[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 22:44

Veel succes in Duitsland!!

Wij gaan morgen naar Ciney. Heb blits laat ingevlochten, maar hij is wit!
Afbeelding

Morgen met het mes tussen de tanden rijden in de cross. Geen 2de x zoals in Marchin. ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 00:27

Succes en veel plezier dames!

Ik ga ook beginnen met 100gr regendeken opleggen bij Icaro. Die is uitgerekend sinds gisteren weer een ijzer vooraan kwijt -O- en Nog geen reactie gehad van de smid. Als dat er deze week niet onder kan zeg ik zwijnaarde af. Cross liever niet zonder vijzen, tenzij het verantwoord is om enkel achteraan in te draaien.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 00:52

Veel succes aan de wedstrijdruiters!

@varekaj: Ik weet jou te vertellen want R*ogge nu zal zeggen. :P Ahja die schimmel met de 'elegante' amazone op hem, heeft ergens anders gereden en heeft rond de 40% ofzo. Procenten kunnen dus enorm verschillen amaai.
Nu ieder positief verschil met de vorige keer zal goed zijn. ;) Zelfde jury's maar de proef omgewisseld. 'k Ben benieuwd! Als ik ongeveer dezelfde proef rij zoals die eerste in de bi*lkboshoeve, zal dat wel interessant zijn om eens beide jury's te vergelijken.
Wel balen zeg van dat ijzer... Kan je geen andere smid bellen als die zo lang op zich laat wachten? De mijne komt altijd asap. Zeker bij afgevallen ijzers :j Nuja ik kom ook wel goed overeen met de smid dat ie mss rapper zou komen. :P Nu bij andere klanten zal hij dat ook rap doen hoor. ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 06:11

Tijd vr een nieuwe smid denk ik dan...
als ik de mijne bel en zeg dat ik wedstrijfvheb komt hij sowieso ervoor. Doet hij eigenlijk altijd..

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:40

Succes vandaag Daph, Hanne en Madelene!

Ik had een hele fijne les gisteren :-) twee keer een stop op een smalletje uit de L maar als ik gewoon met iets meer druk aanreed hebben we ongeveer alles van B en behoorlijk wat van L gesprongen :D sebiet eens gaan kijken hoe t mijn schaap vandaag bevalt. Hij zal wel stijf zijn :Y)

Voorproefje: :D :D :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:57

Op zondag reageert mijn smid nooit tenzij iets echt levensbedreigend of dringend, dus vandaag verwacht ik geen reactie. Kans zit erin dat hij morgen gelijk een voorstel heeft.
Hij is eind vorig jaar verhuisd en woont nu de andere kant van de Brusselse ring ipv op een kwartiertje. Dat maakt het qua planning niet makkelijk en het is een chaoot op vlak van agenda :+
Maar de enige die Icaro zo goed aan het lopen krijgt, die meedenkt qua beslag en die ook verder kijkt dan de standaard opties. Het is hier echt niet goed gesteld qua smeden in de regio vind ik.

Heb wel een alternatief achter de hand hoor :)

@ Hanne: die score kan ik al meer mee leven bij die dame. Echt,wat was dat zeg. Vond dat zo vernederend dat ze vorige keer dezelfde score had als jij...
Succes straks!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:19

Verslagje van mijn dag! :D

Het inrijden in het begin ging echt goed. Ontspannender dan anders. Maar hoe meer paarden erbij kwamen, hoe slechter het ging. 1 keer verschoot hij megahard en dan was het helemaal om zeep. Heb dan zelfs niet meer gegalopeerd omdat ik hem bijna niet kon stoppen. Nuja in stap en draf ging dat allemaal nog redelijk goed. Halthouden ook netjes.
1e proef van R*ogge waar ik nog nooit wat hoger scoorde, haalde ik nu toch al 5% meer in vergelijking met de vorige keer. Daar ben ik wel blij mee. :j Opmerking was vooral een meer elastische verbinding behouden in de galop. Een ruime 58% gehaald, bijna 60% bij hem haha. :D
Tweede proef over de 63% van C*ools. Correcte beoordeling. Proef was half uurtje na de 1e proef, dus kon niet meer afzadelen. Veel gestapt en paar toertjes gedraafd. Meer heb ik niet gedaan. Hij was suuuperbang van een kleine reclamebord aan de kant van de piste. Altijd massas spanning op die plaats, maar beetje bij beetje beterde het bij iedere passage langs het bord. ;) En de pijp was ook beetje leeg bij hem, impuls was minder goed. Batterij was rap leeg door zijn paniekerig gedoe. 2 keer een derde plaats. Maar Luxor heeft zijn best gedaan! :j Kilometers maken! :D
Het seizoen is voor mij dus gedaan en als ik het over de grote lijn bekijk ben ik echt ontzéttend tevreden! Als kers op de taart hebben we de top 3 gehaald van de superprestige, met huldiging op het galabal in oktober! :D Dit zal ik niet meer meemaken!

