[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:36

zoo dat is ook wat over de site, idd hopen dat iemand hem overneemt

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:50

Vief en andrea hebben inkopen gedaan!

Ik heb vanmiddag Wonderland weer gelongeerd. Hij was de laatste tijd nog wat stijf na de casteratie, maar heb hem nu maar eens gelongeerd. Had het zadel er direct op gedaan omdat ik in mijn eentje was. En ik stond op de wasplaats. Bleef hij natuurlijk weer net haken. En aangezien ik nog niet had aangesingeld schoof het zadel naar achter en zat de singel ineens wel strak. Dat vond hij doodeng dus toen begon hij te bokken in de stal. Maar dan wel op zijn plaats. Maar na een paar tellen hield hij gelukkig al op en kon ik de singel los doen zodat het zadel weer naar voren kon. Toen gelongeerd. Zonder bijzet omdat het de 1e keer weer was maar ik had ook wel met kunnen doen! Hij liep heel goed dus de volgende keer met bijzet!

andrea16

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:59

Mooi dat ie zo goed liep MM!

Ik ga even rijden

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:52

L0ve schreef:
weten jullie trouwens of je verplicht bent in belgië het wegparcours mee te rijden? Ik dacht het niet eigenlijk.

Zondag moet ik in minderhout starten met Tino en vroeg me ook af hoe ze dat daar doen met keuren?

Weet iemand dat toevallig?

ik heb geen idee over het wegparcours. ik heb vorig jaar in nokere gestart en daar was dat niet. Daar waren ook geen keuringen... succes zondag!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:31

vief: ik ben vandaag voor een VW polo wezen kijken. Was een beetje een raar zaakje, we gaan morgen terug *de auto zelf was naar de poetser*. Heb afgesproken met pap dat als de prijs ons niet aanstaat maar ik m toch wil hebben we m gaan laten keuren bij mn broertje op het werk. Onder de voorwaarden dat zij evt reparatiekosten betalen. Ik laat m daar in elk geval niet maken. Ik heb niet heel veel verstand van autos.. Maar zoals die man aant prutsen was daar.. Maar hij is zo leuk Geel (de auto) Wil m eik wel heel graag hebben...

Missmuts:Balen dat je leren laarzen niet pasten. maar idd is een zadel voor je paard belangrijker. Ik had alleen met die rubber dingen dat ik zon zweetvoeten kreeg da ze bijna niet meer uitginge :S.. Rijd nu ook altijd met chaps *behalve in de winter, dan heb ik thermo laarzen - en geen zweet voeten-*

Onide: Wat doe je eigenlijk verder aan de wond? En staat ze ook rondom in de bescherming buiten nu? Ik hoop dat de wond snel geneest!

P: Haha, leuk man. Rondrennende Konijnen Fijn dat je ze weer gevangen hebt en ze weer veilig in hun hok zitten.

Anja: veel plezier bij jong Oranje *ook al is het nu al 2e helft ofzo *

Andrea: wat erg dat je zon last hebt van ongesteld zijn. Ik heb er vaak alleen de 1e dag last van.. Nichtje van mij had ook altijd mega last van ongesteld zijn, en die heeft bij de dokter pillen gekregen. Als je het altijd zo erg hebt, misschien ook iets voor jouw?

Rk: Het geluid van een wortel.. Hoe doet die dan??

Love: Je hebt groot gelijk dat je hem nog rustig aan brengt. Je hebt andere talentvolle paarden genoeg. En ik ben ook niet zon fan om dieren heel jong al heel hard te laten werken. Een keer een weekje rust *of een maandje* is minstens zo belangrijk voor die jonge beestjes!

BT: Achteroverklappen is toch iets lelijks. Jij had m vast begreep ik? Je hebt vast alles gedaa wat in je macht lag om m overeind te houden, maar als zon beest gaat houd je m toch niet. Ik heb ooit gehad dat ze met longeren achteroverklapten. toen zat er niemand op. Ik lag er zelf wel bijna onder, omdat ik het paard wou helpen..

Hopen dat de site van SGw wel behouden kan blijven.

MM Leuk dat Wonderland zo goed aanpakt.

Mijn verslagje van vandaag.. Ik heb springles gehad, en we hebben over de gekste dingen gesprongen! Kim deed eik alles heel braaf, ze word alleen heel heet na de sprong. Ik moet nu aan een ander bitje *er hangt nu een watertrensje in*. Heeft er iemand tips? Ze is heel gevoelig op dr mond. Dus ik moet wel een bit hebben dat stilligt. Ik wil geen hefboom bit *dus pelham / pessoa* omdat ik van mezelf weet dat ik daarmee niet kan rijden.
Iemand met tips? Ik zat zelf te denken aan een knevel / myler?
Ik hoop dat jullie suggesties hebben?.

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:02

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:39

PAARDENSPORT IS NU OP TV --BADMINTON--
Laatst bijgewerkt door Biem op 17-05-06 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:43

@ Carpediem: Leuk van je (bijna) nieuwe auto! Ik zou em idd wel
goed laten keuren bij een betrouwbaar bedrijf. Ik had een grote jeep,
die ik helaas niet meer kon onderhouden en al redelijk oud was,
dus die heb ik toen ingeruild bij een klein bedrijfje, waar ik goedkoop
aan mijn huidige auto kon komen. Een mazda 323F.
In januarie heb ik die auto gekocht en inmiddels heeft ie al een
nieuwe accu, nieuwe koppelingsplaten, nieuwe remmen, en een aantal
kleine dingen gerepareerd. Hij heeft al vele malen stil gestaan
en heeft me meer dan de aankoopsprijs gekost, en dat binnen een
half jaar!! Nou heeft mijn buurman em vorige week even goed bekeken,
en bleek die helemaal verrot te zijn aan de onderkant, je kon er zo een
gat in prikken!!
Het bedrijf had wel een speciaal keurmerk, en de auto was net APK
gekeurd!! ik houd het maar bij de paarden, heb ik iets meer
verstand van..

