[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 15:02

Sannn, Fijn dat het springen zo goed ging gisteren!
Noor & Vief, Wat een klein wereldje... Grappig!
Scum, Ik vond het eigenlijk best meevallen :o

Paard staat in de sneeuw in zijn stal -O- Hij staat precies onder de (open) nok waar het sneeuwt. Gelukkig ging de staleigenaar vanmiddag zijn stal opstrooien, terwijl ik het normaal zelf moet doen met eigen gekocht stro :o Paard wilde ook niet naar binnen toen hij buiten gestaan had _O- Daarna nog even gereden.

Kleding van Esprit opgehaald en alles is <3

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:31

Nog niet bijgelezen, doe ik vnvd.
Ik ben alweer terug uit Heeten van concours! Mooi voor de sneeuw, gelukkig waren de wegen goed.
Avi ging al weer veel meer ontspannen dan de vorige keer. Maar toch is het gewoon lang niet goed genoeg. Toch 189pnt en een 2e plek. Zetje liep eigenlijk ook wel erg fijn, maar nog steeds is nèt dat snelle voor het been er niet en wordt ze soms wat lang. Met haar had ik 192pnt en stond ik nog ruim bovenaan. Mooi geregeld dat ze een eventuele prijs met de post op sturen 8-)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:55

Gefeliciteerd met je wp Rowo!
Corion vond het dus binnen niet zo fijn als buiten. Moet jij altijd je stro zelf kopen?

Het blijft hier maar sneeuwen.. Bij jullie ook?
http://www.madiwodo.nl/video Edward Gal was er vrijdagavond, kan je terug kijken vanaf 16.00 minuten ongeveer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 16:01

Ik vind die hele show echt tenenkrommend, maar ik heb het wel gezien.
Wij krijgen 1x per drie dagen een baal stro (bij de prijs in), maar ik heb meestal 1 baal extra in de week, anders staat hij niet bepaald schoon :o Als het sneeuwt of heel hard geregend heeft, wil de staleigenaar nog wel eens een extra plak erbij gooien!

Hier sneeuwt het horizontaal!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 16:53

Gefeliciteerd Rowo!

Papa belde net, Hij was toch een beetje boos over de wintersport :o Hij gaat nu met de skivereniging naar of Italie of USA... Al met al is het toch goedgekomen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:58

Haaai allemaal.

Hier sneeuwt het ook. :+
Gelukkig Sim al gereden en alles klaar op stal. Nu lekker thuis en zo onder de douche. Deze keer met Bali Flower Vulcan Scrub van Therme. <3 (je weet wel, van die reklame met Hind).

Rowo gefeliciteerd met je wp's en Vief met je moeder!
Gelukkig is het met de wintersport goed gekomen Mootje, al hoef je nu niet echt meer ver weg...... :P
En verder weet ik het niet meer.

Heb trouwens Billy1 al een paar dagen niet meer gespot hier. Hopelijk gaat alles goed.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 16:59

Sim, dat was mij ook al opgevallen. Zeker toen het over Odermus ging had ik wel een berichtje van haar verwacht!
Ik heb vanochtend al gedouched en 2x douchen gaat bij mij echt niet goed komen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:07

Mootje schreef:
Ik heb vanochtend al gedouched en 2x douchen gaat bij mij echt niet goed komen!

Waarom niet?
Ik douche eigenlijk altijd 2 keer; 's morgens en als ik terug kom van stal.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 17:08

Daar kan mijn huid niet tegen... Van de dokter mag ik eigenlijk niet eens elke dag douchen :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:09

Mootje schreef:
Daar kan mijn huid niet tegen... Van de dokter mag ik eigenlijk niet eens elke dag douchen :+

Ook niet als je een minder hete douche pakt of zeepvrije produkten gebruikt?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:10

Heb je een vorm van exceem dan? In dat geval is gewoon het water de bosdoener. Dat is wel lastig dan.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:12

Jeetje, hier ligt een pak sneeuw nu :wow:
Wat een sneeuwstormen de hele tijd! Vorstin was wel braaf en best lekker met rijden. De ander vond het wel heel spannend.
Tsjonge, wat ben ik blij dat ik niet met de trailer weg hoef!

