We mogen onze auto's al van zaterdagavond 18u niet meer parkeren aan het station omdat ze dan de starttent al hebben staan. Klein probleem: er gaat die avond in het dorp een quiz door waar ze best wat opkomst voor verwachten, en het station is de makkelijkste parkeerplek
ken er alles van. Ik woon langs het parcours van de ronde van vlaanderen. Kweet niet of hier wielerfans zijn maar ik kan u verzeker dat een 5 tal keer per jaar niet meer of uit uw huis kan of in uw huis kan en dit alles omdat de koers 5 min moet passeren :@ Dan nog niet te spreken van de wieler terroristen. grrrrr
Anoniem
Geplaatst: 14-09-17 07:50
Meestal hebben we dat 1x/jaar maar dat is wel direct een volledige dag met allemaal kermiskoersen. Dat is dan een "rondje dorp": traject van 2km wat verschillende groepen meermaals afleggen. Nu is dat zondag een extra koersdag omdat er geen Kermis meer komt. Die koers is 1 ding, dat parkeerprobleem vanaf de avond ervoor is 2 maar ik heb het grootste probleem met de relame-auto. Ik word al scheel bij het idee om weer een godganse dag "rooodaniaaaaaa" te moeten aanhoren
Mijn weilanden liggen niet aan huis. Dus op die locaties heb ik ook met enige regelmaat prijs dat ik er niet geraak omdat het koers is. Vorige keer moest ik op zondag naar wedstrijd, mochten we de omleiding volgen. Waar ze mij toen met trailer allemaal door hebben gestuurd
Hanne_SP
Geplaatst: 14-09-17 13:02
Man man, gelukkig woon ik niet in zo'n buurt.
Ik heb zondag normaal gezien zeker vervoer als er echt niemand anders kan. Oef! De jury's opnieuw dezelfde van in de Bilkb*oshoeve. Dus ik ga dus echt wel de tips van R*ogge uitvoeren en zien of dat effectief verschil maakt. Niet op letter aangaloperen maar wel correct en zo van die dingen. En ook weer C*ools. Superfijne jury met correct punten, straft ook echt af bij (grote) fouten. Zoals een 4 voor mijn galop.
Anoniem
Geplaatst: 14-09-17 13:28
Succes alvast Hanne!
Normaal heb ik om half 5 springles. Er zijn hier echter daarnet al een paar fikse buien uit de lucht gekomen, hopelijk blijft de regen nu weg. Ben altijd een halve dag op de baan voor een uurtje les, om dan doorweekt te moeten rijden zie ik niet zitten. Te meer omdat het verkeer dan nog meer soep is dan anders.
Hier ook enkele keren per jaar dat de koers langs de deur passeerd .
Wat een poedersuiker zeg. Gisteren halve dag geschreven op de internationale dressuur, bere koud, morgen doe ik een muts aan .
Canchemietje is terug en ze is heel blij en ik ook . Ze stata echt nog in haar zomervachtje want ze stond daar in een warme binnenstal. Heb ze dus nu al maar goed ingepakt want het verschil is te groot anders voor nu op de weide. Ze was super braaf om naar de weide te brengen, zo een schatje (het is wel 400m stappen, dat is niet altijd plezant maar zij is super braaf.) Na een 'warm' onthaal van de andere paarden meteen beginnen rondkoersen. Content dat ze haar beentjes terug kon strekken op haar 2ha speelwei .
Anoniem
Geplaatst: 15-09-17 10:01
Heb het filmpje gezien, blij ei door de wei
Met de regen gisteren de les maar afgebeld. Had geen zin in een nat pak en dan is Icaro toch niet te pruimen. Wel de ontdekking gedaan dat er wss een onverlaat geprobeerd heeft mijn trailer mee te pakken. Die staat iets verderop in de straat geparkeerd, met disselslot en wielklem erop. Direct verzet naar de weide waar ze nu staan en duimen dat de paarden er niet teveel aan prutsen
Vandaag krijgt icaro zijn gevoerde regendeken ook weer op. Die heeft net als Canch nog zomervacht en had gisteren toch de indruk dat ondanks schuilstal, hij het frisjes had.