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:25

Stoeeeeerrrrr Lene!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:51

Ututut Hanne! Volgend jaar op hetzelfde elan verder en dan komt dat in orde! Je droom is pas onhaalbaar als je er niet achteraan gaat.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:58

Proficiat Hanne!
Leuk om grenzen te verleggen Lene! Komt helemaal goed :)

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:05

Knappe Blits daphne, proficiat zag foto's voorbij komen op fb!
Waw Lene, zijn al serieuze sprongen toch ook van L, zeker die watercombinatie
Proficiat Hanne, idd volgend jaar hetzelfde :D .

Hier net terug van Merendree, jumping en cross foutloos sprong echt super goed pakte overal goed aan, maar veeel te snel binnengekomen. De tijd stond maar 350 en vorige week was ik al te snel bij 400. Hij heeft een grote galop dus het voelt nooit snel aan.. Dressuur was heel streng gejureerd vond ik, spijtig want hij liep een pak beter en zekerder dan in Deurle maar de punten waren er niet naar :(. Maarja het gevoel telt!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 21:51

Ik heb een super rondje!

5de na dressuur, had beter gekunt (1x naar galop in een hoek omdat ik iets te veel druk zette ) maar tevreden.

Foutloos gesprongen, wat ik knap vind, 11 hindernissen ( 12 met AB) in een 20x40 piste is heeeel veel.

Cross ging super, dirk zei achteraf dat hij vond dat het dikker stond dan in Marchin.
Hoera voor ons dus!

Filmke staat op fb!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu slapen ben KO.

Ohh dirk had de LO gewonnen met Icarus... Mja met zo een paard ...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:04

Top gedaan van jullie beide Daaphh!

Superprestige dressuur zal ik niet meer halen de volgende jaren. Ik moet een 'niveau' hoger (zelfde proeven maar niet meer subprovinciaal). Als je daar wilt klasseren moet je echt bijna alle wedstrijden rijden om zoveel mogelijk punten te sprokkelen. Dat is vanaf volgend jaar niet meer mijn ambitie. Deze winter is het plan om het springen echt deftig te leren met Luxor. Ondertussen ook dressuurles om te schaven aan onze werkpunten. Pas als ik voel van ja nu zou het verschil wel merkbaar zijn in de proeven, dan pik ik wel eens dressuurwedstrijdje mee. Als zijn galop beter bevestigd is, stilletjes aan de oefeningen van niveau 1 spelenderwijs in de trainingen meenemen. Maar dat is de taak van mijn dressuurinstructrice om te bepalen met wat we wel/niet kunnen beginnen. :) Volgend jaar zal het wel een mix zijn van dressuur en jumping. :j

En dankjewel iedereen! :D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 07:46

blij te lezen dat er veel goede resultaten zijn :D
proficiat allemaal :)

mooie foto's daaph! woody blijft toch om voor te smelten :')

lene ook mooie dingen zien passeren op fb. stoer van je om de hindernissen van L te rijden :D

zag dat madelene het ook goed gedaan heeft op fb.
leuk dat iedereen terug op de goede weg is :)

Hier is het eventjes rustig. Toch qua rijden.
vrijdag hebben we Flush gespeend. Ik denk al bij al dat het allemaal goed meegevallen is. Vrijdag nacht heeft hij heel veel staan roepen en af en toe eens op de deur geklommen ( hij kan met zijn hoeven op de onderste helft van de deur staan).
Zaterdag was het overdag al iets beter. Smiddag hebben we hem aan de longe eens op de weide gelaten naast vozzie. behalve veel roepen lukt het wel. Stijn is dan gaan rijden met jerko en ook dan was hij redelijk rustig (wel met de volledige deur dicht natuurlijk).
Zaterdagnacht was hij al veel veel kalmer maar 1 keer gehoord denk ik.
Zondag hebben we hem in de namiddag tot savonds kunnen op de weide laten naast Vozzie. in het begin heeft hij erg zitten rond lopen en zot gedaan maar dan is hij beginnen eten en behalve af en toe wat roepen was hij echt flink. had het niet verwacht.
mamie doet het ook redelijk goed. Ze heeft wel een gigantisch uier. Gisteren avond was die iets beter na een dagje weide. Ze staat wel erg opgetrokken. Ik heb het advies van antonius opgevolgd en ze nog nauwelijks krachtvoer geven met wel een grotere portie hooi. Hopelijk zal de uier snel verminderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 07:52

Fijn dat Het spenen vlot gaat, is altijd weer een pak van je hart.