Balen dat het heien nog zo lang duurt Noor :\
Veel plezier bij je ouders Vief
Bij ons is de weg prima Mootje! Maar wij zitten ook aan een doorgaande weg, niet zo in de middle of nowhere als jullie := Arm paard :"(:) Bij ons ligt er binnen ook een aardig pak sneeuw, maar gelukkig niet in de boxen!
Fijn dat je springen zo lekker ging Sannn! Gefeli met je wp :D
Gefeliciteerd met je wp Rowo
Lekker dat je al gereden hebt Sim!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 17:28

Scum schreef:
Heb je een vorm van exceem dan? In dat geval is gewoon het water de bosdoener. Dat is wel lastig dan.

Klopt, ik heb mijn exceem ge-orven van mijn opa :Y) Zeepvrij doe ik alleen als ik er veel last van heb (neutral zeep en wasmiddel), maar ik heb het al een paar maanden goed onder controle. Stress is de voornaamste trigger!

Snoek, Zo in de middle of nowhere zit onze stal toch niet O:) _O-

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:49

2x per dag douchen doe ik ook niet. Behalve zomers als ik veel zweet. Ik douche door de week s ochtends na het mesten en voor het werk. In het weekend douche ik rustig een dag niet als ik niet weg hoef en toch de volgende dag weer bij de paarden ben. Ik lees op bokt ook veel mensen die vanaf de paarden zo door gaan naar werk of school. Daar voel ik me dan weer totaal niet fijn bij :n

@ Mootje: je hebt dus nogal een smeerkees op stal? Op zich is je pensionstal nog wel redelijk gul met balen stro zeg... vaak hoor je dat ze het met 1 baal of 1 zak moeten doen.

@ Sim: mij viel dat ook al op van Dorien.. hopelijk niets ernstigs idd!

@ Sann; fijn dat je zo lekker gereden hebt. Op naar de volgende keer....

@ Margriet: nog naar concours geweest? En hoe is het gegaan?

Overigens was ik wel net op tijd terug van concours. Paarden stonden nog geen half uur buiten of het begon te sneeuwen... Toch wel erg blij dat ik toch gegaan ben en op tijd terug was.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:58

@ rowo gefeliciteerd met je wp's
@ mootje vervelend exceem. Ik heb psoriasis en dat is ook niet fijn. Dat komt ook vooral bij stress maar gelukkig is het nu kalm.

Hier heeft het ook goed gesneeuwd..Was mooi op tijd terug van de manege. De merrie even gereden maar ik weet even niet wat ik ervan moet denken. Ze loopt hele stukken goed maar zodra ik wat meer vraagt stopt zij ermee. Ik weet nu even niet of zij ergens nog last van heeft of dat ik nu even door moet pakken. Moelijk die beesten...
Ik douche nu wel rustig 2x op een dag. Mijn lichaam wordt moeilijk warm als ik het erg koud heb dus dan stap ik maar weer onder de douche. Was het maar weer zomer :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:58

Brrrrrrrr... Koude wind staat er! Net weer even met de paarden gewandeld en nog wat met ze getrut. Hopelijk morgen weer eens te paard!!
Ik douche regelmatig twee keer per dag. 's Ochtends voor het werk en als ik terug kom van de paarden!
Ga wraps maken! :9

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:59

@ Caro: misschien moet ze de behandeling in haar lichaam nog verwerken? Of ze denkt dat ze nog pijn heeft en daarom zo reageert? Ik heb met Avi toen ff 1,5/2 weken rustiger aan gedaan en vooral laag en lang getraind (en gelongeerd). Dat hielp heel goed. Maar moet zeggen dat Avi eigenlijk niet staakt, ongeacht of ze pijn heeft of niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 18:00

Rowo, Fijn dat je op tijd terug was :j
Mijn paard houdt nog al van rollen, waardoor hij alles door elkaar heen trekt...
Wat vinden jullie van het nieuwe initiatief van de KNHS: 'Gebruikerscursus Eventing' :?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:01

Wat moet ik me daarbij voorstellen dan?

