[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:19

Er is al zo weinig plek op SGW wedstrijden. Straks wordt het nog voller. :+
Kunnen ze i.m.o. beter hun energie in extra wedstrijden etc. steken. Als je echt SGW wilt rijden kom je er zelf ook wel, zonder die cursus zou ik denken. Met die cursus wordt het wel heel makkelijk...Maar wie ben ik he. :D

Moet zo de sneeuw in. Vero eten geven! :brr:
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 04-12-10 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 18:20

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:20

Jaa, die had ik net gezien! Schattig he! :+:

Lielle

Ziet er toch niet slecht uit?
De cursus bedoel ik. Meer wedstrijden moet ook maar ik vind dit een mooi initiatief.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 04-12-10 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Op zich geen slecht initiatief, maar ik mis toch wel het belang van veiligheid en trainen in dit stukje. Vooral hier
Citaat:
Gelukkig zijn er al veel ponyclubs die regelmating naar een eventing oefenterrein gaan om te trainen. Ook voor de ruiters die net als doel hebben om aan een eventingwedstrijd deel te nemen, is dit een goede oefening.

Lijkt net of het helemaal niet nodig is om te trainen voor een eventing :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 18:24

Tja, In mijn ogen kun je dit alles niet in één avond uitleggen. En dan nog: Het ideale eventingpaard :+
Hier heb je toch instructeurs als Rob, Alice e.d. voor?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 18:28

Er staat trouwens wel een leuk stuk over omgaan met spanning in de P&S :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:28

Van de fokvereniging willen we ook een clinic organiseren met als thema: Het ideale eventingpaard. Gaat dan voornamelijk over het karakter, de wil om te springen en een groot hart. Met dus als clue dat zelfs fjorden, haflingers etc het kunnen. Maar als ze hoger willen komen, een paard met een grote galop, goede gangen etc beter is.
Maar ze zouden het idd beter in meerdere avonden op kunnen splitsen. En die schapen :+
Balen dat ik de P&S nog niet heb. Maandag kan ik pas kijken!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:29

Maar het is toch een prima manier om er kennis mee te maken? Dan kun je daarna verder gaan met trainen, ik heb heel veel mensen op zo'n soort manier zien kennis maken met sgw. Gewoon een indruk van wat het is, dat het echt niet eng is en dat iedereen het kan. Laagdrempelig maken dus, prima initiatief IMO.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:29

Lielle schreef:
Ziet er toch niet slecht uit?
De cursus bedoel ik. Meer wedstrijden moet ook maar ik vind dit een mooi initiatief.

Ik vind het op zich ook een mooi initiatief, maar of het inhoudelijk ook echt de moeite waard is..... daar durf ik nog aan te twijfelen. Zoals al is gezegd kun je zoiets niet in 1 avond (inhoudelijk genoeg) samenvatten. De kunde van de instructeurs twijfel ik overigens niet aan!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:30

Idd wat snoekie zegt mis idd ook de veiligheid..
En idd dan word het op de sgw wedstrijden alleen maaar drukker :+

Die schapen zijn wel grappig!

Mootje ik douche ook niet elke dag, volgens mijn huisarts en moeder is het niet eens goed voor je huid! omdat je al je goeie vetlaagjes van je huid wast.

Heb vandaag ff zonder zadel gestapt met zijn dekens op was wel lache, ben nog even achterste voren gaan zitten liggen, staan :) braaf peerd :D

Nu lekker niksen.. verveel avondje :(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:34

voor ons niet meer sim, maar voor iemand die er volkomen vreemd mee is denk ik wel. Ik denk dat je het moet vergelijken met de sgw stukken op de wiki en bv de clinic die Katja en ik op het HE hebben gegeven. Kennis maken, niet meer en niet minder.
En die veiligheid zal echt wel aan bod komen, als het al niet verteld wordt, wordt er wel om gevraagd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:40

Lielle schreef:
voor ons niet meer sim, maar voor iemand die er volkomen vreemd mee is denk ik wel. Ik denk dat je het moet vergelijken met de sgw stukken op de wiki en bv de clinic die Katja en ik op het HE hebben gegeven. Kennis maken, niet meer en niet minder.

Dat is waar. We moeten idd uit gaan van een kennismaking voor mensen die niet echt weten wat het is. Wij kijken er naar met de ervaring die we zelf hebben (althans ik dan) en vind(en) het niet interessant (voor mezelf).

Citaat:
En die veiligheid zal echt wel aan bod komen, als het al niet verteld wordt, wordt er wel om gevraagd.

