouwen, maar dat moet ik nog gaan ontdekken. Over 2 weken Ratingen boven Düsseldorf, daar rij ik de VA.
Maar ik vond het een super goed parcours zonder rare fratsen. Geen moeilijke lijnen, gewoon lekkere dikke hindernissen met een vlot tempo rijden.
stond 500mtr p.m. heb ik nog maar weinig gedaan, maar ik kon het prima halen.
Ik ben vergeten foto's van de hindernissen te maken, maar ze waren super verzorgd en afgewerkt, echt vakwerk.
en wat een stom antwoord van die jury zeg >;)
en heeeeel veel succes komend weekend!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:19

Erg leuke foto's wiplala!

Haha wat een verhaal madelene :') een heel avontuur :D. Het was memorabel en jij ook voor de organisatie :P.

Goed nieuws om te hier over jolyne, hopelijk wordt ze helemaal weer de oude. Ik kan het mij niet voorstellen, haar man kwijt, dat moeten verwerken en tegelijkertijd lichamelijk ook kapot. Troost dat hun kindje nog zo klein is en het hopelijk allemaal minder goed beseft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:30

Inderdaad stukken beter dan vorige keer Hanne :D Blijf op die lijn doorgaan en opbouwen deze winter, en je kan volgend seizoen gerust provinciaal starten hoor. Niet dat je elke keer voor winst gaat rijden, maar je zal ook geen idioot figuur slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:30

Als het goed is komt morgenochtend de nieuwe smid :D

Verder nog zadel issues. Dacht dat mijn dressuur bijgevuld mocht worden, zit het volgens de zadelmaker nog prima qua kussens. Zadel lag op de bok ook mooi recht, stevig en gelijk. Dus zadel weer mee en een keer langsgaan met Icaro erbij. Straks past het niet meer -O-

En tanden laten doen als DA over een weekje komt voor de prikjes. Meneer kauwde maar scheef gisteren.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:02

hehe madelene wat een verhaal! proficiat met je resultaat :) ze zullen je daar niet snel vergeten :)

ziet er goed uit hoor hanne :) op naar de volgende :)

veel succes antonius dit weekend :) ik kom zondag zeker supporteren :)

nja een goede hoefsmid vinden is inderdaad niet altijd even gemakkelijk. Wij hebben gelukkig wel een goede maar die mens is ook niet meer van de jongste en wat als hij stopt dan zullen we ook met onze handen in het haar zitten. Voor mijn merrie geen probleem die heeft volgens hem model voetjes :) maar voor onze vozzie is dat wat anders. Die heeft echt platvoeten. Groeien in de breedte maar niet in de hoogte. Waardoor hij dus gigantische ( maat 4 van ijzer) hoeven heeft maar geen hiel.

Hier gaat alles eigenlijk vrij rustig :)
Flushke is super flink. Heeft eigenlijk maar de eerste dag veel staan roepen en soms eens op de deur geklommen en nu niks meer behalve heel af en toe eens roepen. hij gaat elke dag op de weide. Als we thuis zijn kunnen we de bovenste helft van de stal al laten open staan. Hij is ook veel rustiger geworden. Hij bijt zoveel niet meer :p Toch minder stoer zonder zijn mama :) maar wel blij hoe alles verloopt tot nu toe. Gisteren was hij ook voor de eerste keer alleen in de stal omdat vozzie gaan rijden was en heeft enkel gereageerd als hij weg ging of weer thuis kwam.
Furrie doet het ook goed. Ze staat wel wat opgetrokken in de flanken. Ze is al bevriend met de pony's van de buurman :) Ze krijgt nog altijd niet veel kracht voer wel heel veel hooi. haar uier was gisteren al voor de helft verminder met de dag ervoor. Dus die gaat ook de goede kant uit. Gisteren 20 min gestapt. mss vandaag eens beetje stap en draf proberen.
kheb ook de kans om bij W*illy N*aessens in het water te gaan :) Mijn buurman werkt daar en hij had het gevraagd of het kon nu na de wedstrijd. Alles staat nog open en moet nog opgeruimd worden.
Zijn dochter zou mss ook meedoen in de oefencross in heusden maar de pony is geen fan van water :') vandaar dat ik ook mee mag :D
Tandarts en hoefsmid komen ook nog deze week dus alle grote werken zullen dan ook gedaan zijn :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:41

mila, lekker veel gaan rijden met je merrie, hoeft inderdaad niet hard...maar de aandacht van het rijden en onderweg lekker met haar praten doet de merrie's heel goed. (althans vroeger bij mijn merrie's was dat het geval :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:32

Smid is geweest, ijzertje staat er weer proper op *\o/* afspraak voor oktober al grotendeels gemaakt, dan mag hij ze alle 4 doen.

Fijn dat Flush het goed doet!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:37

Super Varekaj :)!

Flinke flush :j en ook goed dat Furrie het goed doet. Deze winter kan ze er weer tegen aan gaan :D.

Canch staat momenteel nog op ijzertjes. Maar heb de smid gzien dit weekend op de dressuur en de volgende keer gaat ze zonder staan. Zal me wel een serieuze kost sparen. Ze zal er wel aan moeten wennen... In de winter staat ze achteraan altijd zonder, maar vooraan heeft ze nog nooit zonder gestaan.

