[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:43

Wat gebeurt er dan met de freejump dat ze niet veilig zijn?

En is dat dan met de gewone versie of de lite versie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:28

Hocus heeft gister weer wat sprongetjes gemaakt. Was een goede klik met de ruiter. Hij was wat roestig en moet conditie kweken. Maar dat is een beetje blijven liggen doordat ik de enige ben die nu rijdt, en ik ben doordat ik corona heb gehad ook conditie kwijt geraakt. Ben er nu weer helemaal dus kunnen er aan gaan werken. Over 2 weken gaan we weer op pad.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:13

kamsel schreef:

Allebei. Ze zijn alleen open aan de bovenkant maar de zwaartekracht trekt je naar beneden als je valt. Als je dus banketstaaf recht naar beneden stort kan je alsnog blijven zitten agz er geen opening zit aan de onderkant. Zo ver buigen die buitenkanten niet helaas.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:42

Afbeelding

Dit is waarom ik nooit meer freejump wil, enkelbanden op 5 plaatsen gescheurd en kuitspier wat eigenlijk alleen maar samen gaat met het breken van je kuitbeen dat is me gelukkig bespaard gebleven.

Paard bokte ik viel er ogenschijnlijk netjes af via de schouder in een salto met voeten op de grond maar de beugel hing er zo bij...

Ik heb er verschillende mogen testen maar die van Flex-on safe-on steken er met kop en schouder bovenuit voor mij. Al zijn de nieuwe van le mieux ook wel aardig.

kamsel schreef:

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:07

_lautje_ schreef:
Freejump is niet veilig. Heb dat echt al veel gehoord. Ze zijn super duur, maar veel ongelukken er mee.

Ik heb al jaren Sprenger Bow Balance beugels. Zijn echt top. Nog nooit blijven hangen. Weldaad voor je knieën en heel degelijk. Heb mijn beide paren al zeker 10 jaar.

Hier op de sprengers mijn enkel gebroken omdat die bleef hangen in de val.
Nu Tech stirrups.. voelt veel beter

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:42

Beugel van vriendin zag er ook ongeveer zo uit zoals die van Lautje :n :(:)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:00

Ik heb al jaren de Bow balance van Sprenger. Al vaak gevallen maar nog nooit blijven hangen ( klop het ff af) en idd fijn voor je enkels en knieen

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:26

vera_pino schreef:
[ [url=m/YYArCK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is waarom ik nooit meer freejump wil, enkelbanden op 5 plaatsen gescheurd en kuitspier wat eigenlijk alleen maar samen gaat met het breken van je kuitbeen dat is me gelukkig bespaard gebleven.

Paard bokte ik viel er ogenschijnlijk netjes af via de schouder in een salto met voeten op de grond maar de beugel hing er zo bij...

Ik heb er verschillende mogen testen maar die van Flex-on safe-on steken er met kop en schouder bovenuit voor mij. Al zijn de nieuwe van le mieux ook wel aardig.

kamsel schreef:

Bedankt voor je duidelijke bericht! Wat vreselijk met de Freejump..
Heb je de Safestyle (xLite) ook al eens geprobeerd?
Ik vind het zo fijn dat deze 90 graden gedraaid zijn en lees er geen negatieve berichten over kwa veiligheid.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:42

Ik heb de Safestyle XLite beugels sinds een jaar. Ben er heel tevreden mee, dat ze gedraaid aan de beugelriemen zitten is erg prettig, zo heb je geen draai in de beugelriemen (kreeg er blauwe plekken van aan mijn kuit).
Ik ben er al mee gevallen en ze gingen heel makkelijk uit. De binnenste boog is van rubber, dus daar merk je niks van als je valt. Een aanrader.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:31

Wow Vera, dat ziet er wel bizar uit..
Moet zeggen dat ik bewust de grote heb genomen hoewel met mijn schoenmaat ook de kleine (nog net) had gekund. Maar ga dan toch kijken naar een andere oplossing. Ben al niet de handigste ruiter..
Sprenger heb ik aan mijn dressuurzadel, maar dat zoek ik voor de eventing niet, die moeten echt open kunnen.

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:46

Ik heb de Safestyle xLite besteld, ben benieuwd!

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:02

Ik heb hele oude open klinkende beugels, geen idee hoe ze heten maar werkt prima :+

Wij zijn zondag naar Oudkarspel geweest. Super mooi weer. Springen ging heel lekker, foutloos. Cross zat 1 naar lijntje in, waarbij je over de weg moest (met zand erop) naar een haag, stijl naar beneden waterbak en dan opsprong. Ik reed voor de weg al wat terug zodat ze niet zou glijden, en kwam vervolgens op een korte afstand en stonden we dus helaas stil. Verder heerlijk gereden en waren nog binnen de tijd. Dus zeker weer tevreden en op naar de volgende!