Dat mag ik wel hopen ja!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:42

Het is idd wel een prima initiatief om mensen er kennis mee te laten maken. Maar ik vind dan toch wel weer dat ze aan de verkeerde kant beginnen. Als ze nou eerst eens zorgen dat er meer wedstrijden zijn en dan pas meer mensen er voor laten warm lopen. Want er is nu al een enorme run op alle SGW- wedstrijden, vooral in de klasse B.

Het was voor mij, vroeger, misschien wel wat geweest, van mijn ouders mocht ik nooit SGW rijden. Als die dan naar zo'n avond waren geweest was het ze waarschijnlijk wat meer uitgelegd en hadden ze het minder gevaarlijk/ eng gevonden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:57

ik denk dat het allebei nodig is.

Ik ga zo eens richting de Mall of America, heb een uurtje over en ik heb nieuwe schoenen nodig. Het zout heeft deze lelijk uitgebeten :oo

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:08

Shop ze. Niet met Uggs thuiskomen hoor!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:10

@ Lielle: Jeetje... jou reis viel dus niet bepaald mee! Hopelijk kun je je terugreis snel voortzetten.

@ Sann: ja vanwege het weer hebben ze het afgelast. Naja ik ben veilig thuis gekomen voor de sneeuw!

En van KNHS idd leuk initiatief (k heb niet gelezen wat het inhoud) maar vraag me af of het gaat werken en of het niet weer het zoveelste initiatief is wat op niets uitloopt. Verder sluit ik me ook bij Sann aan.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:10

Hallo :)

Super Sann!
Gefeliciteerd met je moeder Vief :D
Gefeliciteerd Mandy, nette punten :)
Ik douche ook wel eens 2x per dag, al ben ik de afgelopen weken ook regelmatig met een boek het bad in gedoken. Vind het heerlijk.
Hmm ik weet niet wat ik van die cursus moet vinden... laat de KNHS maar investeren in de SGW wedstrijden ipv alleen maar meer mensen te werven voor de SGW. Zo zitten de wedstrijden nog sneller vol. In bijna elke buurt is wel iemand die best wel wat over SGW weet en er het een en ander over wil vertellen/trainingen geeft, dus dat hoeft de KNHS imo niet meer extra te stimuleren.
Veel plezier met schoenen shoppen Lielle!

Ik heb net gereden, maar gesleed met de kleine pony. Ook leuk. Heb geen last van mijn rug gehad. Eens kijken of ik morgen tussen het sinterklaasgedoe nog tijd heb om Ul te rijden

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 19:16

Mistid, Fijn dat je geen last van je rug had!
Ik ben op zoek naar een jurk voor de doop van ons nieuwe schip. Iemand ervaring met lightinthebox.com ?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 19:46

Ik ben suddervlees aan 't maken :9

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:49

@ Mootje: geen ervaringen mee helaas. Wat voor jurk zoek je precies? Iets chiques?
Eet smakelijk zo!

@ Mirte: lekker gesleed dus? Das ook wel eens leuk en een keer wat anders dan rijden.

*zucht* zou ik vnvd eindelijk weer ff naar het cafe, twijfel ik toch zwaar of ik wel moet gaan. Fietsen ga k niet doen alleen met dit weer en met de auto is vrij onverantwoord nu in de straat. Er is nl nog niet gestrooid en volgens pa was het erg glad. En laat mijn Ibiza nu net echt waardeloos zijn met sneeuw op de weg :\

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:50

Vief dankje! :) Gefeliciteerd met je moeder!
Rowo gefeliciteerd met je nette punten.
Sannn dat is idd een leuk stukje met Edward gal.
Mistid fijn dat je geen last van je rug had!
Mootje nee geen ervaringen mee! Staan wel leuke dingen op trouwens!

Nou wij waren al onderweg naar Warga toen het begon. Wat een sneeuw zeg! In de bak daar lag ook allemaal sneeuw. Zo nu en dan viel er nog aardig wat van de spanten af. Dus soms een extra hindernis. Gelukkig hadden wij die niet! Echt heel veel afmeldingen, dus kon er direct op. Rondje B waren we foutloos en had ik 52 op stijl. Dus ook nog 2e. Voor de eerste keer L daarna! Ik had toen een balkje en een weigering op de laatste. Maar dat was meer een communicatiefoutje. Heb het op film staan en daar lijkt het net alsof ik hem er gewoon voorbij rijd. Maar goed ben wel erg tevreden! :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:51

Netjes Margriet! En ook voor de 1e keer L jah? En gefeliciteerd met je 2e prijs in de B! Was het direct op stijl?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:53

Ja idd mijn debuut in het L! :) Direct op stijl ook nog! De eerste had 54 op stijl. Maar ik was al blij dat ik niet weer een balkje hadden, want dat hebben we meestal.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:56

Dat valt nog wel mee toch met die balkjes?