Lees nu overigens dat het concours waar ik vandaag was vanaf de M1 is afgelast. Ik heb dus in de laatste klasse van de dag meegereden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:01

Staat dat op de site van de KNHS Mootje?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 18:02

Nee, In de nieuwe P&S op pagina 32. Hebben jullie hem al? Anders wil ik hem wel overtypen ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:04

Die heb ik nog niet. Hij komt bij mij altijd vet laat.. Jammer. Wil je hem overtypen dan? Ben wel benieuwd. :)

Vanwege het weer Rowo?
De selectie springen in Kootwijkerbroek is wel doorgegaan, vandaag was L/ M/ Z en ZZ. Ben blij dat ik vandaag niet de weg op hoefde...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:11

@ Mootje dat heb ik ook gelezen. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden.
@ rowo. Ik longeer haar eerst een kwartier voor ik erop stap zodat de stijfheid weg is en de spieren wat los. Ik rij ook voornamelijk laag en rond en dat is de houding die zij het liefste heeft. Zodra ik haar oppak en bijv rechtsom wat schouderbinnenwaarts wil doen in stap of draf dan stopt zij..
Ik heb het idee dat zij het gewoon moeilijk vindt. Linksom geen probleem. Ik vraag verder geen moeilijke dingen maar alleen rechtuit, voltes, overgangen en wat inbuigen..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:12

Mootje schreef:
Nee, In de nieuwe P&S op pagina 32. Hebben jullie hem al? Anders wil ik hem wel overtypen ;)

Had het gelezen ja. Geef maar geen commentaar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 18:17

Paard en Sport 12/2010 pagina 32
Citaat:
Gebruikerscursus Eventing
De KNHS besteed de komende jaren extra aandacht aan de discipline eventing bij de jeugd. Eventing staat voor avontuur en uitdaging en is een echte buitensport, maar is ook vooral veelzijdig. Juist voor de jeugd is een veelzijdige opleiding belangrijk.
Eventing bevordert een betere balans, leert ruiters te anticiperen op onverwachte reacties van paarden en pony's en is ook vooral leuk om te doen.
Gelukkig zijn er al veel ponyclubs die regelmating naar een eventing oefenterrein gaan om te trainen. Ook voor de ruiters die net als doel hebben om aan een eventingwedstrijd deel te nemen, is dit een goede oefening. Als je in de rondte hebt gereden op een terrein met boomstammen, een walletje en wellicht een greppel en waterbak, dan is de ereronde na de dressuur waarin het wat harder gaat ook een stuk minder eng. En daarnaast is er ook bijna geen paard of pony te vinden die het niet leuk vind om af en toe wat stoom af te blazen.
De KNHS gaat deze winter het land in met de 'gebruikerscursus eventing'. Deze cursus bestaat uit 1 avond, is bedoeld voor de beginnende eventingruiters, oiders begeleiders en adneren die wat meer over de basis van eventing willen weten. Aan de orde komen o.a. het harnachement, de training en de uitslagberekening.
Daarnaast zal ook besproken worden hoe het ideale eventing paard/pony eruit ziet. Ook zal interessant beeldmateriaal worden getoond. Voor het geven van deze cursus worden ervaren eventingruiters ingezet. Verenigingen, kringen of regio's die interesse hebben om deze cursus te organiseren, kunnen zich aanmelden bij de KNHS. De organisatie moet zelf voor een locatie en uitnodigingen zorgen. De KNHS zorgt voor een cursusleider die deze avond geeft.