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:43

Welke zender is eventing???

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:44

Eurosport

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:49

Das badminton.. Heb ik al gezien op BBC

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:49

Ooh wat is badminton dan?

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:50

Ik bedoel wat is het verschil dan?

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:02

Badminton is een vande zwaarste eventings die er is, ik geloof
CCI 4 sterren. Daar zijn er in totaal 5 van. (Weet niet zeker)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:53

CD: ik heb het nog nooit zo erg gehad maar had het laatste jaar wel altijd last van krampen terwijl ik dat daarvoor eigenlijk nooit zo erg had. Ik ga nu ook echt naar de huisarts, ben het helemaal zat. Ik ga gewoon aan de pil, is het ook regelmatig en heb ik er minder last van.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:09

dat kan idd ook al heel veel verschil maken andrea!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:13

Helemaal gelijk Andrea.

Ammi, das balen! Wat dat betreft vind ik auto's ook een ramp, ze moeten het gewoon doen en meer niet.

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:27

Ben ik helemaal mee eens, een auto moet rijden, niet stilstaan!

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:30

Zijn idd leuke auto's! Mijn zus heeft er zo een gehad, een paarse..best leuk. Ik wil een oranje auto later, maar eerst maar eens mn rijbewijs halen..haha. Toch wel handig dan..wil eigenlijk van het zomer beginnen.

Had rij afkickverschijnselen dus heb de pony van de buren gereden. Die rij ik wel vaker, hij was beetje aan het etteren maar liep wel fijn later.

Zou morgen naar mijn afstudeerbedrijf moeten, maar heb ik net om 20.45!! mailtje gehad dat het toch niet kan. Grr..zitten nu te niksen en moeten straks weken tijd inhalen..erg vervelend maar is niet anders.

Welterusten allemaal!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:54

Ik heb nieuwe rij/stalschoenen

Afbeelding

Ze moeten nog wel een beetje ingelopen worden, dus ze mogen vrijdag gelijk mee naar Westerbork

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:38

@CD
nee hij loopt dag en nacht buiten, zonder bescherming, ik denk dat het wel goed is dat er lucht bijkomt.
Zuurstof lijkt me wel belangrijk. Alleen als ik rijd gooi ik hem vol in de bescherming.
1 omdat hij dat ook ommoet tijdens de cross en ik wil zeker weten dat hij dan goed loopt
en 2 zodat hij niet gek doet en het erger maakt..

@vief
Ik heb die denk ik ook net gekocht! (weet niet zeker)
Zijn ze van divoza? Dan heb ik ze ook, in het bruin, met Petrie-chaps, net voor het eerst gereden ermee en het zit heerlijk! alleen die schoenen moeten nog wel even inlopen ja *oeh de pijnnn*

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:55

CarpeDiem schreef:
Mijn verslagje van vandaag.. Ik heb springles gehad, en we hebben over de gekste dingen gesprongen! Kim deed eik alles heel braaf, ze word alleen heel heet na de sprong. Ik moet nu aan een ander bitje *er hangt nu een watertrensje in*. Heeft er iemand tips? Ze is heel gevoelig op dr mond. Dus ik moet wel een bit hebben dat stilligt. Ik wil geen hefboom bit *dus pelham / pessoa* omdat ik van mezelf weet dat ik daarmee niet kan rijden.
Iemand met tips? Ik zat zelf te denken aan een knevel / myler?
Ik hoop dat jullie suggesties hebben?.

Probeer eens een doodgewone beetje dikke (afh van de ruimte in de mond) enkelgebroken bustrens, let er wel op dat ie niet te breed is. Die ligt mooi stil in de mond. Tevens kun je daar na de sprong een ophouding mee maken, zonder dat ie te heftig door komt.

Waarschijnlijk is dat hete na de sprong een probleem dat je vooral dressuurmatig op moet lossen. Zoals bijv eerst een of twee balken op een volte en dan in een simpel en gelijkmatig galopritme erover blijven galoperen. Lijkt heel simpel, maar dat is al best moeilijk (het duurt meestal een rondje of 4-5 voordat je paard door heeft dat ie gewoon kan blijven galoperen zonder dat die balken enge dingen uit zichzelf gaan doen . Vervolgens maak je er kleine sprongetjes van en doe je precies hetzelfde. Let opd at je niet te veel naar de hijdernis gaat toerijden, maar gewoon blijft dressuren met hier en daar iets hogere galopsprongetjes En je paard moet gewoon maar opletten dat ie op tijd zn poten optilt...

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 00:00

Mooi gesproken (of getypt wat je wilt)

Amen

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 00:59

Grom. Ik ook een beetje de weg kwijt met mijn springen, en hij ging juist zo fijn :-/ Eerste balkjes die ik nam trok hij al onwijs weg dus iedere keer halthouden ertussen... Daar begon hij weer te veel op te wachten. Ik reed hem weer te veel terug in galop, waardoor ik hem weer uit zijn ritme haalde en hij een soort snoekduik over de hindernis nam. Tsja, dat red hij dan wel, maar ik lag er weer eens bijna naast en was ook in 1 klap alles kwijt... Ik zag het even niet meer zitten.

Daarna dus alleen maar gewerkt aan het naar voren en ritme galloperen en meer naar de hindernis toe rijden... Aan het eind ging het wel fijn, maar het duurde wel even.

Meneer is ook weer heerlijk dwars op de rechterhand... Wat een eigenwijze bok kan het toch zijn.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:30

Goeiemorgen!

Manic: vol blijven houden, komt vanzelf weer terug!