Afbeelding

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:47

kamsel schreef:
Wow Vera, dat ziet er wel bizar uit..
Moet zeggen dat ik bewust de grote heb genomen hoewel met mijn schoenmaat ook de kleine (nog net) had gekund. Maar ga dan toch kijken naar een andere oplossing. Ben al niet de handigste ruiter..
Sprenger heb ik aan mijn dressuurzadel, maar dat zoek ik voor de eventing niet, die moeten echt open kunnen.

Nina van SGW-eventing.nl heeft verschillende testmodellen. Dat is echt ideaal ik heb er een filmpje van gemaakt weet niet of die op hun webshop of Facebook pagina staat.

Ze heeft die open klappende van BR, techstirrup en de safe-on sowieso. Mailen of bellen en je krijgt super fijn advies!

Dit zijn de volwassenmaat freejump beugels hoor ik neem dat risico echt niet om met te kleine beugels te rijden plus het geadviseerde gewicht moet je gewoon niet overschrijden. Maar never nooit meer freejump wel zonde van het geld...

Mooie foto cookie, die bruggen in Oudkarspel kunnen inderdaad lastig zijn.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:57

Helaas heeft Eventingsgw ze niet op de site staan, zal fb eens checken.
Wil sowieso nog een Airjacket en een nieuwe bp, (toch jammer dat ik ze nergens meer gecombineerd kan vinden) dan kunnen een paar nieuwe beugels er ook nog we bij..

Oudkarspel ben ik nooit geweest, fijn dat je lekker gereden hebt cookie!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:49

Ben ook in oudkarspel gestart. BB, foutloos gesprongen en cross ook erg fijn maar ook 2 stops. 1 slecht aangereden door mij en idd ook die heg voor het 2de water. Daar stonden er heel veel stil.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 00:12

In Elim zit ook een cross oefenland met waterbak. Is daar animo voor?Afbeelding

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 00:35

Zwolle oefencross gereden. Binnen echt weer een spookypaard 1ste ronde. Pompt zich helemaal op. Denk kan been geven maar dat komt niet door dus heb m de oren vd kop geluld. En opeens hup.... binnen eindelijk alles gesprongen en buiten ook.
2de ronde zonder problemen binnen en wederom buiten top!
Ooit komt de dag dat hij het in 1x doet.

1ste ronde binnen 4 hindernissen ( super spooky) daarna naar buiten.
https://youtu.be/lw5kehYkCHo

2de ronde binnen 4 hindernissen ( niets meer aan de hand)
daarna buiten
https://youtu.be/jxff0m5Q8Ts

Foto buiten
Afbeelding

Afbeelding

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:33

Helaas zit voor mij het cross seizoen dit jaar er al op, paard heeft zijn griffelbeen gebroken in het land :+

Mocht iemand leuke dingen weten voor met een puppy van 4 jaar hoor ik het graag. Vooral kennismaak lesjes of crossjes om lekker te spelen.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:45

xCynthiaVos schreef:
Helaas zit voor mij het cross seizoen dit jaar er al op, paard heeft zijn griffelbeen gebroken in het land :+

Mocht iemand leuke dingen weten voor met een puppy van 4 jaar hoor ik het graag. Vooral kennismaak lesjes of crossjes om lekker te spelen.

Ai! Wat naar!!
Hoe heeft ie dat gedaan? Gek op t land? Wat een ellende. Sterkte

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:55

Wat fijn dat het fijn ging Misz kitty!

Elim is voor mij iets uit de richting.
Gave foto’s Hillebil! En fijn dat je 2e rondje super ging :D

Wat balen Cynthia! Moet hij voor operatie of gaat ie voorlopig op rust?

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:28

Ja ik denk een tik van zijn vriendinnetje gehad, die heeft nog wel eens losse achterbeentjes..

Het is nu ingespoten en moet 6 weken op rust. En verder stappen en niet gek doen :(

Voor de degene die het interessant vinden hier een linkje met rontgen en hoe zijn been eruit ziet:
https://www.instagram.com/p/CPnbuCqHY1E/

Niks naars het is echt een grote ei :+

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:52

Auwts naar breukje. Hopelijk gaat ie niet op de pezen drukken. Beterschap!

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:47

Gaat er nog iemand hier naar vinkega volgend weekend?

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:28

Nee ik ga Ede starten volgende week. Gisteren lekker de oefencross in Schaijk gereden. 2e rondje helemaal L met in t water zelfs de M lijntjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:28

annikavolder schreef:
Nee ik ga Ede starten volgende week. Gisteren lekker de oefencross in Schaijk gereden. 2e rondje helemaal L met in t water zelfs de.....

Ziet er goed uit!