Antonius, neem je je paard terug me nr huis of niet op cross? Steve pakt zijn paarden terug mee nr huis. Zijn stallen staan beetje onder de drap door dat het gisteren bakken geregend heeft... Het zal wel nog drogen tegen vrijdag maar helemaal droog wss ook nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:56

Als ze vooral op effen ondergrond komt valt zonder ijzers zetten meestal heel goed mee. Juist met kiezels enzo in het begin wat opletten.
Icaro staat jaarrond met ijzers, die schraapt anders op een week tijd zijn hoeven naar de knoppen (en ze groeien ongelijk).

Ze geven goed weer voor de rest van de week zeg! Ideaal, er is al meer dan genoeg regen geweest.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:11

Ja ik hoop dat het goed droogt want anders zal de weide er proper uit zien als ze er met 300 camions overrijden :'(. Vorige jaren altijd al chance gehad dat ze droog lag en dan is ze niet zo kapot.

Ze moet wel over kiezeltjes, maar een klein stukje (in de winter) 3 m ofzo. Voor nr de grote weides te gaan wel een meter of 20 over kiezeltjes. Nu ze wennen er allemaal wel aan. Isle die een super gevoelige zool heeft en kan er nu ook over zonder probleem. Theeft wel een tijdje geduurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:13

Amai 300, dat is met natte grond een slagveld!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:26

Ik duim op droge grond! Ze geven 20 graden en geen regen meer. Das al goed. :)

Keiflink van Flush!!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:39

toen furrie haar blessure had zei de dierenarts ook doe maar de ijzers eraf. die heeft er nooit last van gehad. maar ze heeft wel goede voeten :) niet gevoelig ofzo.
In het voorjaar zal ze terug ijzers krijgen om hopelijk terug te kunnen starten in de cross :)

en dan volgende week nog eens een groot aantal camions erover :s

maar ze geven inderdaad gelukkig de rest van de week mooi weer uit.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:52

Gr nog geen starturen... ik blijf ginder normaal gezien wel, moet pas vrijdag rijden, dus is eigenlijk maar 2 nachten en 1 dag... hopelijk nog een plaatsje met de camion als ik zo laat toekom! En tis ook wel een uurtje rijden voor mij, dus als de stal dan toch betaald is...

Nyona staat nu sinds vrijdag ook zonder ijzers. Bespaart mij €50 door enkel te bekappen enze wordt nu toch nie gewerkt... ze heeft wel goeie voeten. Met Fi is dat voor een korte periode niet interessant omdat haar voeten teveel verslechten, ook platvoeten.

Varekaj: gelukkig terug weer goed op de voeten. Smid via via gevonden?

Madeleine: fantastisch verhaal, zie je daar zo al staan :')
Seg maar, de M in Ndl is toch ook aan 500/minuut? Of rij je anders nooit voor de tijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:59

Icaro heeft op zich goeie voeten, hij heeft alleen de rotgewoonte om te staan schrapen om het minste. Daardoor verkloot hij zijn eigen voorvoeten, en op grove kiezels of steengruis loopt hij wel gevoelig zonder ijzers. Maar qua hardheid en stevigheid geen probleem. Hij trapt nu regelmatig een ijzer af, en daar is zelden schade bij (godzijdank).

@ Antonius: ja, via via :j is nog een jonge kerel. Had er vorig jaar al over gehoord dat hij goed zou zijn, maarja, een pas startend smid is toch afwachten. Intussen nog altijd niks dan lof over zijn werk, dus de stap gezet. Gisteren gebeld, vanochtend om 8u was hij al ter plekke. Hele vriendelijke kerel, mooi werk en het is iemand die zelf binnen de LRV Z-startgerechtigd is in het crossen :D Hij komt blijkbaar bij redelijk wat leden van onze club, dus sowieso zit hij regelmatig in de buurt.

Mila: ook weer iets om naar uit te kijken dus!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:22

Antonius schreef:
Gr nog geen starturen... ik blijf ginder normaal gezien wel, moet pas vrijdag rijden, dus is eigenlijk maar 2 nachten en 1 dag... hopelijk nog een plaatsje met de camion als ik zo laat toekom! En tis ook wel een uurtje rijden voor mij, dus als de stal dan toch betaald is...

Nyona staat nu sinds vrijdag ook zonder ijzers. Bespaart mij €50 door enkel te bekappen enze wordt nu toch nie gewerkt... ze heeft wel goeie voeten. Met Fi is dat voor een korte periode niet interessant omdat haar voeten teveel verslechten, ook platvoeten.

Varekaj: gelukkig terug weer goed op de voeten. Smid via via gevonden?

Madeleine: fantastisch verhaal, zie je daar zo al staan :')
Seg maar, de M in Ndl is toch ook aan 500/minuut? Of rij je anders nooit voor de tijd?

ik dacht dat wij merendeel 480/minuut hadden...maar ik kan het ook verkeerd hebben hoor :') :')
ik let normaal gesproken inderdaad niet zo op de tijd.
maar nu had ik ook echt een cross waarbij ik de tijd kon halen.
als er veel lijntjes met gebroken lijnen en op en afsprongen inzitten, dan weet ik dat ik daar gewoon dermate moet terug nemen anders krijgt mijn knollie het niet verwerkt in zijn kupke 8)7 :roll:
het was nu echt een eenvoudige cross.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:38

happy b day *\o/* *\o/* *\o/* antonius :D