Hanne, tijd zal het uitwijzen :) gelukkig zijn de proeven van niveau 1 "makkelijker" geworden nu er ook wijken in zit. Zijgangen zijn ideaal om de achterhand te versterken en soepeler te maken, wat weer voordeel zal hebben voor je galop.
Als je regelmatig op verplaatsing kan gaan springen met toeters en bellen, dan zal een dressuurproefje op termijn ook vlotter gaan. Hij is nog jong, tijd genoeg deze winter om te leren dat spanning niet nodig is :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:50

Proficiat Daphne en Hanne!!
Ook goed gedaan wiplala, 350 is echt super traag , te traag gaan is nu ook niet zo aan geraden. Ze moeten beetje in de flow zitten toch.

Hoe is het bij u nog gegaan Madelene?

Super stoer Lene, ik had ook altijd zo een goed gevoel na een stage, omdat je dan ook eens hogere dingen kan doen :D!

Valt al bij al nog mee dan MF :j gelukkig :)! Meestal gaat het bij de merrie idd makkelijker dan bij het veulentje.

Hier alles goed, canch super happy op de weide :P. Ze zwelt verder op, maar dan van het gras nu :+.
ze gaat dan op dieet moeten gaan.

Twas hier deze week internationele dressuur, het is goed verlopen voor de eerste keer. Er was een groot deelnemersveld en uiteindelijk viel het weer beter mee dan gedacht :j.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 18-09-17 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:20

Ze zitten er regelmatig goed naast met het weer de laatste dagen. Al begint het wel flink koud te worden nu, vooral de avonden en nachten.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:54

Daaph: nog eens proficiat met je topprestatie in Ciney!! Toch een mooie opsteker na de vorige keer. Lag de grond dan eigenlijk goed?
Heeft Icarus een tijdje gerust mss dat hij nu Lo gestart is? Wat zijn de plannen nog met hem?

Lene: Pieter is gewoon de max hé, die pony springt gewoon super graag! Rij je nog een wedstrijd dit jaar? Nationaal is er nog merksplas half okt, die vind ik over het algemeen niet héél zwaar staan...

Hanne: ook voor jou nog eens proficiat met de prestaties!! Volgens jaar gewoon provinciaal rijden en dan zie je wel waar je uitkomt. Specifiek voor zo een klassement rijden is toch moeilijk vind ik, dat moet je een beetje 'overkomen'...

PP: laat uw Canch maar genieten van het gras, nog eventjes en tis toch winter...
Heb je gans het weekend geschreven?
Weet jij trouwens nu voor de eventing of de dressuur op het middenplein van de renbaan is, of op de piste naast die overdekte?

MF: zoveel mogelijk de merrie op de wei laten en zo weinig mogelijk eten geven... Komt wel goed!

Madelene: heb je filmpje gezien, maar je ziet de sprongen niet zo goed. Welke klasse heb je daar gereden en waarmee kwam het overeen? Heb je foto's van de hindernissen ook?

Wipala: ik ben gisteren niet in Merendree geraakt, heb gesprongen in de voormiddag en dan nog 2 uurkes staan babbelen met de buren (ouder van Björn...) dus was al 13u, dan moesten we nog eten en dochter was wel moe, dus we hebben samen een dutje van 2u gedaan :') moet eens kunnen, was mijn 1e 'vrije' weekend sinds half juli waarin ik geen wedstrijd had...
350 is idd heel traag, zelfs jumpingtempo ligt hoger... Laat het niet aan je hart komen, wil gewoon zeggen dat je al te goed bent om in die reeks te rijden :P En ik heb met die dressuurjury eens discussie gehad, ze gaf mij weinig punten (terwijl ik wel altijd van voor sta, enkel bij haar nie), geen enkele commentaar op mijn blad waarom ze weinig punten gaf, en als ik haar hierover aansprak, was dat omdat anders haar schrijver moe zou worden... Jah, dan ben je wat mij betreft wel uitgepraat :+

Varekaj: smid nog te pakken gekregen? Is ook wel de reden dat toen ik verhuisd ben, een andere genomen heb. Mijn vroegere smid wou wel komen beslaan (woont in zele, zijn klanten zijn allemaal rond waasland), maar hij zei meteen dat voor een los ijzer, hij niet speciaal zou komen, pas als hij eens in de buurt was, wat dus niet vaak voorkomt. Blij dat hij eerlijk was, en heb nu iemand die op 5 minuten van bij mij woont. Als er dan een ijzer af heeft, kan hij altijd de dag nadien komen als 1e of laatste klant... Dat ze op zondag niet reageren, vind ik maar normaal, ze hebben ook nog recht op een vrije dag vind ik. Kan je niet eens luisteren welke smeden er op grote stallen beslaan, vb bij vander.hasselt? Is toch niet zo ver van bij jou? Of in ieder geval toch iemand zoeken uit O-Vl die idd de ring niet over moet?

