[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:19

Verschillen we daarin van mening :) Ik vond echt dat een hoop foutloze en netjes rijden combinaties gister (in mijn ogen) onterecht met maar 1 ipv 2 winstpunten naar huis zijn gegaan. Maar goed, misschien dat als er een andere jury had gezeten er meer mensen met 2 winstpunten naar huis zouden zijn gegaan, maar dat weet je natuurlijk nooit.

Verder vind ik het eindeloze wachten totdat je weet of je barrage/2e ronde mag rijden helemaal vervelend. Anders kon je je er tenminste op instellen (foutloos barrage, strafpunten naar de trailer) nu hoor je het pas achteraf en hebben een hoop mensen nog voor niks een uur langer op hun paard gezeten omdat ze niet wisten of ze erbij zaten of niet.. Barrage was pas 2,5 uur na begin van de rubriek, dus daar werd je niet heel blij van.

suikermeisje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:23

bij ons deden ze niet aan barrage :o
en ik denk dat bij ons wel vrij soepel is gejureerd. Werd met 8-en gestrooid terwijl die combi niet eens zo heel netjes reed..

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:27

was ik dan toch maar in Zoelen gaan springen had ik vast leuker gevonden

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:27

Dat je zo lang op de barrage moet wachten, vind ik wel een heel erg minpunt zeg :oo . Ik had eigenlijk begrepen dat er gewoon geen barrage meer was?

Die discussie over de punten was er eerst ook al hoor Texelse, alleen toen had je er geen last van qua winstpunten.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:28

@ Texelse klopt :# Sorry! Het is dus gelukkig niet zo!
Dus is er in mijn ogen niets veranderd in de B! Was toch al minimaal een 6 voor stijl voor een WP! En de rest natuurlijk erbij opgeteld!

@ Vief ik had het bij mij toen ook hoor! Hele mooie foutloze rondjes en geen wp's!
Maar bij ons zijn er indd ook geen barrages nu hierdoor meer hoor in de B! Degene met de hoogste punten wint nu gewoon!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:32

Gisteren was er voor de B geen barrage, dus daar hadden wij nog geen problemen mee. Maar dat is idd wel een puntje wat duidelijker mag i.m.o. Zelf zou ik graag de barrage er in willen houden in de B.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:34

barrage is idd jammer.
Joki: het stond ook gewoon wel eerlijk BB stond laag, B stond gewoon normaal. Je hebt van die CC waarbij echt vet hoog staat dat je denkt doe eens gezond. Maar dat hadden we gelukkig niet :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:48

Ik zou het ook jammer vinden als de barrage in de bij geschrapt zou worden, maar op deze manier werkt het gewoon niet. 2,5 uur wachten op een barrage vind ik gewoon echt te zot voor woorden. Pas de regels dan zo aan dat niet de beste zoveel % barrage mag rijden, maar mensen met een cijfer vanaf ... Dan weet je tenminste waar je aan toe bent en is het eventueel ook mogelijk om een ingebouwde barrage te rijden. Ben wel benieuwd naar de uitslagen, om te kijken of mijn gevoel dat er echt maar een heel klein deel (op 1 hand te tellen) 2 winstpunten gereden had klopt.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:57

Mendy, hoe meer foto's hoe moeilijker ik kan kiezen!!

hennydehart schreef:
Wat bedoel jij nou Danielle??? Gaat de cross het springparcour ook op stijl???
Of begrijp ik het verkeerd?!

Je begrijpt mij verkeerd, ik had het over een 'normaal' concours waar ik was.
De combinaties die zowel dressuur als springen deden, hebben bij lage punten in de dressuur toevallig ook lage stijlpunten bij het springen. Dat viel me op!

Joki dat is wel erg gemeen van de jury, jammer zeg. Blijf maar gewoon bij je eigen gevoel en doe het protocol in de prullenbak.
Vief hoe zit dat met barrage? Dat stuk heb ik even gemist. Ik dacht namelijk dat er geen barrage meer was??? We hadden gisteren ook geen barrage.