pp: ze ziet er inderdaad happy uit is dat die weide aan de cross in anzegem? lijkt er precies wel op :p
varekaj: heeft iemand jou trailer proberen stelen? Hoe erg is het de dag van vandaag toch allemaal niet. Van ander mans spullen blijf je af! punt! kan je er geen draadje rond spannen met paaltjes? zodat ze die toch niet kapot knabbelen :s
Bij ons heeft vozzie ook zijn regen deken op. Hij begint al een wintervacht te krijgen beetje damage control om hem toch niet te vroeg te moeten scheren. Furrie heeft nog geen op. Zij heeft wel nog een mooie zomervacht. Maar denk dat kleine ukkie mijn deken zou opeten :p Vandaag worden ze gescheiden :'( dus furrie kan dan ook haar deken op hebben.
tof zeg jij kan dus altijd in hemsrode gaan wandelen
lene
Geplaatst: 15-09-17 12:37
Ik ben ook aan het twijfelen om al een deken op te leggen. Mijn slimme ziel slaagt er al drie/vier dagen op rij in om te ontsnappen uit zijn eigen wei (zonder dat je iets aan de afsluiting ziet) naar een stuk met meer gras. Maar daar is natuurlijk geen stal Gevolg: helemaal zielig hinniken als je op de wei komt omdat hij dan "eindelijk" terug naar de stal kan idoot... Bijgevolg zijn spieren helemaal vast van heel de tijd in de nattigheid te staan.
Zou ook gepast hebben voor les gisteren Varekaj, wat een rotweer
Gaan er dit weekend van jullie naar Ciney? Ik was graag geweest maar kwam echt te vroeg voor ons en is toch direct weer een gans weekend weg, dat paste niet in de agenda.
Nee haar MF, Verboden terrein . Enkel wnr het cross is geweest mag ik er op (na het eerst te vragen aan T.R.) Bos ook niet, dat is privé. Maar canch is toch ook niet zo braaf, ze ziet de stal de hele tijd. Kan daar niet ontspannen gaan wandelen helaas.
Ze hebben boompjes aangeplant (die nog erg mini zijn) om te vermijden dat er ongewenst volk op het veld gaat. Het gebeurd echter zelden dat er iemand op komt. Ze zijn er echt heel streng op. S gaat er soms galoptraining gaan doen, maar mag ook enkel na dat het juist gemaaid is.
Hier ook al een deken op snachts, zo een bucas met fleece in. Hij staat wel buiten zonder schuilstal dus het is wel nodig, kheb hem deze nacht binnen gehouden, zo koud Net mail gekregen dat Merendree misschien afgelast wordt
Ik ga vanavond ook regendekentje op zwieren. Morgen geven ze regen en 't is nogal frisjes ook.
Anoniem
Geplaatst: 15-09-17 15:55
Ja idd vermoeden dat ze trailer hebben proberen meepakken. De wielklem zat onder de wielkast en voor de wielen lagen bladeren op een hoop zoals je zou slepen. Wss hebben ze de klem niet gezien. Ochja, ze staat nu veilig. Kost me wel weer tijd en omweg om ze op te halen.
En Icaro is een ijzer kwijt. Leuk met zwijnaarde volgende week. Hoop dat de smid er geraakt.
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-17 21:13
Wat zouden jullie doen?
Ciney is dees weekend, met al die regen.... en morgen lopen er al 330 paarden over het terrein..
Ik twijfel
winnie10
Geplaatst: 15-09-17 21:35
Kan je smiddags niet eens gaan kijken hoe het terrein erbij ligt? Ik zou rijden, maar gewoon op het gemak.
Als het daar standaard drogere bodem is en vanaf de middag droog: de gok wagen.
Natte grond en/of (veel) regen: afzeggen.
lene
Geplaatst: 16-09-17 10:29
Springen is sowieso op geopad toch? Dan zou ik persoonlijk dressuur en springen starten en dan verkennen en beslissen over de cross
madelene
Geplaatst: 16-09-17 20:39
ik heb er 's nachts ook al een gevoerde regendeken opliggen. en overdag een 0 grams regendeken in geval van regen, verder nog gewoon "naakt"
De wedstrijd in Rheurdt Duitsland is echt mooi! alles heel dicht bij mekaar, alleen de cross is 700 meter verderop, maar daar zijn morgen ook weer parkeerplaatsen. Allerhartelijks ontvangen met een "ah sie sind die holländerin!" hahaha iedereen zeer hulpvaardig en zeer vriendelijk. 70% score in de dressuur, foutloos springen met 2 tijdsfouten, sta nu 11de. hele mooie cross dus ik verheug me erop. en 500 meter per minuut, heb ik nog maar heel weinig gedaan, dus ik ben benieuwd of ik de tijd ga halen.