Ik ben in spanning aan het wachten op mijn starturen voor komend weekend... Voor de rest hard aan het trainen met Fi, gisteren dan gesprongen bij mijn buren, ze was er weer mee aan het rammelen. Alles ging top, afstanden, ritme, tempo, nageeflijkheid... Ze sprong alleen overal 2cm te laag. Miljaar die heeft balken gepakt :7 En echt zo een bitch hé, als mijn man dan bij de sprong staat met zijn hand op de balk, dan springt ze er ineens 20cm boven, ze moet zelfs nie gebareerd worden, gewoon het feit dat het KAN is voor haar al genoeg ~~}>
Maar ja, is niets nieuw, in een vertrouwde omgeving doet ze gewoon haar best nie... Als het zaterdag meer beter gaat, is het goed!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:27

Ze gaan sowieso min drie pistes moeten leggen. Ik vermoed 1 of 2 aan de paddock (overdekte piste) en 1 of 2 op de renbaan middenplein (op die nieuwe piste daar).
Het zal hoe dan ook op zand zijn.

Jaja deze winter pas op dieet he, nu mag ze nog zoveel gras eten als ze wil :D.
Ik heb de voormiddagen geschreven donderdag, zaterdag en zondag.

Haha gelukkig zo en niet omgekeerd he :P. Komt wel goed zaterdag!
Hoe gaat het met die vrouw van Björn ondertussen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:43

@PP: amai, geen schrijfkramp gehad dan toch na zo een weekenD :P zat er veel verschil tussen de jury's qua manier van jureren of viel dat mee?
Laat uw prinses maar vreten, kan ze in de winter weer op dieet voor haar zomerbody haha. Beter nu iets teveel vetjes dan in de winter eindeloos bijvoeren omdat ze te mager staan.

@antonius: nee, nog niks gehoord. Het kan dat hij even out is ivm auto-problemen, hij had al gezegd in augustus dat die eens binnen moest maar had toen nog geen datum. Straks eens bellen. Ik twijfel al langer om te wisselen van smid, het is alleen niet evident om ene te vinden die mij aanstaat. Icaro heeft vooraan lang een bokvoet gehad en achteraan is een hoef die niet gelijkmatig groeit. Beide zijn nu correct gezet. Jammer genoeg tot nu toe nog niemand gevonden die dat respecteert, dus ofwel komt die bokvoet weer terug omdat ze hem te recht zetten, ofwel corrigeren ze achteraan teveel ineens en de foute kant op zodat hij daar scheef staat. En ze zetten hem toch zo graag op korte voeten, terwijl iets langer voor het paard veel beter werkt.
Dat levert dan een scheef lopend paard op, struikelen, opspannen/protest, gevoelig lopen, warme voeten, constant ijzers eraf... er zijn er door de jaren heen al redelijk wat de revue gepasseerd en nog geen gevonden waar ik even content van ben.
Veel smeden willen de shetjes ook niet doen en komen niet op de weide in de zomer. De huidige heeft nog klanten in deze regio en ook regelmatig lesklanten. Hij combineert dat daar dan mee.

Moest Icaro nu makkelijke voeten hebben eh...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:50

Dankjulliewel! :D

En 't is waar Antonius, aan het begin van de zomer dacht ik niet dat ik zou kunnen meedingen voor het klassement van de superprestige. :j Volgend jaar zie ik wel hoe het loopt, maar vooral no pressure. :D

Luxor is ook zo, springen doet hij thuis niet hard. Maar op verplaatsing in de les zitten er altijd wel knallers tussen. :+

Lastig moeilijke voeten, in vergelijking met Shuddy vroeger is Luxor zaaaalig qua hoeven! Ijzers is niet nodig voor hem en zijn voeten zijn echt hard. Brokkelen en barsten niet. :D Gewoon tijdig bijhouden is de boodschap dat ze niet splitten door een te lange hoefwand. ;)

En idd liever wat te dik dan te mager. Zodat ze reserves hebben voor de winter. Luxor heeft vorig winter een dipje gehad qua vitaminen en mineralen. Hopelijk deze winter wel goed! Maar als ik 'm zie vermageren, weet ik meteen in te grijpen met bloedonderzoek.