Heb net al even gereden, helaas zelf niet helemaal fit dus was er na 3 kwartier wel weer klaar mee.
Kunnen jullie je mening even delen? :) Als ik het aan mijn ouders vraag wordt ik niks wijzer. Welke foto zal ik bestellen?
Of misschien wel geen 1, kan ook. Springfoto's komen vanavond.

1. http://www.horsefotografie.nl/uploads/i ... 151126.jpg
2. http://www.horsefotografie.nl/uploads/i ... 151136.jpg
3. http://www.horsefotografie.nl/uploads/i ... 151131.jpg

Heb het in de regels helemaal precies opgezocht, een link plaatsen naar de foto op de orginele site is wel toegestaan. :j

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:00

@Joki: de 2e foto (van de galop). Op de 1e zit je zelf iets gespannen (lijkt het) en de 3e vind ik minder mooi.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:07

daNiielle_ schreef:
Heb het in de regels helemaal precies opgezocht, een link plaatsen naar de foto op de orginele site is wel toegestaan. :j

Wil je mij even die regels doormailen? Bedankt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:11

danielle: ik vind de 2e het mooist. Die andere 2 is of de achtergrond of de houding van het paard vind ik niet zo.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:14

Joki: wat gemeen van die jury, maar het moet flink ernstig zijn geweest als ze het niet op de coupon zet en alleen maar durft te zeggen. Ben wel benieuwd wat ze zei :o
En hoeveel punten had je?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:19

Ja denk inderdaad 2, van die draffoto's zijn toch ook zo standaard. :P
Dat de foto's niet perfect zijn dat zie ik natuurlijk wel, maar vind het ook leuk om die aan de muur of in een album te doen.
Is voor mezelf leuk om te zien als er over een tijd weer vooruitgang in zit.

Ben inderdaad ook wel benieuwd naar die opmerking. :oo

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 11:31

ik ben ook wel heel erg benieuwd naar je punten en opmerkingen van de jury joki.
danielle de 2e is het mooist vind ik.

zo half 11 al weer terug van concours. Bay was lekker fris en had er veel zin in. met losrijden vond hij een tentje eng (stonden aan de kant voor verkoop) maar met losspringen best wel fijn. oxer niet zo daar hield ik hem te veel tegen en dan gaat hij stuiteren en komen we niet uit waardoor ik hem voor de sprong weg trek. (liever een weig dan erin knallen)
toen parcours in naar H1 wilde hij niet en draaide zich zo vlug om gelukkig nog buiten de startlijn.
daarna aangereden met iets meer tempo (iets te hard maar dan moet hij maar even door) en hij sprong heel fijn. lijntje van 2-3 stond op een 6 galopsprongen daar maakte ik net iets te laat een ophouding en dus iets te dicht onder 3 en balk. H4 steiltje dom balkje. ook weer een lijntje op 5 galopsprongen naar 5 een triple daar vlogen we over heen. van 7 naar de dubbel 8 was een soort van rechtsomkeert en mijn bocht was iets te groot dus scheef naar de dubbel en een balk op a.
3 balken maar super tevreden als we die niet gehad hadden hadden we ook nog winst gehad.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:54

Danielle, ik ga voor foto 2 (maar dan ook maar net). Ik vind die fotograaf alleen niet zo van deze tijd met zijn boete over kopieren: zou er daarom helemaal geen foto komen denk ik :o .

Itsme: fijn dat je tevreden bent! Verhaaltje geeft mij een ander gevoel, maar dat valt denk ik onder de "discussie" die ik gister met MM had: het is maar net hoe je je doel stelt :D .