Super dat Flush het zo goed doet!

:+ Gelukkig was de proef nog niet begonnen. :P
https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/21762486_10212801906349846_2973180505939781306_o.jpg?oh=f7c3f75a4bb189b36ad0762c7375209a&oe=5A3F5847

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:27

Heb nog een paar foto's ontvangen van de cross gisteren <3 nu een weekje of 2 rustig aandoen en dan weer verder trainen op de dressuur en af en toe een dressuurwedstrijdje meepikken deze winter.
Doen jullie veel wedstrijden deze winter of lassen jullie een pauze in?

Hier ook goeie voeten, in tegenstelling tot mijn vorig paard.. Mijn smid is echt een hele goeie en ook van jou regio Antonius :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daphne, jouw hond is zoooo mooi!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:47

Wipala: stoere foto's, zeker de laatste is knap!!!
Heb je ook Bart als smid?
Bij Ny hebben we de ijzers eraf gehaald, haar werk ik nu een week of 6 niet, ze loopt ganse dagen op de wei, enkel 's nachts binnen. Zij zal pas na nieuwjaar terug een wedstrijdje mee pikken.
Met Fi rij ik nog komend weekend en dan 15 okt Merksplas. Daarna ook even geen wedstrijden, wellicht ook niets meer voor nieuwjaar. Haar blijf ik wel altijd doorrijden, ze heeft rap last van haar spieren, dus in haar eigen belang werkt ze best heel regelmatig. Maar wel minder intensief, meer basiswerk, minder in de oprichting en verzameling.
Intussen wil ik mijn 2,5 jarige al wat leren longeren, gewend maken aan hoofdstel en zadel en die mag dan deze winter paar wedstrijdjes vrijspringen meedoen.

Varekaj: ja, een smid die in de winter op een wei moet komen bekappen... das inderdaad niet evident en veel die dat niet zien zitten. Staat wolk eigenlijk nog bij jou? Heb je er al tijdje niets meer horen over zeggen?

PP: Hopelijk mag ik op de piste in de renbaan rijden, meer ruimte om los te rijden. Binnen is Fi rap paniekerig van andere paarden. Komen de startlijsten eigenlijk op maandag voor internationaal of is dat pas dinsdag/woensdag?
Met Joline gaat het medisch gezien eigenlijk heel goed, ver boven verwachting. Volgens wat ik van mijn buren begrijp zou er mentaal geen schade zijn, ze mag alweer beide benen belasten (mocht eerder niet omwille van bekkenbreuk), ze kan alweer beetje stappen, zitten... Ze gaat nu alle dagen op revalidatie. Ze heeft wel nog altijd een soort harnas omdat ze een nekwervel vastgezet hebben dus dit mag absoluut niet bewegen. Ziekenhuisverblijf zal wellicht wel met 6 weken nu verlengd worden maar goed, had heel anders kunnen aflopen.

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:13

Dankje!! Ik bedoelde in Varekaj haar regio, ik haal jullie namen altijd door elkaar :o ik heb Michiel als smid, echt heel content van.
Hmm ja ze is ook nog maar 4 natuurlijk, de mijne is er 6 dus ik weet niet goed hoeveel rust ik hem nu moet geven, kheb nog nooit een jong paard gehad..

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:34

Wat heb je al gereden qua wedstrijden? Wat doe je thuis allemaal?
Ny heeft de cyclus meegelopen + BK dus 10 jumpings, 1 dressuurwedstrijd en 2 eventings. Vond het zelf eigenlijk wel teveel en ik merkte nu de laatste weken ook wel dat ze wat moe was, ook mentaal, ze had wel nood aan wat rust.
Tis vaak ook niet alleen de wedstrijd die inspannend is, maar ook alles errond natuurlijk. Vaak ganse dag transport, op wedstrijd overnachten... Niet elk paard verteert dat even goed.
Ik ben er wel van overtuigd dat je altijd eens even moeten pauzeren qua wedstrijden, gewoon even de druk eraf, even geen transport, even niet vollenbak trainen, zorgen dat die paarden ook goesting blijven houden.
Ik zou een 6 jaar niet volledig stil zetten qua werk als daar geen directe reden toe is, maar eens maandje of 2, 3 thuis blijven van wedstrijden doet wel deugd vind ik.