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:55

Even een baal berichtje. Ik zou vanmiddag cc hebben in Exloo. Haal ik draakje net uit de paddock om te vlechten, zie ik dat haar achterpootje wat dikker was. Dus ik haar weer in de bak gedaan om te laten draven maar ze zet hem niet lekker niet. In stap loopt ze wel gewoon goed en ze heeft er denk ik ook niet al te veel last van, ze kon namelijk wel als een malle door de bak rennen en bokken. Maar heb de wedstrijd maar afgebeld. Heb haar pootje even afgespoten en hij lijkt nu weer normale dikte. Baal er wel heel erg van, ook met het oog op W'bork volgende week. Draakje is nog nooit kreupel geweest, dus ik hoop dat dit ook snel weer over is. Het ergste is nog dat het waarschijnlijk Yentil haar schuld is :( Die geflipte pony is gister boven op haar gesprongen toen ik ze uit het land ging halen. Ik dacht toen al dat ze in haar kootholte sprong maar ik liep ervoor dus zag het niet goed.

Joki: Wat een rotopmerking van die jury zeg. Zoiets kun je echt niet maken.
Itsme: Fijn dat je zelf tevreden was!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:33

anthea wat balen zeg! Hopelijk is ze snel weer de oude zodat je zaterdag naar WB kan
Danielle ik zou ook voor foto 2 gaan
Mendy je bent er al vroeg weer! Ik kom net uit bed :z
Vief was vandaag al helemaal vroeg! Maar wolles kan nu lekker genieten in de wei
Joki wat een gemene jury, ik heb al zo'n hekel aan de dressuur en als ze ook nog zo achterbaks gaan doen :r

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:28

Hier ook alweer terug, helaas 1 balkje, maar Uk was er wel lekker aan!

Danielle, de 2e foto is het mooist!
Mendy, fijn dat je lekker gereden hebt!
Joki, wat belachelijk een jury die zo doet. Je zou evt wel klacht kunnen indienen bij de KNHS.

Zoo, nu lekker op de bank. Straks even iets poetsen en stofzuigen in huis en dan niets meer doen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:37

Danielle: Had helemaal over je foto's heen gelezen, maar ik vind de 2e ook het mooist!
Tientjeh: Jammer van de balk, maar fijn dat Uk zo lekker aanpakte

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 14:00

jantine fijn dat uk lekker sprong, wel jammer van het balkje

anthea hopelijk is het weer snel goed en kun je wbork nog starten.

zo ga mooi ff op de bank liggen. denk zo ook maar even filmpje erop (war horse)
Lielle hoe is het met jou (spier)pijn

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:25

jantine een balkje is niet zo erg als het verder lekker ging!
mendy dat lijkt mij echt een hele zielige film dus ik durf hem niet te kijken...

ik ga zo even de honden "uitlaten" op de hei van westerbork <<)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:34

Klinkt echt niet fijn die nieuwe regeling voor het B springen..
Mooi dat het toch redelijk gaat Mendy!
Jammer van het balkje Tientjeh.

Ik heb nu trouwens al 2 crossen mijn AJ niet vast gedaan. Snuggere actie he... Waarom ik zo'n ding dan om heb. :o
Ga nu ff rustig rondje stappen, dat kan wel met m'n brakke kop. ;)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 15:43

opzich gaat het wel goed alleen me arm niet echt. die schaafwond is echt giga paars/blauw/rood

san voor setje compleet te maken? patronen besparen? geen idee maar is ook niet zo handig om dat te vergeten.
bianca leuk daar wandelen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:43

@ Joki triest zeg!
@ Danielle ja indd jou verkeerd begrepen..
@ Sann! Sufferd met je AJ! Doettie het nie heh ;)
@ Itsme dat je gevoel goed was is het belangrijkste!
@ Anthea balen zeg... Hopelijk is het niks ergs!
@ Tientjuh balen van die ene balk zeg!

Ik heb max vandaag een makkelijk daggie gegeven! Lekker in de mole geweest alleen!
Verder paar proefjes voor gelezen! Allemaal hadden ze winst beide proeven! Gebeurd niet vaak....